Dommel stopt op 31 maart
Re: Dommel stopt op 31 maart
Geen paniek.
Degene die mij willen bereiken maken er een groter probleem van dan ikzelf, t'is voor mij nog nooit zo rustig geweest.
Enige probleem, m'n ex-man kan me niet bereiken en ik heb geen zin om tijdelijk de nummer van mijn vriend door te geven. Zijn probleem. M'n dochter heeft wel m'n vriend z'n nummer.
Er is dus geen hoogdringendheid.
Ik ga maar Jim-sim kaart aanvragen, ben benieuwd welk het eerste zal toekomen.
Vind het spijtig want dankzij Dommel werden andere operatoren aangemoedigd om hun prijzen te verlagen.
... al was hun prijsbeleid van die aard dat de kwaliteit (administratie, facturatie, helpdesk) er onder leed.
En een bevestiging van de theorie : als de bakker op de hoek morgen zijn brood begint gratis weg te geven is er volgende week geen bakker meer op de hoek.
Ik heb niet het gevoel dat Dommel een invloed heeft gehad op de concurrentie. Daar waren ze te stuntelig en te kleinschalig voor.
Scarlet heeft naar mijn gevoel meer invloed op de prijzen op de telecommarkt wegens een grotere aanwezigheid en zichtbaarheid, reclame, groter marktaandeel, beter opgevolgd productaanbod, dynamischer en wisselend aanbod edm
En een bevestiging van de theorie : als de bakker op de hoek morgen zijn brood begint gratis weg te geven is er volgende week geen bakker meer op de hoek.
Ik heb niet het gevoel dat Dommel een invloed heeft gehad op de concurrentie. Daar waren ze te stuntelig en te kleinschalig voor.
Scarlet heeft naar mijn gevoel meer invloed op de prijzen op de telecommarkt wegens een grotere aanwezigheid en zichtbaarheid, reclame, groter marktaandeel, beter opgevolgd productaanbod, dynamischer en wisselend aanbod edm
Vorige week Jim-Mobile aangevraagd.
Dinsdag de sim kaart toegekregen.
Geactiveerd.
Onmiddellijk mails van Jim-Mobile dat kaart actief zou zijn,
maar nog steeds geen ontvangst na bijna 48u.
Hopelijk komt dat snel....
Dinsdag de sim kaart toegekregen.
Geactiveerd.
Onmiddellijk mails van Jim-Mobile dat kaart actief zou zijn,
maar nog steeds geen ontvangst na bijna 48u.
Hopelijk komt dat snel....
Heeft bij mij ook lang geduurd (van dommel naar telenet), ondertussen na 1 dag al jim mobile kaart aangevraagd, telenet veel te duur.
Op userbase het volgende trucje gezien: Orange manueel als netwerk kiezen.maar nog steeds geen ontvangst na bijna 48u.
Omdat Jim bezig is met de omschakeling van Base naar Orange, kun je blijkbaar al op Orange, ook al is in je regio Base nog altijd het geprefereerde netwerk. (roaming moet wel aan staan)
Hoe het juist in mekaar zit weet ik ook niet maar op mijn toestel kiest hij automatisch Base 3G, en dat werkt goed. ik heb wel nog een 2e kaart van het werk en die kiest Proximus (4G). (Ik kan maar op één SIM met 4G werken, de andere schakelt dan automatisch naar 3G).
Op mijn vrouw haar toestel kiest hij automatisch Orange (4G). Beide komen we van Dommel en hebben we Jim mobile met nr overdracht aangevraagd op hetzelfde moment. Locatie Hasselt. Blijkbaar gebruikt Jim op dit moment hier Orange voor 4G en Base voor 3G.
Net met de helpdesk gebeld en ze vertellen om hetzelfde te doen. Eventueel Data op 2G of 3G. Daarna 'stabiliseert' dit en kan je weer automatisch kiezen. Kan het pas vanavond testen.
Veldman schreef: ↑4 april 2019, 09:43Op userbase het volgende trucje gezien: Orange manueel als netwerk kiezen.maar nog steeds geen ontvangst na bijna 48u.
