Duurtijd Transacties tussen banken
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Duurtijd Transacties tussen banken
Irdally schreef: De Deutsche bank heeft meer dan 1 dag nodig om een overdracht te doen tussen 2 rekeningen van de DB.
Dat heb ik ook ondervonden, vandaar dat ik terug werk met mijn zichtrekening van Dexia.
Daar gaat een interne overschrijving van de Internet Spaarrekening naar Zichtrekening binnen de 10 seconden. En dat is soms wel heel handig. Hopelijk doet DB hier iets aan in de toekomst.
Ik heb een vraagje
Wij hebben de maandagavond na 17u een dringende factuur betaald via pc banking we hebben deze op memodatum gezet voor de dag erna.
Dinsdag keken we op onze online banking en het som die eraf moet stond in het groen, s'avonds rond 19u is de som van onze rekening weg maar diezelfde som stond nog steeds in het groen ookal zagen we duidelijk dat het weg was.
Vandaag heb ik gezien dat het in orde was het groene was weg.
Maar mijn vraag is wanneer zal het op de kbc rekening staan, heb al eens gebeld naar onze bank en ze zeiden dat het vandaag zelf nog kon gestort worden.
Dank u
Wij hebben de maandagavond na 17u een dringende factuur betaald via pc banking we hebben deze op memodatum gezet voor de dag erna.
Dinsdag keken we op onze online banking en het som die eraf moet stond in het groen, s'avonds rond 19u is de som van onze rekening weg maar diezelfde som stond nog steeds in het groen ookal zagen we duidelijk dat het weg was.
Vandaag heb ik gezien dat het in orde was het groene was weg.
Maar mijn vraag is wanneer zal het op de kbc rekening staan, heb al eens gebeld naar onze bank en ze zeiden dat het vandaag zelf nog kon gestort worden.
Dank u
1. VAN Rabo zichtrekeninglouise schreef: Op 21/01/09 overschrijvingen van Rabobank zichtrekening naar :
Rabobank spaarrekening : ontvangen valutadatum 21/01/09
Keytrade zichtrekening : ontvangen valutadatum 22/01/09
Argenta e-spaar : ontvangen valutadatum 22/01/09
Credit europe Bank : ontvangen valutadatum 22/01/09
2. NAAR Argenta Giro
3. donderdag 26/2
4. valutadatum VAN BANK: 27/2
5. valuatadatum NAAR BANK: 27/2
vorige week op ebay Duitsland iets besteld. zondag overgemaakt via keytrade.
Dinsdag kreeg ik al bevestiging dat het opgestuurd werd.....doen ze pas als geld op hun rekening staat.....
Dinsdag kreeg ik al bevestiging dat het opgestuurd werd.....doen ze pas als geld op hun rekening staat.....
woensdagnamiddag overschrijving van argenta goldenrekening naar credit europe top intrest rekening nog altijd niet ingeboekt bij hun.. zal wel pas maandag zo zijn..
[quote="steven$"]
woensdagnamiddag overschrijving van argenta goldenrekening naar credit europe top intrest rekening nog altijd niet ingeboekt bij hun.. zal wel pas maandag zo zijn..
[/quote
vandaag is een bankwerkdag, maandag ook, dus wss pas dinsdag.
[/quote
vandaag is een bankwerkdag, maandag ook, dus wss pas dinsdag.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
volgens mij zal het de traagheid van Argenta zijn ,heb het zelf ook ondervonden maar vind het niet zo erg.mvg
Vergeet niet dat met dit Paasweekend de banken voor 4 dagen gesloten zijn :
vanaf vrijdag 10/4 tem Paasmaandag 13/4/09.![Tongue :P](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/tongue.gif)
Vermoedelijk dus ook voor internetbankieren.
Verder zag ik op de website van Argenta dat er dit weekend gedurende verschillende
dagen/uren zullen onderbrekingen zijn wegens onderhoudswerken.
vanaf vrijdag 10/4 tem Paasmaandag 13/4/09.
