Duurtijd Transacties tussen banken
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Duurtijd Transacties tussen banken
Ook van medirect en argenta naar nibc: vlot en snel (ook zonder instantoptie zoals van argenta en santander naar europabank).
In de voormiddag, vòòr 10u, vanuit argenta en medirect overschrijvingen gedaan en stond al in de namiddag om 16u30 op mijn nibc getrouwheidsrekening met ook dezelfde dag als valutadatum.
In de voormiddag, vòòr 10u, vanuit argenta en medirect overschrijvingen gedaan en stond al in de namiddag om 16u30 op mijn nibc getrouwheidsrekening met ook dezelfde dag als valutadatum.
ben oa voor deze reden weggegaan bij Keytrade. Innovatie kennen ze daar niet. Wat me er nog stoorde was hetgeen er als omschrijving kwam op je uittrksel bij betaling met de bankkaart in een winkel. Als je dan pas veel later eens je verrichtingen bekeek was het moeilijk te achterhalen waar je dit alweer betaald had. Het was vooral bij ankopen in het buitenland. Achteraf betaalde ik met mijn andere bank op dezelfde locaties en ditmaal stond de naam er steeds op. Maar geen idee of dit nog steeds zo is.jeff schreef: ↑21 november 2023, 17:20 Thans kan ik nog eens bevestigen dat inzake overschrijvingen Keytrade nog steeds een zwakke (lees: zeer trage) schakel is wanneer je vanuit de Keytrade zichtrekening een overschrijving doet naar een zichtrekening bij een andere bank.
Op maandag 20 november deed ik even voor 9 uur 's ochtends een overschrijving van mijn Keytrade-zichtrekening naar mijn Europabank-zichtrekening. Op dinsdagmiddag 21 november even voor 14u u stond het overgeschreven bedrag nog steeds niet op mijn zichtrekening bij europabank. Pas even voor 17u stond het bedrag er eindelijk wel op, dit is dus pas 32 uren nadat ik de overschrijving online deed.
Bij een online overschrijving vanaf mijn Argenta-zichtrekening naar mijn Europabank-zichtrekening, ook op maandag 20 november (maar pas om ca. 12u30) was het overgeschreven bedrag bij europabank dezelfde dag ca. 17u al zichtbaar (dat is nog geen 5 uren later).
Ik heb al een mail gestuurd naar Keytrade met hierin ook deze vaststellingen (met alle bewijzen in bijlage) en vervolgens de volgende vraag:
Voor mij staat het vast dat deze zeer trage verwerkingstijd aan Keytrade te wijten is.
Waarom kan dit bij Keytrade niet sneller gaan? 24 uren is toch wel het maximaal aanvaardbare dat een overgeschreven bedrag van mijn keytrade-zichtrekening op een zichtrekening bij een andere bank beschikbaar moet zijn.
Kan ik van keytrade binnenkort acties verwachten zodat deze verwerking door keytrade in de toekomst een pak sneller gaat gaan en dat een overgeschreven bedrag dus na maximaal 24 uren zichtbaar is op een zichtrekening bij een andere bank?
Wellicht ijdele hoop dat er bij Keytrade ter zake vlug iets zal veranderen...
Ik ben destijds bij keytrade terechtgekomen door hun overname van een beetje spaargeld en mijn termijnrekeningen van Fortuneo. Daarna kwamen mijn overgenomen spaargelden van Moneyou er nog bij. Die ben ik nu, nadat getrouwheidsintresten zijn verworven, aan het overhevelen naar termijnrekeningen en naar nibc/santander want blijkbaar geen termijnrekeningen bij keytrade en rentes op spaarrekeningen bij keytrade toch een beetje lager dan bij nibc en santander. Er blijft thans dus bij Keytrade niet veel spaargeld meer over.
En voor mij dus geen ook bankkaarten bij Keytrade, want ben hiervoor tevreden bij Argenta.
