Duurtijd Transacties tussen banken
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Duurtijd Transacties tussen banken
Bedankt voor je antwoord, het bedrag is zeker niet groot het was 75 euro
-
- Full Member
- Contacteer:
Welk belang hebben grootbanken om het geld achter te houden
?
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Banken kunnen het geld dat onderweg is gratis gebruiken. Dat een overschrijving er dagenlang over doet was een eeuw geleden misschien aanvaardbaar maar niet meer in deze tijd. Het is pure onwil van de banken. Als ze wilden zouden ze hun systemen met elkaar kunnen verbinden en zou een overschrijving in een paar minuten bij een andere bank aankomen.
Ja inderdaad zo'n lange duurtijd is niet meer van deze tijd
Sinds een aantal jaren mogen de banken het geld van overschrijvingen tussen Belgische rekeningen nog maximaal 1 dag inhouden.
Dus zelfs bij overschrijvingen tussen 2 grootbanken mag er nooit méér dan 2 werkdagen tussen zitten (voor elk van beide banken max. 1 werkdag).
Als dit langer duurt is er: of een probleem; of een misbruik bij één van de banken.
Hou wél rekening met weekends, wettelijke feestdagen, bank holidays, en het laatste verwerkingsuur van jouw bank.
http://www.radio2.be/artikel/helpdesk-w ... geschreven" onclick="window.open(this.href);return false;
(Gelukkig bestaan er ook banken die alles nog dezelfde dag doorstorten.)![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Dus zelfs bij overschrijvingen tussen 2 grootbanken mag er nooit méér dan 2 werkdagen tussen zitten (voor elk van beide banken max. 1 werkdag).
Als dit langer duurt is er: of een probleem; of een misbruik bij één van de banken.
Hou wél rekening met weekends, wettelijke feestdagen, bank holidays, en het laatste verwerkingsuur van jouw bank.
http://www.radio2.be/artikel/helpdesk-w ... geschreven" onclick="window.open(this.href);return false;
(Gelukkig bestaan er ook banken die alles nog dezelfde dag doorstorten.)
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Er begint wat te bewegen:
Antwerpse bank komt op de proppen met gratis 'vandaagbetaling'
Antwerpse bank komt op de proppen met gratis 'vandaagbetaling'
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
6 dagen voor een overschrijving van bank A naar B !
Is dat misschien de nieuwe manier van de banken om extra inkomsten te genereren ?
Is dat misschien de nieuwe manier van de banken om extra inkomsten te genereren ?
Ik heb vorig jaar een artikel gelezen (ik denk in De Tijd) waarin stond dat men binnen enkele jaren alle banken binnen de SEPA-zone wil verplichten om de zogenaamde "vandaagbetaling" te gebruiken. Ik dacht zelfs dat het slechts enkele seconden zou duren alvorens de begunstigde de gelden op zijn rekening ziet verschijnen.
@Annetje,
Dit is niet normaal (zie een paar berichten eerder).
Maar indien je bijvoorbeeld een overschrijving deed op woensdag 4 mei, dan kan dit wel kloppen. Want 5 en 6 mei waren bank holidays.
Dit is niet normaal (zie een paar berichten eerder).
Maar indien je bijvoorbeeld een overschrijving deed op woensdag 4 mei, dan kan dit wel kloppen. Want 5 en 6 mei waren bank holidays.
OK, dan kan het misschien wel kloppen. Maar toch...
'k Had ze op woensdag 4/5 rond de middag elektronisch gedaan, en ging ervan uit dat die ook nog die dag verwerkt zou worden.
Op de 10e stond het bedrag pas op mijn rekening.
'k Had ze op woensdag 4/5 rond de middag elektronisch gedaan, en ging ervan uit dat die ook nog die dag verwerkt zou worden.
Op de 10e stond het bedrag pas op mijn rekening.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf over welke banken het gaat.
Zoals eerder ook reeds vermeld, mogen ze het geld van Belgische overschrijvingen maximaal 1 dag inhouden. Tussen 2 grootbanken zal dit dus normaal gezien uitkomen op: 2 werkdagen (elke bank 1 dag) + de 2 bank holidays + het weekend.
Er zijn echter banken die dat niet doen, en waar je geld reeds dezelfde dag of ten laatste de eerstvolgende werkdag op je andere bank toekomt. (Dit kan dan afhangen van het laatste verwerkingsuur van die banken).
Zoals eerder ook reeds vermeld, mogen ze het geld van Belgische overschrijvingen maximaal 1 dag inhouden. Tussen 2 grootbanken zal dit dus normaal gezien uitkomen op: 2 werkdagen (elke bank 1 dag) + de 2 bank holidays + het weekend.
Er zijn echter banken die dat niet doen, en waar je geld reeds dezelfde dag of ten laatste de eerstvolgende werkdag op je andere bank toekomt. (Dit kan dan afhangen van het laatste verwerkingsuur van die banken).
Bedragen boven de 10000 duren steeds een dag langer. "Antifraude" maatregel
Het waren 2x kleine bedragen. Het ene had ik rond de middag overgeschreven, en het andere (was ik hierboven vergeten te vermelden) was zelfs een doorlopende opdracht van ocharme 200 euro
. In dat laatste geval zou je toch verwachten dat dat op woensdagmorgen (4/5) wordt uitgevoerd.
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
-
- Newbie
- Contacteer:
Vraagje acv heeft vrijdag afgelopen week gestort.
Zij werken samen met belfius.
Ik zag vandaag en de betaling was nog niet binnen.
Kan dit ?
Kan dit ?
Als u geen rekening bij Belfius heeft kan dit kloppen (er zit eigenlijk nog maar 1 bankwerkdag tussen).Crezzke225 schreef:Vraagje acv heeft vrijdag afgelopen week gestort.
Kan dit ?