Dommel stopt op 31 maart
Re: Dommel stopt op 31 maart
En ga je die dan betalen?kweeni schreef: ↑5 april 2019, 22:55 Zonet mijn pro forma factuur voor maart ontvangen voor het minimum bedrag van 3 euro. Vreemd dat ik eerder niet het overzicht van mijn gebruik heb gekregen zoals gewoonlijk. En ik moet betalen voor 29 april anders kan ik niet meer van hun diensten 'genieten' .... zit ondertussen wel bij Telenet, overstap overigens erg vlot verlopen met nummerbehoud.
Ik heb ze ook ontvangen zonder overzicht van het gebruik. Ik ga ze betalen. Post paid abonnement dus lijkt het me logisch dit nog te betalen. nadien betaal ik niets meer.
-
- Full Member
Geeft me een herkenbaar gevoel - wat je schrijft - om van de ene miserie in de andere te stappen. Je krijgt van JIM een brief met je sim-kaart dat van zodra het netwerk van je huidige operator wegvalt, je de JIM-simkaart in je toestel kan steken en je meteen kan surfen en bellen. Mocht JIM dan ook meteen communiceren dat ze momenteel naar een ander netwerk overstappen en het kan gebeuren dat je niet onmiddellijk kan bellen of surfen, zou je tenminste weten waar je staat en wat je te verwachten hebt. Zou nog steeds niet leuk zijn, maar toch minder frustrerend als nu.Jammer dat die twee dingen nu samenvallen : Dommel die klanten afstoot binnen de vier dagen.. En wie dan naar JIM gaat, daar zijn ze NET begonnen met klanten op Orange te zetten, dus de nieuwe komen eerst aan de beurt. Die overdracht van het ene netwerk naar het andere gaat niet zonder problemen, zoals we hier op het forum toch al voorzien hadden. JIM / MV was geen slechte operator voordien maar je stapt nu een beetje van de ene miserie in de andere.. omdat Unleashed nog niet volledig uit de problemen is die MVNO worden veroorzaakte. En nu moeten ze ook al naar het andere netwerk.. Kortom : niet de beste periode uit hun bestaan op het vlak van betrouwbaarheid en technische problemen. Dat is een periode waar ze door moeten en hun klanten ook.
Merci voor je verdere en duidelijke uitleg : top !
kHad EPDnet moeten nemen maar in een vlaag van paniek snel gepakt wat ik (nog) kende... TV gedeelte is overbodig bij me maar ik betaal blijkbaar meer/bijna evenveel als ik vaste lijn en internet pak. Ik ben nooit zonder internet gevallen, de technieker vermoedde zelfs dat ik al op proximus zat en vroeg zich af hoelang ik "gratis" had kunnen blijven surfen.kikkertje schreef: ↑5 april 2019, 22:13 Overgang naar edpnet heel vlot verlopen. Een uur zonder internet, valt dus erg goed mee. Alleen had edpnet wel kunnen laten weten dat Proximus alsnog een nieuwe muurcontactdoos wou plaatsen (waarom is me nog niet duidelijk, techniker kon dat ook niet echt toelichten - impedantieverschil tussen ADSL2 en VDSL ??) en de lijn wou testen en dus in huis moest zijn ... toevallig was ik thuis (15 minuten voorafgaandelijke verwittiging is wel erg kort).
Los van electriceit en kabeltrekkerij is alles in orde. Nog steeds geen 100MBps maar bon...
Het is natuurlijk de bedoeling dat alles perfect, zonder problemen + naadloos verloopt.mr intrest schreef: ↑6 april 2019, 10:24 Mocht JIM dan ook meteen communiceren dat ze momenteel naar een ander netwerk overstappen en het kan gebeuren dat je niet onmiddellijk kan bellen of surfen, zou je tenminste weten waar je staat en wat je te verwachten hebt. Zou nog steeds niet leuk zijn, maar toch minder frustrerend als nu.
Merci voor je verdere en duidelijke uitleg : top !
We hebben al gezien dat Unleashed hun nieuwe software en systemen gehaald hebben bij een Poolse leverancier en dat dat nogal wat problemen gaf.. dat het niet zomaar perfect werkte hier.
Hun voicemail bv kan niet echt onderscheid maken in de boodschappen die het moet laten horen en dan krijg je domme dingen als je naar iemand belt, het rinkelt 20 seconden en dan neemt niemand op.. Iets in de trend van : "De abonnee heeft momenteel geen toegang tot het netwerk. Probeer het later nog eens."
Een schoonheidsfoutje ...maar een redelijk dom schoonheidsfoutje.
