Duurtijd Transacties tussen banken
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Duurtijd Transacties tussen banken
Tussen banken gebeurt dat ook niet zo snel.
Ik weet dat het ook afhangt van welke dag.
Reken maar ergens na de middag ten vroegste.
Ik weet dat het ook afhangt van welke dag.
Reken maar ergens na de middag ten vroegste.
Het gaat wel om dezelfde bank he.
Blijkbaar is het opgelost.
En real time transacties bij de bank is alleen bij eigen rekening. Er gaat altijd tijd over...
En real time transacties bij de bank is alleen bij eigen rekening. Er gaat altijd tijd over...
Klopt stond er na beter gekeken te hebben op.
-
- Hero Member
- Contacteer:
KBC
ING
Keytrade
Zijn direct tussen verschillende rekeningen (bij zelfde bank/verschillende titularissen)
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Henkie dat heb ik nog niet gemerkt bij kbc.
Maar ik maak me daar niet zo druk in...
Maar ik maak me daar niet zo druk in...
Belfius idem. Storting naar een andere rekening bij dezelfde bank staat er meestal binnen seconden op.
's Avonds draait er om de x tijd een batch, heb ik al gemerkt. Dan is het wat trager.
Soms kan je zien dat een kleinere bank een grotere bank gebruikt voor haar betalingsverkeer. Een storting van kleine bank A naar grote bank B staat er soms dezelfde dag al op.
's Avonds draait er om de x tijd een batch, heb ik al gemerkt. Dan is het wat trager.
Soms kan je zien dat een kleinere bank een grotere bank gebruikt voor haar betalingsverkeer. Een storting van kleine bank A naar grote bank B staat er soms dezelfde dag al op.
Re: Duurtijt Transacties tussen banken
StevenDS001 schreef: ↑19 juli 2008, 18:26Beste vriend, op 25/12/2017 hebben we een bedrag overgeschreven van onze spaarrekeing bij KBC naar onze zichtrekening bij Argenta . Ondertussen zijn we al 28/12 en het geld staat nog altijd niet op de zichtrekening van Argenta. Op dezelfde dag hebben we ook een overschrijving gedaan van Recordbank naar dezelfde zichtrekening van Argenta en het bedrag stond er op 27/12 op. Wij ervaren toch ook dat het bij KBC wat langer duurt.spicyalan schreef: Dit hangt af van waar naar waar.
Weet niet waar onze vriend zijn informatie haalt over KBC, maar een overschrijving van KBC naar een andere bank (muv Dexia en Argenta) staat keurig de dag erna op de hierboven vernoemde banken (en eveneens in omgekeerde volgorde).
Waarom gebeuren die transacties ook niet direct? Ik las ergens dat betalingen tussen verschillende banken gecontroleerd worden door de Nationale Bank? Ze doen dat toch niet manueel veronderstel ik? Of klopt die info niet?
Verschillende leden van CEC Belgium, laten we zeggen de Belgische interbank retail betaalvereniging, willen vanaf november 2018 transacties in real time gaan verwerken tussen verschillende banken. Hun IT is uitbesteed aan STET, een Frans bedrijf.
Momenteel is het zo dat SEPA transacties maximaal 2 bankwerkdagen mogen duren. Een overschrijving ingegeven op 25/12/2017 zal pas verwerkt worden op 27/12/2017 (25+26/12/2017 zijn Europese banksluitingsdagen) en moet ten laatste op 28/12/2017 bij de andere bank aankomen.
In theorie althans, maar uit ervaring kan ik spreken dat KBC redelijk consistent is in hun twee bankwerkdagen, dus het geld zal vandaag wel aankomen.
Ook moet je rekening houden dat de 'laatste transactie van de dag' bank per bank verschilt. Ik probeer steeds mijn transacties in te geven voor 14h indien ze de dag erna op de bestemming moeten zijn. 14h is redelijk conservatief, ik geloof ergens gelezen te hebben dat Argenta hun laatste verwerking om 23h doet, en KBC om 18h, maar pin me daar niet op vast.
Momenteel is het zo dat SEPA transacties maximaal 2 bankwerkdagen mogen duren. Een overschrijving ingegeven op 25/12/2017 zal pas verwerkt worden op 27/12/2017 (25+26/12/2017 zijn Europese banksluitingsdagen) en moet ten laatste op 28/12/2017 bij de andere bank aankomen.
In theorie althans, maar uit ervaring kan ik spreken dat KBC redelijk consistent is in hun twee bankwerkdagen, dus het geld zal vandaag wel aankomen.
Ook moet je rekening houden dat de 'laatste transactie van de dag' bank per bank verschilt. Ik probeer steeds mijn transacties in te geven voor 14h indien ze de dag erna op de bestemming moeten zijn. 14h is redelijk conservatief, ik geloof ergens gelezen te hebben dat Argenta hun laatste verwerking om 23h doet, en KBC om 18h, maar pin me daar niet op vast.
Iemand een idee wanneer de laatste badge van Santander buiten gaat? (uiteraard ivm geld naar tegenrekening)
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Net gemerkt dat ik bij Belfius nu instantbetalingen kan doen....
Ze vragen daar 1,25€ voor!!
Ik heb dan al één van de duurdere rekeningen onwille van de kredietkaart, en dan vragen ze deze gekke tarieven.... What the hell....
Ze vragen daar 1,25€ voor!!
Ik heb dan al één van de duurdere rekeningen onwille van de kredietkaart, en dan vragen ze deze gekke tarieven.... What the hell....
5 euro per verrichting bij CRELAN... gratis bij ARGENTA en ING.
-
- Newbie
- Contacteer:
Iemand een idee hoe lang het zou duren om geld over te schrijven van beobank naar beobank?
2 seconden tussen eigen rekeningen.
Naar een andere rekening bij de bank : tussen de 2 seconden en ten laatste tegen de volgende werkdag.
Begunstigde rekening een creditkaart : direct zichtbaar in het beschikbaar saldo, een dag later bij de verrichtingen.
Naar een andere rekening bij de bank : tussen de 2 seconden en ten laatste tegen de volgende werkdag.
Begunstigde rekening een creditkaart : direct zichtbaar in het beschikbaar saldo, een dag later bij de verrichtingen.