Duurtijd Transacties tussen banken
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Duurtijd Transacties tussen banken
@ Louise: om hoe laat heb je die overschrijving gedaan?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
In de wetgeving is het uur van overschrijving van geen belang.Louise schreef: 30/9 van kbc zichtrekening naar mijn kbc spaarrekening : valutadatum 1/10
30/9 van kbc zichtrekening naar argenta e-spaar : valutadatum 1/10
En ik die dacht dat overschrijvingen tussen eigen rekeningen binnen dezelfde bank reeds sinds lang altijd op dezelfde valutadatum moesten uitgevoerd worden.
Ik weet terug een reden meer waarom ik van kbc weg wil.
10 JULI 1997.Wet betreffende de valutadatum van bankverrichtingen
ALBERT II, Koning der Belgen,
Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet.
De Kamers hebben aangenomen en Wij bekrachtigen hetgeen volgt :
Artikel 1. Deze wet regelt een aangelegenheid als bedoeld in artikel 78 van de Grondwet.
Art. 2. Deze wet is van toepassing op alle kredietinstellingen en alle zichtrekeningen.
Afwijkingen zijn slechts mogelijk voor verrichtingen in het kader van de uitoefening van het beroep en mits uitdrukkelijk schriftelijk overeengekomen.
Art. 3. De valutadatum van een bankverrichting is de datum waarop een opgenomen bedrag ophoudt rente op te brengen of een gestort bedrag rente begint op te brengen.
De boekingsdatum van een bankverrichting is de datum waarop de verrichting boekhoudkundig op de rekening wordt bijgeschreven.
Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld
Art. 4. Voor de elektronische verrichtingen die de rekeninghouder zelf heeft uitgevoerd, moet de valutadatum overeenstemmen met de werkelijke datum van de verrichting.
Voor de elektronische verrichtingen die niet door de rekeninghouder zijn uitgevoerd, moet de valutadatum overeenstemmen met de boekingsdatum.
Art. 5. 1. Voor de overschrijvingen tussen twee rekeningen bij een zelfde kredietinstelling geschiedt de debetboeking ten nadele van de opdrachtgever op dezelfde dag als de creditboeking ten voordele van de begunstigde.
Voor de binnenlandse overschrijvingen tussen twee rekeningen bij verschillende kredietinstellingen geschiedt de creditboeking ten laatste twee bankwerkdagen na de debetboeking.
De valutadata die voor de overschrijvingen gelden, moeten overeenstemmen met respectievelijk de datum van de debetboeking en met de datum van de creditboeking.
2. Met ingang van 1 januari 2001 wordt de in 1, tweede lid, bepaalde termijn teruggebracht tot één bankwerkdag.
Ik heb niet alle berichten meer gelezen. Maar hoe lang duurt het om van ING Lion Account naar een Argenta over te schrijven?
tot op hede nog geen ing in de enqueteVaganzza schreef: Ik heb niet alle berichten meer gelezen. Maar hoe lang duurt het om van ING Lion Account naar een Argenta over te schrijven?
http://spreadsheets.google.com/pub?key= ... X8o7JK6KSA
Ik zou ook graag weten hoe dat zit met ING.
lion deposit => lion account => andere bank (laten we zeggen Argenta omdat Vaganzza hier ook al achter vroeg)
lion deposit => lion account => andere bank (laten we zeggen Argenta omdat Vaganzza hier ook al achter vroeg)
Is er nu echt niemand die al ervaring heeft met die ING Lion Account? ![Embarrassed :-[](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/embarrassed.gif)
![Embarrassed :-[](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/embarrassed.gif)
Misschien waren er niet te veel goed zot, om zo een rekening te openen ? Ik vond dat er mogelijkheden genoeg waren elders, mét betere voorwaarden, dus kan ik je niet helpen.Vaganzza schreef: Is er nu echt niemand die al ervaring heeft met die ING Lion Account?
