Dommel stopt op 31 maart
Re: Dommel stopt op 31 maart
Er waren er hier nochtans al aan het twijfelen toen ze aankondigden dat ze een ander netwerk hadden gevonden. Hoe je er kan over twijfelen is mij een raadsel, maar sommige klanten zijn hondstrouw.
Zelfs als hun dienstverlener al een tijdje de meest belabberde service op de markt geeft en daarna aankondigt dat iedereen van het schip moet springen want dat ze aan het zinken zijn.
Het zou een marketingstudie kunnen zijn. Hoeveel klanten blijven er nog altijd klant, zelfs als je ze eerst op straat gooit en dan zegt dat ze mogen terugkomen.
Proximus en Telenet zullen zoiets graag horen.
De verhalen (ik betwist ze totaal niet) over de zeer verschillende transferduur denk ik een beetje te begrijpen.
Hoe het vroeger ging : Winkels konden dat doorfaxen (zal wel mailen geworden zijn ondertussen) naar 'Brussel' en daar moest men dan de boel ingeven in het juiste programma. Maar, afhankelijk van hoe druk het is op die dienst en welk moment van de dag het wordt doorgestuurd en zelfs het 'hoe' maakte dat een transfer van een nummer die je aanvroeg op maandagavond wel eens kon behandeld worden op woensdagochtend. Daarna duurde het nog een dag eer het in orde was, zonder verwikkelingen weliswaar.
Er is een verschil tussen een wakkere bediende in een 'echte shop' van Proximus die die dingen gewoon zelf ingeeft. Vroeger had niet iedereen toegang tot alle zaken, zoals de MNP tool. Het hing wat af van de interesse van de bediende om dingen bij te leren, wanneer hij personeelslid geworden was, welke opleidingen hij had gehad, etc.
Ik zou verwachten dat ondertussen iedereen toegang heeft tot de MNP tool maar aan de andere kant : het is een telecommaatschappij he. Efficientie is niet belangrijk. Enkel belangrijk is hoeveel mensen je een nieuw product verkoopt.
Zelfs als hun dienstverlener al een tijdje de meest belabberde service op de markt geeft en daarna aankondigt dat iedereen van het schip moet springen want dat ze aan het zinken zijn.
Het zou een marketingstudie kunnen zijn. Hoeveel klanten blijven er nog altijd klant, zelfs als je ze eerst op straat gooit en dan zegt dat ze mogen terugkomen.
Proximus en Telenet zullen zoiets graag horen.
De verhalen (ik betwist ze totaal niet) over de zeer verschillende transferduur denk ik een beetje te begrijpen.
Hoe het vroeger ging : Winkels konden dat doorfaxen (zal wel mailen geworden zijn ondertussen) naar 'Brussel' en daar moest men dan de boel ingeven in het juiste programma. Maar, afhankelijk van hoe druk het is op die dienst en welk moment van de dag het wordt doorgestuurd en zelfs het 'hoe' maakte dat een transfer van een nummer die je aanvroeg op maandagavond wel eens kon behandeld worden op woensdagochtend. Daarna duurde het nog een dag eer het in orde was, zonder verwikkelingen weliswaar.
Er is een verschil tussen een wakkere bediende in een 'echte shop' van Proximus die die dingen gewoon zelf ingeeft. Vroeger had niet iedereen toegang tot alle zaken, zoals de MNP tool. Het hing wat af van de interesse van de bediende om dingen bij te leren, wanneer hij personeelslid geworden was, welke opleidingen hij had gehad, etc.
Ik zou verwachten dat ondertussen iedereen toegang heeft tot de MNP tool maar aan de andere kant : het is een telecommaatschappij he. Efficientie is niet belangrijk. Enkel belangrijk is hoeveel mensen je een nieuw product verkoopt.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 1 april 2019, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Dommel stopt op 31 maart
Zelfde verhaal als je naar verschillende proximus winkels ging. Woensdag liet ik mijn eigen nummer omzetten naar een pay&go. Zou binnnen de 24 uur in orde zijn. Nada dus, donderdagavond was ik in een andere winkel met mijn ouders en daar wisten ze ondertussen wel al te zeggen dat een rechtstreekse overdracht naar pay&go niet ging werken maar een overdracht naar een abonnement wel. Ze zouden dan voor de switch abo->prepaid zorgen.fropskottel schreef: ↑31 maart 2019, 18:12 Woensdag onmiddellijk samen naar de proximus-winkel gegaan met mijn vader en broer, overschakelen. We heben exact dezelfde procedure doorlopen. Bij hen is het van vrijdag in orde, bij mij dommel nog gewoon actief. Van heel nabij opvolgen baat niet. Ongelofelijk klunzige organisatie bij proximus en bipt.
