Effectentaks
TIP
Re: Effectentaks
Kris Peeters lijkt nu toch met de pluimen te willen gaan lopen van de effectentaks: http://www.standaard.be/cnt/dmf20190106_04082884
Helemaal onderaan: Mijn criticasters krijgen steeds ongelijk [...] zoals met de effectentaks.
Helemaal onderaan: Mijn criticasters krijgen steeds ongelijk [...] zoals met de effectentaks.
blij dat die pipo naar europa vertrekt
Na Peeters gaat nu ook Reynders naar het EU-Luilekkerland.
En zo zijn er nog, bij het grote publiek onbekende organismen, met salarissen om van achterover te vallen. Nietwaar Leterme ?
Het ergerlijke is dat die charels, ipv te zwijgen, dan nog de fatsoenlijke mensen schofferen door hun anti-blanke bedilzucht.
En zo zijn er nog, bij het grote publiek onbekende organismen, met salarissen om van achterover te vallen. Nietwaar Leterme ?
Het ergerlijke is dat die charels, ipv te zwijgen, dan nog de fatsoenlijke mensen schofferen door hun anti-blanke bedilzucht.
Het is al lang aangetoond dat eender welke vorm van een vermogensbelasting na verloop van tijd terugkaatst op het gepeupel.phil2 schreef: ↑12 december 2018, 19:14 "Rechtvaardige belasting" / "de rijken laten bijdragen"
Dit zijn de slogans die de politici, én met voorsprong de CD&V, hebben gebruikt om de invoering van deze vermogensbelasting voor de middengroep te verantwoorden. Het is niet bij slogans gebleven, zelfs in de officiële toelichting van de wet wordt "Rechtvaardige belasting" aangehaald ter motivatie ervan. Mogen we aan alle politici die deze effectentaks hebben verdedigd én/of goedgekeurd één vraag voor leggen om te toetsen in hoeverre die uitleg/motivatie strookt met de werkelijkheid ? Mijnheer Frère is als rijkste Belg onlangs overleden, aan hemzelf kunnen we het niet meer vragen. Mogen we aan al die politici vragen hoeveel effectentaks Mijnheer Frère of zijn erfgenamen zullen betalen voor de voorbije referentieperiode ? Ik kan het niet met zekerheid zeggen maar heb een HEEL sterk vermoeden dat dat HEEL weinig zal zijn... én dat weten alle politici die deze effectentaks hebben verdedigd óók !!! Met andere woorden, niks is minder waar dat de effectentaks een "rechtvaardige belasting" tot stand brengt of de echt rijken laten bijdragen ! Met andere woorden, al die politici hebben ons MASSAAL belogen (wat ver af staat van de zg. "christelijke waarden") ! Ze schudden maar wat uit hun mouw én verwachten dat we dit allemaal als naïevelingen zullen slikken... Ik roep jullie allemaal op om dit inzicht zoveel mogelijk te verspreiden, nu we nog wat tijd hebben vóór de volgende verkiezingen.
Erftaks is ook nog zoiets, zou de vermogende moeten belasten, vandaag is het de kleine man die die erfbelasting moet betalen. Kijk naar de vermogensbelasting in Nederland. Dan maar de roerende voorheffing naar 0 brengen, of toch niet of toch weer wel..., vermogens zonder zekerheid bollen het af. Wat gaat m'n doen, ze vastbinden?
Het komt er steeds op neer dat het gepeupel mag belasting betalen op zijn spaargeld waar al belasting op betaald is door zijn inkomen en waar hij nogmaals belasting op betaalt want ooit gaat hij of zijn erfgenamen het toch uitgeven.
Men moet al een marginale zijn om nu nog aan invoering van een vermogensbelasting te denken, maar blijkbaar zijn die zelfs te vinden bij de liberale vakbond.
Wanneer gaan populisten eens afgestraft worden, populistisch gedrag straft het volk meer af dan de voordelen dat ze eraan hebben, maar als we een land zijn van marginalen zal dat nooit gebeuren.
Nog nieuws over de rechtszaken tegen die effectentaks? Wanneer zouden die behandeld worden? Ik hoor of lees er niks meer over.
Die van het Grondwettelijk Hof zijn niet van een haas gepoept hoor.
Zal zowiezo, tot na de verkiezingen zijn uiteraard, maar hoelang na de verkiezingen dat is de vraag
Zal zowiezo, tot na de verkiezingen zijn uiteraard, maar hoelang na de verkiezingen dat is de vraag
Heeft het GH geen agenda waarop alle zaken per datum worden vastgelegd?
grogro schreef: ↑11 januari 2019, 12:36Het is al lang aangetoond dat eender welke vorm van een vermogensbelasting na verloop van tijd terugkaatst op het gepeupel.phil2 schreef: ↑12 december 2018, 19:14 "Rechtvaardige belasting" / "de rijken laten bijdragen"
Dit zijn de slogans die de politici, én met voorsprong de CD&V, hebben gebruikt om de invoering van deze vermogensbelasting voor de middengroep te verantwoorden. Het is niet bij slogans gebleven, zelfs in de officiële toelichting van de wet wordt "Rechtvaardige belasting" aangehaald ter motivatie ervan. Mogen we aan alle politici die deze effectentaks hebben verdedigd én/of goedgekeurd één vraag voor leggen om te toetsen in hoeverre die uitleg/motivatie strookt met de werkelijkheid ? Mijnheer Frère is als rijkste Belg onlangs overleden, aan hemzelf kunnen we het niet meer vragen. Mogen we aan al die politici vragen hoeveel effectentaks Mijnheer Frère of zijn erfgenamen zullen betalen voor de voorbije referentieperiode ? Ik kan het niet met zekerheid zeggen maar heb een HEEL sterk vermoeden dat dat HEEL weinig zal zijn... én dat weten alle politici die deze effectentaks hebben verdedigd óók !!! Met andere woorden, niks is minder waar dat de effectentaks een "rechtvaardige belasting" tot stand brengt of de echt rijken laten bijdragen ! Met andere woorden, al die politici hebben ons MASSAAL belogen (wat ver af staat van de zg. "christelijke waarden") ! Ze schudden maar wat uit hun mouw én verwachten dat we dit allemaal als naïevelingen zullen slikken... Ik roep jullie allemaal op om dit inzicht zoveel mogelijk te verspreiden, nu we nog wat tijd hebben vóór de volgende verkiezingen.
