Duurtijd Transacties tussen banken
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Duurtijd Transacties tussen banken
Heb het onlangs ook meegemaakt. Een overschrijving van mijn spaarrekening naar een zichtrekening (binnen dezelfde bank, zelfde rekeninghouder!) kostte meerdere dagen. Volgende keer noteer ik wanneer de transactie exact werd aangevraagd en wanneer er resultaat was. Ik dacht dat Fortis erg was, maar DB is een kampioen.azirtoo schreef:Klopt. DB is inderdaad zeer traag en ik vermoed ook dat zij dit 1 keer per dag doen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Heb het onlangs ook meegemaakt. Een overschrijving van mijn spaarrekening naar een zichtrekening (binnen dezelfde bank, zelfde rekeninghouder!) kostte meerdere dagen. Volgende keer noteer ik wanneer de transactie exact werd aangevraagd en wanneer er resultaat was. Ik dacht dat Fortis erg was, maar DB is een kampioen.Lazy schreef:azirtoo schreef:Klopt. DB is inderdaad zeer traag en ik vermoed ook dat zij dit 1 keer per dag doen.
Grootbanken zijn daar ook sterk in, in het achterhouden van één of een paar dagen van je centjes, zeker als het over een grote som gaat dat hun deur uit moet. Het kan je duur te staan komen als je snel iets moet betalen om nog van de goede voorwaarden te genieten. Maar er zijn nog zovele andere onregelmatigheden en geen enkele politieker die daartegen protesteert. Opgepast met het overplaatsen van pensioenspaarfondsen, ook daar bestaat de graaicultuur door de keuze van datum in- en uitstap. Je moet eens kijken naar de kosten van effectenrekeningen (mensen konden vroeger stukken als obligaties, kasbons thuis bewaren, moesten ze dan inleveren en moeten nu al bij velen 0,25% betalen omdat zij het voorrecht krijgen ze te mogen bewaren). Je moet eens effecten overplaatsen naar een andere bank en dan zie je weeral waar de grootste dieven zitten. Jongens waar gaan we naar toe ? Onze banken hebben zelfs al formules uitgevonden waarbij ze zeggen : geef ons al je geld en wij betalen je maandelijks een rente, je leven lang (en van dat bedrag zelf daar spreken we later niet meer van).
Mensen die hun leven lang sparen en hopen in hun oude dag wat te kunnen genieten van hun centjes, zullen gaandeweg moeten vaststellen dat onze banken erin slagen hen voortdurend geld te ontfutselen als ze niet waakzaam zijn en dat de rente die ze hun loopbaan lang uitgekeerd kregen nooit de inflatie compenseerde. Moeder waarom sparen wij ?
-
- VIP member
- Contacteer:
haha, herkenbaar. Mijn ouders zijn ook nog 'ouderwets' en hebben nog heel wat effecten in papieren vorm. Telkens een stuk vervalt en ze naar hun bank trekken (ja, foertis) begint de bediende zijn verhaaltje af te steken over dat ze alles al op effectenrekening moeten zetten en dat dat zo gemakkelijk is en blablabla en dat dan gerust zijn...zwarte zwaan schreef:Je moet eens kijken naar de kosten van effectenrekeningen (mensen konden vroeger stukken als obligaties, kasbons thuis bewaren, moesten ze dan inleveren en moeten nu al bij velen 0,25% betalen omdat zij het voorrecht krijgen ze te mogen bewaren)
Werk zelf ook in een bank, dus heb hen al gezegd niet toe te geven
Foertis (in hun geval) wil gewoon al die stukken al op effectenrekening zetten omdat de klant zo niet meer met een vervallen stuk naar een andere bank zou kunnen gaan. Ze zeggen tegen de klant dat het een gemak is, maar eigenlijk willen ze gewoon het risico op verlopen naar een andere bank met bestaande foertis-stukken vermijden.
Gelukkig zijn de meeste stukken kasbons Foertis en een paar Foertis fondsen, dus bewaarloon moeten ze er niet op betalen dan, maar voor hun aandelen dan weer wel en bij Foertis kan dat toch oplopen zenne.
Foertis is 1 keer grappig, maar geen 10 keerFrisse Freddy schreef:haha, herkenbaar. Mijn ouders zijn ook nog 'ouderwets' en hebben nog heel wat effecten in papieren vorm. Telkens een stuk vervalt en ze naar hun bank trekken (ja, foertis) begint de bediende zijn verhaaltje af te steken over dat ze alles al op effectenrekening moeten zetten en dat dat zo gemakkelijk is en blablabla en dat dan gerust zijn...zwarte zwaan schreef:Je moet eens kijken naar de kosten van effectenrekeningen (mensen konden vroeger stukken als obligaties, kasbons thuis bewaren, moesten ze dan inleveren en moeten nu al bij velen 0,25% betalen omdat zij het voorrecht krijgen ze te mogen bewaren)
Foertis (in hun geval) wil gewoon al die stukken al op effectenrekening zetten omdat de klant zo niet meer met een vervallen stuk naar een andere bank zou kunnen gaan. Ze zeggen tegen de klant dat het een gemak is, maar eigenlijk willen ze gewoon het risico op verlopen naar een andere bank met bestaande foertis-stukken vermijden.
