Duurtijd Transacties tussen banken
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Duurtijd Transacties tussen banken
Ik vond dat er bij mijn Argenta-transacties naar andere banken weinig logica zat qua tijdsverloop en heb een tijdje geleden de vraag aan hen gesteld. Het antwoord dat ik kreeg :
De verwerking gebeurt "en masse" om 23 u. Al wat dan gevalideerd staat te wachten (en dat geen latere memodatum heeft uiteraard) wordt automatisch afgehandeld.
Zij hanteren voor deze batchverwerking enkel werkdagen : de laatste verwerking van de week is vrijdag om 23 u., de volgende is pas maandag 23 u. Als je dus op vrijdag om 23:01 nog een transactie valideert, dan zal die ten vroegste maandag om 23 u. worden behandeld. Dat zijn 3 kalenderdagen ...
De verwerking gebeurt "en masse" om 23 u. Al wat dan gevalideerd staat te wachten (en dat geen latere memodatum heeft uiteraard) wordt automatisch afgehandeld.
Zij hanteren voor deze batchverwerking enkel werkdagen : de laatste verwerking van de week is vrijdag om 23 u., de volgende is pas maandag 23 u. Als je dus op vrijdag om 23:01 nog een transactie valideert, dan zal die ten vroegste maandag om 23 u. worden behandeld. Dat zijn 3 kalenderdagen ...
"Per ardua ad astra"
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ja, dat klopt, vrijdag een overschrijving ingegeven heeft dus weining zin, kan je beter maandag doen.
Neen, vrijdag na 23.00 een overschrijving doen heeft geen zin.jawadde001 schreef: Ja, dat klopt, vrijdag een overschrijving ingegeven heeft dus weining zin, kan je beter maandag doen.
Toch wel een kleine nuance.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Ik ben ingelogd geraakt en heb mijn uitreksels eens onder de loep genomen.
Alleereerst een bemerking. Als je bij Argenta op je rekeningnummer click-t krijg je een detail waar een kolom omschrijving bijstaat. De omschrijving van transcacties die jezelf hebt ingevoerd van uitgaande overschrijvingen is:
OV i-net Memo
OV via internet
OV i-net Regul
"OV i-net Regul" komt volgens mij enkel als beschrijving bij grotere overschrijvingen. Als iemand een idée heeft wat dit juist betekend had ik het graag geweten. Ik dacht dat 'Regul' stond voor regularisatie maar ik heb het ook teruggevonden op een gewone overschrijving.
Mijn ervaring van transactietijd voor een overschrijving > 5.000 €:
Donderdag, invoer BNP Paribas, vertrek metzelfde valuta.
Vrijdag, aankomst Argenta valuta vrijdag, zelfde dag < 16.00 invoer overschrijving.
Zaterdag, valutadag Argenta van de overschrijving
Zondag, geld staat terug op rekenening BNP Paribas met valuata maandag.
Ik wou dus inschrijven op olbigaties via Argenta. Ik had hier niet voldoende centen staan en tegen ik er centen op geboekt had, was ik de obligatie reeds uitverkocht. In colère heb ik mijn centen direct terug naar BNP Paribas Fortis overgeschreven.
In achtgenomen dat er een weekend tussen zit kan ik bij dit geval noch BNP Paribas Fortis noch Argenta trage transacties verwijten. Integendeel, nu ik het is juist heb opgezocht is het eigenlijk vloeiender gebeurt dan verwacht.
Alleereerst een bemerking. Als je bij Argenta op je rekeningnummer click-t krijg je een detail waar een kolom omschrijving bijstaat. De omschrijving van transcacties die jezelf hebt ingevoerd van uitgaande overschrijvingen is:
OV i-net Memo
OV via internet
OV i-net Regul
"OV i-net Regul" komt volgens mij enkel als beschrijving bij grotere overschrijvingen. Als iemand een idée heeft wat dit juist betekend had ik het graag geweten. Ik dacht dat 'Regul' stond voor regularisatie maar ik heb het ook teruggevonden op een gewone overschrijving.
Mijn ervaring van transactietijd voor een overschrijving > 5.000 €:
Donderdag, invoer BNP Paribas, vertrek metzelfde valuta.
Vrijdag, aankomst Argenta valuta vrijdag, zelfde dag < 16.00 invoer overschrijving.
Zaterdag, valutadag Argenta van de overschrijving
Zondag, geld staat terug op rekenening BNP Paribas met valuata maandag.