Eigenlijk is er bij iedere grote stap in die trend wel wat gedoe en technische slameur..
Maar geen enkele operator gaat dat op voorhand toegeven of aankondigen
Het is een beetje zoals de bakker die een bordje op de deur zou hangen : "Als je hier een brood koopt de komende weken, weet dan dat mijn snijmachine rotversleten is en dat ik pas over een maand of drie een nieuwe ga kopen."
Troost je : eens het werkt, zal je een operator hebben die goedkoop is (voor veel mensen de goedkoopste) en ook redelijk goed.
Ze scoren veel beter dan andere goedkoopste aanbieders in het verleden op het vlak van hun klanten soigneren en echt hun best doen om dingen goed te doen of goed te maken.
Goed om te weten dat je iets had aan het verhaal dat ik schreef. Het doet me plezier.
@Mansemat : ik denk dat bij Prox maar weinig mensen het theoretische maximum (snelheid) uit hun verbinding halen. Doe eens een test : Buiten de TV uren, zo dicht mogelijk bij de modem of rechtstreeks op de modem aansluiten en dan een snelheidstest doen met een server in je buurt en met een server van Proximus in Schaarbeek bv. Dan heb je het resultaat waarvan je kan aannemen : dit is er uit te halen maar waarschijnlijk niet meer.
-
- Full Member
Je hebt gelijk. Da's een topantwoordHet is een beetje zoals de bakker die een bordje op de deur zou hangen : "Als je hier een brood koopt de komende weken, weet dan dat mijn snijmachine rotversleten is en dat ik pas over een maand of drie een nieuwe ga kopen."
Hier intussen na een week Jim Mobile klant vandaag overgeschakeld op het Orange netwerk.
In ieder geval een heel stuk beter dan het Base netwerk waarmee ik zelfs op het werk onbereikbaar was.
P. S: en inderdaad Jim simkaart erin en direct perfecte werking.
Tot nu toe 100% tevreden.
In ieder geval een heel stuk beter dan het Base netwerk waarmee ik zelfs op het werk onbereikbaar was.
P. S: en inderdaad Jim simkaart erin en direct perfecte werking.
Tot nu toe 100% tevreden.
Wanneer is bij u de overstap naar Telenet gebeurd ?
Tot hiertoe heb ik nog geen factuur van Dommel gekregen, hout vasthouden .
Ik ben de 27e 's avonds nog naar een Telenet Shop gegaan, en toen het op donderdag middag nog niet in orde was, ben ik naar een andere Telenet Shop gegaan (in de buurt van het werk). Er bleek een vinkje te weinig te staan, en het was toen onmiddellijk in orde.
ik zat ook bij Dommel, en nu blijkt dat je onder dezelfde prijsvoorwaarden kan blijven en sturen ze je een nieuwe SIM-kaart, maar een voorwaarde die je *moet* aanvinken is My data can be used for commercial purposes, and I agree to the privacy policy en dat wil ik dus niet. Weet niet meer of dit voorheen ook een voorwaarde was..een abonnement wil ik niet, want zoveel gebruik ik mijn gsm niet. Weet iemand een vergelijkbaar alternatief?
Jim Mobile Herlaadkaart. Zitten op netwerk Orange (Mobistar).
Vanaf 5€, herlading blijft 1 jaar geldig.
0,01€/mb, 0,01€/sms, 0,08€/minuut bellen.
Goede app om het gebruik zeer gedetailleerd op te volgen.
Vanaf 5€, herlading blijft 1 jaar geldig.
0,01€/mb, 0,01€/sms, 0,08€/minuut bellen.
Goede app om het gebruik zeer gedetailleerd op te volgen.
@erazi : de formule van Dommel is altijd al een abonnement geweest = postpaid, maar wel anders dan bij bv proximus, base, orange.
Jim geeft het beste aanbod op de markt als je je telefoon maar zelden gebruikt en is prepaid.
Voor wie het iets meer moet zijn is er Scarlet, 8 euro per maand, postpaid. Er zitten dan 150 minuten in, onbeperkt sms en 500 MB data.
Jim geeft het beste aanbod op de markt als je je telefoon maar zelden gebruikt en is prepaid.
Voor wie het iets meer moet zijn is er Scarlet, 8 euro per maand, postpaid. Er zitten dan 150 minuten in, onbeperkt sms en 500 MB data.
Heb het gewoon de 27ste online besteld met nummberbehoud omdat ik net die dag op reis vertrok. Dinsdag 2 april simkaart ontvangen, online geactiveerd, simkaart erin, smartphone herstart en kon vrijwel direct telefoneren en bereikt worden en na een uur ofzo had ik ook mobiel internet.annetje schreef: ↑6 april 2019, 14:37Wanneer is bij u de overstap naar Telenet gebeurd ?
