Duurtijd Transacties tussen banken
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Duurtijd Transacties tussen banken
Hallo iedereen.
Graag had ik geweten wat de duurtijd is tussen de veschillende banken i.v.m transacties.
Heb een bedrag overgemaakt tussen fortis,naar deutsche bank.
hoelang zou dit mogen duren?
Alvast Bedankt
Graag had ik geweten wat de duurtijd is tussen de veschillende banken i.v.m transacties.
Heb een bedrag overgemaakt tussen fortis,naar deutsche bank.
hoelang zou dit mogen duren?
Alvast Bedankt
Laatst gewijzigd door Anonymous op 20 juli 2008, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Duurtijt Transacties tussen banken
zichtrekening Rabo naar zichtrekening KBC => zelfde dag
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dit hangt af van waar naar waar.
-Tussen rekeningen binnen dezelfde bank is dit (meestal) onmiddellijk
-Tussen rekeningen van internetbanken is dit meestal binnen enkele uren.
-Van internetbank naar grootbank is dit ook vrij snel (+- 1 dag).
-Van grootbank naar internetbank: 1 à 2 dagen (waarbij de grootbank een vertragende factor is).
-Van grootbank naar grootbank ... Soms tot 3 dagen.
Blijkbaar is een doen verdwijden van geld (voor een dag of 2 - 3) big business...
Vooral bij KBC heb ik deze "vertraging" al aan het werk gezien.
-Van grootbank naar internetbank: 1 à 2 dagen (waarbij de grootbank een vertragende factor is).
Blijkbaar is een doen verdwijden van geld (voor een dag of 2 - 3) big business...
Mijn ervaring hierbij leert dat het ook belangrijk is wanneer je de transactie uitvoerd, voor 8u of voor 14u kan een groot verschil maken.
Wat je best ook niet doet is op donderdag of vrijdag betalingen doen waar een grootbank aan te pas komt, meestal is het al van de ene rekening voor het weekend, terwijl het er maar na het weekend op de doel rekening komt te staan.
Ik stel voor dat iedereen die hier intresesse in heeft z'n ervaringen public op dit forum plaatst, dan wil ik dit wel in een overzichtje plaatsen (indien voldoende response)
1. VAN BANK (+ soort rekening, spaar(indien overschrijving naar zelfde bank) of zicht)
2. NAAR BANK (+ soort rekening, spaar of zicht)
3. dag en tijdstip transactie,
4. valutadatum VAN BANK
5. valuatadatum NAAR BANK
(het is mogelijk dat het nog niet zichtbaar is bij je NAAR BANK, maar je toch 6. een faire valuta krijgt, vandaar de valuatadatums.
Er mogen gerust meerdere transacties in voorkomen
Wat je best ook niet doet is op donderdag of vrijdag betalingen doen waar een grootbank aan te pas komt, meestal is het al van de ene rekening voor het weekend, terwijl het er maar na het weekend op de doel rekening komt te staan.
Ik stel voor dat iedereen die hier intresesse in heeft z'n ervaringen public op dit forum plaatst, dan wil ik dit wel in een overzichtje plaatsen (indien voldoende response)
1. VAN BANK (+ soort rekening, spaar(indien overschrijving naar zelfde bank) of zicht)
2. NAAR BANK (+ soort rekening, spaar of zicht)
3. dag en tijdstip transactie,
4. valutadatum VAN BANK
5. valuatadatum NAAR BANK
(het is mogelijk dat het nog niet zichtbaar is bij je NAAR BANK, maar je toch 6. een faire valuta krijgt, vandaar de valuatadatums.
Er mogen gerust meerdere transacties in voorkomen
- Renteshopper
- Jr. Member
- Contacteer:
Dit lijkt me een mooi alternatief van save our centen, jammer dat er nog geen reacties op zijn, dus steek ik maar als eerste van wal.
1. RABOBANK.BE Zichtrekening (spaar naar zicht gebeurde onmiddellijk)
2. Kaupthing Edge Spaarrekening
3. 15/7 08:00u
4. 15/7
5. 16/7
hopelijk volgen er nu nog reacties...
1. RABOBANK.BE Zichtrekening (spaar naar zicht gebeurde onmiddellijk)
2. Kaupthing Edge Spaarrekening
3. 15/7 08:00u
4. 15/7
5. 16/7
hopelijk volgen er nu nog reacties...
als ik iets overzet van Keytrade naar een andere bank (of omgekeerd), lijkt me dit toch direct de dag erna al erop te staan. Ligt er allicht wel aan op welk uur dat je de transactie doet. Rabobank is op dat vlak ook snel. De rest, geen idee ...
Ben zelf klant bij enkele internet- en grootbanken en dit is mijn ervaring:spicyalan schreef: Dit hangt af van waar naar waar.
Supersnel : KBC, Rabobank en ABN Amro
Snel : BMPB en ING
Traag : Dexia en Argenta
Weet niet waar onze vriend zijn informatie haalt over KBC, maar een overschrijving van KBC naar een andere bank (muv Dexia en Argenta) staat keurig de dag erna op de hierboven vernoemde banken (en eveneens in omgekeerde volgorde).
