Duurtijd Transacties tussen banken
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Duurtijd Transacties tussen banken
Gisteren (kerstdag) instant overschrijving gedaan naar sodexo, deze ochtend via mail al bevestiging van sodexo ontvangen
-
- Jr. Member
en wat is het grote voordeel daar nu van??? Als je geld moet trékken, duurt het wel wat langer...!
als je net voor nieuwjaar stort, krijg je een deel terug 1 jaar later, anders is het 2 jaar later.
verlengen sodexo cheques (digitaal) kost toch niets.
verlengen sodexo cheques (digitaal) kost toch niets.
én de cheques die dit jaar aangekocht worden, genieten een hogere fiscale aftrek
melding van sodexo dat cheques in account staan. Die voor goed doel (school) hopelijk ook. Want blijkbaar hebben ze -tijdelijk- geen goedkeuring meer om fiscale attesten te schrijven tot april 2020. Dus belangrijk dat het vandaag toekomt.
Re: Duurtijd Transacties tussen verschillende banken
hallo, kan er mij iemand helpen? ik heb vandaag rond 11u in de voormiddag een betaling gedaan (belfius) naar ( crelan) wanneer gaat het bedrag op zijn rekening staan? morgen?
grtz yoeni
grtz yoeni
Ik heb op 1 april een aantal overschrijvingen gedaan ((getrouwheids)intresten, intresten termijnrekeningen). Qua duurtijd voor deze overschrijvingen geeft dit de volgende resultaten:haelewyn schreef: ↑27 mei 2019, 07:55
Als je het van een andere bank overschrijft is het bij de ene al wat sneller dan bij de andere.
Bnp, kbc, Belfius lijken me over het algemeen iets trager. Ing gaat sneller.
Ik dacht dat in mijn tests ook AXA en bpost bank sneller waren dan gemiddeld, afhankelijk van de bank van de bestemmeling.
- van ING naar argenta: overschrijving in de namiddag, 's avonds reeds bij argenta (ING werkt standaard met instantoverschrijvingen, zonder kosten) valuta: 1 april
- van medirect naar NIBC: overschrijving in de vooravond, de volgende dag in de namiddag bij NIBC (nog niet tijdens de ochtend, valuta 2 april)
- van beo naar argenta: overschrijving in de namiddag, de volgende dag pas 's avonds bij argenta (valuta 2 april)
- van keytrade naar NIBC: overschrijving in de namiddag, de volgende dag pas 's avonds bij NIBC (valuta 2 april)
Vandaag nog eens een rondje overschrijvingen gelanceerd.
De banken die ik gebruikt heb waren Beobank, Bpost Bank, KBC, Belfius en ING.
Wat valt op ?
ING en KBC (plus rekening) voeren de instant overschrijvingen uit zoals beloofd. Het geld komt onmiddellijk aan bij de andere bank.
Axa is nog niet klaar om instant overschrijvingen te ontvangen.
KBC basisrekening, bpost bank, beobank slagen erin om een betaling uitgevoerd tussen 0 en 1 uur 's nachts dezelfde dag op de rekening van de andere bank te krijgen.
Ook bij bpost bank en Beobank gebruikte ik een gratis rekening (en geen flitsoverschrijving) om de betaling te laten vertrekken.
De overschrijvingen die gestart werden bij Belfius komen niet dezelfde dag aan. Belfius vormt een uitzondering tov de andere banken in mijn test.
Binnenkort doe ik nog een testje met Axa en hello bank als opdrachtgevende bank / rekening.
De banken die ik gebruikt heb waren Beobank, Bpost Bank, KBC, Belfius en ING.
Wat valt op ?
ING en KBC (plus rekening) voeren de instant overschrijvingen uit zoals beloofd. Het geld komt onmiddellijk aan bij de andere bank.
Axa is nog niet klaar om instant overschrijvingen te ontvangen.
KBC basisrekening, bpost bank, beobank slagen erin om een betaling uitgevoerd tussen 0 en 1 uur 's nachts dezelfde dag op de rekening van de andere bank te krijgen.
Ook bij bpost bank en Beobank gebruikte ik een gratis rekening (en geen flitsoverschrijving) om de betaling te laten vertrekken.
De overschrijvingen die gestart werden bij Belfius komen niet dezelfde dag aan. Belfius vormt een uitzondering tov de andere banken in mijn test.
Binnenkort doe ik nog een testje met Axa en hello bank als opdrachtgevende bank / rekening.
Haelewyn, jij werkt voor Test Aankoop zeker?
Yaris : Neen. Ik verveel mij soms.
Ludo : ge hebt gelijk. Maar tot nu toe doe ik die testen met enkele euro's of 1 euro.
Ik ga dat eens met 1000 euro tegelijk doen. Misschien bezorgt mij dat een goed gevoel ?
Ludo : ge hebt gelijk. Maar tot nu toe doe ik die testen met enkele euro's of 1 euro.
Ik ga dat eens met 1000 euro tegelijk doen. Misschien bezorgt mij dat een goed gevoel ?
Zoals beloofd een tweede test opgestart, deze keer voor een overschrijving die opnieuw in de late avond of nacht wordt uitgevoerd naar een vijftal andere banken.
