Duurtijd Transacties tussen banken
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Duurtijd Transacties tussen banken
een dag later dus, ik vind da redelijk
-
- VIP member
- Contacteer:
Het hoogdringende belang van suppersnelle uitvoering ontgaat me eerlijk gezegd. Zeker als het gratis banken betreft (hoewel er geen verschil mag tussen zitten qua snelheid!) moet men toch zo niet met de chronometer zitten timen. Als het niet langer is dan twee dagen is het ok voor mij.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Gisteren een overschrijving van Argenta naar Citibank in Duitsland gedaan en vandaag (1dag later) staat alles er netjes op.
Top. En wie nu nog zegt dat Argenta traag is, die vertelt onwaarheden.
Top. En wie nu nog zegt dat Argenta traag is, die vertelt onwaarheden.
Het is niet altijd de bank die het geld overschrijft, die traag is. Soms is het ook de bank die ontvangt en nog graag een dagje speelt met de centen van de klanten.
Als je werkelijk wil vergelijken, dan vraag je dit best aan iemand die bijv op een personeelsdienst zit van een bedrijf met wat personeel. Die geven elke maand een reeks opdrachten op hetzelfde moment om de lonen uit te betalen. Sommige personeelsleden krijgen hun loon een dag later dan hun collega's alhoewel de opdracht in één maal werd doorgegeven.
Als je werkelijk wil vergelijken, dan vraag je dit best aan iemand die bijv op een personeelsdienst zit van een bedrijf met wat personeel. Die geven elke maand een reeks opdrachten op hetzelfde moment om de lonen uit te betalen. Sommige personeelsleden krijgen hun loon een dag later dan hun collega's alhoewel de opdracht in één maal werd doorgegeven.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
In dat geval kan je het beter aan je werkcollega's vragen op welke dag hun loon op de rekening stond. De bediende op de personeelsdienst kan toch onmogelijk weten wanneer juist de lonen op de werknemers hun rekening verschenen? ![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
-
- VIP member
- Contacteer:
Als de werkgever bv om 19u de overschrijvingen doet van een KBC rekening naar een personeelslid met ook een KBC rekening zal dat er idd dag erna, s morgens, al op staan.
Als het moet overgeschreven worden naar een andere financiele instelling zal dat er pas twee dagen later opstaan (als de opdrachtgever het om 19 ingeeft). Wordt de opdracht bv om 14 u gegeven zal dat er ook bij bv Fortis de dag erna opstaan.
Ondanks alles blijft tijdstip van overschrijven en tussen welke banken het gaat ook van belang.
Zo gaat een transactie tussen een keytrade rekening en een rekening van landbouwkrediet (zelfde groep) ook sneller, zelfs als je je overschrijving laat op de dag of avond ingeeft.
Als het moet overgeschreven worden naar een andere financiele instelling zal dat er pas twee dagen later opstaan (als de opdrachtgever het om 19 ingeeft). Wordt de opdracht bv om 14 u gegeven zal dat er ook bij bv Fortis de dag erna opstaan.
Ondanks alles blijft tijdstip van overschrijven en tussen welke banken het gaat ook van belang.
Zo gaat een transactie tussen een keytrade rekening en een rekening van landbouwkrediet (zelfde groep) ook sneller, zelfs als je je overschrijving laat op de dag of avond ingeeft.
Gisterenmorgen 08:30 geld overgeschreven van Argenta Zicht naar Rabo Zicht.
Nog altijd niks te zien.
Knap vervelend, want ik als dat er vanavond niet opstaat dan moet ik geld van mijn spaarrekening halen.
Nog altijd niks te zien.
Knap vervelend, want ik als dat er vanavond niet opstaat dan moet ik geld van mijn spaarrekening halen.
Bij ondervinding heb ik vastgesteld dat Argenta voor bedragen met minstens vier nullen het wel minstens een dag meer vasthoudt zogenaamd voor veiligheidsredenen!! Wat onwettig is! Klacht indienen loopt op niets uit.
Het is maar 800 Euro, maar heb dat geld onverwacht nodig en nu hangt het in de lucht.
Het is gewoon vervelend dat de transactietijd zo verschilt van bank tot bank en dat men altijd zo op zijn tellen moet passen wanneer men geld overschrijft.
Het is gewoon vervelend dat de transactietijd zo verschilt van bank tot bank en dat men altijd zo op zijn tellen moet passen wanneer men geld overschrijft.
Bij KBC is de "veiligheidsdrempel" per dag 25000 euro. Stel dat je 50000 euro dringend wil overschrijven naar X....moet je dat in 2 keer doen, ofwel je persoonlijk aanbieden in een KBC kantoor. Als je dat niet weet.....Flytox schreef:Bij ondervinding heb ik vastgesteld dat Argenta voor bedragen met minstens vier nullen het wel minstens een dag meer vasthoudt zogenaamd voor veiligheidsredenen!! Wat onwettig is! Klacht indienen loopt op niets uit.
Bij RABO is deze drempel automatisch ingesteld op 500.000 euro en kan je die "instellen".
Om dergelijke moeilijkheden te vermijden laat ik de overschrijving gebeuren door mijn agentschap. Dan gebeurt het direct.
Bij KBC kun je die « veiligheidsdrempel » voor online-betalingen door uw kantoor permanent laten verhogen tot een zelfgekozen bedrag.
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
Papieren overschrijvingen binnensteken of direct aan het loket? Dat kost extra geld en vroeger gingen die papieren overschrijvingen wel eens verloren...Flytox schreef:Om dergelijke moeilijkheden te vermijden laat ik de overschrijving gebeuren door mijn agentschap. Dan gebeurt het direct.
Gelezen op De Tijd in 'netto' :
Wat verandert nog in 2012?
Overschrijvingen volgend jaar sneller afgehandeld
Vanaf 1 januari worden grensoverschrijdende betalingen binnen de Europese Economische Ruimte sneller afgehandeld. Tot nu toe bedroeg de uitvoeringstermijn voor elektronische overschrijvingen maximaal 3 bankwerkdagen en voor schriftelijke opdrachten was dat 4 bankwerkdagen. Dat wordt gelijkgeschakeld met de binnenlandse betalingen, zodat het geld ook bij grensoverschrijdende betalingen ten laatste op het einde van de volgende bankwerkdag op de rekening van de bestemmeling moet staan. Voor papieren overschrijvingen heeft de bank 2 werkdagen.
Wat verandert nog in 2012?
Overschrijvingen volgend jaar sneller afgehandeld
Vanaf 1 januari worden grensoverschrijdende betalingen binnen de Europese Economische Ruimte sneller afgehandeld. Tot nu toe bedroeg de uitvoeringstermijn voor elektronische overschrijvingen maximaal 3 bankwerkdagen en voor schriftelijke opdrachten was dat 4 bankwerkdagen. Dat wordt gelijkgeschakeld met de binnenlandse betalingen, zodat het geld ook bij grensoverschrijdende betalingen ten laatste op het einde van de volgende bankwerkdag op de rekening van de bestemmeling moet staan. Voor papieren overschrijvingen heeft de bank 2 werkdagen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Net mijn 1ste overschrijving gedaan van Fintro naar NIBC. Ik ben benieuwd wanneer het bedrag op de NIBC-rekening staat. Iemand al ervaring met de 1ste (en dus goed te keuren) transactie van een tegenrekening naar een NIBC-rekening?