duur termijnrekening
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
duur termijnrekening
goedemorgen allemaal,
100K vrij ter beschikking en wil een termijnrekening.
mogelijkheid tot 2,10% netto op 3 jaar(zonder kapitalisatie)
is dit aan te raden aangezien de rente zal gaan dalen de komende maand(en) of toch de kat uit de boom kijken en wachten op september als de 22 miljard van de staatsbonnen terug vrij komen en er mss acties komen?
is dit aan te raden aangezien de rente zal gaan dalen de komende maand(en) of toch de kat uit de boom kijken en wachten op september als de 22 miljard van de staatsbonnen terug vrij komen en er mss acties komen?
-
- Verbannen Gebruiker
Re: duur termijnrekening
Ik kan geen antwoord geven op de vraag of je beter wacht of niet. Niemand weet of je in september iets beters krijgt dan nu.Matroos1958 schreef: ↑8 april 2024, 11:20 goedemorgen allemaal,
Wat er in september zal gebeuren met de 22 miljard weet niemand. De laatste staatsbon was een flop. Of er een nieuwe staatsbon komt in september weet ook niemand, en zeker niet aan welke rentevoet en duurtijd. Misschien hebben we dan nog een regering in lopende zaken, en gaan er geen fiscale cadeaus meer zijn.
De staat zal alleszins geen probleem hebben in september. Ze kunnen evengoed OLOs op de markt brengen. Dat doen ze nu ook constant. Ze hebben jaren zonder staatsbons al het nodige geld kunnen ophalen. Ze kunnen dat vanaf nu weer doen.
Dan zit je ook met de vraag: wat doe je tussen nu en september? Op een spaarboekje zetten? Op een termijnrekening? Als je 6 maand een lage interest hebt, heb je in september een hoge intrest nodig om te compenseren.
Als je het geld nu hebt, kun je best nu de termijnrekening nemen.
Al de rest is speculatie. Ook dat de lange termijn rentevoeten gaan zakken, zoals velen nu al een jaar roepen. Of stijgen (wat ik zelf denk, maar ik zet er mijn geld niet op; al mijn obligaties die vervallen beleg ik nu op 7-12 jaar

Als je openstaat voor alternatieven, kun je enkele obligaties kopen. Als je dit nog niet gedaan hebt, dan is het nu een goed moment om het te leren.
"Nu" is altijd een goed moment om iets te leren. En zeker nu voor obligaties. Obligaties zullen ook de komende jaren interessant zijn voor wie zonder risico wil sparen.
Een ETF in obligaties is absoluut af te raden. Met een ETF in obligaties betaal je 30% RV.
Aangezien de staat geld nodig heeft, kan die 30% hoger worden. Die gaat dan onmiddellijk in, ook voor ETFs die je hebt. Idem voor termijnrekening. Je sluit ze af als de RV 30% is, maar als de rente uitbetaald wordt, is de RV misschien al hoger.
Met goed gekozen en zeer veilige individuele obligaties kun je tegen de 3% netto hebben.
Het systeem dat ervoor zorgt dat je geen RV betaalt op goed gekozen obligaties, gaan ze niet snel veranderen. Heel weinigen begrijpen het correct. Zelfs banken (KBC Bolero onlangs nog

Succes!
Laatst gewijzigd door huisjetuintjefiets op 8 april 2024, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Full Member
- Contacteer:
bedankt!!huisjetuintjefiets schreef: ↑8 april 2024, 11:42Ik kan geen antwoord geven op de vraag of je beter wacht of niet. Niemand weet of je in september iets beters krijgt dan nu.Matroos1958 schreef: ↑8 april 2024, 11:20 goedemorgen allemaal,
Wat er in september zal gebeuren met de 22 miljard weet niemand. De laatste staatsbon was een flop. Of er een nieuwe staatsbon komt in september weet ook niemand, en zeker niet aan welke rentevoet en duurtijd. Misschien hebben we dan nog een regering in lopende zaken, en gaan er geen fiscale cadeaus meer zijn.
De staat zal alleszins geen probleem hebben in september. Ze kunnen evengoed OLOs op de markt brengen. Dat doen ze nu ook constant.
Dan zit je ook met de vraag: wat doe je tussen nu en september? Op een spaarboekje zetten? Op een termijnrekening? Als je 6 maand een lage interest hebt, heb je in september een hoge intrest nodig om te compenseren.
Al de rest is speculatie. Ook dat de lange termijn rentevoeten gaan zakken, zoals velen nu al een jaar roepen. Of stijgen (wat ik zelf denk, maar ik zet er mijn geld niet op; al mijn obligaties die vervallen beleg ik nu op 7-12 jaar)
Als je openstaat voor alternatieven, kun je enkele obligaties kopen. Als je dit nog niet gedaan hebt, dan is het nu een goed moment om het te leren.
"Nu" is altijd een goed moment om iets te leren. En zeker nu voor obligaties. Obligaties zullen ook de komende jaren interessant zijn voor wie zonder risico wil sparen.
Een ETF in obligaties is absoluut af te raden. Met een ETF in obligaties betaal je 30% RV.
Aangezien de staat geld nodig heeft, kan die 30% hoger worden. Die gaat dan onmiddellijk in, ook voor ETFs die je hebt. Idem voor termijnrekening. Je sluit ze af als de RV 30% is, maar als de rente uitbetaald wordt, is de RV misschien al hoger.
Met goed gekozen en zeer veilige individuele obligaties kun je tegen de 3% netto hebben.
Het systeem dat ervoor zorgt dat je geen RV betaalt op goed gekozen obligaties, gaan ze niet snel veranderen. Heel weinigen begrijpen het correct. Zelfs banken (KBC Bolero onlangs nog) en beleggingsbladen stellen het verkeerd voor
. Vooraleer de politici het begrijpen, zijn we 20 jaar verder.
Succes!
ik ken dus niets van obligaties en alles daarrond.
Ik wil een veilige spaarbelegging en niet teveel kopzorgen. Vandaar de keuze voor een termijnrekening en de daarmee gepaarde vraag/vragen.

-
- Verbannen Gebruiker
Weten wat je wilt, is de 1e en belangrijkste stapMatroos1958 schreef: ↑8 april 2024, 12:00 Ik wil een veilige spaarbelegging en niet teveel kopzorgen.

Risicovrij is dat goede deal,denk ik(2,1 % netto),zou niet te lang twijfelen, banken zijn rentes aan het verlagen, vandaag nog renteknip bij CKV...Matroos1958 schreef: ↑8 april 2024, 12:00bedankt!!huisjetuintjefiets schreef: ↑8 april 2024, 11:42
Ik kan geen antwoord geven op de vraag of je beter wacht of niet. Niemand weet of je in september iets beters krijgt dan nu.
De staat zal alleszins geen probleem hebben in september. Ze kunnen evengoed OLOs op de markt brengen. Dat doen ze nu ook constant.
Al de rest is speculatie. Ook dat de lange termijn rentevoeten gaan zakken, zoals velen nu al een jaar roepen. Of stijgen (wat ik zelf denk, maar ik zet er mijn geld niet op; al mijn obligaties die vervallen beleg ik nu op 7-12 jaar)
Het systeem dat ervoor zorgt dat je geen RV betaalt op goed gekozen obligaties, gaan ze niet snel veranderen. Heel weinigen begrijpen het correct. Zelfs banken (KBC Bolero onlangs nog) en beleggingsbladen stellen het verkeerd voor
. Vooraleer de politici het begrijpen, zijn we 20 jaar verder.
Succes!
Ik wil een veilige spaarbelegging en niet teveel kopzorgen. Vandaar de keuze voor een termijnrekening en de daarmee gepaarde vraag/vragen.![]()
-
- Full Member
- Contacteer:
sorry het is 2,03%Gg70 schreef: ↑8 april 2024, 13:00Risicovrij is dat goede deal,denk ik(2,1 % netto),zou niet te lang twijfelen, banken zijn rentes aan het verlagen, vandaag nog renteknip bij CKV...Matroos1958 schreef: ↑8 april 2024, 12:00
bedankt!!
Ik wil een veilige spaarbelegging en niet teveel kopzorgen. Vandaar de keuze voor een termijnrekening en de daarmee gepaarde vraag/vragen.![]()
de termijnrekening van Europabank op 3 jaar.
Daar zeg je wat. Aangezien de staat 27 miljard nodig heeft, is de kans op een verhoging van de RV zeer groot. Vluchten kan niet meer.huisjetuintjefiets schreef: ↑8 april 2024, 11:42 Aangezien de staat geld nodig heeft, kan die 30% hoger worden. Die gaat dan onmiddellijk in, ook voor ETFs die je hebt. Idem voor termijnrekening. Je sluit ze af als de RV 30% is, maar als de rente uitbetaald wordt, is de RV misschien al hoger.
-
- Verbannen Gebruiker
Bart De Wever, N-VA-voorzitter: ‘We staan er zó slecht voor dat het niet meer zal lukken om de rijken te ontzien. Iedereen zal moeten bijdragen’Yaris schreef: ↑8 april 2024, 13:46Daar zeg je wat. Aangezien de staat 27 miljard nodig heeft, is de kans op een verhoging van de RV zeer groot. Vluchten kan niet meer.huisjetuintjefiets schreef: ↑8 april 2024, 11:42 Aangezien de staat geld nodig heeft, kan die 30% hoger worden. Die gaat dan onmiddellijk in, ook voor ETFs die je hebt. Idem voor termijnrekening. Je sluit ze af als de RV 30% is, maar als de rente uitbetaald wordt, is de RV misschien al hoger.
En weet dat "rijk" een rekbaar begrip is

De superrijken kunnen verder gerust zijn