Effectentaks
TIP
Re: Effectentaks
amai je bent al goed gedocumenteerd
er kunnener misschien al een paar gaan panikeren als de bedragen bij dezelfde bank worden opgeteld
er kunnener misschien al een paar gaan panikeren als de bedragen bij dezelfde bank worden opgeteld
-
- Hero Member
- Contacteer:
Jij zal moeten bewijzen dat die effectenrekeningen leeg gebleven zijn via de info die de banken aan jou zullen geven in okt/nov.
“Art. 158/6. Met het oog op het onderzoek van de fiscale
toestand van de titularis van een effectenrekening
mag de administratie aan die titularis elke inlichting
vragen die de administratie nodig acht om de juiste
heffing van de belasting te verzekeren.
Voor elke foutieve mededeling of gebrek aan mededeling
gevraagd met toepassing van het eerste lid kan
een geldboete van 750 tot 1 250 euro opgelegd worden...."
Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 3 februari 2018, 04:00, 1 keer totaal gewijzigd.
trump is misschien minder gevaarlijk dan de belgische regering
-
- Hero Member
- Contacteer:
Volgens mij heeft Kris Peeters gezworen dat er met hem ni meer te lachen valt!

Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 2 februari 2018, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
als hij geen burgemeester van antwerpen wordt, kunnen wij hem eens uitlachen
-
- Hero Member
- Contacteer:
Na een weekendje deze fake-wet nog eens grondig bestudeerd te hebben, geef ik als onafhankelijk advies hetvolgende:
Zet alle effecten (andere dan pensioenfondsen of levensverzekeringen) bij 1 bank, indien mogelijk. Jammer, het is een stap terug in de vrije concurrentie.
Zo vermijd je dat je jaar na jaar verdacht blijft, omdat je bij meer dan 1 bank effectenrekeningen hebt en misschien wel op die manier de 500 000 grens wil ontwijken.
Vroeger (en nu?) was men idd niet zo streng ivm spaarrekeningen.
Ik blijf zeggen dat CDenV en Kris Peeters geen goede profilers/reclamemanagers hebben!
Tip: Keytradebank.be betaalt de transferkost terug voor effecten/fondsen die ze zelf ook verkopen én ze vragen géén bewaarkost.
Zet alle effecten (andere dan pensioenfondsen of levensverzekeringen) bij 1 bank, indien mogelijk. Jammer, het is een stap terug in de vrije concurrentie.
Zo vermijd je dat je jaar na jaar verdacht blijft, omdat je bij meer dan 1 bank effectenrekeningen hebt en misschien wel op die manier de 500 000 grens wil ontwijken.
Ik blijf zeggen dat CDenV en Kris Peeters geen goede profilers/reclamemanagers hebben!
Tip: Keytradebank.be betaalt de transferkost terug voor effecten/fondsen die ze zelf ook verkopen én ze vragen géén bewaarkost.
spaarfreakje schreef: ↑5 februari 2018, 03:15 Na een weekendje deze fake-wet nog eens grondig bestudeerd te hebben, geef ik als onafhankelijk advies hetvolgende:
+ 500 000.00
OF keytrade goed is laat ik in het midden, er zijn goedkopere belgische brokers
en ook bij Befluis alles weghalen, als je er al iets zou staan hebben
Misschien dat ze op de belastingsaangifte een rubriek maken met de vraag : waarom heb je je effectenrekening niet bij Befluis ?
Spaarfreakje. Je kent misschien de effectentaks maar je weet blijkbaar niet dat de fiscus al jaren kan nagaan welke rekeningen je hebt in Belgie. En van de rekeningen in de meeste Europese landen weten ze zelfs hoeveel er op staat en welke beleggingsverzekeringen je hebt.
kunnen enkel op bepaalde voorwaarden, en enkel door ambtentantaren met een bepaalde graad ( "kolonel" of zo ) gevraagd worden, als er aanwijzingen van fraude zijn
op de belastingsaangiftes werd tot op heden nooit gevraagd hoeveel rekeningen men heeft enz ( enkel de buitenlandse rekeningen)
op een van de volgende aangiftes zou normaal wel gevraagd worden hoeveel effectenrekeningen men heeft : wie weet zijn er mensen die er 50 hebben en toch niet aan 500 K geraken.
Fiscus wordt daar misschien zenuwachtig van
op de belastingsaangiftes werd tot op heden nooit gevraagd hoeveel rekeningen men heeft enz ( enkel de buitenlandse rekeningen)
op een van de volgende aangiftes zou normaal wel gevraagd worden hoeveel effectenrekeningen men heeft : wie weet zijn er mensen die er 50 hebben en toch niet aan 500 K geraken.
Fiscus wordt daar misschien zenuwachtig van
Waarom zo paranoïde? Ik heb 4 effectenrekeningen, waarvan slechts 2 echt in gebruik zijn.
Ik zou niet weten waarom ik me druk moet maken. Ik heb niks te verbergen. En als ik over de 500 000 zit zal ik dat netjes aangeven.
Ik zou niet weten waarom ik me druk moet maken. Ik heb niks te verbergen. En als ik over de 500 000 zit zal ik dat netjes aangeven.
-
- Hero Member
- Contacteer:
@FrankV
Schijnbaar hebben ze niet veel aan die info, omdat er nogal veel lege rekeningen bij zijn.
Daarom zal je op de belastingaangifte moeten aankruisen of je meer dan een effectenrekening hebt...
Schijnbaar hebben ze niet veel aan die info, omdat er nogal veel lege rekeningen bij zijn.
Daarom zal je op de belastingaangifte moeten aankruisen of je meer dan een effectenrekening hebt...
Effectentaks treft ook Vruchtgebruiker
Het is blijkbaar nog niet complex genoeg

De blote eigenaar heeft geen vruchten. Waarmee moet hij de taks betalen? Moet hij dan aandelen verkopen? En kan dat zonder toestemming van de vruchtgebruiker???
Het is blijkbaar nog niet complex genoeg

De blote eigenaar heeft geen vruchten. Waarmee moet hij de taks betalen? Moet hij dan aandelen verkopen? En kan dat zonder toestemming van de vruchtgebruiker???
Misschien omdat Kris Peeters anders met een bruine streep in zijn broek rondloopt, uit schrik dat men de miserietaks wil ontlopen, daarom dat ze er in het wilde weg alle mogelijke onmogelijk ontsnappingsroutes willen dichten
schrik dat er wat teveel aan de kinderen zou geschonken met behoud van het vruchtgebruik ?
schrik dat er wat teveel aan de kinderen zou geschonken met behoud van het vruchtgebruik ?
Het is weer een typisch Belgisch gedrocht aan het worden. Kunnen die politici nu eens niks goed regelen...
Wie weet gaan ze nog een stapje verder
Iedereen wordt verondersteld van plus 500K op een effectenrekening te hebben, tot het bewijs van het tegendeel
( ministers zijn vrijgesteld van de bewijsplicht omdat zij maar een bescheiden inkomen hebben uit arbeid )
Iedereen wordt verondersteld van plus 500K op een effectenrekening te hebben, tot het bewijs van het tegendeel
( ministers zijn vrijgesteld van de bewijsplicht omdat zij maar een bescheiden inkomen hebben uit arbeid )