Effectentaks
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Effectentaks
Ik vraag me af of dan ook andere "speciallekes" rond coöperatieve aandelen zullen wegvallen. Dan denk ik aan
1) het maximum dividend van 6 % (tegenwoordig lijkt 6 % veel, maar wat als over 5 jaar een spaarboekje zoveel opbrengt)
2) dat een coöperatief aandeel constant blijft (en er dus geen meerwaarden geboekt kunnen worden)
http://dinnovatievebeurs.weebly.com
Inderdaad. Bedankt.StevenB schreef: ↑5 oktober 2017, 15:02Bedoel je dit?
https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... en/9938895
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Er valt toch echt wel geen land meer te bezeilen met onze "Vlaamse Joris Clooney" in het bijzonder en de ampersanders in het algemeen.WildeHilde schreef: ↑5 oktober 2017, 15:02 Ondertussen in Nederland : ' Nieuw kabinet zet in op verlaging vermogenstaks '
Net nu er nogal wat landen lonken naar eventuele vertrekkers uit het VK gaan onze vroede voaderen nog maar eens wat extra taksen uit hun mouw schudden. Il faut le faire...
‘Effectentaks drama voor financieel centrum Brussel'
"De nieuwe vermogensbelasting zal wellicht leiden tot massale kapitaalvlucht van buitenlanders met een rekening in België, omdat ook zij de effectentaks moeten betalen."
"Dit is een ‘drama’ voor de rol van België als financieel centrum in het postbrexittijdperk."
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 8 oktober 2017, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
en gaat de Kris aan die buitenlanders die hier een effectenrekening hebben met 499 999,99 euro op, ook vragen of ze nog andere rekeningen in het buitenland hebben ?
Hoe gaat dat die debiel dat doen ?
Wij gaan het discriminatie vinden
Hoe gaat dat die debiel dat doen ?
Wij gaan het discriminatie vinden
Maar dat is toch helemaal de bedoeling niet?
Die taks is een (vergiftigd) symbooltje om het Vee van de achterbank te sussen. Of dat iets opbrengt zal hun worst wezen.
Als ze maar verkozen raken. De rest zijn zorgen voor later of voor anderen.
Als het maar geen herders zonder kudde worden.
Die taks is een (vergiftigd) symbooltje om het Vee van de achterbank te sussen. Of dat iets opbrengt zal hun worst wezen.
Als ze maar verkozen raken. De rest zijn zorgen voor later of voor anderen.
Als het maar geen herders zonder kudde worden.
Wetsontwerp is blijkbaar al verstuurd naar RvS. Wanneer verwacht men uitspraak?
Procedures bij de Raad van State duren doorgaans heel lang. Verwacht geen uitspraak in de komende weken, zelfs dit jaar niet meer.
enkele weken of enkele maanden
Dit wordt voor "advies" naar de RVS gestuurd, en is GEEN procedure voor de RVS die inderdaad langer duurt
Normaal is het advies er VOOR het in het Moniteurke wordt gepubliceeerd
Hoe bepalen ze eigenlijk wie meer als 500 000 op zijn effectenrekening heeft staan?
Stel de beurs daalt en iedereen zijn effectenrekening daalt naar onder de 500 000 euro dan moet niemand die Tax betalen dat jaar?
Nemen ze de indicatieve waarde of het gestort bedrag? Wat als de waarde maar 1 beursdag of op 1 moment in het jaar de 500 000 overschrijdt?
Stel de beurs daalt en iedereen zijn effectenrekening daalt naar onder de 500 000 euro dan moet niemand die Tax betalen dat jaar?
