Duurtijd termijnrekening.
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Duurtijd termijnrekening.
Wat zouden jullie doen met 150K via termijnrekeningen qua duurtijd?
2 of 3 jaar of mss zelfs 4 jaar?
Of gewoon op 1 jaar en daarna kijken wat de mogelijkheden zijn rekening houdend dat als ik nu “vastklik” voor een langere termijn ik zeker ben van de intrest?
Thx voor jullie input!
Of gewoon op 1 jaar en daarna kijken wat de mogelijkheden zijn rekening houdend dat als ik nu “vastklik” voor een langere termijn ik zeker ben van de intrest?
Thx voor jullie input!
Re: Duurtijd termijnrekening.
Ik zit met hetzelfde probleem. Ik krijg 150K ter beschikking en weet ook niet goed wat te doen. Ik had hierover al een topic geopend, en na de reacties denk ik dat ik het bedrag wat ga spreiden over termijnrekeningen van verschillende looptijden en ETF. Kwestie van risico wat te spreiden en wat flexibel te zijn.
Ik had ook gedacht om de huidige hypothecaire lening vervroegd af te betalen, maar dank zij de input van dit forum heb ik besloten om dit toch niet te doen.
Ik had ook gedacht om de huidige hypothecaire lening vervroegd af te betalen, maar dank zij de input van dit forum heb ik besloten om dit toch niet te doen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als je over meerdere looptijden spreidt kun je het regelen dat er ieder jaar een klein bedrag vrijkomt. Dat is prettiger dan dat je jaren moet wachten op de vrijgave van een groot bedrag.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zou eens horen bij verschillende banken wat de rentes zijn op 1, 2, 3, ... jaar. De ene heeft missch een goeie rente op 1 jaar en de andere op 2 jaar. Zo zou ik dan spreiden. Dat er elk jaar pakweg 50k vrijkomt. Dan kan je elk jaar nog zien wat je met die 50k doet.
Ieder moet doen wat hij/zij het beste vindt.Matroos1958 schreef: ↑15 januari 2024, 21:36 Wat zouden jullie doen met 150K via termijnrekeningen qua duurtijd?
Thx voor jullie input!
Persoonlijk zet ik het liever niet op een spaarrekening nu, maar in 0% obligaties tussen de 5 en de 15 maanden omdat die een hogere rente geven (ruim 3,09 à 3,22 % netto op staatsleningen en 3,3 à 3,45% op obligaties van o.a. Credit Agricole en VW).
Hoger dan een spaarrekening dus, geen kans op een tussentijdse renteverlaging van de basisrente (vergeet dat niet, want die kunnen ze bij spaarrekeningen op een jaar of langer any moment verlagen).
Dus op een spaarrekening ben je NIET zeker van de basisrente, alleen van de getrouwheidspremie!
Verder krijg je de getrouwheidspremie, als je nu een spaarrekening opent, pas per (geen grap) 1 april 2025.
En ook nog 15% RV boven de vrijstelling.
Over een jaar zie ik dan wel weer hoe de wereld er uit ziet en wat dan interessant is.
PS de rente kan tegen die tijd ook hoger zijn natuurlijk. Er zijn ook perioden geweest (o.a.tijdens de crash in 2008-2009), dat je 10% op een spaar- of termijnrekening kreeg.
Dag Joker247,
Je hebt het over "0% obligaties tussen de 5 en de 15 maanden die een hogere rente geven (ruim 3,09 à 3,22 % netto op staatsleningen".
Mag ik vragen om enkele voorbeelden te geven aub (met isin-code)? Ik ben nog op zoek naar een paar interessante staatsobligaties.
Alvast bedankt.
Peter
Je hebt het over "0% obligaties tussen de 5 en de 15 maanden die een hogere rente geven (ruim 3,09 à 3,22 % netto op staatsleningen".
Mag ik vragen om enkele voorbeelden te geven aub (met isin-code)? Ik ben nog op zoek naar een paar interessante staatsobligaties.
Alvast bedankt.
Peter
Goedemorgen Peter,PeterVDH schreef: ↑16 januari 2024, 08:44 Dag Joker247,
Alvast bedankt.
Peter
ik heb het dus over rente op jaarbasis.
B.v.:
DE0001141802
AT0000a28kx7
EU000a1z99m6
DE000a254pm6
IT0005452989
ES0000012h33
Kijk ook eens in de rubriek obligaties, gestructureerde producten en......
Daar staan er heel wat in als je over de laatste paar maanden terug scrolt.
Daar staan er heel wat in als je over de laatste paar maanden terug scrolt.