Overschrijvingen vanuit Argenta komen ook redelijk snel aan bij nibc, medirect en santander en ook overschrijvingen op mijn argenta-tegenrekening komen snel aan vanuit nibc en santander.
Argenta biedt instant-overschrijving enkel aan via zijn app en dit dan nog voor maximaal € 500, maar omdat het zo snel gaat m.b.t. overschrijvingen bij Argenta is het voor mij ook niet nodig om overschrijvingen voor grotere bedragen instant te doen.
Argenta klopt met gewone overschrijvingen zelfs Fortis. Daar kan je, mits extra betaling, wel instant-overschrijvingen doen, maar die worden enkel instant uitgevoerd als ook de ontvangende bank dit ondersteunt. En dit is niet het geval voor een ontvangende rekening bij nibc. Hierdoor gaan overschrijvingen van fortis naar nibc via de "gewone" weg en die is al even traag als bij een overschrijving vanuit keytrade (ook reeds toegelicht in mijn vorige posts hierover in dit topic). En dat geldt eveneens voor overschrijvingen van nibc naar Fortis, die er, wanneer je ze doet voor 14.00 u, een extra dag over doen wat niet zo is als het dan naar een rekening bij Argenta gaat.
Besluit: voor je nibc/santander-overschrijvingen van en naar Argenta gaat het (zonder instant) veel sneller dan van en naar Fortis/Keytrade omdat Fortis en Keytrade de overgeschreven bedragen nog eventjes langer bijhouden alvorens ze door te sturen of op je rekening te zetten.
En o nee, thans van Keytrade nog steeds geen antwoord ontvangen op mijn bericht van 21 november betreffende de trage verwerkingstijd van vertrekkende overschrijvingen bij hen. Niet dat ik er nog op zit te wachten, maar het geeft wel de indruk dat zij ook op dat vlak niet erg klantgericht te zijn.
En voor mij dus geen ook bankkaarten bij Keytrade, want ben hiervoor tevreden bij Argenta.
Overschrijvingen vanuit Argenta komen ook redelijk snel aan bij nibc, medirect en santander en ook overschrijvingen op mijn argenta-tegenrekening komen snel aan vanuit nibc en santander.
Argenta biedt instant-overschrijving enkel aan via zijn app en dit dan nog voor maximaal € 500, maar omdat het zo snel gaat m.b.t. overschrijvingen bij Argenta is het voor mij ook niet nodig om overschrijvingen voor grotere bedragen instant te doen.
Argenta klopt met gewone overschrijvingen zelfs Fortis. Daar kan je, mits extra betaling, wel instant-overschrijvingen doen, maar die worden enkel instant uitgevoerd als ook de ontvangende bank dit ondersteunt. En dit is niet het geval voor een ontvangende rekening bij nibc. Hierdoor gaan overschrijvingen van fortis naar nibc via de "gewone" weg en die is al even traag als bij een overschrijving vanuit keytrade (ook reeds toegelicht in mijn vorige posts hierover in dit topic). En dat geldt eveneens voor overschrijvingen van nibc naar Fortis, die er, wanneer je ze doet voor 14.00 u, een extra dag over doen wat niet zo is als het dan naar een rekening bij Argenta gaat.
Besluit: voor je nibc/santander-overschrijvingen van en naar Argenta gaat het (zonder instant) veel sneller dan van en naar Fortis/Keytrade omdat Fortis en Keytrade de overgeschreven bedragen nog eventjes langer bijhouden alvorens ze door te sturen of op je rekening te zetten.
En o nee, thans van Keytrade nog steeds geen antwoord ontvangen op mijn bericht van 21 november betreffende de trage verwerkingstijd van vertrekkende overschrijvingen bij hen. Niet dat ik er nog op zit te wachten, maar het geeft wel de indruk dat zij ook op dat vlak niet erg klantgericht te zijn.
