Dommel stopt op 31 maart
Re: Dommel stopt op 31 maart
idem hier,
Voor het zekerste stuurde ik een opzeg-mailtje, met beroep op het herroepingsrecht bij verkoop op afstand (binnen de termijn van 14 dagen).
Voor het zekerste stuurde ik een opzeg-mailtje, met beroep op het herroepingsrecht bij verkoop op afstand (binnen de termijn van 14 dagen).
Heeft hier iemand nog een laatste factuur ontvangen van Dommel? Ik wel, maar die lijkt me veel te hoog. In het webportaal van Dommel kan ik geen gedetailleerd overzicht van gesprekken/... meer opvragen (waarschijnlijk omdat ik intussen overschakelde naar een andere operator) en hun klantendienst reageert niet...
Hier hetzelfde. Factuur is het viervoud van anders, ook bij andere mensen heb ik gelijkaardige verhalen gehoord.spafles schreef: ↑18 april 2019, 21:44 Heeft hier iemand nog een laatste factuur ontvangen van Dommel? Ik wel, maar die lijkt me veel te hoog. In het webportaal van Dommel kan ik geen gedetailleerd overzicht van gesprekken/... meer opvragen (waarschijnlijk omdat ik intussen overschakelde naar een andere operator) en hun klantendienst reageert niet...
Was het laatste gebruik ook een viervoud ? Bv veel meer gebeld naar een andere operator om daar aan te sluiten of naar ombudsdienst... ?
Of zouden ze die 'prijsverhoging' van Proximus doorgerekend hebben zonder ze aan te kondigen ?
Of zouden ze die 'prijsverhoging' van Proximus doorgerekend hebben zonder ze aan te kondigen ?
Dommel op het randje van het failliet nu, nog 6 maanden respijt:
https://www.tijd.be/ondernemen/telecom/ ... ce=dlvr.it
https://www.tijd.be/ondernemen/telecom/ ... ce=dlvr.it
Ook wel redelijk ongelooflijk...
Ze hebben net al hun klanten buiten gesmeten en nu gaan ze herstructureren en vragen ze een schikking of regeling aan.
En ze krijgen het nog ook..
Allee vooruit.. We gaan eens zien hoe Dommel het redt zonder zijn klanten.
Ze hebben net al hun klanten buiten gesmeten en nu gaan ze herstructureren en vragen ze een schikking of regeling aan.
En ze krijgen het nog ook..
Allee vooruit.. We gaan eens zien hoe Dommel het redt zonder zijn klanten.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wellicht is de mogelijkheid om over te stappen naar telenet dan een strategische zet geweest om de rechter om de tuin te leiden: kijk we doen nog een poging.
Heel interessant, dat rijtje van fake falingen van de mensen achter billi (Waalse adel).
Heel interessant, dat rijtje van fake falingen van de mensen achter billi (Waalse adel).
Is er iemand die een Dommelkaart heeft ontvangen en die kan bellen? Wij hebben twee gevraagd, maar eentje gekregen, bellen lukt niet. Ticket geopend, doodstil van klantendienst.
Hebben dan maar twee Jim SIM-kaarten gekocht. Ook met Jim dikke miserie - we kunnen naar mekaar SMSen, maar niet bellen. In het buitenland lukte het bellen helemaal niet, in Belgie kan diegene die opgebeld wordt de beller horen, maar niet andersom. Al een maand bezig met klantendienst van Jim en nog steeds geen oplossing.
Iedereen die hier op Jim is overgestapt - werkt alles zoals het hoort?
Wij vonden Dommel erg handig wegens het goedkoop bellen naar het buitenland (ik spreek niet over roaming, maar bellen van Belgie naar, bijvb de VK, waar mijn schoonmoeder woont). Iemand tips voor een goede oplossing voor internationale gesprekken?
Hebben dan maar twee Jim SIM-kaarten gekocht. Ook met Jim dikke miserie - we kunnen naar mekaar SMSen, maar niet bellen. In het buitenland lukte het bellen helemaal niet, in Belgie kan diegene die opgebeld wordt de beller horen, maar niet andersom. Al een maand bezig met klantendienst van Jim en nog steeds geen oplossing.
Iedereen die hier op Jim is overgestapt - werkt alles zoals het hoort?
Wij vonden Dommel erg handig wegens het goedkoop bellen naar het buitenland (ik spreek niet over roaming, maar bellen van Belgie naar, bijvb de VK, waar mijn schoonmoeder woont). Iemand tips voor een goede oplossing voor internationale gesprekken?
Voor goedkope internationale gesprekken is voip nog altijd een oplossing.
Je belt dan via een app naar zowel mobiele als vaste nummer waar ook ter wereld. Tegen lokaal tarief of zelfs minder.
https://www.voipstunt.com/freetrial_rates
Voorwaarde is wel een goeie dataverbinding via wifi of 4g
Je belt dan via een app naar zowel mobiele als vaste nummer waar ook ter wereld. Tegen lokaal tarief of zelfs minder.
https://www.voipstunt.com/freetrial_rates
Voorwaarde is wel een goeie dataverbinding via wifi of 4g
Jim Mobile werkt hier prima. ("Ik was ook Dommel.")
Internationaal : Bel met Skype vanop je pc. Voip bellen heeft, zoals hiervoor vermeld, wel eens de verbinding met het internet als zwakke schakel.
Bv mijn modem staat een paar kamers verder dan de woonkamer. Altijd miserie via wifi... Is allemaal op te lossen maar tegen een kostprijs. Maar als je op je pc belt met bedraad internet is er geen probleem.
De paketten (Skype) om te bellen zijn erg goedkoop. Een bundel minuten kopen op voorhand.
Zelfs gewoon per minuut bellen kost maar een habbekrats in Europa.
Alles dat je nodig hebt van hardware is een koptelefoontje met twee stekkers voor je pc (eentje voor luidspreker uitgang en eentje voor microfoon).
Jim : we hebben hier in de familie 4 kaartjes daarvan. Met geen enkele zijn er problemen. Maar zoals eerder gezegd : ze zijn veel aan het veranderen bij JIM / Mobile Vikings.
Bv mijn modem staat een paar kamers verder dan de woonkamer. Altijd miserie via wifi... Is allemaal op te lossen maar tegen een kostprijs. Maar als je op je pc belt met bedraad internet is er geen probleem.
De paketten (Skype) om te bellen zijn erg goedkoop. Een bundel minuten kopen op voorhand.
Zelfs gewoon per minuut bellen kost maar een habbekrats in Europa.
Alles dat je nodig hebt van hardware is een koptelefoontje met twee stekkers voor je pc (eentje voor luidspreker uitgang en eentje voor microfoon).
Jim : we hebben hier in de familie 4 kaartjes daarvan. Met geen enkele zijn er problemen. Maar zoals eerder gezegd : ze zijn veel aan het veranderen bij JIM / Mobile Vikings.
-
- Full Member
Na de Dommel affaire ben ik klant geworden bij Jim Mobile. Versturing simkaart en zo verliep heel snel, maar veel geduld moeten hebben eer ik eindelijk kon bellen/internetten en sms'en.Iedereen die hier op Jim is overgestapt - werkt alles zoals het hoort?
Daarna weken prima verlopen, maar eind vorige week weer plots geen ontvangst meer. Bij voorgaande operatoren zoiets nog nooit voorgehad : zeer vervelend...
Misschien zijn problemen regiogebonden? ik woon in West Vlaanderen.
Het kan een beetje dom klinken maar ik zou beginnen met de gsm uit en weer aan te zetten. Dan probeert hij weer actief te verbinden met JIM.
Je kan ook eens goochelen met 'automatische netwerkkeuze' naar manueel te zetten.. en dan zo te forceren om te verbinden met JIM (wat eigenlijk over Orange zou moeten gaan nu).
Soms loopt een telefoon, ook van die oude en simpele modellen, gewoon al eens vast. Hoe ouder de telefoon, hoe meer kans.
Neem je simkaart er eens uit (probeer eens in een andere gsm) en stop die weer in het toestel.
Je kan ook eens goochelen met 'automatische netwerkkeuze' naar manueel te zetten.. en dan zo te forceren om te verbinden met JIM (wat eigenlijk over Orange zou moeten gaan nu).
Soms loopt een telefoon, ook van die oude en simpele modellen, gewoon al eens vast. Hoe ouder de telefoon, hoe meer kans.
Neem je simkaart er eens uit (probeer eens in een andere gsm) en stop die weer in het toestel.
-
- Full Member
Merci voor je reactie. Had dit eerder allemaal al geprobeerd, maar zonder resultaat. Nav je reactie nog eens geprobeerd, resultaat blijft jammer genoeg uit.Het kan een beetje dom klinken maar ik zou beginnen met de gsm uit en weer aan te zetten. Dan probeert hij weer actief te verbinden met JIM.
Bij netwerkkeuze staat er bij mij enkel proximus en Jim Mobile.
Wacht nu op reactie van de klantendienst Jim.