Hopelijk heb ik mijn nummer nog morgen!
Laten doen voor mijn ouders en die kregen bijna onmiddelijk een SMS dat de overdracht was aangevraagd. Ik had zo iets niet gekregen dus hebben we de gok gewaagd en nog eens mijn nummer laten overdragen naar een abonnement. Kreeg direct een SMS binnen met de confirmatie. Een goed uur later was mijn dommel sim al non-actief. Mijn ouders pas non-actief op vrijdagvoormiddag. Kaartjes gewisseld en alles OK.
De switch naar pay&go is pas op zondagvoormiddag gebeurd.
Re: Dommel stopt op 31 maart
Vandaag de simkaartjes van jimmobile via post ontvangen. Geactiveerd met de laatste 4 simkaartnummers. Nu nog wachten totdat we van Dommel "verlost" zijn. Kan tot 3 dagen duren en dan sim in de gsm plaatsen....om te bellen met Jimmobile
Re: Dommel stopt op 31 maart
Het lijkt mij ZEER onwaarschijnlijk dat het niet kan zonder via abonnement te gaan en als ik me niet vergis is dat hier ondertussen al ruim bevestigd.
Wat WEL al voorgevallen is, is dat je een 'verloren' nummer nog kan recupereren op abonnement.
Bv een Prox Pay and go die niet op tijd herladen was en waarvan het nummer dan verloren is.
Eigenlijk kan je dat dan niet recupereren maar als je via abonnement gaat doet men het soms wel nog.
Niet iedere shop waarvan mensen denken dat het een Proximus winkel is, is dat ook echt.
Soms heeft het enkel een dergelijk uithangbord maar is het een winkel van een andere maatschappij die voor Proximus werkt. Daar doet men vooral aan verkoop en zo min mogelijk aan service.
Waarom een bediende van een winkel soms rare dingen doet : Simpel...Omdat hij zelf niet beter weet OF omdat de commissie op een ander product hoger is en hij bv nog ver van zijn te behalen cijfer zit.
Pol : mijn ervaring in het veranderen van maatschappij zegt me dat het niet altijd zichtbaar was op mijn telefoon als ik toch al van het netwerk gesmeten was (in jouw geval bij DOMMEL).
Om te weten of je wel of niet nog op DOMMEL zit : stuur af en toe een SMS. Als dat niet meer lukt, lig je eraf.
Wil je een gratis manier : herstart af en toe je telefoon. Als de naam van het netwerk niet meer op het scherm komt (Dommel / Proxuimus) met de oude simkaart, lig je eraf.
Bij Dommel zou het in dit geval ook kunnen betekenen dat ze bij Proximus alle Dommel nummers van het netwerk hebben gesmeten..
Ik gok dat je maximum 24 uur zal moeten wachten om te kunnen bellen met JIM MOBILE.
Wat WEL al voorgevallen is, is dat je een 'verloren' nummer nog kan recupereren op abonnement.
Bv een Prox Pay and go die niet op tijd herladen was en waarvan het nummer dan verloren is.
Eigenlijk kan je dat dan niet recupereren maar als je via abonnement gaat doet men het soms wel nog.
Niet iedere shop waarvan mensen denken dat het een Proximus winkel is, is dat ook echt.
Soms heeft het enkel een dergelijk uithangbord maar is het een winkel van een andere maatschappij die voor Proximus werkt. Daar doet men vooral aan verkoop en zo min mogelijk aan service.
Waarom een bediende van een winkel soms rare dingen doet : Simpel...Omdat hij zelf niet beter weet OF omdat de commissie op een ander product hoger is en hij bv nog ver van zijn te behalen cijfer zit.
Pol : mijn ervaring in het veranderen van maatschappij zegt me dat het niet altijd zichtbaar was op mijn telefoon als ik toch al van het netwerk gesmeten was (in jouw geval bij DOMMEL).