Ik heb een probleem met ING. Ik probeerde een bedrag over te schrijven boven de 100K en dit lukte niet. Maximaal bedrag verhoogd via de instellingen, 4h moeten wachten voor één of ander reden, opnieuw geprobeerd, ItsMe gebruikt ter goedkeuring, allemaal geen probleem, maar het geld stond nog steeds visueel op het account.
Toen ik belde naar de helpdesk zeiden ze dat het wel "geregistreerd" stond. Iemand een idee of dit nu wordt uitgevoerd?
Toen ik belde naar de helpdesk zeiden ze dat het wel "geregistreerd" stond. Iemand een idee of dit nu wordt uitgevoerd?
Als de overschrijving geregistreerd staat (en er genoeg saldo is - zal wel zeker ?) wordt die uitgevoerd. Normaal zie je daar de volgende dag(en) dan beweging in.
Deze week ook zoiets gehad met BNP.
Daar moest ik ook mijn limiet optrekken maar ik moest enkele dagen wachten eer dat in orde was. Dan maar enkele dagen na elkaar het toegelaten maximum overgeschreven. Het was naar mezelf maar bij een andere bank.
Die wachttijd is uit veiligheid en voor mijn part niet slecht..
Deze week ook zoiets gehad met BNP.
Daar moest ik ook mijn limiet optrekken maar ik moest enkele dagen wachten eer dat in orde was. Dan maar enkele dagen na elkaar het toegelaten maximum overgeschreven. Het was naar mezelf maar bij een andere bank.
Die wachttijd is uit veiligheid en voor mijn part niet slecht..
beste flipje,
Heb indertijd een gelijkaardige actie opgestart, helaas met minder navolging
beste flipje,
Je antwoordt op een topic en een bericht uit 2008. Ondertussen is er veel veranderd in de snelheid waarmee overschrijvingen worden uitgevoerd.
Wat maakt het nu uit hoelang een overschrijving tussen banken nu duurt??
Zie er het voordeel niet van om dit " a la minut of "" a la second "" "" te kunnen..
Als je iets moet betalen, ook al duurt het 5 dagen of langer,, ze zullen hun geld wel krijgen.. Toch???
Zie er het voordeel niet van om dit " a la minut of "" a la second "" "" te kunnen..
Als je iets moet betalen, ook al duurt het 5 dagen of langer,, ze zullen hun geld wel krijgen.. Toch???
Neen. Voor mij maakt het zeker iets uit.
Enkel een flitsoverschrijving is aanvaardbaar. De rest is uit de middeleeuwen.
Enkel een flitsoverschrijving is aanvaardbaar. De rest is uit de middeleeuwen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Voor mij is enkele uren aanvaardbaar, maar meer ook niet. We zijn in 2024 toch ?
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Maakt toch niet helemaal uit.. Als je een faktuur moet betalen, zal die wel betaald worden, ook als je op het laatste moment ( voor vervaldag ) de overschrijving uitvoert.Charlesvdw schreef: ↑22 juni 2024, 20:33 Voor mij is enkele uren aanvaardbaar, maar meer ook niet. We zijn in 2024 toch ?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Het zou gemakkelijk zijn als je een overschrijving doet van de ene bank naar de andere, en dan bij de andere bank iets wil doen (termijnrekening openen, aandelen kopen, ik zeg maar wat), en dan is het leuk als je dat in 1 tijd zou kunnen doen ipv te moeten wachten tot de volgende dag.
De volgende dagen zal die termijnrekening of die aandelen er ook nog wel zijn..Charlesvdw schreef: ↑22 juni 2024, 21:47 Het zou gemakkelijk zijn als je een overschrijving doet van de ene bank naar de andere, en dan bij de andere bank iets wil doen (termijnrekening openen, aandelen kopen, ik zeg maar wat), en dan is het leuk als je dat in 1 tijd zou kunnen doen ipv te moeten wachten tot de volgende dag.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Daar heb je natuurlijk gelijk in.