eigen geld afhalen
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
eigen geld afhalen
ik lees overal dat je moet uitleggen waarvoor je het geld, dat je afhaalt van de bank, moet gebruiken
wat gebeurt er als je geen reden hebt voor een uitgave
spaargeld kost alleen nog maar tegenwoordig, daarbij is een nabije bankencrisis niet uitgesloten
bvb ik haal 1 miljoen euro terug van de bank, ik zeg tegen de bankier dat ik geen vertrouwen meer heb
spaargeld kost alleen nog maar tegenwoordig, daarbij is een nabije bankencrisis niet uitgesloten
bvb ik haal 1 miljoen euro terug van de bank, ik zeg tegen de bankier dat ik geen vertrouwen meer heb
Re: eigen geld afhalen
1.000.000 euro afhalen? Dat wordt moeilijk...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Op geld afhalen gaan ze meestal niet zo veel vragen stellen.
Het grootste probleem ga je hebben als je met een groot bedrag aan cash gaat afkomlen om op een rekening te zetten.
De banken interesseert het eigenlijk niet vanwaar dat geld komt, maar ze zijn wel verplicht om dat te vragen vanwege de overheid. De banken hebben een meldingsplicht voor verdachte transacties in het kader van anti-witwas.
Het grootste probleem ga je hebben als je met een groot bedrag aan cash gaat afkomlen om op een rekening te zetten.
De banken interesseert het eigenlijk niet vanwaar dat geld komt, maar ze zijn wel verplicht om dat te vragen vanwege de overheid. De banken hebben een meldingsplicht voor verdachte transacties in het kader van anti-witwas.
De bank wil dat niet weten voor zichzelf. De bank is verplicht om dat te vragen omwille van de wetgeving rond het witwassen van geld en de financiering van het terrorisme.tinev schreef: ↑9 juli 2019, 08:35 ik lees overal dat je moet uitleggen waarvoor je het geld, dat je afhaalt van de bank, moet gebruiken
Als de antwoorden niet komen, of onduidelijk of ongeloofwaardig of ... dan moet de bank dit doorgeven aan de CTIF. En aan de CTIF vragen of ze het geld mogen vrijgeven.
Omwille van de enorme boetes, gaan de banken liever te veel dan te weinig doorgeven.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
-
- Hero Member
- Contacteer:
Idd wat NTO zegt. De bank zelf kan dat echt niks schelen hoor, het zijn die anti-witwas & terrorisme funding regelgeving die hun verplicht om dit te vragen en te noteren. Welke normale mens gaat nu ook een miljoen geld afhalen ... Om in zijn kous onder zijn bed te steken? Daar brengt het mogelijk nog veel minder op en je risico dat je alles kwijt raakt door diefstal neemt met 100% toe.
Ik zou voor in goudbaren beleggen en de nummers op de factuur laten vermelden (umicore). Anders heb je een probleem als je dit geld later wil terugstorten. Bij verkoop deze nummers in de mededeling laten vermelden.
De nummers van de biljetten door een deurwaarder laten noteren is misschien een alternatief..?
https://plusmagazine.knack.be/recht-en- ... 62943.html
https://moneytalk.knack.be/geld-en-beur ... 67647.html
De nummers van de biljetten door een deurwaarder laten noteren is misschien een alternatief..?
https://plusmagazine.knack.be/recht-en- ... 62943.html
https://moneytalk.knack.be/geld-en-beur ... 67647.html
Is me ook opgevallen, maar dan toen ik van huisbank veranderde en ALLES verhuisde. Eerst kon het hun allemaal niet veel schelen en is me meermaals gezegd dat mijn geld hun geld kostte, dit iedere keer ik een opmerking had over de service. Toen ik de boel verhuisde was het toch weer: ja, maar... mijnheer, dit... en mijnheer dat... heel erg na al die jaren klant geweest te zijn, of ik er niet nog eens over wou nadenken. Nadenken??? Dat heeft juist voor die beslissing van verhuis gezorgd.PinkPanther1970 schreef: ↑9 juli 2019, 08:54Probeer eens 10.000 euro cash af te halen... Ze reageren alsof je ze besteelt.
Wat ik mij dus afvraag. Vanwaar die wending? Eerst doen alsof ze geld op spaarboekjes liever kwijt dan rijk zijn want ze moeten ervoor betalen (intrest en aan de ECB blijkbaar), als ze dan krijgen wat ze willen is het en klein drama. Iemand zicht op hoe zo'n relatiebeheerder verloond wordt? Krijgen ze premies adhv de dikte van de portefeuille van de klant? Als ze een toegeving doen, betalen ze die dan zelf door een kleinere premie?
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Niet persoonlijk nemen, maar de bank is inderdaad verplicht om te vragen wat je ermee gaat doen. Als je zegt dat je ermee naar de hoeren gaat, dan zullen ze dat gewoon zo noteren en daarmee is de kous in principe af.PinkPanther1970 schreef: ↑9 juli 2019, 08:54Probeer eens 10.000 euro cash af te halen... Ze reageren alsof je ze besteelt.
Dat is een van de sectoren waar "verhoogde waakzaamheid" noodzakelijk is vanwege de banken, omdat er veel zwart geld in omgaat Net zoals 2e handswagens, opkopers van edelmetalen, diamantsector, weddenschappen, kunsthandelaars, ...Didymus schreef: ↑9 juli 2019, 10:14Niet persoonlijk nemen, maar de bank is inderdaad verplicht om te vragen wat je ermee gaat doen. Als je zegt dat je ermee naar de hoeren gaat, dan zullen ze dat gewoon zo noteren en daarmee is de kous in principe af.PinkPanther1970 schreef: ↑9 juli 2019, 08:54
Probeer eens 10.000 euro cash af te halen... Ze reageren alsof je ze besteelt.
Dat er geld wordt afgehaald, hoeven de banken -in principe- niet door te geven in verband met de anti-witwas & terrorisme regelgeving: want van geld dat al op een bankrekening staat, wordt verondersteld dat het geen zwart geld is.
Wél als er grote sommen cash geld worden bijgestort, kan het zijn dat de banken naar de oorsprong ervan vragen, als er geen duidelijke uitleg voor is (bv café-uitbaters ontvangen veel cash).
Als banken er bij grote afhalingen tóch naar vragen, dan is het omdat ze normaal gezien niet graag hebben dat je met je geld bij hen weggaat. En dan zullen ze, naargelang je uitleg, proberen om je een ander voorstel te doen (bv je overhalen om het bij hen te beleggen).
->Maar uiteindelijk ben je niet verplicht om hen daarop te antwoorden: ze hebben daar immers geen zaken mee! En eventueel kun je altijd één of andere uitleg verzinnen ipv de waarheid te zeggen.
Uiteraard moet je hen op voorhand verwittigen als je een groot bedrag cash wil afhalen, zodat ze ervoor kunnen zorgen dat er genoeg geld in het kantoor is. (1 miljoen in 1 keer lijkt me evenwel onredelijk!)
Wél als er grote sommen cash geld worden bijgestort, kan het zijn dat de banken naar de oorsprong ervan vragen, als er geen duidelijke uitleg voor is (bv café-uitbaters ontvangen veel cash).
Als banken er bij grote afhalingen tóch naar vragen, dan is het omdat ze normaal gezien niet graag hebben dat je met je geld bij hen weggaat. En dan zullen ze, naargelang je uitleg, proberen om je een ander voorstel te doen (bv je overhalen om het bij hen te beleggen).
->Maar uiteindelijk ben je niet verplicht om hen daarop te antwoorden: ze hebben daar immers geen zaken mee! En eventueel kun je altijd één of andere uitleg verzinnen ipv de waarheid te zeggen.
Uiteraard moet je hen op voorhand verwittigen als je een groot bedrag cash wil afhalen, zodat ze ervoor kunnen zorgen dat er genoeg geld in het kantoor is. (1 miljoen in 1 keer lijkt me evenwel onredelijk!)
Door cash af te halen kan men in feite wit geld wat zwart geld maken.
Bij een afhaling zullen ze het normaal niet aan de wit-wascel doorgeven, maar een bank mag ELKE verdachte transactie melden, bv ook een kleine transactie die verdacht op a-typisch is
( want vele kleintjes maken één groot, zeker als het bij verschillende banken zou gebeuren, dan heeft men daar bijna geen zicht op )
De melders genieten strafrechtelijke immuniteit en kunnen er nooit op aangesproken worden dat ze iets ten onrechte melden
Bij een afhaling zullen ze het normaal niet aan de wit-wascel doorgeven, maar een bank mag ELKE verdachte transactie melden, bv ook een kleine transactie die verdacht op a-typisch is
( want vele kleintjes maken één groot, zeker als het bij verschillende banken zou gebeuren, dan heeft men daar bijna geen zicht op )
De melders genieten strafrechtelijke immuniteit en kunnen er nooit op aangesproken worden dat ze iets ten onrechte melden
Dat moeten dan wel serieuze luxe hoeren zijn. Of is het ineens voor een heel jaar?Didymus schreef: ↑9 juli 2019, 10:14Niet persoonlijk nemen, maar de bank is inderdaad verplicht om te vragen wat je ermee gaat doen. Als je zegt dat je ermee naar de hoeren gaat, dan zullen ze dat gewoon zo noteren en daarmee is de kous in principe af.PinkPanther1970 schreef: ↑9 juli 2019, 08:54
Probeer eens 10.000 euro cash af te halen... Ze reageren alsof je ze besteelt.
Feit blijft dat ze geen zaken hebben met wat jij met je geld doet. Als het op een rekening staat is de oorsprong in principe gekend en hebben ze, zoals al aangehaald, niet te informeren. None of your bussiness is dus het enige juiste antwoord. Of het zou een jong dom blondje moeten zijn, dan kan je naar de kleur van haar onderbroek vragen (gelijk oversteken, hè). Wel rekening mee houden dat je daar tegenwoordig voor in de bak kunt eindigen, maar iemands financiën uitpluizen is daarentegen niet strafbaar, vreemde wereld waar we in leven.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Als je cash geld gaat afhalen aan de automaat ,zeg maar 6000 euro, moet je de dag limiet verhogen, en vragen ze wat je ermee gaat betalen( bij fortis meegemaakt) want dat je dat ook kan overschrijven naar de begunstigde.
Als je niet volgens hun goesting een antwoord geeft,en of dat papier niet ondertekend kan je aldus geen geld afhalen.
Je wordt aldus psychologisch met je rug tegen de muur gezet.
De laatste keer als ik mijn limiet wou verhogen om 6000 euro cash af te halen moest ik daarvoor naar het kantoor waar ik vervelende vragen moest beantwoorden en een papier moest tekenen. Allemaal in verband met witwaspraktijken zei de kantoordirecteur.
Heb toen gezegd dat als ze nog eens vragen wat ik met mij geld ging doen, ik de rekening leeghaal omdat ze er geen zaken mee hebben, en er stond aardig wat geld op.
Dit maakte geen enkele indruk op hem, ga je bij andere banken ook hebben, wist hij alleen te zeggen.
Als je niet volgens hun goesting een antwoord geeft,en of dat papier niet ondertekend kan je aldus geen geld afhalen.
Je wordt aldus psychologisch met je rug tegen de muur gezet.
De laatste keer als ik mijn limiet wou verhogen om 6000 euro cash af te halen moest ik daarvoor naar het kantoor waar ik vervelende vragen moest beantwoorden en een papier moest tekenen. Allemaal in verband met witwaspraktijken zei de kantoordirecteur.
Heb toen gezegd dat als ze nog eens vragen wat ik met mij geld ging doen, ik de rekening leeghaal omdat ze er geen zaken mee hebben, en er stond aardig wat geld op.
Dit maakte geen enkele indruk op hem, ga je bij andere banken ook hebben, wist hij alleen te zeggen.
Het is inderdaad een vage grens
denk ook niet dat die bank zich voor hun plezier al die formulieren laat ondertekenen, maar om zich IN TE DEKKEN voor als het op de een of andere manier in wit-was, drugsgeld wordt gebruikt
denk ook niet dat die bank zich voor hun plezier al die formulieren laat ondertekenen, maar om zich IN TE DEKKEN voor als het op de een of andere manier in wit-was, drugsgeld wordt gebruikt