Dollar vs Euro
TIP
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Dollar vs Euro
Btw bij welke banken koop je die treasery's over het algemeen?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Trouwens kan je je euro's gewoon ook niet omwisselen in USD in wisselkantoor en die USD gewoon thuis bijhouden en opnieuw verkopen aan wisselkantoor bij stijging van de koers? Of is dit een dom idee? Die laten staan op een zichtrekening bij een bank brengt immers toch nauwelijks iets op en banken rekenen meer kosten aan dan wisselkantoren mijns inziens?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Zijn er trouwens interessante obligaties in USD bij bepaalde Belgische banken? Iemand op de hoogte hiervan?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik herhaal mijn vraag van zaterdag nog even: reacties dus meer dan welkom
Zijn er trouwens interessante obligaties in USD bij bepaalde Belgische banken? Iemand op de hoogte hiervan?

- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Mijn mening: goed moment om dollars in te slaan dus nog wat dollars bijgekocht (Dollarrekening, Binck). Daar mogen ze even rustig niets doen.
Wàt we ermee gaan doen is nog niet duidelijk. Wel is zeker dat er géén USD-obligaties mee gekocht worden.
Over die "andere manieren": Ook ik ben erg benieuwd. Misschien futures? Da's het laatste waar ik als buy-and-hold belegger aan begin. Laat maar komen die uitleg.
Wàt we ermee gaan doen is nog niet duidelijk. Wel is zeker dat er géén USD-obligaties mee gekocht worden.
Over die "andere manieren": Ook ik ben erg benieuwd. Misschien futures? Da's het laatste waar ik als buy-and-hold belegger aan begin. Laat maar komen die uitleg.
Er is vrij veel keuze in ETF's die in dollar noteren. Zie bvb http://etfdb.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het hoeft evenmin te gaan over Amerikaanse aandelen.
Dividenden op zulke ETF's laten uitbetalen kan wel een dure grap zijn.
Het hoeft evenmin te gaan over Amerikaanse aandelen.
Dividenden op zulke ETF's laten uitbetalen kan wel een dure grap zijn.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Kan jij bij Binck gewoon dollars aankopen op een dollarrekening? wat zijn de kosten die hieraan verbonden zijn? (openen rekening en afsluiten rekening/beheerskosten)
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Geen beheerskosten op de USD-rekening bij Binck en openen/sluiten is gratis. Binckbank neemt wel een wisselmarge op de spotkoers en intrest krijg je er ook niet op.
Ik zou de rekening nooit als speculatieinstrument gebruiken, voor aankoop van US-aandelen (of Zwygymor z'n EFT's) een aanrader.
Ik zou de rekening nooit als speculatieinstrument gebruiken, voor aankoop van US-aandelen (of Zwygymor z'n EFT's) een aanrader.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
De vraag is natuurlijk doet Binck niets met jouw dollar-rekening? (bvb. als collatoral)Oudere Jongere schreef:Mijn mening: goed moment om dollars in te slaan dus nog wat dollars bijgekocht (Dollarrekening, Binck). Daar mogen ze even rustig niets doen.
Brokers durven nogal eens klantenrekeningen gebruiken als collatoral om eigen risico's af te dekken. Tot zolang er niets mis gaat, geen haan die er naar kraait.
Goed moment om dollars in te slaan omdat alle schulden door de dollar moeten gaan en zo de dollar omhoog gaan stuwen?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Dan loop ik hetzelfde risico als ik m'n geld als euro laat staan en ze dat als collateral gebruiken. Zoals ik al zei staan ze er maar even, tot ik mijn huiswerk gemaakt heb. Diversificatie (dus ook buiten de eurozone) is een must, en ik geloof meer in groei in de VS dan Europa.
Ondertussen naar het hoogste peil sinds november 2011. All is well in the eurozone?
Voor wie in obligaties gelooft, dollars heeft of er wil aankopen, zijn er mogelijkheden zat.
Bvb obligatie van Sears of, voor wie op een berg dollars zit, de obligatie van Oekraïne. Beide in USD, gunstige instapkoers en een niet te lange termijn.
Iemand nog andere voorstellen?
Bvb obligatie van Sears of, voor wie op een berg dollars zit, de obligatie van Oekraïne. Beide in USD, gunstige instapkoers en een niet te lange termijn.
Iemand nog andere voorstellen?
-
- Newbie
- Contacteer:
Vanmorgen ook dollar rekening geopend bij BinkcBank,
Telefoontje gedaan en 5 minuten later was het al in orde, goede service altijd
Wisselkoersmarge is wel 0.4%
Maar met de huidige gunstige dollarkoers neem ik daar wel genoegen mee.
En al aantal aandelen bijgekocht dewelke ook in Warren Buffet zijn huidige (oktober)portfolio zit
Telefoontje gedaan en 5 minuten later was het al in orde, goede service altijd
Wisselkoersmarge is wel 0.4%
Maar met de huidige gunstige dollarkoers neem ik daar wel genoegen mee.
En al aantal aandelen bijgekocht dewelke ook in Warren Buffet zijn huidige (oktober)portfolio zit
0,45% vanaf 9 december. Resultaten van Binck stonden precies een beetje onder druk.
-
- Newbie
- Contacteer:
jens_dev schreef:0,45% vanaf 9 december. Resultaten van Binck stonden precies een beetje onder druk.
Ah ok,wist ik nog niet
Rekening nog wat gaan bijspekken dan