Ik wou dus inschrijven op olbigaties via Argenta. Ik had hier niet voldoende centen staan en tegen ik er centen op geboekt had, was ik de obligatie reeds uitverkocht. In colère heb ik mijn centen direct terug naar BNP Paribas Fortis overgeschreven.
In achtgenomen dat er een weekend tussen zit kan ik bij dit geval noch BNP Paribas Fortis noch Argenta trage transacties verwijten. Integendeel, nu ik het is juist heb opgezocht is het eigenlijk vloeiender gebeurt dan verwacht.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
heb problemen gehad met overschrijvingen bij Delta LLoyd. Het betreft hier overschrijving van de DL Bankl naar DL Life.
antwoord van ombudsman Mevrouw Deraux :
quote wordt uitgevoerd door DL Bank volgens de gebruikelijke Belgische bankstandaard 5 werkdagen exclusief weekend en feestdagen. Deze procedure is standaard in de bankwereld unquote
Zonder de minste schaamte voegt men er aan toe ,,onze werkprocedure is niet flexibel en zijn van plan om na te gaan of deze procedure toch nog op één of andere kan geoptimaliseerd worden,,
Hadden ingeschreven op een levensverzekeringscontract. Deze worden éénmaal per week verwerkt met als gevolg dat er tussen debitering en aankoop fondsen 14/15 dagen tussenzit.
Klacht werd ingediend bij Ombudsman van Verzekeringen. Na 3 maand nog geen stap verder. Arrogantie ten top.
Houden het forum op de hoogte
antwoord van ombudsman Mevrouw Deraux :
quote wordt uitgevoerd door DL Bank volgens de gebruikelijke Belgische bankstandaard 5 werkdagen exclusief weekend en feestdagen. Deze procedure is standaard in de bankwereld unquote
Zonder de minste schaamte voegt men er aan toe ,,onze werkprocedure is niet flexibel en zijn van plan om na te gaan of deze procedure toch nog op één of andere kan geoptimaliseerd worden,,
Hadden ingeschreven op een levensverzekeringscontract. Deze worden éénmaal per week verwerkt met als gevolg dat er tussen debitering en aankoop fondsen 14/15 dagen tussenzit.
Klacht werd ingediend bij Ombudsman van Verzekeringen. Na 3 maand nog geen stap verder. Arrogantie ten top.
Houden het forum op de hoogte
Geen nuancecp1234 schreef:Neen, vrijdag na 23.00 een overschrijving doen heeft geen zin.jawadde001 schreef: Ja, dat klopt, vrijdag een overschrijving ingegeven heeft dus weining zin, kan je beter maandag doen.
Toch wel een kleine nuance.
Als je op vrijdag overschrijft zal je overschrijving pas ten vroegste de volgende werkdag op de andere rekening staan.
Maandag, bijgevolg een heel weekend lang valutaloos.
Snelheid van de meeste banken is ok qua uitvoering (meestal volgende werkdag op de rekening).
Daar wij een nieuwe auto hebben gekocht begin januari moest ik een bankcheque hebben maar het geld moest van verschillende banken komen. Het geld stond op verschillende spaarboekjes en moest overgeboekt worden op de zichtrekening om dan naar een zichtrekening bij landbouwkrediet te vertrekken. Bij Argenta was dit een probleem op dezelfde dag overschrijven naar zichtrekening en dan van dezelfde zichtrekening naar de zichtrekening van Landbouwkrediet was niet gelukt.
Overzicht van Landbouwkrediet, Recordbank en keytrade is fantastisch lees snel. DB en Argenta zijn traag.
Maar de banken die goed scoren hebben dan ook hun nadelen: Landbouwkrediet (huisbank na de lening) is duur 30 euro, Recordbank duur geld afhalen als niet bij ING.
Conclusie : Ik gebruik landbouwkrediet (zit toch aan de kosten vast met mijn lening) en Keytrade voor zichtrekening. Op beide krijg je 5 cent de verrichting.
Recordbank/Argenta/DB zichtrekening gebruik ik niet of ga ik in de toekomst gebruik van maken als zichtrekening voor belangrijke aankopen om betalingsbewijs te hebben.
Voor spaarrekening op dit moment nog bij Argenta maar volgende maand komt het geld vrij en dan wordt dat verdeeld onder DB en Keytrade.