Ik had nog twee banken over om uit te proberen, Axa en Hello Bank.
De overschrijvingen werden uitgevoerd tussen 21 en 22 uur en we kijken of het geld de volgende werkdag bij de bestemmeling aankomt die bij een andere bank klant is.
De overschrijvingen gingen naar Axa of Hello Bank, verder naar ING, KBC, Belfius, Beobank en Bpost Bank.
In deze test kwamen alle overschrijvingen al in de ochtend aan bij de andere banken als ze van bij Axa vertrokken.
Doch niet op de ganse eerstvolgende werkdag voor wat de overschrijvingen betrof die vertrokken van bij Hello Bank, dochter van BNP.
De resultaten van de test van een week geleden mee overwogen doen Beobank, KBC, Bpost Bank, Axa het goed en komen hun overschrijvingen, alhoewel het geen flitsoverschrijvingen zijn, snel aan, namelijk op de werkdag die volgt na de nacht waarin ze werden uitgevoerd.
Twee banken bleven achter en konden pas geld op de rekening van een andere bank krijgen een dag later.
Bv overschrijvingen doen in de nacht van zondag op maandag : bij de snellere banken komt het maandag al aan, vaak in de ochtend. Bij de trage banken, Belfius en Hello Bank, pas op dinsdag.
Voorlopig stop ik even met testen maar in een volgende ronde probeer ik net hetzelfde door een overschrijving te doen tussen 11 en 12 uur 's morgens. We kijken welke bank (zonder flitsoverschrijving) het geld dezelfde dag nog bij een andere bank krijgt.
Dat hangt niet alleen af van de vertrekkende bank maar ook van de ontvangende bank. Niet iedere bank deed vroeger immers meer dan één keer per dag een update van de betalingen en ontvangsten.
Als een bank alleen die update doet om 8 uur 's morgens komt er in de namiddag geen geld meer binnen (of vertrekt er geen geld).
Ik had nog twee banken over om uit te proberen, Axa en Hello Bank.
De overschrijvingen werden uitgevoerd tussen 21 en 22 uur en we kijken of het geld de volgende werkdag bij de bestemmeling aankomt die bij een andere bank klant is.
De overschrijvingen gingen naar Axa of Hello Bank, verder naar ING, KBC, Belfius, Beobank en Bpost Bank.
In deze test kwamen alle overschrijvingen al in de ochtend aan bij de andere banken als ze van bij Axa vertrokken.
Doch niet op de ganse eerstvolgende werkdag voor wat de overschrijvingen betrof die vertrokken van bij Hello Bank, dochter van BNP.
De resultaten van de test van een week geleden mee overwogen doen Beobank, KBC, Bpost Bank, Axa het goed en komen hun overschrijvingen, alhoewel het geen flitsoverschrijvingen zijn, snel aan, namelijk op de werkdag die volgt na de nacht waarin ze werden uitgevoerd.
Twee banken bleven achter en konden pas geld op de rekening van een andere bank krijgen een dag later.
Bv overschrijvingen doen in de nacht van zondag op maandag : bij de snellere banken komt het maandag al aan, vaak in de ochtend. Bij de trage banken, Belfius en Hello Bank, pas op dinsdag.
Voorlopig stop ik even met testen maar in een volgende ronde probeer ik net hetzelfde door een overschrijving te doen tussen 11 en 12 uur 's morgens. We kijken welke bank (zonder flitsoverschrijving) het geld dezelfde dag nog bij een andere bank krijgt.
Dat hangt niet alleen af van de vertrekkende bank maar ook van de ontvangende bank. Niet iedere bank deed vroeger immers meer dan één keer per dag een update van de betalingen en ontvangsten.
Als een bank alleen die update doet om 8 uur 's morgens komt er in de namiddag geen geld meer binnen (of vertrekt er geen geld).
Voor al wie tegen dinsdag of woensdag klaagt over trage verrichtingen:
Laatste openingsdag van de banken voor Pasen : gisteren, donderdag 14 april
Eerstvolgende openingsdag van de banken na Pasen : dinsdag 19 april
Overschrijvingen liggen stil tussen die momenten en een betaling zal, indien niet instant, lang onderweg zijn.
Laatste openingsdag van de banken voor Pasen : gisteren, donderdag 14 april
Eerstvolgende openingsdag van de banken na Pasen : dinsdag 19 april
Overschrijvingen liggen stil tussen die momenten en een betaling zal, indien niet instant, lang onderweg zijn.
Tja, woensdag 13/4 is er om 22u09 een betaling (Belfius) naar mij (Hello) gedaan. Op de app-screendump (die ik de 13e ontving) van de overschrijving stond wel 14 april. Ik verwacht die inderdaad maar dinsdag (of woensdag?) te ontvangen...
De koper heeft ondertussen z'n pakje al ontvangen (want BPost werkt WEL snel! Donderdag op de post gedaan, vrijdag om 9u al aangekomen)
De koper heeft ondertussen z'n pakje al ontvangen (want BPost werkt WEL snel! Donderdag op de post gedaan, vrijdag om 9u al aangekomen)