doorlopende opdracht aanmaken vanuit zichtrekening (euro) bij medirect
doorlopende opdracht aanmaken vanuit zichtrekening (euro) bij medirect
Mijn zichtrekening in euro bij Medirect gebruik ik enkel voor overschijvingen naar externe rekeningen (buiten Medirect) en het saldo staat dan ook altijd op nul.
Ik crediteer die zichtrekening dus alleen met een bedrag als ik een overschrijving er van naar een externe rekening wil doen waarna het saldo terug op nul staat.
Bij Medirect kan je de overschrijving vanuit je zichtrekening alleen kiezen als er geld op staat. Als het saldo nul is, dan wordt die zichtrekening niet aangeboden in het keuzemenu waarin je die zichtrekening dan zou kunnen selecteren.
Medirect biedt de mogelijkheid om een doorlopende opdracht vanuit die zichtrekening aan te maken. Hiervan wil ik gebruik maken voor een maandelijkse doorlopende opdracht waarbij ik dan een dag voorafgaand die zichtrekening vanuit een medirect-spaarrekening zal crediteren met het bedrag van de doorlopende opdracht.
Maar omdat het saldo van mijn zichtrekening in euro dus op nul staat, is het mij onmogelijk die doorlopende opdracht aan te maken wegens niet aangeboden om te selecteren omdat ze niet verschijnt in het keuzemenu.
Om dat toch te kunnen doen moet ik dan eerst die zichtrekening crediteren met het bedrag van de maandelijkse overschrijving (of is 1 eurocent voldoende bij wijze van spreken) zodat ze ter selectie aangeboden wordt in het keuzemenu en na aanmaak van de doorlopende opdracht dat bedrag terug transfereren naar de Medirect-spaarrrekening waarvan afkomstig?
Is hiervoor dat gedoe echt allemaal nodig en kan dat niet anders?
Ik crediteer die zichtrekening dus alleen met een bedrag als ik een overschrijving er van naar een externe rekening wil doen waarna het saldo terug op nul staat.
Bij Medirect kan je de overschrijving vanuit je zichtrekening alleen kiezen als er geld op staat. Als het saldo nul is, dan wordt die zichtrekening niet aangeboden in het keuzemenu waarin je die zichtrekening dan zou kunnen selecteren.
Medirect biedt de mogelijkheid om een doorlopende opdracht vanuit die zichtrekening aan te maken. Hiervan wil ik gebruik maken voor een maandelijkse doorlopende opdracht waarbij ik dan een dag voorafgaand die zichtrekening vanuit een medirect-spaarrekening zal crediteren met het bedrag van de doorlopende opdracht.
Maar omdat het saldo van mijn zichtrekening in euro dus op nul staat, is het mij onmogelijk die doorlopende opdracht aan te maken wegens niet aangeboden om te selecteren omdat ze niet verschijnt in het keuzemenu.
Om dat toch te kunnen doen moet ik dan eerst die zichtrekening crediteren met het bedrag van de maandelijkse overschrijving (of is 1 eurocent voldoende bij wijze van spreken) zodat ze ter selectie aangeboden wordt in het keuzemenu en na aanmaak van de doorlopende opdracht dat bedrag terug transfereren naar de Medirect-spaarrrekening waarvan afkomstig?
Is hiervoor dat gedoe echt allemaal nodig en kan dat niet anders?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: doorlopende opdracht aanmaken vanuit zichtrekening (euro) bij medirect
Volgens mij kost het minder gedoe en tijd om (eenmalig) een klein bedrag op die zichtrekening te zetten en er vervolgens de doorlopende opdracht op te activeren. Je kan natuurlijk van elke onbenulligheid een probleem maken, er tijd in steken, klantendienst gaan lastig vallen en gefrustreerd geraken dat het niet of niet snel genoeg wordt opgelost
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Of beiden hé.vortex schreef: ↑5 januari 2024, 16:18Volgens mij kost het minder gedoe en tijd om (eenmalig) een klein bedrag op die zichtrekening te zetten en er vervolgens de doorlopende opdracht op te activeren. Je kan natuurlijk van elke onbenulligheid een probleem maken, er tijd in steken, klantendienst gaan lastig vallen en gefrustreerd geraken dat het niet of niet snel genoeg wordt opgelost
Een automatische opdracht kunnen ingeven op een rekening (waar eventueel geen geld op staat) lijkt mij geen "onbenulligheid", maar het niet kunnen hoeft overigens ook geen "onmetelijk probleem" te zijn.
Gewoon even melden aan Medirect, dan fixen ze dat mogelijks in de volgende update van hun platform.
In afwachting zet je er 0,01 euro op.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 5 januari 2024, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Zowel hiervoor topic in deze rubriek ("Vraag het Medirect°) gestart als bericht in mijn beveiligde omgeving bij Medirect gepost.
Geen probleem als ik ergens volgende week antwoord van Medirect krijg.
Geen probleem als ik ergens volgende week antwoord van Medirect krijg.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ok, want ik denk niet dat de "Vraag het aan ..." topics nog gelezen worden door de betrokken instellingen.
Daar was ik me ook al van bewust en ook te lezen in mijn opstartpost. Ik zal dat volgende week eens proberen. Dus een beetje overbodig om dat nog eens te suggereren.
De rest van je reactie is enkel jouw mening en voor mij naast de kwestie.
Jij suggereert dat ik vraag stelde betreffende aanmaak van een doorlopende opdracht vanuit een spaarrekening bij Medirect.
In mijn startpost (zelfs in de titel van dit topic) is duidelijk te lezen dat mijn vaag het aanmaken van een doorlopende opdracht vanuit ZICHTrekening (Euro) bij Medirect betreft en NIET vanuit een Medirect-spaarekekening (wat uiteraard niet mogelijk is, bij geen enkele bank).
Vandaag tot mijn scha moeten ondervinden dat MeDirect geen structurele mededeling kan meesturen met een overschrijving.Ook "speciale tekens" (zoals /) in een overschrijving worden niet aanvaard.
Dit is toch 2024?
Dit is toch 2024?
MeDirect is een spaar- en beleggingsbank, geen bank voor je dagelijkse betalingen. Je mag al blij zijn dat je naar andere rekeningen dan je eigen kan overschrijven. Dat was in het begin niet mogelijk.
Men profileert zich tegenwoordig wel (meer) als een betalingsbank. Zo kun je sindskort een MePay-betaalkaart aanvragen.
Wat mij betreft is de vraag misschien eerder of de Belgische gestructureerde mededeling wel iets is dat in 2024 nog hoort. Ik dacht dat Europees betalingsverkeer vrij van nationale belemmeringen diende te zijn?
Wat mij betreft is de vraag misschien eerder of de Belgische gestructureerde mededeling wel iets is dat in 2024 nog hoort. Ik dacht dat Europees betalingsverkeer vrij van nationale belemmeringen diende te zijn?
De gestructureerde mededeling is een hulpmiddel om de financiële administratie te vergemakkelijken en om fouten bij het toewijzen van inkomende betalingen aan de juiste klant te vermijden.
Dat besef ik, maar het is enkel Belgisch. En dat is een probleem. Zeker omdat er al een Europese gestructureerde mededeling bestaat.
We moeten de gestructureerde mededeling niet gaan afschaffen, alleen maar omdat MeDirect niet mee kan of wil daarmee.
Dat ze zich daar eens een klein beetje aan aanpassen.. dan is het direct in orde.
Dat ze zich daar eens een klein beetje aan aanpassen.. dan is het direct in orde.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.