Kben klant bij KBC en ik heb nog nooit een overschrijving gezien van KBC naar één van mijn andere rekeningen in 1 dag. Meestal is het 2 à 3 dagen.
Het kan natuurlijk een combinatie zijn van verzendende & ontvangende bank.
Het kan natuurlijk een combinatie zijn van verzendende & ontvangende bank.
Re: Duurtijd Transacties tussen banken
Als ik een overschrijving doe op een werkdag van Argenta naar Keytrade staat het de volgende werkdag in de namiddag altijd op de rekening van Keytrade.
Dus,
Verrichtingen van zaterdag en zondag worden op maandag, te samen met de verrichtingen van maandag rond 23 uur verwerkt(dagelijks op werkdagen), en komen dus op dinsdag namiddag op de rekening van Keytrade.
Dus,
Verrichtingen van zaterdag en zondag worden op maandag, te samen met de verrichtingen van maandag rond 23 uur verwerkt(dagelijks op werkdagen), en komen dus op dinsdag namiddag op de rekening van Keytrade.
Laatst gewijzigd door maria op 20 juli 2008, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Duurtijd Transacties tussen banken (nu met enquete)
Eerst en vooral een dankuwel voor maria, spicyalan,stevends001,stoffel en renteshopper voor jullie reacties waaruit blijkt dat de meeste banken (behalve KBC) toch de volgende (werkdag) als valuta hanteren.
Om dit alles wat meer in kaart te kunnen brengen heb ik voor alle forumbezoekers deze online enquete opgezet :valutadatum enquete
Mag ik wel vragen om uw contactgegevens in te vullen (forumid, of mailadres), zo kan ik u evt. contacteren als bepaalde gegevens door eenderwie betwist worden, uw persoonlijjke gegevens worden geenszins aan derden doorgegeven.
klik hier voor het resulaat van deze enquete
Om dit alles wat meer in kaart te kunnen brengen heb ik voor alle forumbezoekers deze online enquete opgezet :valutadatum enquete
Mag ik wel vragen om uw contactgegevens in te vullen (forumid, of mailadres), zo kan ik u evt. contacteren als bepaalde gegevens door eenderwie betwist worden, uw persoonlijjke gegevens worden geenszins aan derden doorgegeven.
klik hier voor het resulaat van deze enquete
Laatst gewijzigd door Save our Centen op 22 juli 2008, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Sorry, maar (alhoewel ik geen fan ben van grootbanken) ik dien toch nogmaals te herhalen dat de overschijvingen van KBC eveneens supersnel zijn. Alle overschrijvingen van dag A staan op dag A+1 geboekt bij zowel ING, Rabo, BMPB, ABN Amro.
Correct is correct...
Correct is correct...
Het zijn niet enkel de banken die een rol spelen in dit verhaal. Indien je een overschrijving doet naar een andere rekening van dezelfde bank zal dit snel en zonder andere tussenkomst gaan. Doe je een overschrijving naar een andere bank, dan gebeurt het volgende.
De bank moet deze gegevens doorsturen naar het UCV, wat een overkoepelend orgaan is van de nbb. Deze "verdeelt" de overschrijvingen, waarna de banken deze terug aankrijgen en weer verdelen. Natuurlijk niet letterlijk en handmatig, maar weet niet hoe ik het anders moet zeggen.
De banken kunnen op 2 momenten in de dag gegevens doorsturen naar het ucv en dit bepaalt ook voor een stuk hoelang het duurt vooraleer een overschrijving uitgevoerd wordt.
Doe je ze 's morgens vroeg, zal ze vaak een dag sneller verwerkt zijn, dan wanneer je ze 's avonds laat uitvoert.
De bank moet deze gegevens doorsturen naar het UCV, wat een overkoepelend orgaan is van de nbb. Deze "verdeelt" de overschrijvingen, waarna de banken deze terug aankrijgen en weer verdelen. Natuurlijk niet letterlijk en handmatig, maar weet niet hoe ik het anders moet zeggen.
De banken kunnen op 2 momenten in de dag gegevens doorsturen naar het ucv en dit bepaalt ook voor een stuk hoelang het duurt vooraleer een overschrijving uitgevoerd wordt.
Doe je ze 's morgens vroeg, zal ze vaak een dag sneller verwerkt zijn, dan wanneer je ze 's avonds laat uitvoert.
beste flipje,
Heb indertijd een gelijkaardige actie opgestart, helaas met minder navolging
batchverwerking
Heb indertijd een gelijkaardige actie opgestart, helaas met minder navolging
batchverwerking
Re: Duurtijd Transacties tussen banken (met enquete)
Uit de weinige reacties op de valutadatum enquete en de berichten hier op het forum blijkt toch dat er meestal 1 valutadag verschil is bij transfer tussen de verschillende banken.
Zijn de verhalen van meederen valutadagen, onterechte verhalen?
post ze op dit forum of in de valutadatum enquete
de resultaten van de enquete kan je hier bekijken
Zijn de verhalen van meederen valutadagen, onterechte verhalen?
post ze op dit forum of in de valutadatum enquete
de resultaten van de enquete kan je hier bekijken
vandaag overgeschreven van Rabobank naar Keytrade om 11 uur
het geld staat nu al op mn rekening
het geld staat nu al op mn rekening
Waiting for the financial meltdown...