Duurtijd Transacties tussen banken
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Duurtijd Transacties tussen banken
Elke bank mag maximaal 1 werkdag het geld inhouden. Bij veel banken gaat dat vlugger (vooral internetbanken), maar tussen de 2 grootbanken die je opnoemt, zou dat ten laatste op 27 juli op je rekening moeten staan.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Kom nog eens zeuren over Keytrade en hun onmenselijk sloom IT apparaat.
Vandaag voor het eerst mogen meemaken dat een "internationale" betaling tussen een Nederlandse en Belgische rekening nog de zelfde dag bijgeschreven stond bij de ontvangende bank! Applaus ING (NLD) en KBC (BE)
Verder lukt het mijn Nederlandse bank (ING) om "realtime" betalingen in EUR, NOK, SEK en GBP (ervaring mee) op mijn rekening te reserveren/weer te geven.
En dan hebben we de Keytrade........ Echt alles waar de bovenstaande in uitblinken staat de Keytrade achter aan het rijtje. Samen met hun "dubbele reservatie" is deze bank nog steeds niet geschikt als dagelijkse bank (hoe graag ik dat ook zou willen).
het is bijna 2018, step up keytrade!
Vandaag voor het eerst mogen meemaken dat een "internationale" betaling tussen een Nederlandse en Belgische rekening nog de zelfde dag bijgeschreven stond bij de ontvangende bank! Applaus ING (NLD) en KBC (BE)
Verder lukt het mijn Nederlandse bank (ING) om "realtime" betalingen in EUR, NOK, SEK en GBP (ervaring mee) op mijn rekening te reserveren/weer te geven.
En dan hebben we de Keytrade........ Echt alles waar de bovenstaande in uitblinken staat de Keytrade achter aan het rijtje. Samen met hun "dubbele reservatie" is deze bank nog steeds niet geschikt als dagelijkse bank (hoe graag ik dat ook zou willen).
het is bijna 2018, step up keytrade!
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Er is beterschap op komst:
‘Flitsbetalingen’ op komst: overschrijvingen ontvangen binnen enkele seconden.
Link
‘Flitsbetalingen’ op komst: overschrijvingen ontvangen binnen enkele seconden.
Link
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
zou mij verwonderen als ze dat gratis zouden doen
Sommigen zullen denken dat ze op die manier hun flitsboetes moeten betalen
Sommigen zullen denken dat ze op die manier hun flitsboetes moeten betalen
Het werd tijd. Als je in een paar seconden een bericht naar de andere kant van de wereld kunt sturen, waarom moet het dan twee dagen duren om geld over te schrijven van een Belgische bankrekening naar een andere Belgische bankrekening?
Het is mij niet meteen duidelijk welk betaalschema de Belgische banken hiervoor gaan implementeren. De European Payments Council (EPC), het standaarisatie orgaan van SEPA bankcommunicatie, hebben eerder dit jaar de "SCT Inst" betaalschema gepubliceerd, dit schema start in november 2017 met werken. Voorlopig zijn het Spaanse en Oostenrijkse banken die dit schema dit jaar nog in voegen laten gaan. Gaan de Belgische banken het EPC-schema volgen of gaan ze zelf iets fabriceren?
de internetfrauders zullen blij zijn, dat ze zo vlug aan het geld kunnen
Als je bankrekening gehackt wordt ben je dat geld toch meteen kwijt, of de transactietijd nu vijf dagen of twee seconden is.
ja, maar soms zou je na een tijdje een bepaald vermoeden kunnen hebben en het mogelijk nog tegenhouden
Keytrade stuurt normaal vanaf een bepaald ( onbekend ) bedrag een mailtje dat er een transactie is gebeurd.
Als een flitsoverschrijving in een paar seconden is gebeurd dan zal dat mailtje ook geen nut meer hebben
Keytrade stuurt normaal vanaf een bepaald ( onbekend ) bedrag een mailtje dat er een transactie is gebeurd.
Als een flitsoverschrijving in een paar seconden is gebeurd dan zal dat mailtje ook geen nut meer hebben
Ooit geprobeerd om een overschrijving tegen te houden bij Keytrade; ik hing binnen de 2 minuten met hen aan de lijn en het is niet gelukt.
als het niet gratis zal zijn waarom zou je het dan gebruiken??? Wat heb je er zelf aan dat een ander eerder zijn geld krijgt? En waarom zou je daarvoor betalen??
Ze zullen het natuurlijk proberen. Banken als bvb de KBC zullen wel genoeg van hun klanten zo zot krijgen dat ze ervoor zullen betalen.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Je hebt er zelf iets aan dat een ander eerder zijn geld krijgt wanneer die ander jijzelf bent bijvoorbeeld met een rekening bij een andere bank of een online winkel waar je iets besteld hebt en die het artikel pas verzenden na ontvangst van de betaling.
Gisterenavond vond rond 20u schreven wij een som over van rabo zicht naar rabo zicht. Het bedrag werd onmiddellijk afgenomen van het saldo maar meer dan 12u later staat dit bedrag nog steeds niet op rekening begunstigde.
Het is de valutadatum die telt en niet het uur dat het bedrag effectief zichtbaar is op de andere rekening.
Als de overschrijving gisteren overgeschreven werd, en het geld komt met valutadatum van vandaag op de rekening, dan is er niets abnormaals aan de hand.
Omdat er een dringende overschrijving dient te gebeuren hadden we gedacht dat de begunstigde snel over deze som zou beschikken. Hoe lang is het dan nog wachten? Een overschrijving van kbc zicht naar kbc zicht of belfius zicht naar belfius zicht gebeurt toch veel sneller