Nemen ze de indicatieve waarde of het gestort bedrag? Wat als de waarde maar 1 beursdag of op 1 moment in het jaar de 500 000 overschrijdt?
heb ergens in de tijd ooit eens gelezen dat ze 4 metingen per jaar op het einde van het kwartaal gaan doen, en daar het gemiddelde van maken
OM Te vermijden dan er een aantal sloebers op het einde van het jaar gaan hun boeltje gaan verkopen en dan geen
Kris Peeters nr. zoveel taks moeten betalen
OM Te vermijden dan er een aantal sloebers op het einde van het jaar gaan hun boeltje gaan verkopen en dan geen
Kris Peeters nr. zoveel taks moeten betalen
Dus na een slecht beursjaar hebben we een nieuw gat in de begroting en is er weer een reden om een nieuwe taks te bedenken. Ik hoop dat dit er niet doorkomt trekt op niks..
tja de 254 000 000,00 euro zal een ijdele droom blijven
als je 1M op je rekening hebt, zal die door een beurscrash niet zakken tot min 500 K
stel je rekent het zo uit dat je 499 000 op je rekening hebt, en door een onverwachte beurstijging gaat het gemiddelde boven de 500 K dan kan je al direct 750 euro aan Kris Peeters III-taks geven
als je 1M op je rekening hebt, zal die door een beurscrash niet zakken tot min 500 K
stel je rekent het zo uit dat je 499 000 op je rekening hebt, en door een onverwachte beurstijging gaat het gemiddelde boven de 500 K dan kan je al direct 750 euro aan Kris Peeters III-taks geven
Nou moest mijn 499.999 € onverwacht met 1% stijgen zou ik van dat taksje niet wakker liggen.
Moest mijn portefeuille van 1.000.000 € door een crash meer dan halveren en ik dan het "geluk" zou hebben aan die taks te
"ontkomen" zou ik toch even niet goed slapen.
Uiteraard theoretisch gesteld want het probleem stelt zich persoonlijk niet. Ik ben nl. vanaf de eerste euro "winst" onderworpen aan 30% inhouding. En daar laat ik mijn slaap ook niet voor.
Moest mijn portefeuille van 1.000.000 € door een crash meer dan halveren en ik dan het "geluk" zou hebben aan die taks te
"ontkomen" zou ik toch even niet goed slapen.
Uiteraard theoretisch gesteld want het probleem stelt zich persoonlijk niet. Ik ben nl. vanaf de eerste euro "winst" onderworpen aan 30% inhouding. En daar laat ik mijn slaap ook niet voor.
Wakker liggen niet
maar als 499 000 bv slechts 0,2% stijgt onverwacht ( het zijn wel kwartaalmetingen)
dan betaal je op die 1000 euro 750 euro taks niet bepaald leuk
het kan in theorie nog erger : 1 eurocent stijging kan je 750 euro kosten en dat vindt men dat het Grondwettelijk Hof als discriminerend zou beschouwen
maar als 499 000 bv slechts 0,2% stijgt onverwacht ( het zijn wel kwartaalmetingen)
dan betaal je op die 1000 euro 750 euro taks niet bepaald leuk
het kan in theorie nog erger : 1 eurocent stijging kan je 750 euro kosten en dat vindt men dat het Grondwettelijk Hof als discriminerend zou beschouwen
In de praktijk gaan er niet veel effectenrekeningen met 499.999 euro aanhouden. 
Maar die alles of niets grens is wel een onbegrijpelijk miskleun van jewelste die tot onnodige problemen en discussies kan leiden. Zal wel weer zo"n maatregelen zijn die na dagenlang nachtelijk gepalaver rond 04:00 uur 's morgens in de rapte genomen is. De pensioenmaatregelen zijn waarschijnlijk nog daarna genomen zodat de helft niet meer wist wat er besloten was.

Maar die alles of niets grens is wel een onbegrijpelijk miskleun van jewelste die tot onnodige problemen en discussies kan leiden. Zal wel weer zo"n maatregelen zijn die na dagenlang nachtelijk gepalaver rond 04:00 uur 's morgens in de rapte genomen is. De pensioenmaatregelen zijn waarschijnlijk nog daarna genomen zodat de helft niet meer wist wat er besloten was.