Klopt, er zijn zeker betere voorwaarden op de markt. Maar voor mensen die bij een grootbank klant willen zijn, zijn de voorwaarden eigenlijk wel goed. Ook als je aan spreiding wilt doen, komt ING in mijn ogen wel in aanmerking. Ik zou er wel een rekening openen over x aantal maanden, maar dan enkel voor spreiding.De Mertens schreef:Misschien waren er niet te veel goed zot, om zo een rekening te openen ? Ik vond dat er mogelijkheden genoeg waren elders, mét betere voorwaarden, dus kan ik je niet helpen.Vaganzza schreef: Is er nu echt niemand die al ervaring heeft met die ING Lion Account?
Ik kan in ieder geval niet geloven dat er op spaargids niemand is die geen Lion Account heeft.
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ben er niet fier op maar ik heb een lion account rekening en ken bovendien nog iemand die er een gehad heeft. Op aanraden van een charmante en ijverige bediende werd de procedure gestart om groene rekening en groen boekje naar Lion account om te zetten. Na het tekenen van massas's A'4 tjes was alles klaar, of dat was tenminste het uitgangspunt.
Fout dus, maanden later was er nog niets in orde. Uiteindelijk hebben ze deze blijkbaar niet zo eenvoudige klus, dan toch succesvol kunnen afronden. Wat er niet bijgezegd was is dat het om een niet-gereglementeerde rekening ging en met mijn stomme kop had ik er ook niet naar gevraagd. De rekening is gratis, (afwachten tot de afrekening komt), dat klopt maar de zichtrekening brengt 0,0% op. Een andere zichtrekening brengt ook niets op of toch bijna niets 0,10% per jaar maar door het verzwijgen van al die zaken voelde ik me dik bedrogen. Ik heb het saldo, een getal van 6 cijfers, dan ook herleid tot € 7,50. De effectenrekening werd overgebracht naar Record, is ook ING. Er zouden géén kosten aan verbonden zijn.
Niet dus, er werd een kleine honderd euro van mijn lion account geboekt en stond in het rood waarna aangetekende brieven en dreigingen volgden. Uiteindelijk zijn de kosten vergoed geworden en sta ik terug op + €7,5.
Mijn dochter is samen met mij overgeschakeld op een Lion account en na een jaar, heeft Ing zonder enige reden éénzijdig beslist om de rekening af te sluiten. Haar loon werd er op gestort en is nog nooit in min gegaan. Aangezien zij het fijne er van wilde weten is er in Leuven een klacht bij Ing neergelegd met beleefde vraag om info en verklaring. Wie het antwoord gekregen heeft weten we niet, maar wij zeker niet.
Ik ben nu meer dan 30 jaar klant nog van het tijdperk BBL en eerstdaags gaat de rekening definitief afgesloten worden. Zaken doen met Hollanders is nooit een goed idee geweest.
Ik wens eenieder veel moed toe en een voldoende grote voorraad kalmeertabletten.
Fout dus, maanden later was er nog niets in orde. Uiteindelijk hebben ze deze blijkbaar niet zo eenvoudige klus, dan toch succesvol kunnen afronden. Wat er niet bijgezegd was is dat het om een niet-gereglementeerde rekening ging en met mijn stomme kop had ik er ook niet naar gevraagd. De rekening is gratis, (afwachten tot de afrekening komt), dat klopt maar de zichtrekening brengt 0,0% op. Een andere zichtrekening brengt ook niets op of toch bijna niets 0,10% per jaar maar door het verzwijgen van al die zaken voelde ik me dik bedrogen. Ik heb het saldo, een getal van 6 cijfers, dan ook herleid tot € 7,50. De effectenrekening werd overgebracht naar Record, is ook ING. Er zouden géén kosten aan verbonden zijn.
Niet dus, er werd een kleine honderd euro van mijn lion account geboekt en stond in het rood waarna aangetekende brieven en dreigingen volgden. Uiteindelijk zijn de kosten vergoed geworden en sta ik terug op + €7,5.
