e-DEPO opgelicht ?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
e-DEPO opgelicht ?
Eens kijken wat een peiling onder de "Spaargidsers" zegt.
Ik heb alvast 6 kranten aangeschreven om dit ook eens te bekijken inclusief Minister Van Peteghem.
Ik heb alvast 6 kranten aangeschreven om dit ook eens te bekijken inclusief Minister Van Peteghem.
Re: e-DEPO opgelicht ?
Om van feiten van oplichting of misbruik van vertrouwen te spreken in het kader van artikel 496 van het Strafwetboek moet toch voldaan worden aan een aantal bestanddelen en dat is hier niet het geval.
Dat het niet zo netjes is van de overheid is wel juist.
Je kunt daar je mening over geven in het kieshokje volgend jaar (of misschien eerder als Vivaldi er toch de brui aan geeft).
Wat je ook kunt doen is er lessen uit trekken en de volgende keer niet meer in de val trappen van deze onbetrouwbare roverheid.
Maar de gemiddelde mens vergeet snel dus ik twijfel er niet aan dat de staatsbon een groot succes zal zijn waarna er na een aantal maanden opnieuw een klaagzang zal afgestoken worden wanneer de burger voor de zoveelste keer genaaid zal worden.
Dat het niet zo netjes is van de overheid is wel juist.
Je kunt daar je mening over geven in het kieshokje volgend jaar (of misschien eerder als Vivaldi er toch de brui aan geeft).
Wat je ook kunt doen is er lessen uit trekken en de volgende keer niet meer in de val trappen van deze onbetrouwbare roverheid.
Maar de gemiddelde mens vergeet snel dus ik twijfel er niet aan dat de staatsbon een groot succes zal zijn waarna er na een aantal maanden opnieuw een klaagzang zal afgestoken worden wanneer de burger voor de zoveelste keer genaaid zal worden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Onzinnig lijstje van antwoorden n.m.i.
Edit:
Ik voel mij niet opgelicht door de overheid betreft de e-DEPO rekening, want ik heb niet gedeponeerd.
Ook bij een rekening als e-DEPO hoort een risico en de overheid mag dit onverwachts plafonneren, want nergens staat dat dat niet mag. Ik zou echter eerder "kan" gebruiken" ipv "mag"... men had n.m.i. ethisch gezien dit niet "mogen" doen op deze manier.
Onmogelijk antwoord dus.
Heb daarom een alternatieve poll gelanceerd:
viewtopic.php?t=32103&view=unread#unread
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 7 juli 2023, 19:37, 4 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Oplichting lijkt mij ook wel een zware term. Maar een goed initiatief, wie weet zet het wat in beweging.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja, maar "zich opgelicht voelen" is ook nog iets anders dan "opgelicht zijn".CarpeNoctem schreef: ↑7 juli 2023, 18:18 Oplichting lijkt mij ook wel een zware term. Maar een goed initiatief, wie weet zet het wat in beweging.
Mag ik topic starter lichtelijk naief noemen als deze denkt dat de overheid een betrouwbare partner is. Om van oplichting te spreken is lichtelijk overdreven.
Wat houd je tegen het kapitaal ergens anders onder te brengen?
Werden er garanties gegeven betreffende rendementen?
Wat houd je tegen het kapitaal ergens anders onder te brengen?
Werden er garanties gegeven betreffende rendementen?
Je moet de vraag ook eens duidelijk lezen!
Ik voel mij opgelicht door de overheid betreft de e-DEPO rekening.
Ik ben ook niet opgelicht maar het voelt wel zo.
Er zal hier niemand wakker liggen van die 0,25% of 0,75% meer. Het is gewoon wat spaargeld dat ergens geparkeerd staat en dat zal voor vele anderen hier ook zo wel zijn veronderstel ik.
Het is gewoon een principe kwestie en niets meer dan dat.
Ik voel mij opgelicht door de overheid betreft de e-DEPO rekening.
Ik ben ook niet opgelicht maar het voelt wel zo.
Er zal hier niemand wakker liggen van die 0,25% of 0,75% meer. Het is gewoon wat spaargeld dat ergens geparkeerd staat en dat zal voor vele anderen hier ook zo wel zijn veronderstel ik.
Het is gewoon een principe kwestie en niets meer dan dat.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
De vraag is: "e-DEPO opgelicht ?"
Mij lijkt het antwoord: nee, e-DEPO is niet opgelicht
Dat kan ik begrijpen.
Ik voel mij ook opgelicht door de overheid en ook door anderen over tal van andere dingen.
Dit kan in géén geval iets te maken hebben met oplichting, noch met enig ander bedrog.
De regels zijn veranderd vanaf een bepaalde datum.
Maar dit gebeurde niet met terugwerkende kracht.
De regels zijn veranderd vanaf een bepaalde datum.
Maar dit gebeurde niet met terugwerkende kracht.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat is nu net waarom men zich (begrijpelijk n.m.i.) opgelicht voelt.
In dit geval was die (mogelijke) terugwerkende kracht zelfs slechts 1 jaar!
Er zijn vele andere aanpassingen waar de terugwerkende kracht véél langer doorloopt.
Zo ver is het dus gekomen, wie er niet van overtuigd is dat de overheid een onbetrouwbare partner is, wordt verweten naïef te zijn. Het wordt met andere woorden normaal en vanzelfsprekend gevonden dat de overheid onbetrouwbaar is
Dit vraagt om een poll
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Bwa, eigenlijk zou je na x aantal debacles van de laatste regeringen al lang moeten weten dat de overheid onbetrouwbaar is dus wie er nu nog inloopt kun je inderdaad naïef noemen en daar reken ik mezelf ook voor een stukje bij want ik was (gelukkig) de maand voor de plaffonering ook ingestapt en direct weer uit
Ik voel me niet opgelicht. Ik begrijp het agentschap van de schuld. Er kwamen te veel miljarden € die het agentschap ter beschikking dient te houden voor opvraging.
Ik verwijt onze overheden wel gebrek aan visie. Het zou me niet verbazen dat het E-Depo plafond wordt verhoogd of interessanter wordt gemaakt door verkiezingskoorts.
Ik verwijt onze overheden wel gebrek aan visie. Het zou me niet verbazen dat het E-Depo plafond wordt verhoogd of interessanter wordt gemaakt door verkiezingskoorts.
Banken hebben hetzelfde probleem met hun spaarboekjes, ook daar moet geld ter beschikking zijn voor afhaling, naast een kleine eigen buffer kunnen banken direct geld lenen de ECB om aan een onverwachte uitstroom te voldoen. In de praktijk komt dat vrijwel nooit voor, niks zo sticky als Belgisch spaargeld. Dit lijkt mij dus een flauw argument wat gemakkelijk op te lossen is, bv laat een geld afhaling één maand op voorhand reserveren door de deposant. Het agentschap weet dan op voorhand hoeveel ze moet voorzien en kan daarvoor indien nodig bv OLO's voor uitgeven. Praktisch, als de rente hoger blijft dan de beste spaarboekjes, gaat dat gewoon op die e-depositos blijven staan, net zoals geld vastgeroest op spaarboekjes blijft staan.
Het onder de aandacht houden kan helpen in tijden van verkiezingskoorts