Omdat Jim bezig is met de omschakeling van Base naar Orange, kun je blijkbaar al op Orange, ook al is in je regio Base nog altijd het geprefereerde netwerk. (roaming moet wel aan staan)
Hoe het juist in mekaar zit weet ik ook niet maar op mijn toestel kiest hij automatisch Base 3G, en dat werkt goed. ik heb wel nog een 2e kaart van het werk en die kiest Proximus (4G). (Ik kan maar op één SIM met 4G werken, de andere schakelt dan automatisch naar 3G).
Op mijn vrouw haar toestel kiest hij automatisch Orange (4G). Beide komen we van Dommel en hebben we Jim mobile met nr overdracht aangevraagd op hetzelfde moment. Locatie Hasselt. Blijkbaar gebruikt Jim op dit moment hier Orange voor 4G en Base voor 3G.
Leuk trucje, maar je mag het nog niet veralgemenen.
ik heb hier een reservetoestelletje liggen met alleen 2G op en een simkaart van JIM erin.
Toen ik toegang wou hebben tot het Orange netwerk (hier nog aangeduid met Mobistar) werd de toegang geweigerd. Orange staat dus nog niet open voor JIM of MV gebruikers, overal of op zowel 2G / 3G / 4G.
ik heb hier een reservetoestelletje liggen met alleen 2G op en een simkaart van JIM erin.
Toen ik toegang wou hebben tot het Orange netwerk (hier nog aangeduid met Mobistar) werd de toegang geweigerd. Orange staat dus nog niet open voor JIM of MV gebruikers, overal of op zowel 2G / 3G / 4G.
Net getest en het trucje werkt. Met mijn 'oude' JIM kaart kan ik dit niet, dus enkel voor diegenen die dan nu de overdracht van dommel proberen regelen en zitten te wachten op connectie.
Tis in orde !
Netwerk manueel gekozen :
had de mogelijkheid uit 3 :
JimMobile
Proximus
Mobistar.
Als ik JimMobile koos : werkte niet.
Proximus natuurlijk ook niet.
Mobistar : werkte !! staat nu op Mobistar JimMobile
bedankt voor de tip !
-
- Full Member
Eergisteren kon ik nog mobistar aanduiden (maar deed dat niet omdat het in roaming ging), nu vandaag -jullie tips lezend- wil ik het opnieuw aanduiden, maar mobistar verschijnt niet meer op mijn scherm als keuze-operatorAls ik JimMobile koos : werkte niet.
Proximus natuurlijk ook niet.
Mobistar : werkte !! staat nu op Mobistar JimMobile
Sim kaart dinsdag gekregen (verzending ging goed), maar de rest is balen...
Probeer Orange of jim / mobile vikings, naargelang bij wie je klant bent.
Mobistar = Orange (nieuwe naam).
Of eenvoudig gezegd : probeer alles behalve proximus.
Je moet wel eerst gaan naar netwerk, handmatig selecteren.
Als je op 1299.be je GSM nummer opzoekt, staat het dan op unleashed of proximus ?
Succes !
Mobistar = Orange (nieuwe naam).
Of eenvoudig gezegd : probeer alles behalve proximus.
Je moet wel eerst gaan naar netwerk, handmatig selecteren.
Als je op 1299.be je GSM nummer opzoekt, staat het dan op unleashed of proximus ?
Succes !
Overgang naar edpnet heel vlot verlopen. Een uur zonder internet, valt dus erg goed mee. Alleen had edpnet wel kunnen laten weten dat Proximus alsnog een nieuwe muurcontactdoos wou plaatsen (waarom is me nog niet duidelijk, techniker kon dat ook niet echt toelichten - impedantieverschil tussen ADSL2 en VDSL ??) en de lijn wou testen en dus in huis moest zijn ... toevallig was ik thuis (15 minuten voorafgaandelijke verwittiging is wel erg kort).kikkertje schreef: ↑2 april 2019, 15:59Ook hier nog internet; factuur voor april niet betaald uiteraard. Als aangekondigd wordt dat de service op 31 maart wordt stopgezet gaan we voor april niet betalen. Overigens een tijdlang geen internet gehad vorig jaar door storingen, die in principe gecompenseerd gingen worden (quod non). De bluts met de buil. Vrijdag vermoedelijk transfer naar nieuwe operator.