Daar wij een nieuwe auto hebben gekocht begin januari moest ik een bankcheque hebben maar het geld moest van verschillende banken komen. Het geld stond op verschillende spaarboekjes en moest overgeboekt worden op de zichtrekening om dan naar een zichtrekening bij landbouwkrediet te vertrekken. Bij Argenta was dit een probleem op dezelfde dag overschrijven naar zichtrekening en dan van dezelfde zichtrekening naar de zichtrekening van Landbouwkrediet was niet gelukt.
Overzicht van Landbouwkrediet, Recordbank en keytrade is fantastisch lees snel. DB en Argenta zijn traag.
Maar de banken die goed scoren hebben dan ook hun nadelen: Landbouwkrediet (huisbank na de lening) is duur 30 euro, Recordbank duur geld afhalen als niet bij ING.
Conclusie : Ik gebruik landbouwkrediet (zit toch aan de kosten vast met mijn lening) en Keytrade voor zichtrekening. Op beide krijg je 5 cent de verrichting.
Recordbank/Argenta/DB zichtrekening gebruik ik niet of ga ik in de toekomst gebruik van maken als zichtrekening voor belangrijke aankopen om betalingsbewijs te hebben.
Voor spaarrekening op dit moment nog bij Argenta maar volgende maand komt het geld vrij en dan wordt dat verdeeld onder DB en Keytrade.
Ik zit al heel mijn leven bij Fortis voor m'n zichtrekening. Ooit stapte ik wegens onvriendelijk personeel van de Generale over naar de ASLK, maar uiteindelijk zijn ze allebei Fortis geworden... Hun pc banking en de service zijn heel goed. Maar qua valutadagen en kosten is er beter, en die streek met de Online Premiumrekening ligt nog op mijn maag. Op termijn stap ik over naar een goedkopere bank. Misschien wordt het Keytrade, Deutsche Bank, BKCP of Argenta... we zien wel, ben niet gehaast en volgend jaar ziet het banklandschap er vast weer anders uit.
Mijn spaarcenten spreid ik over verschillende banken. Vanaf 2010 wil ik een een gediversifieerde beleggingsportefeuille opbouwen, waardoor ik de meeste rekeningen niet meer nodig zal hebben en ga kiezen welke ik overhou op basis van mijn ervaringen en deze fantastische site!
Mijn spaarcenten spreid ik over verschillende banken. Vanaf 2010 wil ik een een gediversifieerde beleggingsportefeuille opbouwen, waardoor ik de meeste rekeningen niet meer nodig zal hebben en ga kiezen welke ik overhou op basis van mijn ervaringen en deze fantastische site!
Gisteren voor 12 uur overgeschreven van DB naar een andere bank vandaag al op de rekening mag ook wel eens vermeld worden dacht ik
Vrijdag een overschrijving gedaan van landbouwkrediet naar ethias, pas dinsdag toegekomen bij ethias
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
-
- Newbie
De allersnelste ongetwijfeld DHB -bank. Altijd binnen enkele uren op rekening bij om het even welke andere bank. Spijtig genoeg is hun spaarrekeningrente zo laag geworden dat ik er mijn centen weggetrokken heb!
De traagste ongetwijfeld Deutsche Bank.
De traagste ongetwijfeld Deutsche Bank.
Is niet altijd zo, ik ben ook klant bij DHB is ook al voorgevallen dat het drie dagen duurdt ,was al van plan eens te bellen omdat ik dat niet gewend was van hen , k'weet niet wat deze bank van plan is t'was een van de beste internet banken meestal de hoogste rente , en nu is het noppens een zeer lage rente ,weet er iemand wat daar aan de hand is ,k'vindt het jammer ,als je als kleine spaarder nog een beetje rente op jou spaarcentjes wil , ben je wel verplicht het elders te zoeken,
Hallo
zou iemand my kunnen vertellen hoe lang het duurt als je geld naar het buiteland stuurt?
Heb een bedrag overgemaakt tussen ABN ABRO,naar HDFC bank india.
hoelang zou dit mogen duren?
Bedankt
zou iemand my kunnen vertellen hoe lang het duurt als je geld naar het buiteland stuurt?
Heb een bedrag overgemaakt tussen ABN ABRO,naar HDFC bank india.
hoelang zou dit mogen duren?
Bedankt
Overschrijving gedaan woensdagavond 27/01 22u van Ethias naar Dexia. Donderdagavond stond het al op Dexia en met valuta van 28/01 eraf gegaan bij Ethias.