effectenrekening
TIP
effectenrekening
ik vraag me volgende af : indien je al je obligaties, effecten, enz op eenzelfde effectenrekening bij eenzelfde bank plaatst,
ben je dan ook naast je spaargeld deze beleggingen kwijt indien de bank failliet gaat
of blijven die wél jou eigendom?
ben je dan ook naast je spaargeld deze beleggingen kwijt indien de bank failliet gaat
Re: effectenrekening
Je bent en blijft altijd eigenaar van de effecten, deze kunnen niet aangetast worden door het faillissement van de bank.
In de praktijk zou er wel een probleem kunnen ontstaan indien de bank geen verrichtingen meer doet, waardoor je effectenrekening in feite bevroren is gedurende de hele tijd dat het duurt om het faillissement/overname af te wikkelen.
In de praktijk zou er wel een probleem kunnen ontstaan indien de bank geen verrichtingen meer doet, waardoor je effectenrekening in feite bevroren is gedurende de hele tijd dat het duurt om het faillissement/overname af te wikkelen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
bedankt voor de info robokat!
Het risico hier zijn administratiefouten. Een klein risico weliswaar, maar het is al voorgevallen dat een bank/broker failliet ging en dat ze niet meer terugvonden welke effecten van wie waren. Veel kan je daar niet aan doen denk ik.