-
- Full Member
Zo, dan eindelijk alles OK. Na contactname vandaag met klantendienst JIM kon ik enkel sms'en, maar niet bellen of internetten. Daarna bellen en sms'en, maar geen mobiel internet. En nu net nog eens gekeken : alles werkt, ook internet. Oef!!Als je op 1299.be je GSM nummer opzoekt, staat het dan op unleashed of proximus ?
1299.be : staat op unleased (ben bij Jim). Wat betekent dat eigenlijk?
Zonet mijn pro forma factuur voor maart ontvangen voor het minimum bedrag van 3 euro. Vreemd dat ik eerder niet het overzicht van mijn gebruik heb gekregen zoals gewoonlijk. En ik moet betalen voor 29 april anders kan ik niet meer van hun diensten 'genieten' .... zit ondertussen wel bij Telenet, overstap overigens erg vlot verlopen met nummerbehoud.
het gras is altijd groener aan de overkant
Ik heb die vraag gesteld omdat ik er zeker wou van zijn dat je nummer echt overgedragen was van Dommel naar Jim.mr intrest schreef: ↑5 april 2019, 22:331299.be : staat op unleased (ben bij Jim). Wat betekent dat eigenlijk?Als je op 1299.be je GSM nummer opzoekt, staat het dan op unleashed of proximus ?
Het heeft geen nut om te proberen toegang te hebben als dat niet het geval was.
Jammer dat die twee dingen nu samenvallen : Dommel die klanten afstoot binnen de vier dagen.. En wie dan naar JIM gaat, daar zijn ze NET begonnen met klanten op Orange te zetten, dus de nieuwe komen eerst aan de beurt. Die overdracht van het ene netwerk naar het andere gaat niet zonder problemen, zoals we hier op het forum toch al voorzien hadden. JIM / MV was geen slechte operator voordien maar je stapt nu een beetje van de ene miserie in de andere.. omdat Unleashed nog niet volledig uit de problemen is die MVNO worden veroorzaakte. En nu moeten ze ook al naar het andere netwerk.. Kortom : niet de beste periode uit hun bestaan op het vlak van betrouwbaarheid en technische problemen. Dat is een periode waar ze door moeten en hun klanten ook.
Als je met die vraag bedoelt : Wat is UNLEASHED ?
Unleashed is de naam van het bedrijf dat de merken JIM, Mobile Vikings en Stievie beheert.
Op de 1299 website staat je nummer op unleashed ... niet op een merknaam. Unleashed is van MVNO eind vorig jaar naar FULL MVNO gegaan.
Als je vroeger klant was bij Aldi Talk, Simyo, Carrefour mobile stond je nummer ook op Base bv.
Unleashed heeft zelf geen antennes maar is wel een FULL MVNO en een nummer verschijnt op de 1299 op hun naam. Zij beheren voor zichzelf alle stukken van mobiele telefonie behalve dat ze geen antennenetwerk hebben en hiervoor beroep doen op een operator die dat wel heeft.
Verschillen tussen een MVNO en een Full MVNO kunnen zijn : de eerste handelt bv zelf zijn SMS verkeer niet af, heeft geen eigen telefoonlijnen om gesprekken te koppelen aan het vaste netwerk van bv Proximus, ze kopen in feite minuten en data 'in het groot' op en verkopen op een manier dat ze er winst aan hebben.
Een full MVNO heeft die eerder genoemde infrastructuur wel zelf en de tarifering gebeurt anders.
Zij zijn vrijer om de kostprijs van ieder element (Bellen, SMS, data) te bepalen en moeten enkel betalen om alles op de juiste antenne te zetten. Goedkoop is dat ook niet, als we de prijzen bekijken die Telenet bv aan Orange betaalde om dat voor hen te doen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.