Erftaks is ook nog zoiets, zou de vermogende moeten belasten, vandaag is het de kleine man die die erfbelasting moet betalen. Kijk naar de vermogensbelasting in Nederland. Dan maar de roerende voorheffing naar 0 brengen, of toch niet of toch weer wel..., vermogens zonder zekerheid bollen het af. Wat gaat m'n doen, ze vastbinden?
Het komt er steeds op neer dat het gepeupel mag belasting betalen op zijn spaargeld waar al belasting op betaald is door zijn inkomen en waar hij nogmaals belasting op betaalt want ooit gaat hij of zijn erfgenamen het toch uitgeven.
Men moet al een marginale zijn om nu nog aan invoering van een vermogensbelasting te denken, maar blijkbaar zijn die zelfs te vinden bij de liberale vakbond.
Wanneer gaan populisten eens afgestraft worden, populistisch gedrag straft het volk meer af dan de voordelen dat ze eraan hebben, maar als we een land zijn van marginalen zal dat nooit gebeuren.
In veel gevallen kan je de belasting op erfenis vermijden door het op voorhand te regelen. Daarbij als ik een erfenis krijg dan is het extra inkomen voor mij. Dus geld dat ik voor niets krijg. Het is jammer dat ik dan niet alles krijg maar alles wat je krijgt dat krijg je! Voor de overledene maakt het ook niets meer uit hij weet er toch niets van. Er zijn ergere dingen die mij storen qua belastingen dan dit.
één zaak is al verworpen - dat voorspelt niet veel goeds
over de andere zaken zou in 2019 een arrest volgen
https://trends.knack.be/economie/beleid ... 76575.html
Bovenstaande was een individu die schorsing vroeg wat zelden lukt herinner ik me. Ben eerder geinteresseerd in de diverse advocaten die ten gronde gingen pleiten tegen die taks.
Ik weet niet hoe het GH werkt, maar ik vermoed dat die op een bepaald moment een agenda opmaken om te zeggen wanneer welke zaak behandeld wordt of hoe gaat dat? Waar precies kan je zien wanneer die data zullen zijn als je dat wil opvolgen?
Ik weet niet hoe het GH werkt, maar ik vermoed dat die op een bepaald moment een agenda opmaken om te zeggen wanneer welke zaak behandeld wordt of hoe gaat dat? Waar precies kan je zien wanneer die data zullen zijn als je dat wil opvolgen?
nog geen datum van de "terechtstelling" ( dood met de kogel ) werd er vastgesteld
Rolnummer:
6877 (NL)
Ontvangstdatum:
21-03-2018
Datum terechtzitting:
---
Datum uitspraak:
---
In zake: het beroep tot vernietiging van de wet van 7 februari 2018 houdende invoering van een taks op de effectenrekeningen, ingesteld door Philippe Renier.
Bekendmaking art. 74 in het Belgisch Staatsblad: : 24-04-2018
Bijgevoegde zaken: 6887 7004 6900 6901 7005 7006
Trefwoorden:
FISCAAL RECHT – WETBOEK DIVERSE RECHTEN EN TAKSEN – DIVERSE TAKSEN – TAKS OP DE EFFECTENREKENINGEN – PRINCIPE EN
Rolnummer:
6877 (NL)
Ontvangstdatum:
21-03-2018
Datum terechtzitting:
---
Datum uitspraak:
---
In zake: het beroep tot vernietiging van de wet van 7 februari 2018 houdende invoering van een taks op de effectenrekeningen, ingesteld door Philippe Renier.
Bekendmaking art. 74 in het Belgisch Staatsblad: : 24-04-2018
Bijgevoegde zaken: 6887 7004 6900 6901 7005 7006
Trefwoorden:
FISCAAL RECHT – WETBOEK DIVERSE RECHTEN EN TAKSEN – DIVERSE TAKSEN – TAKS OP DE EFFECTENREKENINGEN – PRINCIPE EN
@paul Heb je een link naar die info hierboven. Waren er trouwens niet meerdere partijen die klacht hadden ingediend. Ik herinner mij vaag dat er 3 klachten ten gronde waren neergelegd voor latere behandeling (dus zonder vraag tot opschorting)
"6887 7004 6900 6901 7005 7006 "
dat zijn al de 6 zaken die bij elkaar werden gevoegd
http://www.const-court.be/nl/common/home.html
dan op hangende zaken klikken enz
blijkbaar is een rechtstreekse link niet echt mogelijk
dat zijn al de 6 zaken die bij elkaar werden gevoegd
http://www.const-court.be/nl/common/home.html
dan op hangende zaken klikken enz
blijkbaar is een rechtstreekse link niet echt mogelijk
-
- Hero Member
- Contacteer:
Weet iemand of woonrechtcertificaten van een serviceflat bvb, onder de toepassing van de Taks op de effectenrekeningen valt als obligatiecertificaat (met dus woonrecht ipv intrest/coupons) of er juist van vrijgesteld is als soort vastgoedcertificaat?
Dank op voorhand.
Dank op voorhand.