Om te weten of je wel of niet nog op DOMMEL zit : stuur af en toe een SMS. Als dat niet meer lukt, lig je eraf.
Wil je een gratis manier : herstart af en toe je telefoon. Als de naam van het netwerk niet meer op het scherm komt (Dommel / Proxuimus) met de oude simkaart, lig je eraf.
Bij Dommel zou het in dit geval ook kunnen betekenen dat ze bij Proximus alle Dommel nummers van het netwerk hebben gesmeten..
Ik gok dat je maximum 24 uur zal moeten wachten om te kunnen bellen met JIM MOBILE.
Re: Dommel stopt op 31 maart
Leek mij ook sterk maar het werkte wel terwijl in winkel1 ik waarschijnlijk nog aan het wachten zou zijn?haelewyn schreef: ↑1 april 2019, 12:22 Het lijkt mij ZEER onwaarschijnlijk dat het niet kan zonder via abonnement te gaan en als ik me niet vergis is dat hier ondertussen al ruim bevestigd.
Wat WEL al voorgevallen is, is dat je een 'verloren' nummer nog kan recupereren op abonnement.
Bv een Prox Pay and go die niet op tijd herladen was en waarvan het nummer dan verloren is.
Eigenlijk kan je dat dan niet recupereren maar als je via abonnement gaat doet men het soms wel nog.
Niet iedere shop waarvan mensen denken dat het een Proximus winkel is, is dat ook echt.
Soms heeft het enkel een dergelijk uithangbord maar is het een winkel van een andere maatschappij die voor Proximus werkt. Daar doet men vooral aan verkoop en zo min mogelijk aan service.
Waarom een bediende van een winkel soms rare dingen doet : Simpel...Omdat hij zelf niet beter weet OF omdat de commissie op een ander product hoger is en hij bv nog ver van zijn te behalen cijfer zit.
Beide winkels waren "outsourced", maar eind goed al goed zeker? Onze nummers zijn behouden en nu hebben we weer even de tijd om na te gaan waar het eventueel goedkoper kan nadat we onze 10 euro belwaarde hebben opgebruikt.
Re: Dommel stopt op 31 maart
Nu al om 13h30 alles ok . Prima gedaan jimmobile
-
- Full Member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 28 feb 2008
Re: Dommel stopt op 31 maart
Dommel is nog steeds actief, maar heb vandaag 1 april nog geen handeling gesteld waarvoor geld wordt aangerekend (dus geen sms/telefoon/MB).
Als ik dan morgen de sim-kaart van JIM zou krijgen, vraag ik me dan af of Dommel 3 EUR zal aanrekenen voor april : minimumkost die ze aanrekenen per maand? Zij hadden immers eenzijdig opgezegd en meegedeeld dat er vanaf 31 maart geen dienstverlening meer zou zijn...
Als ik dan morgen de sim-kaart van JIM zou krijgen, vraag ik me dan af of Dommel 3 EUR zal aanrekenen voor april : minimumkost die ze aanrekenen per maand? Zij hadden immers eenzijdig opgezegd en meegedeeld dat er vanaf 31 maart geen dienstverlening meer zou zijn...
Re: Dommel stopt op 31 maart
Ik heb donderdagochtend een Tempo kaart van Orange gehaald. De nummer overdracht was 2 uur later voltooid.
Daarnaast heb ik ook een Vectone sim kaart besteld (zonder nummer overdracht). Ik ben benieuwd of de slechte reviews van hen terecht zijn.
Daarnaast heb ik ook een Vectone sim kaart besteld (zonder nummer overdracht). Ik ben benieuwd of de slechte reviews van hen terecht zijn.
Re: Dommel stopt op 31 maart
Heeft er nog iemand bereik via Dommel? Bij mij is de verbinding weggevallen.
Re: Dommel stopt op 31 maart
Hier ook gedaan, wacht nog op sim van Jim.helles schreef:Heeft er nog iemand bereik via Dommel? Bij mij is de verbinding weggevallen.
Re: Dommel stopt op 31 maart
Merci voor de inlichting
Re: Dommel stopt op 31 maart
Gisteren rond 19u. de sim van Jim (met nummeroverdracht) geactiveerd op hun website.
Op dit moment nog altijd signaal van Dommel (Hasselt).
Op dit moment nog altijd signaal van Dommel (Hasselt).
