DXP Enterprises: componenten voor industriële installaties
TIP
Re: DXP Enterprises: componenten voor industriële installaties
http://ir.dxpe.com/Cache/35807786.pdf?I ... O=3&OSID=9
http://ir.dxpe.com/Cache/35807827.pdf?I ... O=3&OSID=9
http://ir.dxpe.com/Cache/35807795.pdf?I ... O=3&OSID=9
geen tijd om het deftig door te lezen? KV via common stocks, om een deel van hun bankschulden af te lossen?
Zie niet wanneer de emissie plaatsvindt?
& bull of the day bij Zacks (for what it's worth)
http://finance.yahoo.com/news/dxp-enter ... 01377.html
http://ir.dxpe.com/Cache/35807827.pdf?I ... O=3&OSID=9
http://ir.dxpe.com/Cache/35807795.pdf?I ... O=3&OSID=9
geen tijd om het deftig door te lezen? KV via common stocks, om een deel van hun bankschulden af te lossen?
Zie niet wanneer de emissie plaatsvindt?
& bull of the day bij Zacks (for what it's worth)
http://finance.yahoo.com/news/dxp-enter ... 01377.html
Het lijkt mij op een overeenkomst die toelaat dat er in de toekomst eventueel nieuwe aandelen worden uitgegeven, voor een totaal van max. $25 miljoen.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
-
- Hero Member
- Contacteer:
Voor derde kwartaal ook degelijke resultaten verwacht?
Ook een koerssprong van 50%?
Ook een koerssprong van 50%?
DXP Enterprises Announces Sale of Non-Core Business
HOUSTON--(BUSINESS WIRE)--October 4, 2016--DXP Enterprises, Inc. (NASDAQ: DXPE) announced today that it has sold its master distribution business of industrial fasteners, Vertex Corporate Holdings, Inc., to Houston Wire & Cable Company (HWC). DXPE received approximately $31.0 million in net cash proceeds, subject to customary transaction adjustments. Signing of the definitive agreement occurred on October 3, 2016.
David Little, chairman and chief executive officer, stated, “This transaction presents a win-win outcome for each party. DXP is strengthening its balance sheet for growth and positioning DXP to focus on its core products and offerings. HWC is acquiring a strong complementary business that will benefit from their keen understanding of Vertex’s business model and should help position them for growth.”
“The decision to sell our master distributor of fasteners was contemplated some time ago after a comprehensive strategic review of our business model and operations. We reached this agreement with HWC after a thorough sale process. This sale is part of our continuing commitment to provide greater financial flexibility and predictability, all aimed at creating greater long-term value for all of DXP’s stakeholders,” added Kent Yee, senior vice president of corporate development.
The divestiture of Vertex Corporate Holdings, Inc. will be treated as the sale of a non-core business for financial reporting purposes. The financial results will be excluded from the fourth quarter of 2016.
http://ir.dxpe.com/Cache/36307779.pdf?I ... O=3&OSID=9
(voorlopige) resultaten, vroeger dan verwacht -> DXP expects to release its full fiscal quarter results on November 7, 2016.
incl. verkoop van Vertex zakt de schuld tot $286,3 M
(voorlopige) resultaten, vroeger dan verwacht -> DXP expects to release its full fiscal quarter results on November 7, 2016.
incl. verkoop van Vertex zakt de schuld tot $286,3 M
Ziet er naaar uit dat we rond de 24 gaan openen.
De totale schuld is sinds het einde van juni met maar liefst $61,4 miljoen gedaald. Er is dus een stevige deleveraging aan de gang die zich volgend jaar zal voortzetten dankzij goede kasstromen, waardoor het risicoprofiel stevig gedaald is. Eigenlijk vind ik dit een positief persbericht. Afstraffing nabeurs zal m.i. dan ook vroeg of laat stevig opwaarts gecorrigeerd worden.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
31M dankzij verkoop van Vertex. Maar dus 30M dankzij de kasstroom.gpv1 schreef:De totale schuld is sinds het einde van juni met maar liefst $61,4 miljoen gedaald. Er is dus een stevige deleveraging aan de gang die zich volgend jaar zal voortzetten dankzij goede kasstromen, waardoor het risicoprofiel stevig gedaald is. Eigenlijk vind ik dit een positief persbericht. Afstraffing nabeurs zal m.i. dan ook vroeg of laat stevig opwaarts gecorrigeerd worden.
Sinds de reorganisatie op het einde van het 1ste kwartaal zijn de kasstromen terug positief.
Mss toch maar ff afwachten op de 10 Q op 10nov voor volledig uitsluitsel ivm kasstromen, voor ik een klein pakket bijkoop.
Daarnaast de olieprijs die al even stabiel & licht stijgend is.
Ergens ook gelezen dat het herstel in 2017 'duurzaam' zou zijn & dat Haliburton voor het eerst sinds de oliedip terug meer bestellingen binnenkreeg.
http://ir.dxpe.com/file.aspx?IID=4376766&FID=36328263
Dan toch nog een KV...
