Duurtijd Transacties tussen banken
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
- Kevinvansighem1
- Newbie
- Contacteer:
Re: Duurtijd Transacties tussen banken
En vraagje:
Er is gisteren voor 12u 's middags geld gestort naar mijn ING rekening.
Staat dat vandaag op mijn rekening of moet ik langer wachten?
Bedankt voor het antwoord!
Kevin
Ah ja het kwam van BNP Paribas Fortis
Er is gisteren voor 12u 's middags geld gestort naar mijn ING rekening.
Staat dat vandaag op mijn rekening of moet ik langer wachten?
Bedankt voor het antwoord!
Kevin
Ah ja het kwam van BNP Paribas Fortis
Ten laatste morgen, maar ik vermoed dat het geld vandaag nog aankomt.
-
- Newbie
- Contacteer:
Wil je het nog vlugger dan moet je een instant overschrijving doen dan staat het onmiddellijk op de rekening maar dan moet je wel bereid zijn om 0,60 EUR te betalen voor zo'n instant overschrijving.
Of je een onmiddellijke betaling kunt doen en zoja tegen welke prijs is afhankelijk van de bank/type rekening. En soms zelf via welk platform. Zo kun je bij Argenta een gratis onmiddellijke betaling doen via de app maar niet via het internetbankieren (of toch zo was het, niet zeker of het nu nog zo is).
60 cent is toch wel vrij duur eigenlijk. Toch als je ziet dat sommige banken het gewoon gratis kunnen aanbieden.
60 cent is toch wel vrij duur eigenlijk. Toch als je ziet dat sommige banken het gewoon gratis kunnen aanbieden.
Gratis bestaat niet. Als sommige banken het gratis aanbieden zullen ze die kost wel verhalen bij andere verrichtingen. Dan betalen andere klanten voor jouw gratis instant betalingen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Bij ING is het gratis. Snelle overschrijving en een beperkt aantal afhalingen aan de automaat van een andere bank. De rekening zelf is niet gratis.
Net zo bij de kbc betalende rekening ongeveer. Bij beide banken betaal je er dus zelf voor, onder de vorm van een maandelijks abonnement.
60 cent is nog bij de goedkopere (hoe is het mogelijk dat BNP voor IETS goedkoop is) voor een snelle overschrijving maar inderdaad : voor mij ook te duur. Als het geld moet kosten zou ik het nog geen enkele keer gebruikt hebben.
Bij belfius kost een snelle overschrijving 1,25 euro.
Net zo bij de kbc betalende rekening ongeveer. Bij beide banken betaal je er dus zelf voor, onder de vorm van een maandelijks abonnement.
60 cent is nog bij de goedkopere (hoe is het mogelijk dat BNP voor IETS goedkoop is) voor een snelle overschrijving maar inderdaad : voor mij ook te duur. Als het geld moet kosten zou ik het nog geen enkele keer gebruikt hebben.
Bij belfius kost een snelle overschrijving 1,25 euro.
Voor iets dat al sinds tientallen jaren de standaard had moeten zijn
Dat klopt niet. Alle banken zijn via beveiligde verbindingen online met elkaar verbonden.
Als ze willen, dan kan iedere betaling vrijwel onmiddellijk uitgevoerd worden.
Als alle betalingen onmiddellijk uitgevoerd worden, dan kan een bankrun tot een faillissement van een bank leiden. En dat zou dan in een fractie van een seconde kunnen gebeuren.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik denk niet dat een faillissement iets is waarvoor ze meer bang zijn door flitsoverschrijvingen.
Een normale overschrijving vertrekt ook binnen de 24 uur. Zelfde resultaat.
Voor een "storm" van betalingen heb je het initiatief nodig van heel veel klanten.
Flitsoverschrijvingen zijn beperkt in bedrag.
Je kan meer overschrijven met je homebanking programma vanop pc.
Een normale overschrijving vertrekt ook binnen de 24 uur. Zelfde resultaat.
Voor een "storm" van betalingen heb je het initiatief nodig van heel veel klanten.
Flitsoverschrijvingen zijn beperkt in bedrag.
Je kan meer overschrijven met je homebanking programma vanop pc.
Ik heb de indruk dat Santander laat verwerkt.
Donderdagnamiddag rond 16u geld overgeschreven van ING, tot op heden nog niet ontvangen.
Normaal loopt het bij ING wel heel vlot anders. Dus ik denk dat het aan de kant van Santander zit.
Niet dat het een groot probleem is, het komt morgen wel toe
Leek me relevant hier even te melden.
Donderdagnamiddag rond 16u geld overgeschreven van ING, tot op heden nog niet ontvangen.
Normaal loopt het bij ING wel heel vlot anders. Dus ik denk dat het aan de kant van Santander zit.
Niet dat het een groot probleem is, het komt morgen wel toe
Leek me relevant hier even te melden.
Inderdaad, Santander was vrijdag gesloten, zie https://www.theholidayhours.com/banks/s ... -hours.php
Normaal zijn overschrijvingen van ing instant uitgevoerd maar Santander maakt geen deel uit van dat systeem.
Als alle betrokken banken vlot meewerken kan het ook vlug gaan.
