Drones
TIP
Re: Drones
ik vind zo een Vliegdrone eigenlijk enorm veel lawaai maken.
Een tijdje geleden hier ene zien vliegen.
Een tijdje geleden hier ene zien vliegen.
Re: Drones
in Mediamarkt staan die gewoon te koop, alleen mag je er hier niet mee vliegen
Re: Drones
ik zou ineens "deftig" materiaal kopen zoals vb van Elbit Systems, Aerovironment enz...
Re: Drones
En dit is hoe men in de US er mee omgaat: FAA clears Amazon drones for (experimental) takeoff
Re: Drones
wapenlobby maakt gehakt van regelgeving.
Europa zal volgen.
Europa zal volgen.
Re: Drones
@belca2: waarom vind jij de regelgeving (of eigenlijk amazon-test-project) uit de VS zoveel positiever? Ik vind dit ook nog redelijk beperkend, en duur. Licentie voor privaat piloot kost al gauw €15000 (en dat is dan per bestuurder).
De gehele luchtvaart-reglementering in de VS en EU verschilt redelijk veel, je kan niet zomaar dezelfde drone-regelgeving implementeren in beide continenten. In europa zou er best een uniforme regelgeving komen, hetzelfde in alle landen, maar dit is gezien de snelle ontwikkeling van de sector niet haalbaar, het is nu al een heel gedoe voor de gewone luchgvaart met EASA en SERA. Als snelheid van belang is, dan zit er niets anders op om de landen dit voorlopig zelf te laten regelen.
Over het artikel in de tijd: in gecontroleerd luchtruim mogen nu ook al geen lichte motorvliegtuigen, zweefvliegtuigen, parapentes of heteluchtbalonnen vliegen; waarom zouden drones dit dan wel mogen? Waarom zouden drones toegelaten moeten worden om hoger dan 60-90m te vliegen? Voor die enkele toepassingen waar dat wel nodig zou zijn, kan men wel een speciale toelating uitreiken lijkt me.
Ik ben zowel hobby als professioneel piloot, ik ben al eens een drone op 200m hoogte tegengekomen, dat was verschieten! Ik hoop dat er een degelijke omkadering/regelgeving bestaat voordat die drones 'en masse' het luchtruim in gaan.
De gehele luchtvaart-reglementering in de VS en EU verschilt redelijk veel, je kan niet zomaar dezelfde drone-regelgeving implementeren in beide continenten. In europa zou er best een uniforme regelgeving komen, hetzelfde in alle landen, maar dit is gezien de snelle ontwikkeling van de sector niet haalbaar, het is nu al een heel gedoe voor de gewone luchgvaart met EASA en SERA. Als snelheid van belang is, dan zit er niets anders op om de landen dit voorlopig zelf te laten regelen.
Over het artikel in de tijd: in gecontroleerd luchtruim mogen nu ook al geen lichte motorvliegtuigen, zweefvliegtuigen, parapentes of heteluchtbalonnen vliegen; waarom zouden drones dit dan wel mogen? Waarom zouden drones toegelaten moeten worden om hoger dan 60-90m te vliegen? Voor die enkele toepassingen waar dat wel nodig zou zijn, kan men wel een speciale toelating uitreiken lijkt me.
Ik ben zowel hobby als professioneel piloot, ik ben al eens een drone op 200m hoogte tegengekomen, dat was verschieten! Ik hoop dat er een degelijke omkadering/regelgeving bestaat voordat die drones 'en masse' het luchtruim in gaan.
Re: Drones
Ik ben niet bevoegd om over de regelgeving in se te oordelen maar ik begrijp dat vooral de attitude tegenover nieuwe technologieën totaal verschillend is. In de EU gaat men vooral een regelgeving bouwen om de bestaande technologie af te schermen, in de US kijkt men eerder naar de opportuniteiten van het nieuwe. Positieve attitude ontbreekt hier.Szpilman schreef:@belca2: waarom vind jij de regelgeving (of eigenlijk amazon-test-project) uit de VS zoveel positiever? ...
Re: Drones
@Belca2: Daar ben ik het wel met je eens, maar dat heeft op zich niet veel met drones te maken, dat geld voor zowat het hele ondernemerschap.