DXP Enterprises, Inc. (NASDAQ: DXPE) today announced the commencement of a primary public offering of 2,700,000 shares of its common stock. In connection with the offering, DXP intends to grant the underwriters a 30-day option to purchase an additional 405,000 shares of its common stock.
DXP intends to use the net proceeds from this offering to pay down outstanding borrowings under its credit facility. The consummation of the offering is subject to market conditions.
Dan toch nog een KV...
DXP Enterprises, Inc. (NASDAQ: DXPE) today announced the commencement of a primary public offering of 2,700,000 shares of its common stock. In connection with the offering, DXP intends to grant the underwriters a 30-day option to purchase an additional 405,000 shares of its common stock.
DXP intends to use the net proceeds from this offering to pay down outstanding borrowings under its credit facility. The consummation of the offering is subject to market conditions.
@Umi,
Op welk moment vandaag is dit nieuws openbaar geworden? Nog tijdens de opening van de beurs?
Als er structureel aan schuldenafbouw wordt gedaan, dan hoeft verwatering op zich nog niet desastreus te zijn?
Maar het wijst natuurlijk wel op zware problemen, die men niet anders weet op te lossen. Dat dit met zo'n extreem lage LT rente gebeurt, doet eigenlijk denken dat ze bij een hogere LT rente nu in faling zouden zijn gegaan.
Op welk moment vandaag is dit nieuws openbaar geworden? Nog tijdens de opening van de beurs?
Als er structureel aan schuldenafbouw wordt gedaan, dan hoeft verwatering op zich nog niet desastreus te zijn?
Maar het wijst natuurlijk wel op zware problemen, die men niet anders weet op te lossen. Dat dit met zo'n extreem lage LT rente gebeurt, doet eigenlijk denken dat ze bij een hogere LT rente nu in faling zouden zijn gegaan.
Ik kreeg de 'email alerts' na sluiting van beurs.pisa schreef:@Umi,
Ze zaten dan ook zwaar in de schulden 6maanden geleden wegens dalende kasstromen. Overschrijding van bankconvenanten & dan leen je nu eenmaal niet goedkoop... ook is de rente in de USA net iets minder laag dan hier.
Gaat hier over een verwatering van iets meer dan 21% (indien de additional shares ook uitgeoefend worden -> het aantal uitstaande aandelen komt dan op 17,782,089 ).
Aan $20 per aandeel zou dit zo'n $62M opbrengen & de schuld omlaag brengen naar $ 224,2 M.
Dan zou men kunnen 'overleven' met een VKS van $21M, maar dan zou de faire waarde ook maar een $21 bedragen.
gem. kasstroom van $30M -> faire waarde van +- $30,3
gem. Kasstroom van $ 60M -> $60,7
Ik verwacht nog steeds dat de vks boven de $ 30M uitkomt voor 2016. afwachten tot 7 nov dus...
Verrassende kapitaalsverhoging die m.i. overbodig is.
Maar soit, ik wist op voorhand dat dit een risicovol aandeel was, dus ik ga niet te veel klagen.
Ik schat de vks voor dit jaar op minstens $40 miljoen. Voor volgend jaar, indien olieprijs boven $40 blijft, kan dit oplopen naar $60 à $70 miljoen. (zijn mijn eigen schattingen, werkelijkheid kan slechter uitvallen!)
Met alle nieuwe elementen in rekening gebracht schat ik de faire waarde op ong. $60.
Ik vind het verleidelijk om mijn positie in DXP fors uit te breiden, zeker als de koers onder $20 zou zakken. (geen koopadvies!)
Maar soit, ik wist op voorhand dat dit een risicovol aandeel was, dus ik ga niet te veel klagen.
Ik schat de vks voor dit jaar op minstens $40 miljoen. Voor volgend jaar, indien olieprijs boven $40 blijft, kan dit oplopen naar $60 à $70 miljoen. (zijn mijn eigen schattingen, werkelijkheid kan slechter uitvallen!)
Met alle nieuwe elementen in rekening gebracht schat ik de faire waarde op ong. $60.
Ik vind het verleidelijk om mijn positie in DXP fors uit te breiden, zeker als de koers onder $20 zou zakken. (geen koopadvies!)
MGMT Will mss wat ruimte creëren voor kleinere overnames die hun 'core business' versterken, alsook verdere desinvesteringen van niet-core is ook sprake van. Dat woordje heb ik de laatste updates vaker gelezen...gpv1 schreef:Verrassende kapitaalsverhoging die m.i. overbodig is.
Door die kapitaalsverhoging gaan er normaal gezien geen desinvesteringen meer zijn (het is duidelijk dat de kapitaalsverhoging er pas kwam nadat de banken de update over het derde kwartaal hadden gezien, en dat het management door de banken op korte tijd gedwongen werd tot een kapitaalsverhoging). Ik vermoed ook dat nieuwe overnames niet aan de orde zullen zijn het komende jaar. Als de kasstromen meevallen dan zou ik het inkopen van eigen aandelen een verstandige zet vinden.
Toch opnieuw een klap naar beneden: nu net na opening beurs -7,3%
De meerderheid van de beleggers vertrouwt het dus niet.
De meerderheid van de beleggers vertrouwt het dus niet.