e-DEPO opgelicht ?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: e-DEPO opgelicht ?
Even de 2 bedragen en periodes in mijn Excel gegooid:YSERA0905 schreef: ↑12 januari 2024, 10:45 10000 € te verrekenen van 1 december 2022 tot en met 31 december 2023
5000 € te verrekenen van 1 januari 2023 tot en met 31 december 2023
Dossier afgesloten op 2 januari 2024
Teruggestort kapitaal 15000 € op 5 januari 2024
Ontvangen interest gisteren 264.52 €
Klopt dit bedrag ??
Volgens mij niet ...
10000 wordt 10195,52
5000 wordt 5090,92
Totale intrest = 286.44
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bedankt om de fout te melden. Ik had 0,75% in Excel ingevoerd ipv 1,75%Dieteren schreef: ↑15 januari 2024, 15:58 ...
@spaarfreakje: in de berekening voor die ene maand aan 1,75% zit er een foutje (ik kom uit op 14,58 euro)
@ meer geoefende interestberekenaars dan mezelf, ik dacht in het desbetreffende KB gelezen te hebben dat de interest a rato van 30 dagen / maand berekend wordt. Komt dit overeen met wat jullie ontvingen?
Wat ik bij mezelf in de e-depo zie staan is iets meer dan wat ik zelf uitrekende, maar ik heb alles omgezet naar 30dagen, misschien komt het daardoor.
...
Wat die 30 dagen betreft, daar moet ik eens over nadenken.
Ik bereken alles met MAANDintresten. Dus 1/12den.
Als zij het met 30/365sten doen, zitten ze weeral in de zak van de goedgelovige spaarder.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Denkt gij dat ze élke 2de van de maand receptie + bal hebben
En dus pas om 16u de dag nadien, terug nuchter zijn
Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 15 januari 2024, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
On-topic: ik denk niet dat e-DEPO opgelicht is/werd
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ze hebben toch een product in de markt gezet, waar de zieke breinen van de Grootbanken bij verbleken zeh
Idem met de Staatsbon op 1j. Enkel enigszins rendabel voor de spaarder/belegger mits verlaagde RV.
Voor mij bewijst men hiermee dat een standaard RV van 30% écht te veel is. Dat moet standaard 15% zijn
Idem met de Staatsbon op 1j. Enkel enigszins rendabel voor de spaarder/belegger mits verlaagde RV.
Voor mij bewijst men hiermee dat een standaard RV van 30% écht te veel is. Dat moet standaard 15% zijn
Die pro rata 30 dagen is volgens mij het 30/360 systeem. Dat is ook de 1/12 voor de maandinteresten.spaarfreakje schreef: ↑15 januari 2024, 19:08Bedankt om de fout te melden. Ik had 0,75% in Excel ingevoerd ipv 1,75%Dieteren schreef: ↑15 januari 2024, 15:58 ...
@spaarfreakje: in de berekening voor die ene maand aan 1,75% zit er een foutje (ik kom uit op 14,58 euro)
@ meer geoefende interestberekenaars dan mezelf, ik dacht in het desbetreffende KB gelezen te hebben dat de interest a rato van 30 dagen / maand berekend wordt. Komt dit overeen met wat jullie ontvingen?
Wat ik bij mezelf in de e-depo zie staan is iets meer dan wat ik zelf uitrekende, maar ik heb alles omgezet naar 30dagen, misschien komt het daardoor.
...
Wat die 30 dagen betreft, daar moet ik eens over nadenken.
Ik bereken alles met MAANDintresten. Dus 1/12den.
Als zij het met 30/365sten doen, zitten ze weeral in de zak van de goedgelovige spaarder.
https://cbonds.com/glossary/30e-360/
-
- Hero Member
- Contacteer:
Idd, vandaar dat ik aan de specificatie '30 dagen' geen belang hechtte...
Ik wil mijn deposito's nog even laten staan omdat ik eigenlijk niet weet wat ermee te doen nu. Maar nu zie ik dat alleen de interest afhalen niet bij de opties staat? De totale interest wordt wel vermeld want het staat er wel degelijk 12 volle maanden. Wat zie ik over het hoofd?
Je gaat naar beschikbare acties, kies voor terugbetaling vragen en in het daaropvolgende scherm kan je of het volledige dossier afsluiten (kapitaal + interesten) of een deel kapitaal opvragen of een bedrag aan interesten opvragen. Succes!
Bedankt @Dieteren !!
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ja, zo heb ik ook mijn interesten opgevraagd.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Iemand nog een alternatief voor het geld van de E-Depo of is laten staan aan 1,85% netto voorlopig de beste optie ?
De huidige rente bedraagt 2,50% bruto = 1,75% netto. Er zijn verscheidene spaarrekeningen en termijnrekeningen met een hogere rente, zolang je je geld maar een jaar kwijt kan. Mocht je binnen het jaar het bedrag nodig hebben, zou ik het gewoon laten staan.
Zelf gaat het geld dat binnenkort vrijkomt, naar mijn nieuwe spaarrekening bij NIBC (3% bruto, 3%/2,55% netto).
Zelf gaat het geld dat binnenkort vrijkomt, naar mijn nieuwe spaarrekening bij NIBC (3% bruto, 3%/2,55% netto).
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Benieuwd hoelang de spaarrekeningen die hoge rente nog gaan aanhouden maar misschien momenteel het beste alternatief.
Aandelen vind ik te duur staan momenteel, vandaar misschien cash klaar houden.
Eventueel nog een positie nemen in bedrijfsobligaties termijn 5-6 jaar dan is 3% netto ook nog wel haalbaar.
Aandelen vind ik te duur staan momenteel, vandaar misschien cash klaar houden.
Eventueel nog een positie nemen in bedrijfsobligaties termijn 5-6 jaar dan is 3% netto ook nog wel haalbaar.