Duurtijd openen ING Lion Account
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Duurtijd openen ING Lion Account
Hallo,
Op 23 augustus 2008 diende ik online een aanvraag in voor het openen van een ING Lion Account.
Ik kreeg dezelfde dag nog een bevestiging dat mijn aanvraag werd geregistreerd en dat ik binnenkort een e-mail zou ontvangen om mijn bankkaarten af te halen en de nodige papieren in orde te maken in mijn geselecteerd bankkantoor. Tot nu toe nog steeds niets meer gehoord van ING. Heb enkele dagen geleden nog eens nagevraagd via de klantendienst per e-mail en nog steeds geen reactie.
Het begint dus al goed. Hopelijk belooft de algemene service en werking van de ING Lion Account wat meer dan tot nu toe het geval is. Het is dan ook een volledig gratis pakket en misschien worden de online klanten wat benadeeld ten voordelen van de betalende rekeningen???
Heeft iemand positieve of negatieve ervaring met de ING Lion Account en de klantendienst van ING?
Alvast dank voor jullie reactie.
Op 23 augustus 2008 diende ik online een aanvraag in voor het openen van een ING Lion Account.
Ik kreeg dezelfde dag nog een bevestiging dat mijn aanvraag werd geregistreerd en dat ik binnenkort een e-mail zou ontvangen om mijn bankkaarten af te halen en de nodige papieren in orde te maken in mijn geselecteerd bankkantoor. Tot nu toe nog steeds niets meer gehoord van ING. Heb enkele dagen geleden nog eens nagevraagd via de klantendienst per e-mail en nog steeds geen reactie.
Het begint dus al goed. Hopelijk belooft de algemene service en werking van de ING Lion Account wat meer dan tot nu toe het geval is. Het is dan ook een volledig gratis pakket en misschien worden de online klanten wat benadeeld ten voordelen van de betalende rekeningen???
Heeft iemand positieve of negatieve ervaring met de ING Lion Account en de klantendienst van ING?
Alvast dank voor jullie reactie.
Re: Duurtijd openen ING Lion Account
Ik heb vorig jaar zo een account laten open. Het duurde bij mij ook een twee weken voor ik een mail kreeg om mij aan te bieden in mijn gekozen kantoor om de papieren te tekenen.
Ik denk dat de normale termijn is.
Wat betreft het product:
daar ben ik zeer tevreden over: totaal pack vlotte home bank, vriendelijke klantendienst, en als je een bericht stelt via home bank krijg je vlug een antwoord.
Ik heb zo een digipass ontvangen gratis bij mijn aanvraag omdat ik onder de 26 jaar was. Het systeem werkt vlot.
Ik denk dat de normale termijn is.
Wat betreft het product:
daar ben ik zeer tevreden over: totaal pack vlotte home bank, vriendelijke klantendienst, en als je een bericht stelt via home bank krijg je vlug een antwoord.
Ik heb zo een digipass ontvangen gratis bij mijn aanvraag omdat ik onder de 26 jaar was. Het systeem werkt vlot.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bedankt spiroe voor de snelle info.
Ik zal dus nog een beetje geduld hebben en hopelijk is deze week alles in orde.
Ik zal dus nog een beetje geduld hebben en hopelijk is deze week alles in orde.
Bij mij ook enkele weken.. 3 weken ongeveer, hierna moest ik naar kantoor handtekenen en kreeg ik mijn kaart. En dan werd me hier nog uitgelegd hoe die homebank werkte 