Gelukkig zijn de meeste stukken kasbons Foertis en een paar Foertis fondsen, dus bewaarloon moeten ze er niet op betalen dan, maar voor hun aandelen dan weer wel en bij Foertis kan dat toch oplopen zenne.
van AXA naar Fortis of ING: dezelfde dag op de andere rekening
van AXA naar Dexia: de volgende dag op de rekening
van AXA naar KBC: 3 bankwerkdagen... en nee hoor, KBC houdt het geld niet achter...
van AXA naar KBC: 3 bankwerkdagen... en nee hoor, KBC houdt het geld niet achter...
Overschrijven van en naar KBC verloopt bij mij nochtans heel snel. Meestal dag overschrijving +1zerre schreef:van AXA naar Fortis of ING: dezelfde dag op de andere rekening
-
- Newbie
- Contacteer:
duurtijd overschrijving KBC -> DEXIA
Hallo,
Gisteren (donderdag) is er net na 17uur een overschrijving gebeurd van KBC naar Dexia.
Ik vraag mij nu af of ik dit geld maandag heb, of dat er een kans inzit dat ik dit zaterdag al kan bemachtigen?
Gisteren (donderdag) is er net na 17uur een overschrijving gebeurd van KBC naar Dexia.
Ik vraag mij nu af of ik dit geld maandag heb, of dat er een kans inzit dat ik dit zaterdag al kan bemachtigen?
Re: duurtijd overschrijving KBC -> DEXIA
Dat zal zeker niet op een zaterdag zijn, dat is namelijk geen bankwerkdag. Als het er vandaag niet op verschijnt (bij veel banken worden de rekeningen pas tegen de late namiddag geupdate), dan zal het voor maandag zijn.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
-
- Newbie
- Contacteer:
Gisteren (donderdag) net na 17uur gebeurde er een overschrijving van KBC naar Dexia.
Wanneer heb ik dit?
Wanneer heb ik dit?
Zie mijn bericht hierboven.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Beste, Als u op een bank werkt zou u toch moeten weten dat de wetgeving tegen einde 2013 dematerialisering eist? Als u dan met 10 of 20 kasbons boven komt, zal de fiscus nogal lachen...Frisse Freddy schreef:haha, herkenbaar. Mijn ouders zijn ook nog 'ouderwets' en hebben nog heel wat effecten in papieren vorm. Telkens een stuk vervalt en ze naar hun bank trekken (ja, foertis) begint de bediende zijn verhaaltje af te steken over dat ze alles al op effectenrekening moeten zetten en dat dat zo gemakkelijk is en blablabla en dat dan gerust zijn...zwarte zwaan schreef:Je moet eens kijken naar de kosten van effectenrekeningen (mensen konden vroeger stukken als obligaties, kasbons thuis bewaren, moesten ze dan inleveren en moeten nu al bij velen 0,25% betalen omdat zij het voorrecht krijgen ze te mogen bewaren)
-
- Newbie
- Contacteer:
Beste,
Daar gaat het niet om. Het gaat er wel om dat het schandalig is dat banken zo hoge bewaarlonen aanrekenen als je bedrijfsobligaties of andere stukken aankoopt met de bedoeling deze tot vervaldag te houden. Dit is een verhoogde vorm van kosten aanrekenen die er vroeger niet waren.
Daar gaat het niet om. Het gaat er wel om dat het schandalig is dat banken zo hoge bewaarlonen aanrekenen als je bedrijfsobligaties of andere stukken aankoopt met de bedoeling deze tot vervaldag te houden. Dit is een verhoogde vorm van kosten aanrekenen die er vroeger niet waren.
Een toonbeeld van snelheid: geld overgeschreven van credit-europe naar tegenrekening van kbc om 9u30, 's namiddags om 14u is het geld al gearriveerd
Hier eveneens...vrijdag om 8 h00 van CE naar KBC....om 12h30 reeds ok.Maarten schreef:Een toonbeeld van snelheid: geld overgeschreven van credit-europe naar tegenrekening van kbc om 9u30, 's namiddags om 14u is het geld al gearriveerd
Van KBC naar Rabo....Vrijdag om 13H00 en nu maandag om 15h30...nog niks bij Rabo.
-
- Full Member
- Contacteer:
Het gebeurt dikwijls dat ik vanuit AXA geld overschrijf naar een Slovaakse bank. In 't begin duurde dit een week. Nadien, enkele maanden verder, duurde dit slechts 2 dagen. En zoals eerder beschreven, als ik stortte 's morgens vroeg, belandde het bedrag al dezelfde dag 's avonds in Slovakije.