Droogkast 16 jaar oud vervangen ?
Re: Droogkast 16 jaar oud vervangen ?
... Nadat jij het capaciteitstarief "een zeer zware straf" had genoemd. Wel, ik hoop dat de rechtbank in Brussel de heer Salah Abdeslam zal veroordelen tot het capaciteitstarief.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Ik ga het toch houden bij afwassen met de hand.
Als ik zo even kijk:
https://www.coolblue.be/nl/vaatwassers/ ... gste-prijs
is de Siemens SR25ZW11ME de minst dure in de laagste energieklasse, hier C.
Kost 900 euro en verbruikt 9,5 liter water.
Met de hand (2 teiltjes, 1 met afwasmiddel, 1 zonder om te spoelen) wordt hier zeker geen 9,5 liter water verbruikt, zo'n 7-8, schat ik. Dus veel verschil maakt het niet.
Er wordt hier 1x per dag afgewassen, dat zal met zo'n vaatwasser dan ook het geval zijn.
En DE reden om met de hand blijven af te wassen.
Samen afwassen is betere seks?
Nee, alle gekheid op een stokje. Ik heb geen vaatwas en zal dat ding nooit aanschaffen.
Nee, alle gekheid op een stokje. Ik heb geen vaatwas en zal dat ding nooit aanschaffen.
Goed dat je oude slechts 3 KW gebruikt!
Is dat bij een vol programma?
Dan zou ik persoonlijk nog niet vervangen.
Ooit gaat ie wel eens kapot en kun je dan de zuinigste op de markt pakken, misschien tegen dan NOG zuiniger.
Je kunt momenteel 75 cent (1,5kw vs 3 kw bij 50 cent per kilowatt) besparen per beurt en moet je eigenlijk 1333 keer laten draaien om je 1000 euro aankoopprijs terug te hebben. Aan 5 keer per week is dat een grote 5 jaar voor je het bespaard hebt. Das op zich niet zo slecht. Gebruikt je hem niet het hele jaar door dan is de besparing kleiner en duurt het langer.
Wij hebben er overigens ook geen, maar dat neemt niet weg dat je wel inhoudelijk op de vraag kunt antwoorden.
Er zijn redenen genoeg om een droger te pakken, weinig plaats binnen, weinig plaats buiten, risico dat je je vochtregeling niet meer onder controle hebt binnen, het gemak de prijs waard vinden, etc ...
Succes met de beslissing iig.
Is dat bij een vol programma?
Dan zou ik persoonlijk nog niet vervangen.
Ooit gaat ie wel eens kapot en kun je dan de zuinigste op de markt pakken, misschien tegen dan NOG zuiniger.
Je kunt momenteel 75 cent (1,5kw vs 3 kw bij 50 cent per kilowatt) besparen per beurt en moet je eigenlijk 1333 keer laten draaien om je 1000 euro aankoopprijs terug te hebben. Aan 5 keer per week is dat een grote 5 jaar voor je het bespaard hebt. Das op zich niet zo slecht. Gebruikt je hem niet het hele jaar door dan is de besparing kleiner en duurt het langer.
Wij hebben er overigens ook geen, maar dat neemt niet weg dat je wel inhoudelijk op de vraag kunt antwoorden.
Er zijn redenen genoeg om een droger te pakken, weinig plaats binnen, weinig plaats buiten, risico dat je je vochtregeling niet meer onder controle hebt binnen, het gemak de prijs waard vinden, etc ...
Succes met de beslissing iig.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
De Siemens droogkast blijkt geen 16 maar 21 jaar oud te zijn. Buiten een piepend geluid bij het zwieren (dit sedert de laatste jaren) werkt ze nog perfect.
Maar 21 jaar, da's wel fantastisch toch ?
Misschien toch eens aan een nieuwe denken...
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Dacht dat een droogkast niet zwiert, maar continue met hetzelfde toerental links en rechts draait..Charlesvdw schreef: ↑5 januari 2023, 17:26 De Siemens droogkast blijkt geen 16 maar 21 jaar oud te zijn. Buiten een piepend geluid bij het zwieren (dit sedert de laatste jaren) werkt ze nog perfect.
Oei, Charles. Ben je zeker dat je die kleding in een droogtrommel steekt en niet in een wasmachine laat drogen?
Na 21 jaar is ze idd aan vervanging toe. Mss toch eens in de solden gaan duiken. Voor 600€ heb je een degelijke Bosch bvb.
Na 21 jaar is ze idd aan vervanging toe. Mss toch eens in de solden gaan duiken. Voor 600€ heb je een degelijke Bosch bvb.
Nieuw model (met warmtepomp) gaat minder dan de helft verbruiken dan een oude zonder warmtepomp. Én de nieuwe gaat geen 2000-2500W zuipen maar zo'n 650 à 1000W, wat mooi uitkomt voor capaciteitstarief of eventueel zelfverbruik van zonnepanelenstroom.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Deze is een Siemens, werkt heel goed, dus de volgende mag ook een Siemens zijn.
Het is hier wel spaargids maar soms is goedkoop ook duurkoop.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Eén van de reacties is wel geld waard
Noël Dierickx
5 jaar geleden
Is het toppunt van dwaasheid nog steeds niet bereikt? Ik (als man) kook elke dag voor mijn vrouw (die in de zetel vanaf 10 uur tot 24 uur in de relax ligt TV te kijken) sta te koken (op commando van dezelfde dame) en de afwas doe: denken jullie nu echt dat mijn seksleven een hoogtepunt bereikt heeft? Noppes, ik lig om 22 uur bekaf in bed (en blij dat de ellendige dag weer eens voorbij is). P.S.: mijn echtgenote is een Waalse.
Vraagje ivm dat capaciteitstarief:
Als ik nu 2kW opwek met mijn zonnepanelen
& ondertussen bv 5kW verbruik door bv. afwasmachien + wasmachine, droogkast en een oven,...
Wat is dan mijn piek? 5kW of 5 - 2kW = 3 kW ?