In de UAE verbieden ze civiele drones zelfs helemaal http://atwonline.com/technology/abu-dha ... dium=email" onclick="window.open(this.href);return false;
De laatste zin geeft ook idee over hoe het in de UK gesteld is.
In de UAE verbieden ze civiele drones zelfs helemaal http://atwonline.com/technology/abu-dha ... dium=email" onclick="window.open(this.href);return false;
De laatste zin geeft ook idee over hoe het in de UK gesteld is.
Re: Drones
Dju, +100+% sinds mei>:(Belca2 schreef:...Ik denk dat ik mijn positie in Parrot ga afbouwen....
Re: Drones
Een dag geleden hadden ze bijna prijs : bijna drone tegen vliegtuig
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... olen.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... olen.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Drones
Mochten er toch nog liefhebbers zijn van dit speculatieve aandeel: ik denk dat de koers te snel gestegen is in de laatste drie maanden. Toegegeven: er zijn heel wat nieuwe producten gelanceerd maar ik denk dat de hausse vooral te maken heeft met de instap van een gespecialiseerd Amerikaans fonds (HG Vora Special). Heeft trouwens recent de drempel van 5% overschreden. Voorbode van een overname? Wie weet.
Resultaten 1H2015 op 30 Juli
Resultaten 1H2015 op 30 Juli
Re: Drones
Waar zou deze foto kunnen genomen zijn?
Vooraleer op die vraag te antwoorden, een andere observatie: vorige week was onze brievenbus overspoeld door speelgoedfolders. En ja hoor, drones zijn het nieuwe speelgoed: Dreamland, Mediamarkt, Amazon, ... Je kan er donder op zeggen dat dit jaar heel wat van die spullen hun weg zullen vinden via St Niklaas of de Kerstman. En één merk springt er overal tussen uit: Parrot (PARRO). Die moeten hier zeker hun voordeel kunnen bij doen. De Hype (want dat is het) is nog niet voorbij.
Hoe zich dat zal vertalen in de resultaten is koffiedik kijken op dit ogenblik. Immers Parrot heeft ook een belangrijke divisie die (draadloze) communicatie apparatuur levert aan de auto industrie. Zij het dan vooral de Franse. In welke mate de VWfraude hier een impact heeft is onduidelijk. Meer duidelijkheid wordt verwacht op de JAV van 6 november te Parijs. Met de week daarop de resultaten van Q3.
En nu de foto? Deze werd genomen vorige vrijdag (23 oktober) in de enige echte ... Apple Store in Brussel. Het was mij al opgevallen dat deze Parrot drones te koop waren bij onze lokale Agent (Lab 9) maar ik dacht dat dit een lokaal initiatief was. Blijkbaar niet dus. Google eens 'Apple Parrot' en je bent versteld van wat je krijgt. Enfin, ik toch. Ik denk niet dat Apple zijn naam zo maar zal verbinden aan een kwalitatief minderwaardig product. Zou Apple zelf geïnteresseerd zijn in het product? Of zouden ze ogen naar de auto-divisie van Parrot? Dit laatste is zuiver speculatief en ik heb geen enkele concrete aanwijzing dat dit zo is. Maar het intrigeert mij wel dat Apple dit product verkoopt.
Ondertussen zakt de koers wel in de aanloop naar de JAV. Wie weet wel onder de €35. En dan waag ik een nieuwe (beperkte) kans. Let wel: dit aandeel is uiterst speculatief en zoals alle hypes van nabij op te volgen.
Vooraleer op die vraag te antwoorden, een andere observatie: vorige week was onze brievenbus overspoeld door speelgoedfolders. En ja hoor, drones zijn het nieuwe speelgoed: Dreamland, Mediamarkt, Amazon, ... Je kan er donder op zeggen dat dit jaar heel wat van die spullen hun weg zullen vinden via St Niklaas of de Kerstman. En één merk springt er overal tussen uit: Parrot (PARRO). Die moeten hier zeker hun voordeel kunnen bij doen. De Hype (want dat is het) is nog niet voorbij.