Ik heb eveneens besloten om mijn spaarcentjes te spreiden. Daarom dacht ik eraan om een Lion rekening te openen bij ING.
Op het kantoor verwezen ze me naar het internet. Ze doen dit blijkbaar niet op kantoor. Vervolgens 12 dagen moeten wachten op mijn kaart. Plots bleek dat homebanking alleen gratis is via een te downloaden programma en een blad met 2 codes. Een diggi-pass kost 15 euro! Dus alles is toch niet zo gratis. Onmiddellijk zo eentje besteld, wacht er nu alweer meer dan een week op. Op kantoor hebben ze die blijkbaar niet.
Tevens was de spaarrekening niet geopend: moet je zelf doen.
Ik dacht dan maar aan een online-spaarrekening (4%). Ook alweer aanvragen via internet en alweer al je gegevens invoeren (gevens die ze al hebben). Ik ben alweer meer dan een week aan het wachten...
Mijn indruk is dat het hier een heel stroeve bank betreft. Weinig klantgericht en zeer log.
Spijtig dat Fortis een onzekere toekomst tegemoed gaat. Daar openen je die rekeningen via home-banking met enkele klikken via je gratis diggi-pass...
Ik denk er al sterk aan om het hoofdstuk ING af te sluiten en elders onderdak te zoeken.
Op het kantoor verwezen ze me naar het internet. Ze doen dit blijkbaar niet op kantoor. Vervolgens 12 dagen moeten wachten op mijn kaart. Plots bleek dat homebanking alleen gratis is via een te downloaden programma en een blad met 2 codes. Een diggi-pass kost 15 euro! Dus alles is toch niet zo gratis. Onmiddellijk zo eentje besteld, wacht er nu alweer meer dan een week op. Op kantoor hebben ze die blijkbaar niet.
Tevens was de spaarrekening niet geopend: moet je zelf doen.
Ik dacht dan maar aan een online-spaarrekening (4%). Ook alweer aanvragen via internet en alweer al je gegevens invoeren (gevens die ze al hebben). Ik ben alweer meer dan een week aan het wachten...
Mijn indruk is dat het hier een heel stroeve bank betreft. Weinig klantgericht en zeer log.
Spijtig dat Fortis een onzekere toekomst tegemoed gaat. Daar openen je die rekeningen via home-banking met enkele klikken via je gratis diggi-pass...
Ik denk er al sterk aan om het hoofdstuk ING af te sluiten en elders onderdak te zoeken.
De ING digipass is enkel gratis voor jongeren onder de 26, willen +26ers het gratis houden, dan doen ze dit met paswoord en inlogcode. Op http://homebank.ing.be/NL/index.jsp vind je de online banking. Gebruik je die zonder digipass, dan moet je minstens de 'homebank light' downloaden, zodat je de veiligheidsmodule kan activeren. ('Homebank full' is handig voor mensen die niet permanent online zijn. Ga niet 'homebank plus' gebruiken, want dat kost +40€)
De ING Lion Deposit moet je online aanvragen EN actief gebruiken, anders sluiten ze die terug af: staat je saldo meer dan 6 maand op 0, dan is de rekening foetsie. Deze rekening is niet consulteerbaar op kantoor (ook niet op de automaten van de selfbankruimte), enkel zichtbaar op je eigen pc. Eenmaal per jaar worden de rekeninguittreksels gratis naar je opgestuurd.
De ING Lion Account is ook over het internet, maar je kantoor blijf je gebruiken voor bvb deviezen aan te vragen. Rechtstreeks storten kan alleen als de selfbankruimte een cash-in automaat heeft. Met je betaalkaart geld afhalen in een niet-ING bankautomaat = 0,05€ kosten. Print ook minstens maandelijks je uittreksels hiervan af via de selfbankruimte in je kantoor, anders betaal je portkosten voor het opsturen ervan.
De ING Lion Deposit moet je online aanvragen EN actief gebruiken, anders sluiten ze die terug af: staat je saldo meer dan 6 maand op 0, dan is de rekening foetsie. Deze rekening is niet consulteerbaar op kantoor (ook niet op de automaten van de selfbankruimte), enkel zichtbaar op je eigen pc. Eenmaal per jaar worden de rekeninguittreksels gratis naar je opgestuurd.
De ING Lion Account is ook over het internet, maar je kantoor blijf je gebruiken voor bvb deviezen aan te vragen. Rechtstreeks storten kan alleen als de selfbankruimte een cash-in automaat heeft. Met je betaalkaart geld afhalen in een niet-ING bankautomaat = 0,05€ kosten. Print ook minstens maandelijks je uittreksels hiervan af via de selfbankruimte in je kantoor, anders betaal je portkosten voor het opsturen ervan.
Laatst gewijzigd door Anonymous op 9 januari 2009, 01:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Pecunia non olet
Interessant detail, als je intekent vóór je 26e verjaardag en je vraagt een digipass aan, kan je het in de toekomst ook veilig én gratis houden, op voorwaarde dat je de digipass nooit verliest.Ezeltje Strekje schreef: De ING digipass is enkel gratis voor jongeren onder de 26, willen +26ers het gratis houden, dan doen ze dit met paswoord en inlogcode.

Ze hebben hier bij ING het kantoor opnieuw ingericht de laatste paar maanden, in buurtgemeentes blijkbaar ook. Het is allemaal heel modern en anders geworden, de meneren in hun kostuum komen u nu zelfs van de voordeur (portier) naar de balie begeleiden (loketbediende) en eventueel mee naar hun persoonlijk kantoor boven (loketbediende in sjiek kantoor) om u toch maar verder te helpen zodat je niet moet wachten. Daar zijn ze precies toch goed hun best aan 't doen!

Ezeltje Strekje schreef: De ING digipass is enkel gratis voor jongeren onder de 26, willen +26ers het gratis houden, dan doen ze dit met paswoord en inlogcode. Op http://homebank.ing.be/NL/index.jsp vind je de online banking. Gebruik je die zonder digipass, dan moet je minstens de 'homebank light' downloaden, zodat je de veiligheidsmodule kan activeren. ('Homebank full' is handig voor mensen die niet permanent online zijn. Ga niet 'homebank plus' gebruiken, want dat kost +40€)
Kan je die ook via internet Afdrukken?
Vooralsnog kan je niet via internet afdrukken.
Vandaag op een jobbeurs geweest: ING is op zoek naar IT-ers, dus hopelijk is binnen afzienbare tijd het wel mogelijk
Vandaag op een jobbeurs geweest: ING is op zoek naar IT-ers, dus hopelijk is binnen afzienbare tijd het wel mogelijk

Pecunia non olet