effectentransfer welke kosten?
TIP
Re: effectentransfer welke kosten?
2 vragen : Is dit nog steeds zo (ik vind het nergens terug op site KBC noch Bolero)? Hoelang duurt zo een transfer?Zeus schreef:Overbrenging van effecten KBC-kantoor naar KBC Bolero is bovendien gratis.
Alvast bedankt!

bron: De Tijd, donderdag 5 november 2015; blz 4
BNPPF doet aan 'klantenbinding' : vanaf 1 januari 2016 verhogen de prijzen voor de transfer van uitgaande effecten van €75 naar €150 per lijn. Daarmee wordt BNPPF met voorsprong de kosten kampioen. Volgens de woordvoerder is deze beslissing niet ingegeven door de vrees dat beleggers hun effecten naar het buitenland zullen versluizen.
Terzelfdertijd lanceert BNPPF een campagne om beleggers in de val te lokken: het betaalt 1% of het bedrag van inkomende effecten met een maximum van €10.000. Deze effecten kunnen zowel aandelen, obligaties als kasbons zijn. Aanbod vanaf 1 november 2015 tot 31 december 2015. Eventuele transferkosten worden terugbetaald tot een bedrag van €600.
Aanlokkelijk, maar hou er rekening mee dat BNPPF zware kosten aanrekent bij de verkoop van effecten of zelfs bij het innen van dividenden of (soms) van interesten. Het onmiddellijke voordeel smelt als sneeuw voor de zon als men ook deze kosten in rekening brengt.
Terzelfdertijd lanceert BNPPF een campagne om beleggers in de val te lokken: het betaalt 1% of het bedrag van inkomende effecten met een maximum van €10.000. Deze effecten kunnen zowel aandelen, obligaties als kasbons zijn. Aanbod vanaf 1 november 2015 tot 31 december 2015. Eventuele transferkosten worden terugbetaald tot een bedrag van €600.
Aanlokkelijk, maar hou er rekening mee dat BNPPF zware kosten aanrekent bij de verkoop van effecten of zelfs bij het innen van dividenden of (soms) van interesten. Het onmiddellijke voordeel smelt als sneeuw voor de zon als men ook deze kosten in rekening brengt.
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
@Belca2
Vluchten kan niet meer ? Hou mijn hart vast als BNPPF Keytrade zou overnemen. De sansculotten hebben hier nooit anders gedaan dan plunderen. Niet alleen bij ons trouwens. Rovershoofdman Napoleon heeft de helft van de Italiaanse kunstschatten naar Parijs overgebracht.
Vluchten kan niet meer ? Hou mijn hart vast als BNPPF Keytrade zou overnemen. De sansculotten hebben hier nooit anders gedaan dan plunderen. Niet alleen bij ons trouwens. Rovershoofdman Napoleon heeft de helft van de Italiaanse kunstschatten naar Parijs overgebracht.
Van waar komt het magische bedrag van € 60,50? Bij KBC is het dan weer de helt van dit bedrag, namelijk € 30,25.Belca2 schreef:
bron: De Tijd, donderdag 5 november 2015; blz 4
50 + 21% btw
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
Dit is kloterij die de banken mekaar aandoen omdat ze weten dat de nieuwe bank de kosten meestal terugbetaalt. Nu begint het wel de spuigaten uit te lopen waardoor de nieuwe banken soms de terugbetaald kost gaan beperken. Wat fortis presteert met 150 euro is inderdaad hun typische schandalige vorm van. Klantenbinding. Maar ik pluim hen graag op mijn manier als het kan. Wat mij betreft de slechtste denkbare financiële partner.
Dan ben je waarschijnlijk nog geen particuliere klant geweest bij ING. En die zijn blijkbaar serieus in de running voor de overname van Keytrade. Nu pas hou ik mijn hart vast.bartgo schreef:.... Wat mij betreft de slechtste denkbare financiële partner.
MeDirect bakt het ook bruin : transferkosten € 75 per fonds, dus als je het Mijn Kapitaal mixerfonds durft transfereren kost dat € 900 !!!!
-
anonymous
Walter, 75€/lijn is niet zo veel. Andere banken vragen meer (vb Rabobank is het 100€/lijn).
Meestal betaalt de bank waarnaar je het transfereert, deze wel terug.
Meestal betaalt de bank waarnaar je het transfereert, deze wel terug.
BNPPF had einde vorig jaar aangekondigd het transfer tarief op te trekken tot €150 per lijn (zie mijn bericht in deze draad van 7 november). Blijkbaar is dat toch niet doorgegaan. Hier het uittreksel uit hun tarieven van 1 januari 2016

Bij Binck alvast is het niet zo dat je het geld zomaar cadeau krijgt, daar -en ik denk bij de meeste- wordt het als een tegoed ter beschikking gesteld gedurende een aantal maanden - bij Binck 6 maanden - waarmee de transactiekosten van beursverrichtingen worden mee verrekendanonymous schreef:Meestal betaalt de bank waarnaar je het transfereert, deze wel terug.
Nog even vermelden dat je bij Keytrade ook transferkosten betaalt als je binnen de bank effecten verplaatst naar een andere rekening (die niet op je eigen naam staat) - Dit laatste werd privaat meegedeeld.

Reken op €18.15 per lijn.

Reken op €18.15 per lijn.
Mail gekregen van Bolero ivm effectentransfer KBC naar Bolero:
"Een effectentransfert is gratis, er worden daarvoor géén kosten aangerekend".
Mij is het dan nog steeds niet duidelijk of KBC dan kosten aanrekent.
Heeft iemand de transfer KBC-Bolero al eens gemaakt, en waren er effectief geen kosten vanwege KBC?
Heeft iemand de transfer KBC-Bolero al eens gemaakt, en waren er effectief geen kosten vanwege KBC?
Aangezien Bolero een onderdeel is van KBC lijkt de mail mij duidelijk: geen kosten.stranger schreef: ↑20 januari 2024, 10:44 Mail gekregen van Bolero ivm effectentransfer KBC naar Bolero:
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash