Duurtijd Transacties tussen banken
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Duurtijd Transacties tussen banken
Hallo beste mensen. Er is vorige vrijdag in de morgen een aanzienlijk bedrag naar mij overgeschreven. Het komt van de vakbond ACLVB. Ik ben bij Dexia en nu heb ik daarjuist gekeken naar mijn saldo maar het is er nog niet opgekomen. Weet iemand soms hoelang dit duurt? Of weet iemand bij welke bank het ACLVB is? Ze hadden me vrijdag gezegd dat het zeer snel zou moeten gaan omdat ik er al lang op wacht . Weet iemand soms ook op welke tijdstippen Dexia stort dagelijks?
Oh ja nog een vraagje. Zouden ze bij elke bank zo geen systeem kunnen bedenken dat je kan kijken als er geld onderweg is naar uw rekening? Ik bedoel ja natuurlijk geen dag op voorhand ofzo, maar dat je 12u of 8u op voorhand zou kunnen zien dat het geld er dan zou opkomen. Of bestaat dit al bij sommige banken?
Groeten
Oh ja nog een vraagje. Zouden ze bij elke bank zo geen systeem kunnen bedenken dat je kan kijken als er geld onderweg is naar uw rekening? Ik bedoel ja natuurlijk geen dag op voorhand ofzo, maar dat je 12u of 8u op voorhand zou kunnen zien dat het geld er dan zou opkomen. Of bestaat dit al bij sommige banken?
Groeten
Ik heb het nog nooit anders gehad dat wanneer ik vrijdag overschreef het er maandag bij Dexia opstaat vanaf 14u ongeveer. Natuurlijk wel in het geval dat het bedrag zeker vrijdag verwerkt is bij de andere bank (wat hier het geval is). Bij overschrijvingen tussen Dexia rekeningen is dit onmiddellijk.
In uw geval duurt het dus langer dan normaal.
In uw geval duurt het dus langer dan normaal.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Dank voor uw snelle reactie . Ja ik heb zo al zitten denken dat het ACLVB naar zijn bank verstuurt. Wss zal het daar te laat zijn doorgegeven naar die centrale waar ze alles eerst checken (heb ik toch gehoord dat het zo werkt, laat weten als ik mij vergis).
Dan moeten ze dat doorsturen naar mijn Dexia bank en die houden dat zeker nog is bij voor intresten?? Heb is gebeld naar Dexia maar die kunnen dat niet zien waar het geld is. Als ze het hebben dan pas zien ze dat en wordt het direct gestort. Ok, ik begrijp dat ze dat niet kunnen zien maar ik geloof toch niet al teveel als zij het geld hebben dat ze dat meteen naar mijn rekening doorstorten.
Tja je hoort ook zoveel, daarmee dat ik hier vragen stel aan de mensen die er echt verstand van hebben
Groeten!
Dan moeten ze dat doorsturen naar mijn Dexia bank en die houden dat zeker nog is bij voor intresten?? Heb is gebeld naar Dexia maar die kunnen dat niet zien waar het geld is. Als ze het hebben dan pas zien ze dat en wordt het direct gestort. Ok, ik begrijp dat ze dat niet kunnen zien maar ik geloof toch niet al teveel als zij het geld hebben dat ze dat meteen naar mijn rekening doorstorten.
Tja je hoort ook zoveel, daarmee dat ik hier vragen stel aan de mensen die er echt verstand van hebben
Groeten!
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik zou twijfelen aan Dexia. Heb zelf genoeg ervaren dat zij online de snelste zijn (ogenblikkelijk) als je jecenten van je ene rekening naar de andere wil verplaatsen, maar opgepast als het elders naartoe gaat, dan duurt het alvast een dag langer dan bij andere banken.dapj87 schreef:Dank voor uw snelle reactie . Ja ik heb zo al zitten denken dat het ACLVB naar zijn bank verstuurt. Wss zal het daar te laat zijn doorgegeven naar die centrale waar ze alles eerst checken (heb ik toch gehoord dat het zo werkt, laat weten als ik mij vergis).
Groeten!
Iemand heeft gisteren rond een uur zes bij Dexia online een bedrag overgeschreven van zijn zichtrekening, naar de mijne , is wel KBC dus een andere bank, enig idee wanneer dit op mijn rekening komt, mss morgen of overmorgen of nog vandaag?.
Daar Dexia om 17u de verrichtingen van de dag "sluit" (d.w.z. naar rekeningen niet van Dexia), zal die verrichting vandaag verwerkt zijn. Dat wil zeggen dat jij normaal het bedrag morgen op je rekening kunt verwachten bij KBC.
Is dit dan in de ochtend of in de loop van de dag.
Bij die persoon is het geld er vanaf gegaan.
alvast bedankt voor de info
Bij die persoon is het geld er vanaf gegaan.
alvast bedankt voor de info
Klopt dat bedrag gaat er zo goed als altijd direct af, maar ik weet uit ervaring dat overschrijvingen na 17u pas de volgende dag effectief verwerkt worden. Vandaar dat je bij Dexia steeds je overschrijvingen best vóór 17u doet.
en weet u soms of het morgen vroeg op kbc rekening zou staan of pas in de middag of pas vrijdag?
Volgens mij zal het morgen wel op KBC zichtbaar zijn, maar ik heb geen enkel idee wanneer precies (maakt eigenlijk ook niet zo heel veel uit, want er wordt toch met valutadagen gewerkt).
wat bedoel je met werken van valutadagen?
Alle banken werken met valutadagen. Deze staan steeds op je rekeninguittreksels geprint. Banken werken steeds op dagbasis om de intresten te berekenen. Het zal qua intresten dus niet uitmaken of het geld om 8u dan wel om 19u op de rekening verschijnt.
Geld staat er nog niet op, mss nog een beetje te vroeg, vind toch dat het lang duurd ze ;-(
tot welk uur kan er bij kbc bank geld op de zichtrekening komen?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik vind dat overschrijvingen via Fortuneo zolang duren, heeft iemand daar ook zo'n slechte ervaringen mee?
Bij dexia en Keytrade zie je interne transacties bijna meteen, bij fortuneo moet je een dag wachten, en bij overschrijving naar andere banken duurt het ook al drie werkdagen.
Je kan er ook geen overzicht van de in bewerking staande overschrijvingen opvragen,
mvg
Bij dexia en Keytrade zie je interne transacties bijna meteen, bij fortuneo moet je een dag wachten, en bij overschrijving naar andere banken duurt het ook al drie werkdagen.
Je kan er ook geen overzicht van de in bewerking staande overschrijvingen opvragen,
mvg