Mijn dochter is samen met mij overgeschakeld op een Lion account en na een jaar, heeft Ing zonder enige reden éénzijdig beslist om de rekening af te sluiten. Haar loon werd er op gestort en is nog nooit in min gegaan. Aangezien zij het fijne er van wilde weten is er in Leuven een klacht bij Ing neergelegd met beleefde vraag om info en verklaring. Wie het antwoord gekregen heeft weten we niet, maar wij zeker niet.
Ik ben nu meer dan 30 jaar klant nog van het tijdperk BBL en eerstdaags gaat de rekening definitief afgesloten worden. Zaken doen met Hollanders is nooit een goed idee geweest.
Ik wens eenieder veel moed toe en een voldoende grote voorraad kalmeertabletten.
Laatst gewijzigd door centenkliever op 24 oktober 2008, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb net een ING Lion Account gisteren aangevraagd.
Niet om te sparen, maar eerder om te spreiden.
Vroeger jaren klant geweest bij ING en nooit problemen gehad.
Al mijn centjes bij Rabobank lijkt mij niet verstandig, dus wat geld bij een grootbank als ING stelt me gerust. Zo'n bank laat de Staat mijn inziens niet in de steek.
Niet om te sparen, maar eerder om te spreiden.
Vroeger jaren klant geweest bij ING en nooit problemen gehad.
Al mijn centjes bij Rabobank lijkt mij niet verstandig, dus wat geld bij een grootbank als ING stelt me gerust. Zo'n bank laat de Staat mijn inziens niet in de steek.
ING was, totdat BNP Paribas Fortis overgenomen heeft, de bank met de grootste deposito's van Europa! Nu staan ze op de 2de plaats.
@ buidel: kan je je ervaringen blijven meedelen? (duur opening, duurtijd transacties,...)
@ buidel: kan je je ervaringen blijven meedelen? (duur opening, duurtijd transacties,...)
13/10/2008 Aanvraag voor openen van ING LION Rekening aangevraagd.
13/10/2008 Referentierekening opgegeven bij aanmelding
13/10/2008 Bevestigingmail ontvangen voor bevestiging e-mailadres
13/10/2008 Emailadres bevestigd
24/10/2008 Welkomsmail ontvangen met rekeningnummer
24/10/2008 1 Euro gestort als test
00/00/2008 Instructies per normale post voor HomeBank nog te ontvangen
13/10/2008 Referentierekening opgegeven bij aanmelding
13/10/2008 Bevestigingmail ontvangen voor bevestiging e-mailadres
13/10/2008 Emailadres bevestigd
24/10/2008 Welkomsmail ontvangen met rekeningnummer
24/10/2008 1 Euro gestort als test
00/00/2008 Instructies per normale post voor HomeBank nog te ontvangen
Ik hou U op de hoogte over ING.Vaganzza schreef: ING was, totdat BNP Paribas Fortis overgenomen heeft, de bank met de grootste deposito's van Europa! Nu staan ze op de 2de plaats.
Wel is me niet duidelijk of de spaarrekening in de Lion Account dezelfde is als de Lion Deposit, maw. 4,25%.
Ook om reden van spreiding bij grootbanken (en liefst naar Belgisch recht) heb ik vandaag de online-rekening van Fortis geopend en dat ging vlot omdat ik reeds pc-banking had.
Alleen weet ik niet of ik mijn klassieke Fortis-spaarrekening moet behouden of dat ik de intresten beter laat overhevelen naar de nieuwe online-rekening.
Iemand ervaring mee ?
Neen, dat is een groen boekje dat samen met de ING Lion Account wordt geopend (staat in het tarievenoverzicht op pagina 2). Ik denk dat je een Lion Deposit apart moet openen.Buidel schreef: Wel is me niet duidelijk of de spaarrekening in de Lion Account dezelfde is als de Lion Deposit, maw. 4,25%.
wo 22/10 TA van dbank naar ceb rond 13u
do 23/10 TA valutadatum van dbank
vr 24/10 valutadatum ceb
grtjs
do 23/10 TA valutadatum van dbank
vr 24/10 valutadatum ceb
grtjs