![Tongue :P](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/tongue.gif)
Vermoedelijk dus ook voor internetbankieren.
Verder zag ik op de website van Argenta dat er dit weekend gedurende verschillende
dagen/uren zullen onderbrekingen zijn wegens onderhoudswerken.
Laatst gewijzigd door Nefertari op 10 april 2009, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
vandaag nog steeds nix met wat geluk staat het eind deze week wel bij credit europe ![Shocked :o](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/shocked.gif)
![Shocked :o](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/shocked.gif)
08/04/09 geld overgemaakt van KBC naar CBE en nog steeds niets te zien op de rekening van CBE. Zou het aan de feestdagen liggen?
Ja natuurlijk EN aan kbcMike schreef: 08/04/09 geld overgemaakt van KBC naar CBE en nog steeds niets te zien op de rekening van CBE. Zou het aan de feestdagen liggen?
![Sad :(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/sad.gif)
Zelfde verhaal bij argenta: overschrijving op 8/4, pas vandaag 14/4 aangekomen. Een schande.
17/07: Van Argenta espaar via de Argenta giro naar Keytrade: in de voormiddag ingegeven bij Argenta, reeds 's avonds bij Keytrade!!!!
Ik verschoot mij een bult toen ik dat geld al zag staan deze zaterdagmorgen bij Keytrade!
Ik verschoot mij een bult toen ik dat geld al zag staan deze zaterdagmorgen bij Keytrade!
Laatst gewijzigd door Vaganzza op 19 juli 2009, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
ik ben nu sinds enkele dagen bij record bank, en ik verbaas me echt over de snelheid. Toegegeven ik was niet veel gewoon, vermits ik al enkele jaren bij argenta ben, maar de snelheid van de transacties verrast me toch serieus in positieve zin. Alles gebeurt veel sneller dan het heel dure fortis en gelijkaardig aan dexia.
Het feit dat de online omgeving van recordbank enorm lijkt (wss zelfde ontwikkelaar) op deze van argenta maakt de schok nog groter.
Een overschrijving tussen eigen rekeningen gebeurt onmiddellijk zonder enige vertraging en ook een overschrijving naar een andere rekening verdwijnt onmiddellijk van de zichtrekening in tegenstelling tot argenta of fortis.
en dit alles is volledig gratis... ook visa
keytrade is mss vergelijkbaar, maar daar heb je geen kantoren, kan je moeilijk geld gaan afhalen of storten of alle andere zeldzame keren dat je toch eens naar een kantoor moet gaan. Daar komt nog bij dat visa bij keytrade wel geld kost.
de redenering dat je snelheid moet opofferen voor kostprijs of service gaat dus niet langer op!
Enige nadeel is de 70 cent voor een geldafhaling bij niet ing/record bank, maar indien je dit doet in combinatie met een argenta rekening die je houdt voor deze zeldzame momenten, is dit zeer gemakkelijk te omzeilen.
Het feit dat de online omgeving van recordbank enorm lijkt (wss zelfde ontwikkelaar) op deze van argenta maakt de schok nog groter.
Een overschrijving tussen eigen rekeningen gebeurt onmiddellijk zonder enige vertraging en ook een overschrijving naar een andere rekening verdwijnt onmiddellijk van de zichtrekening in tegenstelling tot argenta of fortis.
en dit alles is volledig gratis... ook visa
keytrade is mss vergelijkbaar, maar daar heb je geen kantoren, kan je moeilijk geld gaan afhalen of storten of alle andere zeldzame keren dat je toch eens naar een kantoor moet gaan. Daar komt nog bij dat visa bij keytrade wel geld kost.
de redenering dat je snelheid moet opofferen voor kostprijs of service gaat dus niet langer op!
Enige nadeel is de 70 cent voor een geldafhaling bij niet ing/record bank, maar indien je dit doet in combinatie met een argenta rekening die je houdt voor deze zeldzame momenten, is dit zeer gemakkelijk te omzeilen.