Domicilieringen
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Domicilieringen
Hallo,
Ik zou graag domicilieringen aanmaken voor gas en electriciteit, internet, vakbond & mutualiteit. Zou mij alleszinds het leven iets makkelijker maken.
Ik heb al vaak gehoord van mensen dat ze nooit van hun leven een domiciliering zouden maken omdat diegene die de domiciliering krijgt het bedrag zelf bepaalt.
Nu, is dit niet een beetje overdreven parano? Ik bedoel, zo'n grote bedrijven zullen hierbij toch correct blijven, niet?
Ik zou graag domicilieringen aanmaken voor gas en electriciteit, internet, vakbond & mutualiteit. Zou mij alleszinds het leven iets makkelijker maken.
Ik heb al vaak gehoord van mensen dat ze nooit van hun leven een domiciliering zouden maken omdat diegene die de domiciliering krijgt het bedrag zelf bepaalt.
Nu, is dit niet een beetje overdreven parano? Ik bedoel, zo'n grote bedrijven zullen hierbij toch correct blijven, niet?
Re: Domicilieringen
Ik ben niet paranoia, maar ik maak geen domicilieringen omdat ik er dan niet moet opletten dat er geld op mijn rekening staat. Op mijn zichtrekening staat nooit meer dan 100 euro zodat als ik ergens iets moet betalen ik het kan doen.
Wanneer ik dan een betaling moet doen, schrijf ik over van spaar naar zicht en van zicht naar tegenpartij.
Edit: Tenzij het niet anders kan natuurlijk (bv als de firma in kwestie korting zou geven of verplichten)
Wanneer ik dan een betaling moet doen, schrijf ik over van spaar naar zicht en van zicht naar tegenpartij.
Edit: Tenzij het niet anders kan natuurlijk (bv als de firma in kwestie korting zou geven of verplichten)
Laatst gewijzigd door Anonymous op 10 januari 2010, 01:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Wanneer je (bij sommige banken?) een domiciliëring ingeeft kan je zelf een maximum bedrag ingeven dat afgehouden kan worden.
Handig om uitzonderlijk hoge bedragen niet automatisch te laten afnemen van je rekening maar ook voor bv. vaste kosten (internet) dan is je maximum bedrag hetzelfde aan je abonnement...
Handig om uitzonderlijk hoge bedragen niet automatisch te laten afnemen van je rekening maar ook voor bv. vaste kosten (internet) dan is je maximum bedrag hetzelfde aan je abonnement...
Heeft iemand een idee bij welke banken je die beperken kan inbrengen, want dat geeft toch wel een beveiling die ooit wel eens nodig zou kunnen zijnntrescinski schreef: Wanneer je (bij sommige banken?) een domiciliëring ingeeft kan je zelf een maximum bedrag ingeven dat afgehouden kan worden.
Zou ik ook wel eens willen weten, en hoe doe je dit? Schriftelijk of zijn er banken waar je dit online kan instellen?paul schreef:Heeft iemand een idee bij welke banken je die beperken kan inbrengen, want dat geeft toch wel een beveiling die ooit wel eens nodig zou kunnen zijnntrescinski schreef: Wanneer je (bij sommige banken?) een domiciliëring ingeeft kan je zelf een maximum bedrag ingeven dat afgehouden kan worden.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Persoonlijk heb ik nog geen nare ervaringen met domiciliëringen.Bethere schreef: Hallo,
Ik ken wel iemand met een Mobistar gsm abonnement waar ze via de domiciliëring veel te veel afgehouden hadden.
Het teveel betaalde bedrag wilden ze dan nog niet terugstorten ook. Ze gingen het aftrekken van de toekomstige maandelijkse facturen.
Het kwam er op neer dat hij daardoor ongeveer 1,5 jaar geen maandelijks abonnement meer diende te betalen !
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
Ik denk niet dat het bedoeling zal zijn bij meeste bedrijven om zich op onrechtmatige wijze te verrijken. Maar toch heb ik ook geen domiciliëringen en gelukkig maar.Bethere schreef: Hallo,
Ik krijg vorige maand van Electrabel een rekening voorgeschoteld voor bijna € 900 voor aardgas, binnen de enkele dagen te betalen. Bij domiciliëring was het geld van mijn rekening gegaan. Aangezien je maar één rekening meer per jaar toegestuurd krijgt is controle echt moeilijk. Je moet hierbij weten dat ik geen aardgas heb, en in een gewoon huis woon niet in een reuzegroot kasteel. Ondertussen wel een creditnota ontvangen en alles is in orde. Zo zie je maar...
Een rekening die ik ontvang wordt onmiddellijk met giromemo ingegeven en zo blijf je van verrassingen gespaard.
Vaag staat mij voor dat men bij een domiciliering altijd het recht heeft om de uitgevoerde betaling binnen de 3 werkdagen te laten annuleren. 3 dagen is niet veel als men telkens zijn uittreksels afwacht. Niet elke bedrijf krijgt een toelating om domicilieringen te doen. Er wordt voor elk bedrijf een afzonderlijke toelatingsnummer toegekend, die men oa nodig heeft wanneer men een domiciliering online wil inbrengen.
Ik had vroeger voor al mijn betalingen ook een domiciliatie lopen, dit gewoon uit gemakzucht. Tot dat telenet mijn account tot 2x toe besloot af te sluiten en opnieuw te openen. Met de bijhorende activatiekosten als gevolg... Was maar ongeveer 80€ per keer, dus viel nog wel mee, maar als ik het niet gezien had dan was ik het wel kwijt geweest.
En ik heb er nog geen spijt van gehad want toen ik van Electrabel overstapte naar een goedkopere energieleverancier was er een fout in de berekening van de slotfactuur geslopen.
Vertrouw dus nooit zomaar blindelings dat de 'grote' bedrijven geen fouten maken... Dat ze het niet express zullen doen ben ik akkoord maar iedereen kan en maakt wel eens een fout.
En ik heb er nog geen spijt van gehad want toen ik van Electrabel overstapte naar een goedkopere energieleverancier was er een fout in de berekening van de slotfactuur geslopen.
Vertrouw dus nooit zomaar blindelings dat de 'grote' bedrijven geen fouten maken... Dat ze het niet express zullen doen ben ik akkoord maar iedereen kan en maakt wel eens een fout.