Re: Dommel stopt op 31 maart
Veldman : herstart je gsm eens en kijk eens of je dan nog 'Dommel' ontvangst hebt.
Ik vermoed dat je een 'spookbeeld' ziet op je scherm. Met andere woorden : het toestel heeft nog niet door dat er gewoon geen ontvangst of toegang tot het netwerk meer mogelijk is.
Als je geen toegang meer krijgt tot het netwerk : stop er dan de JIM simkaart in.
Normaal gezien (doorsnee / meestal) verwacht ik dat die deze ochtend actief zal zijn.
Ik vermoed dat je een 'spookbeeld' ziet op je scherm. Met andere woorden : het toestel heeft nog niet door dat er gewoon geen ontvangst of toegang tot het netwerk meer mogelijk is.
Als je geen toegang meer krijgt tot het netwerk : stop er dan de JIM simkaart in.
Normaal gezien (doorsnee / meestal) verwacht ik dat die deze ochtend actief zal zijn.
Re: Dommel stopt op 31 maart
Er staat wel nog Dommel als operator, maar ik kan idd. niets meer doen. Bij sturen van sms krijg ik boodschap "dienst niet beschikbaar". Ik heb nu het kaartje van Jim er in gestoken en hij herkent het wel als Jim mobile, maar nog geen ontvangst.
Re: Dommel stopt op 31 maart
Het is nu wel een speciaal gevalletje.. We hebben nog niet echt meegemaakt in BE dat een operator er op 1 2 3 mee stopt.
Mijn bedenking was : als de Dommel kraan dicht is gegaan is die dicht voor iedereen.. Daarom dat ik je vroeg om eens je Dommel te herstarten.
De test bevestigt wat ik dacht.
Die nummerportatie bij JIM gebeurt, voor zover ik weet, volledig computergestuurd, nadat jij alles ingaf op de website.
Er moet dus niet iemand allemaal cijfertjes indrukken in een computersysteem om je nummer te porteren.
De actie gaat altijd van de nieuwe operator uit, in jouw geval van JIM.
Die nemen in feite je nummer over waarbij je de gegevens die je mededeelde een beetje als paswoord kan zien.
Hoe weet je dat het gebeurd is ? Gewoon je toestel af en toe (een paar keer per dag misschien ?) eens herstarten. En dan een sms proberen te versturen.
Als het nummer nog niet 'over' is zal je na het aanzetten van het toestel een mededeling op het scherm zien in het genre van 'geen toegang tot het netwerk'.
Als JIM definitief op je scherm blijft staan ... ik denk onder de vorm BEL JIM meestal, dan is het ook een teken dat het in orde is.
Ik verwacht echt dat dat voor de middag in orde is (maar het zijn drukke tijden nu) waarbij sommige dingen pas binnen de 24 uur, laat zeggen tegen morgenvroeg, volledig in orde gaan zijn.
Succes nog... en veel plezier ermee !
Mijn bedenking was : als de Dommel kraan dicht is gegaan is die dicht voor iedereen.. Daarom dat ik je vroeg om eens je Dommel te herstarten.
De test bevestigt wat ik dacht.
Die nummerportatie bij JIM gebeurt, voor zover ik weet, volledig computergestuurd, nadat jij alles ingaf op de website.
Er moet dus niet iemand allemaal cijfertjes indrukken in een computersysteem om je nummer te porteren.
De actie gaat altijd van de nieuwe operator uit, in jouw geval van JIM.
Die nemen in feite je nummer over waarbij je de gegevens die je mededeelde een beetje als paswoord kan zien.
Hoe weet je dat het gebeurd is ? Gewoon je toestel af en toe (een paar keer per dag misschien ?) eens herstarten. En dan een sms proberen te versturen.
Als het nummer nog niet 'over' is zal je na het aanzetten van het toestel een mededeling op het scherm zien in het genre van 'geen toegang tot het netwerk'.
Als JIM definitief op je scherm blijft staan ... ik denk onder de vorm BEL JIM meestal, dan is het ook een teken dat het in orde is.
Ik verwacht echt dat dat voor de middag in orde is (maar het zijn drukke tijden nu) waarbij sommige dingen pas binnen de 24 uur, laat zeggen tegen morgenvroeg, volledig in orde gaan zijn.
Succes nog... en veel plezier ermee !
Laatst gewijzigd door haelewyn op 2 april 2019, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.