dividendgroei aandelen wereldwijd
TIP
Re: dividendgroei aandelen wereldwijd
Die 46% drop geeft een vertekend beeld door die boete van de Chinezen die ingeboekt is. Koers zakt omdat outlook lager is dan de consensus (door oa samsung die zn eigen chip gebruikt in de S6)nickname schreef:Slechte cijfers van Qcom :
http://www.forbes.com/sites/aarontilley ... r=yahootix" onclick="window.open(this.href);return false;
"This forecast decline for 2015 isn’t new for Qualcomm. Last quarter, Qualcomm also dropped its 2015 outlook after the company reported a major customer had opted to not use its Snapdragon chip. But it looks like things are worse than originally expected.
Profit for Qualcomm also took a hit in the second quarter earnings, coming in at $1.1 billion, a 46 percent drop over the same quarter the previous year. Qualcomm’s licensing business is its most profitable segment, but that money-maker has been under increasing pressure with antitrust investigations from China and other governments."
Druk op het aandeel door de (tijdelijk) lagere vooruitzichten. Over de laatste 10 jaar dividendverhoging van 20% per jaar, geen schulden maar 30B cash, Forward P/E van 12,7, hoge marges, stock buy-backs...
Organische groei zal zoals verwacht een stuk lager liggen (smartphone markt zal nog even blijven groeien maar niet aan dubbele cijfers), maar pay-out ratio kan nog een stuk hoger. Ik voel mij nog steeds veilig
hier is een analyse over het aandeel. -> http://seekingalpha.com/article/3091996 ... y-qualcomm" onclick="window.open(this.href);return false;
financials...
http://seekingalpha.com/news/2444316-qu ... ides-light" onclick="window.open(this.href);return false;
Qualcomm (NASDAQ:QCOM): FQ2 EPS of $1.40 beats by $0.07.Revenue of $6.89B (+8.2% Y/Y) beats by $60M.
Expects FQ3 revenue of $5.4B-$6.2B and EPS of $0.85-$1.00, below a consensus of $6.5B and $1.14.
Expects FY15 (ends Sep. '15) revenue of $25B-$27B and EPS of $4.60-$5.00 vs. a consensus of $27.22B and $5.00.
233M FQ2 MSM chip shipments, in-line with guidance of 220M-240M. 210M-230M shipments expected in FQ3.
Die cijfers die je aanhaalt zijn inderdaad gunstig, had ik ook reeds gezien.
De artikels van seeking alpha vertrouw ik niet zo, maar vooruit zal het eens lezen.
De volgende Samsung zal ook geen Qcom gebruiken.
Hier zijn ze nog niet zo zeker van een herstel :
http://finance.yahoo.com/video/qualcomm ... 00219.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De artikels van seeking alpha vertrouw ik niet zo, maar vooruit zal het eens lezen.
http://finance.yahoo.com/video/qualcomm ... 00219.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Uiteraard moet je die artikels met de nodige scepsis lezen. Net zoals je dat bij analisten ook moet doennickname schreef:Die cijfers die je aanhaalt zijn inderdaad gunstig, had ik ook reeds gezien.
- Bellway plc
- Bovis Homes plc
Beide uit UK en sector bouw & constr.
Lijken mij beiden interessant qua div groei, payout%, EPS groei, ... en koopwaardig aan huidig niveau.
Maar mss mis ik bepaalde zaken/risico's?
Iemand die deze volgt?
Bevindingen?
- Bovis Homes plc
Beide uit UK en sector bouw & constr.
Lijken mij beiden interessant qua div groei, payout%, EPS groei, ... en koopwaardig aan huidig niveau.
Maar mss mis ik bepaalde zaken/risico's?
Iemand die deze volgt?
Bevindingen?
Ik heb Bovis eens heel kort bekeken omdat denk ik zeezout Bovis vermeld had.
Op basis van Morningstar cijfers (maar daar kunnen fouten in zitten) zeker een aantal positieve elementen : jaarlijks stijgdend dividend (hoewel niet enorm hoog), zeer goede current ratio, lage schuldgraad, stijgende nettowinst.
Daarentegen vrije kasstroom is nog maar laatste jaar boven water gekomen. Zelfs als je enkel dat laatste jaar neemt om een faire waarde te berekenen, dan is het aandeel nog altijd licht overgewaardeerd. Ik hou Bovis op mijn watch list.
Bellway grofweg zelfde positieve elementen maar sterker overgewaardeerd op basis van vrije kasstroom.
Maar zoals gezegd maar heel sumier bekeken.
Op basis van Morningstar cijfers (maar daar kunnen fouten in zitten) zeker een aantal positieve elementen : jaarlijks stijgdend dividend (hoewel niet enorm hoog), zeer goede current ratio, lage schuldgraad, stijgende nettowinst.
Daarentegen vrije kasstroom is nog maar laatste jaar boven water gekomen. Zelfs als je enkel dat laatste jaar neemt om een faire waarde te berekenen, dan is het aandeel nog altijd licht overgewaardeerd. Ik hou Bovis op mijn watch list.
Bellway grofweg zelfde positieve elementen maar sterker overgewaardeerd op basis van vrije kasstroom.
Maar zoals gezegd maar heel sumier bekeken.
pfizer toegevoegd aan mijn internationale portefeuille tweede US aandeel na general electrics
aangezien abn amro zijn turbo's ontbindt eind mei zal ik moeten zien of ik het geld van de turbo GE rechtstreeks in GE steek of iets anders.
aangezien abn amro zijn turbo's ontbindt eind mei zal ik moeten zien of ik het geld van de turbo GE rechtstreeks in GE steek of iets anders.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
en laatste restje ahold verkocht (turbo's) Meteen wat HOMI gekocht om de koepon nog mee te pakken.