Hoe zich dat zal vertalen in de resultaten is koffiedik kijken op dit ogenblik. Immers Parrot heeft ook een belangrijke divisie die (draadloze) communicatie apparatuur levert aan de auto industrie. Zij het dan vooral de Franse. In welke mate de VWfraude hier een impact heeft is onduidelijk. Meer duidelijkheid wordt verwacht op de JAV van 6 november te Parijs. Met de week daarop de resultaten van Q3.
En nu de foto? Deze werd genomen vorige vrijdag (23 oktober) in de enige echte ... Apple Store in Brussel. Het was mij al opgevallen dat deze Parrot drones te koop waren bij onze lokale Agent (Lab 9) maar ik dacht dat dit een lokaal initiatief was. Blijkbaar niet dus. Google eens 'Apple Parrot' en je bent versteld van wat je krijgt. Enfin, ik toch. Ik denk niet dat Apple zijn naam zo maar zal verbinden aan een kwalitatief minderwaardig product. Zou Apple zelf geïnteresseerd zijn in het product? Of zouden ze ogen naar de auto-divisie van Parrot? Dit laatste is zuiver speculatief en ik heb geen enkele concrete aanwijzing dat dit zo is. Maar het intrigeert mij wel dat Apple dit product verkoopt.
Ondertussen zakt de koers wel in de aanloop naar de JAV. Wie weet wel onder de €35. En dan waag ik een nieuwe (beperkte) kans. Let wel: dit aandeel is uiterst speculatief en zoals alle hypes van nabij op te volgen.
Re: Drones
Vandaag de Q3 resultaten en die zijn uitstekend!
De drones hebben de verliezen in de autodivisie volledig weggewerkt. Niettegenstaande deze goede resultaten gaat de koers -7% tot €36. De beleggers hebben blijkbaar alleen gelezen dat er een kapitaalverhoging komt om verdere expansie van de business toe te laten.Parrot a annoncé lundi avoir enregistré une croissance de 60% de son activité de drones au 3ème trimestre.
Le chiffre d'affaires de la branche de drones a atteint 44,4 millions d'euros sur le trimestre contre 27,7 millions d'euros pour la même période de l'exercice précédent.
Au total, le chiffre d'affaires consolidé du 3ème trimestre ressort à 77,8 millions d'euros, soit une croissance de 22% par rapport au 3ème trimestre (+10% à taux de change constants).
Le groupe explique que la croissance 'très significative' de ses ventes de drones a permis de largement compenser le recul anticipé de l'activité automobile (-8% à périmètre comparable).
La marge brute ressort à 46% du chiffre d'affaires contre 53% au 3ème trimestre 2014, un recul que Parrot explique par l'appréciation du dollar par rapport à l'euro.
Le résultat net ressort ainsi à 6,1 millions d'euros, contre 700.000 euros pour la même période de l'exercice précédent, en raison de l'activation d'impôts différés sur la filiale américaine Parrot Inc.
Een instapmoment. Maar het blijft een speculatieve business, die op dit ogenblik op een hype wolk voortleeft. De geschenkperiode die er aankomt zal de zaken op korte termijn nog voortstuwen. Van nabij op te volgen.Parrot a dévoilé par ailleurs un projet d'augmentation de capital pour un montant total qui pourrait être compris entre 270 et 300 millions d'euros.
L'augmentation de capital doit lui permettre d'accélérer son développement et de consolider son leadership sur les marchés des drones grand public et des drones professionnels.
Re: Drones
Resultaten Q4 en FY15
Resultaten zijn uitstekend:
waarschijnlijk omdat de operationele marge gezakt is door de verschuiving naar drones, die nu eerder gemeengoed geworden zijn en die zoals elke electronica onder prijsdruk staan.
Ik heb mijn (uiterst) kleine speculatieve participatie verkocht (-9.54%). De hype is voorbij, en mocht dat niet zo zijn dan zullen de grote marges dat wel zijn.
Resultaten zijn uitstekend:
en toch zakt de koers -2.5%Croissance annuelle de 34 %
Croissance des activités drones de 121 %
waarschijnlijk omdat de operationele marge gezakt is door de verschuiving naar drones, die nu eerder gemeengoed geworden zijn en die zoals elke electronica onder prijsdruk staan.
Ik heb mijn (uiterst) kleine speculatieve participatie verkocht (-9.54%). De hype is voorbij, en mocht dat niet zo zijn dan zullen de grote marges dat wel zijn.