Ecocheques omruilen ?
Ecocheques omruilen ?
Ik heb hier voor €500 ecocheques liggen van Edenred.
Wat is de beste manier om deze te verbruiken wanneer je niet echt iets nodig hebt ?
Lijkt me nogal omslachtig om nu een nieuwe tv, elektrische fiets of andere zaken te gaan kopen die ik niet nodig heb.
Ik merk wel dat ik bij een beenhouwer in de buurt deze cheques wel kan gebruiken.
Kan ik dan bij een Aldi of Lidl ook hiermee vleeswaren aankopen ?
Wat is de beste manier om deze te verbruiken wanneer je niet echt iets nodig hebt ?
Lijkt me nogal omslachtig om nu een nieuwe tv, elektrische fiets of andere zaken te gaan kopen die ik niet nodig heb.
Ik merk wel dat ik bij een beenhouwer in de buurt deze cheques wel kan gebruiken.
Kan ik dan bij een Aldi of Lidl ook hiermee vleeswaren aankopen ?
Re: Ecocheques omruilen ?
€500 is natuurlijk een behoorlijk bedrag. Eventuele andere opties zijn: aankopen van binnenlandse treintickets, internationale treinreizen via reisbureaus als TUI (bvb. naar Parijs of Londen), biologische producten in bepaalde supermarkten (bvb. Delhaize).
Op niet-biologisch vlees zouden ecocheques niet geldig mogen zijn.
Op niet-biologisch vlees zouden ecocheques niet geldig mogen zijn.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Iemand zoeken die je vertrouwt met je kaart en wél iets nodig heeft dat met Ecocheques betaald kan worden.
Liefst iemand die het volledige bedrag in één keer kan spenderen natuurlijk.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 23 april 2023, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Groene stroom kun je er niet mee betalen maar brandhout en pellets wel. Geen vragen bij stellen, dit is België, zwaar milieu vervuilen met hout stoken wordt hier ecologisch gesubsidieerd, groene stroom uit zon of wind niet. Hout en pellets zijn droog lang houdbaar, je kan dat gebruiken voor een gezellig houtvuur op een zomeravond of volgende winter mee verwarmen of binnen enkele jaren verkopen met woekerwinst Je kan er ook allerlei overbodige stroom verbruikers mee kopen bv LED sfeerverlichting voor in de tuin, kortom genoeg opties om het milieu te schaden met die ecocheques
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Tip 1 heb ik ook al eens gedaan inderdaad.
Moet je wel je geweten een beetje voor aan de kant kunnen zetten, aangenaam vond ik het niet.
Re: Ecocheques omruilen
Had ik ook al gelezen maar gaat me toch een beetje te ver.
Ik koop regelmatig online en stuur ook zaken terug maar probeer het toch zo deftig mogelijk te houden.
Heb eens een gesprek gehad met iemand van PostNL. Er lopen blijkbaar heel vreemde mensen rond op deze wereld.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Ecocheques omruilen
Inderdaad. Mij lijkt toch het beste/handigste:karine schreef: ↑23 april 2023, 20:44Had ik ook al gelezen maar gaat me toch een beetje te ver.
Ik koop regelmatig online en stuur ook zaken terug maar probeer het toch zo deftig mogelijk te houden.
Heb eens een gesprek gehad met iemand van PostNL. Er lopen blijkbaar heel vreemde mensen rond op deze wereld.
Los daarvan heeft vortex ook overschot van gelijk in zijn betoog, maar dat was misschien een weinig concreet antwoord op de vraag.EarthNvstr1 schreef: ↑23 april 2023, 17:38 Iemand zoeken die je vertrouwt met je kaart en wél iets nodig heeft dat met Ecocheques betaald kan worden.
Liefst iemand die het volledige bedrag in één keer kan spenderen natuurlijk.
En laat ons in een eventueel hypothetisch nieuw unitair België dan liefst dingen zoals Ecocheques niet opnieuw op de tafel (moeten) leggen.
In de west-vlaamse winkel "Euroshop" kan je alles kopen met ecocheques.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Bij Hubo kan je alles met eco cheques betalen.
Staat niet zo op hun website, alvast. https://www.hubo.be/nl/over-hubo/over-e ... n-ecopass/
Onlangs nog onkruidverdelger en verf gekocht en betaald met eco cheques aldaar. Normaal koop ik alles tweedehands maar de eco cheques vervielen bijna. Hoog tijd dat ze die brol afschaffen.
Bij Hubo/Gamma/Aveve/Tuincentra inderdaad soms alles te koop voor ecocheques, hangt wel van winkel tot winkel af.
Als je pech hebt, zal je je toch moeten beperken tot de echte eco-label-producten
Als je pech hebt, zal je je toch moeten beperken tot de echte eco-label-producten
- Wij hadden ook niets nodig. Maar omdat ecocheques gingen vervallen, van de gelegenheid gebruik gemaakt om nieuw droogkast A++ te kopen. Heb er nog geen spijt van.
- Heb eens ecocheques aan getrouwde zoon 'verkocht' met 10% korting. Ik blij en hij content dat hij zijn isolatie zelf betaalde.
- Op ons werk wordt onder collega's cheques 'verkocht' aan iemand die ze wel kan gebruiken.
- Heb ook eens een notelaar gekocht voor in de tuin.
- Fietsattributen hebben altijd eco-label.
- Er bestaan ook eco schoonmaakgerief. Maar niet van Ecover want zij hebben die Europese label geweigerd omdat die label te soft is en komt niet overeen met hun doelstellingen.
Creativiteit kun je er niet mee kopen, dat is gratis.
- Heb eens ecocheques aan getrouwde zoon 'verkocht' met 10% korting. Ik blij en hij content dat hij zijn isolatie zelf betaalde.
- Op ons werk wordt onder collega's cheques 'verkocht' aan iemand die ze wel kan gebruiken.
- Heb ook eens een notelaar gekocht voor in de tuin.
- Fietsattributen hebben altijd eco-label.
- Er bestaan ook eco schoonmaakgerief. Maar niet van Ecover want zij hebben die Europese label geweigerd omdat die label te soft is en komt niet overeen met hun doelstellingen.
Creativiteit kun je er niet mee kopen, dat is gratis.