In de interationale portefeuille nu 3 valse belgen (atenor, homi en retail estates)
In de interationale portefeuille nu 3 valse belgen (atenor, homi en retail estates)
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Zeezout zou Reed Elsevier niet in je lijst passen? Het dividend is de laatste jaren verhoogd.
Aandeelhouders van BHP Billiton opgelet want vandaag is de laatste handelsdag voor de spinoff van South32. Wie de aandelen vandaag nabeurs in bezit heeft moet helaas alweer eens langs de Belgische ficus passeren.
Binnenkort word er een divisie van BHP Billiton (ISIN GB0000566504) afgesplitst onder de naam South32. Deze operatie (spin off) houdt in dat u per aandeel BHP Billiton 1 aandeel South32 zal verkrijgen.
Op deze afsplitsing is belasting (roerende voorheffing) van 25% verschuldigd in België.
BELANGRIJK - Enkel voor aandeelhouders die BHP Billiton nabeurs in portefeuille hebben op 15/5/2015, zullen de aandelen South32 aandelen verwerven en zal roerende voorheffing ten gevolge van de spin off van toepassing zijn.
Vanaf 18/5/2015 noteren de aandelen BHP Billiton ex dividend. Dit houdt in dat wanneer U de aandelen BHP Billiton (opnieuw) aankoopt vanaf deze datum U noch aandelen South32 zal verkrijgen uit de spin off noch zal getaxeerd worden.
De belastbare basis is het aantal ontvangen South32uit deze spin off, met name het aantal aandelen South32 aandelen vermenigvuldigd met de koers van deze South32 aandelen op de eerste dag van notering na spin off.
De levering van deze South32 aandelen is voorzien enkele beursdagen na 18/5/2015. Hierop zal 25% roerende voorheffing ingehouden worden. Deze roerende voorheffing zal apart verrekend worden via uw BinckBank rekening na de boeking van de nieuw te ontvangen South32aandelen.
klopt, voldoen aan de criteria halen een zeezout score van ongeveer 6 vergelijkbaar met kinepolis, texafDenfi schreef:Zeezout zou Reed Elsevier niet in je lijst passen? Het dividend is de laatste jaren verhoogd.
als het Belgisch bedrijf was kwam het zeker in de "zeezoutjes"
internationaal komt het net niet/wel in de top50 van de aandelen die ik opvolg ga ze wel blijven volgen
In nederland scoren TKH ACOMO UNILEVER ROYAL DUTCH NN GROUP (heb ik alle 5) en BRUNEL (heb ik niet) hoger.
REED ELSEVIER is een sector waar ik nog niets heb en er bestaan turbo's op.
Reed Elsevier - tegenwoordig RELX Group - vind ik zelf een fantastisch bedrijf. Unieke combinatie van: nuttige producten en diensten waar altijd vraag naar is, ook in tijden van crisis (informatie over wetenschap, gezondheidszorg, techniek, wetgeving & risico's; vakbeurzen,...); omzet die voor een groot stuk stabiel is vanwege abonnementen; marktleider in zijn sector; wereldwijd gediversifieerd; zeer hoge en stabiele vrije kasstroom-marges; hoogste marges in de sector; beheersbare schulden; uitbetaling dividend,...
Mocht ik een portefeuille moeten samenstellen, met pakweg 15 aandelen, los van waardering, met de bedoeling ze voor 10 of 20 jaar bij te houden, dan is Reed Elsevier er zeker één van.
Faire waarde per aandeel volgens mij: €20,64.
Mocht ik een portefeuille moeten samenstellen, met pakweg 15 aandelen, los van waardering, met de bedoeling ze voor 10 of 20 jaar bij te houden, dan is Reed Elsevier er zeker één van.
Faire waarde per aandeel volgens mij: €20,64.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Ik heb Reed Elsevier in bezit( wel de UK variant daar je dan enkel de Belgische roerende voorheffing dient te betalen). Zoals gpv1 reeds aanhaalde is het een fantastisch bedrijf: marktleider, hoge vrije kasstroom, stijgend dividend ( in pence).
@gpv1: Welke aandelen zou je nog in port nemen als je de bedoeling had deze aandelen voor 10,20 jaar bij te houden?
Mvg,
Geblin
@gpv1: Welke aandelen zou je nog in port nemen als je de bedoeling had deze aandelen voor 10,20 jaar bij te houden?
Mvg,
Geblin
@Geblin
Ik ga daar in deze thread van zeezout niet verder op ingaan. Zal binnenkort eens een lijstje posten in nieuw topic.
Ik ga daar in deze thread van zeezout niet verder op ingaan. Zal binnenkort eens een lijstje posten in nieuw topic.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Je hebt mijn interesse gewekt in ACOMO. Jammer dat ze dit jaar al zo gestegen zijn.zeezout schreef:
In nederland scoren TKH ACOMO UNILEVER ROYAL DUTCH NN GROUP (heb ik alle 5) en BRUNEL (heb ik niet) hoger.
Hoe heb je NN group gescoord?Als ik het juist zie noteren ze pas sinds vorig jaar op de beurs. Dus kun je het dividend verleden nog niet beoordelen.
Bedankt gpv1 voor het schema. Reed Elsevier is duurder gewaardeerd dan ik dacht.
Dan ga je veel goeie firma's met lage waarderingen jammerlijk links laten liggen.Denfi schreef:Je hebt mijn interesse gewekt in ACOMO. Jammer dat ze dit jaar al zo gestegen zijn...zeezout schreef:
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash