doorlopende opdracht aanmaken vanuit zichtrekening (euro) bij medirect
Re: doorlopende opdracht aanmaken vanuit zichtrekening (euro) bij medirect
Dat was uiteraard niet mijn punt. Wel dat het zo moeilijk is voor individuen zonder Belgische bankrekening (bijvoorbeeld mensen die in andere Europese landen wonen) om facturen van Belgische bedrijven te betalen.
Wat inderdaad niets verandert aan het feit dat MeDirect wat meer functionaliteiten zou kunnen toevoegen aan hun website.
Wat inderdaad niets verandert aan het feit dat MeDirect wat meer functionaliteiten zou kunnen toevoegen aan hun website.
Re: doorlopende opdracht aanmaken vanuit zichtrekening (euro) bij medirect
Inderdaad!
Hier het antwoord dat ik van medirect op mijn vraag (zie mijn openingspost in dit topic) kreeg:
"Om een doorlopende opdracht in te stellen dient u eerst een saldo te hebben op uw zichtrekening. Vervolgens kan u deze instellen en uw geld elders anders plaatsen.
Wij gaan ervan uit u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd."
Ja, dat wist ik al (zie mijn vraagstelling), maar blijkbaar is Medirect totaal niet flexibel om hierin een aanpassing aan te brengen.
Nou moe, wat een gedoe!
Heb het dan maar als volgt gedaan: bij mijn huisbank Argenta probleemloos de doorlopende opdracht voor het bedrag aangemaakt en ik zorg er voor dat die zichtrekening bij Argenta daags voor de maandelijkse uitvoering voldoende saldo (+ marge voor andere maandelijkse/lopende uitgaven) hiervoor heeft, o.a. door creditering vanuit Medirect (wel pluspunt voor Medirect: een overschrijving vanuit medirect is dezelfde werkdag ca. 14u reeds op Argenta-zichtrekening als je die overschrijving al bij aanvang van die dag doet)
Hier het antwoord dat ik van medirect op mijn vraag (zie mijn openingspost in dit topic) kreeg:
"Om een doorlopende opdracht in te stellen dient u eerst een saldo te hebben op uw zichtrekening. Vervolgens kan u deze instellen en uw geld elders anders plaatsen.
Wij gaan ervan uit u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd."
Ja, dat wist ik al (zie mijn vraagstelling), maar blijkbaar is Medirect totaal niet flexibel om hierin een aanpassing aan te brengen.
Door Medirect zelf wordt het nochtans ook "zichtrekening" genoemd. Als je het dan toch zo noemt, dan zijn het toch gebreken dat de Belgische structurele mededeling niet mogelijk is en dat voor het instellen van een doorlopende opdracht je hiervoor eerst de zichtrekening tot dat bedrag moet crediteren en na de doorlopende opdracht te hebben aangemaakt, je dat bedrag terug "elders kan plaatsen".
Nou moe, wat een gedoe!
Heb het dan maar als volgt gedaan: bij mijn huisbank Argenta probleemloos de doorlopende opdracht voor het bedrag aangemaakt en ik zorg er voor dat die zichtrekening bij Argenta daags voor de maandelijkse uitvoering voldoende saldo (+ marge voor andere maandelijkse/lopende uitgaven) hiervoor heeft, o.a. door creditering vanuit Medirect (wel pluspunt voor Medirect: een overschrijving vanuit medirect is dezelfde werkdag ca. 14u reeds op Argenta-zichtrekening als je die overschrijving al bij aanvang van die dag doet)