Tot hiertoe heb ik nog geen factuur van Dommel gekregen, hout vasthouden .
Ik ben de 27e 's avonds nog naar een Telenet Shop gegaan, en toen het op donderdag middag nog niet in orde was, ben ik naar een andere Telenet Shop gegaan (in de buurt van het werk). Er bleek een vinkje te weinig te staan, en het was toen onmiddellijk in orde.
het gras is altijd groener aan de overkant
haelewyn schreef: ↑7 april 2019, 08:45 @erazi : de formule van Dommel is altijd al een abonnement geweest = postpaid, maar wel anders dan bij bv proximus, base, orange.
Ok, maar op vlak van je gegevens doorgeven aan derden voor reclame komt het op hetzelfde neer?
"Om je online gerichte boodschappen of advertenties te tonen:
Unleashed kan je contactgegevens delen in gepseudonimiseerde vorm met
online marketingbedrijven zoals Google en Facebook. Indien je bij deze
bedrijven ook gekend bent en je communicatie- en privacy-instellingen op
hun platforms dit toelaten, kan Unleashed je gepaste advertenties tonen
via hun kanalen."
Als ik dat stukje lees, zie ik vooral dat het over GOOGLE en FB gaat die je sowieso al reclame tonen en gerichte reclame op basis van bv je zoekpatronen voorschotelen. En misschien is het nu mogelijk dat je reclame van Unleashed gaat te zien krijgen of bedrijven waar zij mee samenwerken.
Ze zeggen je gegevens te zullen delen in gepseudonimiseerde vorm. Ze geven niet je naam, adres, gsm nummer, emailadres etc door..
Eigenlijk is Unleashed maar een drager van je data. Eender met welke provider je werkt, .. die reclame krijg je toch.
Ze zeggen niet dat ze je gegevens gaan delen met bv. Mac Donalds, Albert Heijn, Proximus of Telenet, edm. voor reclamedoeleinden.
Als je wil dat je 100 procent anoniem bent voor Jan en Alleman, denk ik dat dat alleen op te lossen is door in de Ardennen in een bos te gaan wonen (ergens middenin) en jezelf alle moderne comfort te besparen.
Iedere keer je naar de Colruyt of AH gaat met je kortingkaart houden die ook bij wat je koopt en krijg je reclame op basis van je eerdere aankopen.
Zij zullen wel niet de enigen zijn.
Ze zeggen je gegevens te zullen delen in gepseudonimiseerde vorm. Ze geven niet je naam, adres, gsm nummer, emailadres etc door..
Eigenlijk is Unleashed maar een drager van je data. Eender met welke provider je werkt, .. die reclame krijg je toch.
Ze zeggen niet dat ze je gegevens gaan delen met bv. Mac Donalds, Albert Heijn, Proximus of Telenet, edm. voor reclamedoeleinden.
Als je wil dat je 100 procent anoniem bent voor Jan en Alleman, denk ik dat dat alleen op te lossen is door in de Ardennen in een bos te gaan wonen (ergens middenin) en jezelf alle moderne comfort te besparen.
Iedere keer je naar de Colruyt of AH gaat met je kortingkaart houden die ook bij wat je koopt en krijg je reclame op basis van je eerdere aankopen.
Zij zullen wel niet de enigen zijn.
Same here.kweeni schreef: ↑5 april 2019, 22:55 Zonet mijn pro forma factuur voor maart ontvangen voor het minimum bedrag van 3 euro. Vreemd dat ik eerder niet het overzicht van mijn gebruik heb gekregen zoals gewoonlijk. En ik moet betalen voor 29 april anders kan ik niet meer van hun diensten 'genieten' .... zit ondertussen wel bij Telenet, overstap overigens erg vlot verlopen met nummerbehoud.
1) Mijn factuur is dubbel zo hoog als anders. Dat ik de laatste dagen van maart uren met de klantendiensten heb aan de lijn gezeten om mijn overdracht in orde te krijgen zal daar niet vreemd aan zijn. Ik ga de factuur alvast betwisten. Eind maart e-mailen dat ze hun dienst gaan stoppen op een paar dagen tijd, maar wel doodleuk met gewone facturen afkomen.
2) Ik heb ook geen overzicht gekregen.
3) Mijn overdracht is nog steeds niet rond. Ik ben ondertussen al bijna een week niet bereikbaar en mijn nieuwe provider (Scarlet) en Dommel wijzen in elkaars richting, om zot van te worden.