DVV Brandverzekering omhoog, verzekerde waarde omlaag
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
DVV Brandverzekering omhoog, verzekerde waarde omlaag
Beste,
Ik heb een vraag betreffende mijn Brandverzekeringspolis bij DVV.
Mijn premie is gestegen (+5%) doch mijn verzekerde waarde
van het gebouwde met 2% daalde en inboedel ongevraagd met 1,9% steeg.
Mijn vraag is, is dit normaal en is een aanpassing mogelijk?
Alvast Bedankt voor de reacties
Ik heb een vraag betreffende mijn Brandverzekeringspolis bij DVV.
Mijn premie is gestegen (+5%) doch mijn verzekerde waarde
van het gebouwde met 2% daalde en inboedel ongevraagd met 1,9% steeg.
Mijn vraag is, is dit normaal en is een aanpassing mogelijk?
Alvast Bedankt voor de reacties
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Re: DVV Brandverzekering omhoog, verzekerde waarde omlaag
Normaal gezien zou het verzekerde bedrag van uw inboedel hetzelfde moeten blijven.
Je kan bij DVV uw polis laten wijzigen op maat, hetgeen in principe bij elke verzekeraar mogelijk is.
Natuurlijk kan je aan eventuele premieverhogingen weinig doen, behalve de concurrentie laten spelen.
Uit eigen ervaring weet ik echter dat DVV, samen met Ethias, zeer scherpe tarieven heeft voor zeer degelijke polissen.
Je kan bij DVV uw polis laten wijzigen op maat, hetgeen in principe bij elke verzekeraar mogelijk is.
Natuurlijk kan je aan eventuele premieverhogingen weinig doen, behalve de concurrentie laten spelen.
Uit eigen ervaring weet ik echter dat DVV, samen met Ethias, zeer scherpe tarieven heeft voor zeer degelijke polissen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: DVV Brandverzekering omhoog, verzekerde waarde omlaag
In Budget&Recht (Test-Aankoop) van maart 2010 staat de DVV "Cocoon-woningverzekering" gerangschikt bij de 6 beste.
Bij alle verzekeringen geldt dat je het recht hebt om ze op te zeggen bij prijsverhoging.
Normaal gezien zou dat ook zo in de brief moeten vermeld worden waarin de prijsverhoging aangekondigd staat.
Maar een daling van de verzekerde waarde van je woning kan niet eenzijdig door de verzekering beslist worden.
Dit kan wél gebeuren op aanvraag van de verzekerde, of wanneer iemand van de verzekering ter plaatse heeft komen vaststellen dat de woning "oververzekerd" was.
Ook de waarde van de inboedel kan normaal gezien niet eenzijdig aangepast worden.
Wanneer er heel waardevolle stukken bijgekomen zijn, laat je dat best weten aan de verzekeraar, zodat je inboedel niet "onderverzekerd" is.
Uittreksel uit B&R 197 maart 2010 :
"De verzekeraar betaalt de nieuwwaarde terug, d.w.z. het bedrag dat nodig is om de woning weer herop te bouwen, voor zover u dat effectief doet of een andere woning koopt.
Anders zult u soms maar 80 % van de nieuwwaarde van de woning krijgen (de inboedel wordt doorgaans wel voor 100 % vergoed)."
Bij alle verzekeringen geldt dat je het recht hebt om ze op te zeggen bij prijsverhoging.
Normaal gezien zou dat ook zo in de brief moeten vermeld worden waarin de prijsverhoging aangekondigd staat.
Maar een daling van de verzekerde waarde van je woning kan niet eenzijdig door de verzekering beslist worden.
Dit kan wél gebeuren op aanvraag van de verzekerde, of wanneer iemand van de verzekering ter plaatse heeft komen vaststellen dat de woning "oververzekerd" was.
Ook de waarde van de inboedel kan normaal gezien niet eenzijdig aangepast worden.
Wanneer er heel waardevolle stukken bijgekomen zijn, laat je dat best weten aan de verzekeraar, zodat je inboedel niet "onderverzekerd" is.
Uittreksel uit B&R 197 maart 2010 :
"De verzekeraar betaalt de nieuwwaarde terug, d.w.z. het bedrag dat nodig is om de woning weer herop te bouwen, voor zover u dat effectief doet of een andere woning koopt.
Anders zult u soms maar 80 % van de nieuwwaarde van de woning krijgen (de inboedel wordt doorgaans wel voor 100 % vergoed)."