Duurtijd Transacties tussen banken
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Duurtijd Transacties tussen banken
Op 01/06 werd via een bestendige opdracht geld overgemaakt van Landbouwkrediet naar Rabobank.be en naar Argenta
Vandaag 02/06 het is bij zowel Rabobank als bij Argenta zichtbaar met valutadatum 01/06!
Ik vond dit wel straf, zeker gezien de feestdag vandaag.
Ik vermoed dat LBK 's morgen vroeg de bestendige opdrachten uitvoert, maar blijkbaar zijn de binnenkomende gelden ook onmiddellijk verwerkt door Rabo en door Argenta.
Vond ik wel knap!
Vandaag 02/06 het is bij zowel Rabobank als bij Argenta zichtbaar met valutadatum 01/06!
Ik vond dit wel straf, zeker gezien de feestdag vandaag.
Ik vermoed dat LBK 's morgen vroeg de bestendige opdrachten uitvoert, maar blijkbaar zijn de binnenkomende gelden ook onmiddellijk verwerkt door Rabo en door Argenta.
Vond ik wel knap!
Op 1/06 heb ik ook een bestendige opdracht van argenta naar rabo, het geld is wel van de argenta rekening maar nog steeds niet aangekomen bij rabo en we zijn ondertussen toch al 7/06 

Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
volgens de wet moet een electronische overschrijving ten laatste voor het einde van de volgende bankwerkdag toekomen.
Als ik dit topic even doorloop lijkt dit wel meestal ook correct te gebeuren en is het soms zelfs al de bankwerkdag van de overschrijvig zelf.
Toch gebeurt het af en toe dat bepaalde electronisch overschrijvingen langer onder weg zijn en dit vooral in de buurt van een weekend en/of feestdagen. Ik denk dat we als gebruikers daar toch niet te lichtzinnig moeten overgaan en de banken hier telkens dat dit zich voordoet moeten over aanspreken en de reden hiervan mogen vragen en eventuele compensatie. Dit is mischien de manier dat de banken gebruiken om een deel van de banken crisis op te lossen
Als dit bij verschillende personen gebeurt dienen ze voor een aantal dagen geen rente te betalen voor het geld dat in de lucht zweeft.
Als ik dit topic even doorloop lijkt dit wel meestal ook correct te gebeuren en is het soms zelfs al de bankwerkdag van de overschrijvig zelf.
Toch gebeurt het af en toe dat bepaalde electronisch overschrijvingen langer onder weg zijn en dit vooral in de buurt van een weekend en/of feestdagen. Ik denk dat we als gebruikers daar toch niet te lichtzinnig moeten overgaan en de banken hier telkens dat dit zich voordoet moeten over aanspreken en de reden hiervan mogen vragen en eventuele compensatie. Dit is mischien de manier dat de banken gebruiken om een deel van de banken crisis op te lossen

Uitgevoerd op 7/06 met valutadatum 7/06mijn_geld schreef:Op 1/06 heb ik ook een bestendige opdracht van argenta naar rabo, het geld is wel van de argenta rekening maar nog steeds niet aangekomen bij rabo en we zijn ondertussen toch al 7/06
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
betaling van 1/6 zou normaal gezien ten laatste op 6/6 moeten zijn toegekomen bij de begunstigde.
Sterk staaltje gezien vandaag van hoe vlug het kan.Deze morgen 10u30 van rabo naar argenta en om 14u35 gezien dat het al aangekomen was.
Ja, Argenta is qua snelheid een stuk verbeterd!dewitten schreef:Sterk staaltje gezien vandaag van hoe vlug het kan.Deze morgen 10u30 van rabo naar argenta en om 14u35 gezien dat het al aangekomen was.
Het zal wel rabo zijn....die hier het snelst was denk ik.Maarten schreef:Ja, Argenta is qua snelheid een stuk verbeterd!dewitten schreef:Sterk staaltje gezien vandaag van hoe vlug het kan.Deze morgen 10u30 van rabo naar argenta en om 14u35 gezien dat het al aangekomen was.
Ja, maar Rabo is sinds jaar en dag supersnel. Argenta daarentegen...pol schreef: Het zal wel rabo zijn....die hier het snelst was denk ik.
Als de ontvanger niet snel is kan je (zelfs al doe je overschrijving met Rabo) soms nog 2 werkdagen wachten, in dit geval dus niet. Argenta is er ook op vooruit gegaan.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Van Fintro naar Rabo duurt ook 2 dagen hoor. Via een doorlopende opdracht op iedere 10de van de maand is zelf de aankomstdatum bij Rabo al wel eens de 14de geweest, dankzij weekends enz... 

@scootzoo77
Dat kan je moeilijk vergelijken met een gewone overschrijving (= een bankwerkdag voor een andere bankwerkdag). Uiteraard moet je kijken met weekends, daarom dat ik nooit een doorlopende opdracht gebruik en steeds elke maand mijn overschrijvingen er manueel insteek om niet in het rood te komen (mijn loon komt niet op dezelfde dag van de maand op mijn rekening).
Dat kan je moeilijk vergelijken met een gewone overschrijving (= een bankwerkdag voor een andere bankwerkdag). Uiteraard moet je kijken met weekends, daarom dat ik nooit een doorlopende opdracht gebruik en steeds elke maand mijn overschrijvingen er manueel insteek om niet in het rood te komen (mijn loon komt niet op dezelfde dag van de maand op mijn rekening).
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Vandaag (ma 12/12) om 13h een overschrijving van kbc naar rabo gedaan.....ben eens benieuwd wanneer dit bij rabo staat.
vg,
Pol
vg,
Pol
-
- Jr. Member
- Contacteer:
@pol: Gokje: morgenavond na 20u. Hou ons op de hoogte...
Zal ik zeker doen.scootzoo77 schreef: Hou ons op de hoogte...
--Onnodige quote! Het is niet nodig een bericht te quoten dat er net boven staat! V.--
Vandaag om 11h00 stond het bij rabo....
Vandaag om 11h00 stond het bij rabo....