Hier mijn ervaring, ook gepost in een het topic "termijn rekeningen/kasbons"
Hier mijn ervaring, ook gepost in een het topic "termijn rekeningen/kasbons"
Dat was in een tijdsspanne van ca. 14u tijdens een werkdag de afgelopen week. Misschien zelfs op kortere tijdspanne mogelijk want ik heb hiervoor de stand van mijn rekeningen bij argenta en europabank maar met tussenpozen van enkele uren gecheckt.kapitaal met pas verworven getrouwheidspremie bij NIBC naar tegenrekening bij Argenta overgeschreven, dan van Argenta naar europabank-ecozichtrekening en tot slot dit kapitaal op termijnrekening bij europabank geplaatst. Deze transacties, alle vandaag doorgevoerd, zijn bij al deze banken dus online zeer vlot gegaan!
Thans kan ik nog eens bevestigen dat inzake overschrijvingen Keytrade nog steeds een zwakke (lees: zeer trage) schakel is wanneer je vanuit de Keytrade zichtrekening een overschrijving doet naar een zichtrekening bij een andere bank.
Op maandag 20 november deed ik even voor 9 uur 's ochtends een overschrijving van mijn Keytrade-zichtrekening naar mijn Europabank-zichtrekening. Op dinsdagmiddag 21 november even voor 14u u stond het overgeschreven bedrag nog steeds niet op mijn zichtrekening bij europabank. Pas even voor 17u stond het bedrag er eindelijk wel op, dit is dus pas 32 uren nadat ik de overschrijving online deed.
Bij een online overschrijving vanaf mijn Argenta-zichtrekening naar mijn Europabank-zichtrekening, ook op maandag 20 november (maar pas om ca. 12u30) was het overgeschreven bedrag bij europabank dezelfde dag ca. 17u al zichtbaar (dat is nog geen 5 uren later).
Ik heb al een mail gestuurd naar Keytrade met hierin ook deze vaststellingen (met alle bewijzen in bijlage) en vervolgens de volgende vraag:
Wellicht ijdele hoop dat er bij Keytrade ter zake vlug iets zal veranderen...
Op maandag 20 november deed ik even voor 9 uur 's ochtends een overschrijving van mijn Keytrade-zichtrekening naar mijn Europabank-zichtrekening. Op dinsdagmiddag 21 november even voor 14u u stond het overgeschreven bedrag nog steeds niet op mijn zichtrekening bij europabank. Pas even voor 17u stond het bedrag er eindelijk wel op, dit is dus pas 32 uren nadat ik de overschrijving online deed.
Bij een online overschrijving vanaf mijn Argenta-zichtrekening naar mijn Europabank-zichtrekening, ook op maandag 20 november (maar pas om ca. 12u30) was het overgeschreven bedrag bij europabank dezelfde dag ca. 17u al zichtbaar (dat is nog geen 5 uren later).
Ik heb al een mail gestuurd naar Keytrade met hierin ook deze vaststellingen (met alle bewijzen in bijlage) en vervolgens de volgende vraag:
Voor mij staat het vast dat deze zeer trage verwerkingstijd aan Keytrade te wijten is.
Waarom kan dit bij Keytrade niet sneller gaan? 24 uren is toch wel het maximaal aanvaardbare dat een overgeschreven bedrag van mijn keytrade-zichtrekening op een zichtrekening bij een andere bank beschikbaar moet zijn.
Kan ik van keytrade binnenkort acties verwachten zodat deze verwerking door keytrade in de toekomst een pak sneller gaat gaan en dat een overgeschreven bedrag dus na maximaal 24 uren zichtbaar is op een zichtrekening bij een andere bank?
Wellicht ijdele hoop dat er bij Keytrade ter zake vlug iets zal veranderen...
Van Santander naar argenta gaat het even vlot en snel als van NIBC naar argenta.
Ik heb gisteren nog eens een overschrijving gedaan van argenta naar europabank, deze keer om ca. 17u.
Bedrag stond deze nacht nog niet op europabank zichtrekening, maar deze ochtend om 9u wel.
Europabank verwerkt dus al zeker minstens 2 x per dag (in de vroege ochtend en in de namiddag) de overschrijvingen naar hun rekeningen
Keytrade is dus wel degelijk de vertragende schakel als je van daaruit een overschrijving naar een andere bank doet.
Op mijn bericht hierover naar keytrade bijna 10 dagen geleden heb ik thans nog steeds geen antwoord/reactie van hen ontvangen.
Ik heb gisteren nog eens een overschrijving gedaan van argenta naar europabank, deze keer om ca. 17u.
Bedrag stond deze nacht nog niet op europabank zichtrekening, maar deze ochtend om 9u wel.
Europabank verwerkt dus al zeker minstens 2 x per dag (in de vroege ochtend en in de namiddag) de overschrijvingen naar hun rekeningen
Keytrade is dus wel degelijk de vertragende schakel als je van daaruit een overschrijving naar een andere bank doet.
Op mijn bericht hierover naar keytrade bijna 10 dagen geleden heb ik thans nog steeds geen antwoord/reactie van hen ontvangen.