einde gratis Golden Mastercard bij Argenta
Re: einde gratis Golden Mastercard bij Argenta
Er wordt terecht fel gereageerd omdat Argenta het niet netjes speelt en mensen voor een voldongen feit plaatst.
Inderdaad: als ze dit vooraf hadden meegedeeld aan hun klanten, dan zou er niet zo fel gereageerd hoeven te worden.
Ikzelf heb bij Argenta- een gewone (gratis) Mastercard, maar als die ooit betalend wordt, dan wens ik vooraf de kans te krijgen om die op te zeggen.
De Grootbank allures met Ex Kbc 's ten top.
Of dit zwart maken is ?
Me dunkt enkel kennis geving naar hun ambities.
Dus wacht af het schrijven , de oplossing er zijn nog andere banken hoor.
Vraag me af hoe ze dit gaan oplossen voor mezelf.
Mijn giro rek is te laag , en onder min kan niet ...... ( hun eigen voorwaarden)
op mijn sr is ook niets te rapen.
Estate Guru believer.
Het gratis tijdperk is bijna voorbij, zelfs bij de sossen.
Het gratis tijdperk is bijna voorbij, zelfs bij de sossen.
Belgen zijn blijkbaar toch niet vies van gratis hoor.
Aan de kust vaart nog een bootje om gratis over te zetten. (Oostende , Nieuwpoort )
Zou gratis dan toch mogelijk blijven .
Och ja de kusttram nog zo een gratis iets.
Er stapt een controleur op , eerst volgende halte in midden van nowhere is die tram plots leeg.
Blijkbaar veel duinen wandelaars aan boord.
Al meer dan eens meegemaakt.
Zou tram laten stoppen tussen halte's in de oplossing zijn , controleurs kunnen dan deftig hun job doen.
Geen ticket , jammer maar das dan een boete.
Stapt men een bus op zonder iets geraakt men er niet op.
Zelf een net abbo in bezit hoor. ( dit aan vrienden prijsje)![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Gratis he
Belgen zijn blijkbaar toch niet vies van gratis hoor.
Aan de kust vaart nog een bootje om gratis over te zetten. (Oostende , Nieuwpoort )
Zou gratis dan toch mogelijk blijven .
Och ja de kusttram nog zo een gratis iets.
Er stapt een controleur op , eerst volgende halte in midden van nowhere is die tram plots leeg.
Blijkbaar veel duinen wandelaars aan boord.
Al meer dan eens meegemaakt.
Zou tram laten stoppen tussen halte's in de oplossing zijn , controleurs kunnen dan deftig hun job doen.
Geen ticket , jammer maar das dan een boete.
Stapt men een bus op zonder iets geraakt men er niet op.
Zelf een net abbo in bezit hoor. ( dit aan vrienden prijsje)
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Gratis he
Estate Guru believer.
Niet dat ik kennis heb van je andere Argenta producten, maar als je enkel zicht-en spaarrekening zou hebben, dan voldoe je toch niet meer aan de voorwaarden voor de gratis Golden Mastercard?platin schreef: ↑27 juni 2017, 21:02De Grootbank allures met Ex Kbc 's ten top.
Of dit zwart maken is ?
Me dunkt enkel kennis geving naar hun ambities.
Dus wacht af het schrijven , de oplossing er zijn nog andere banken hoor.
Vraag me af hoe ze dit gaan oplossen voor mezelf.
Mijn giro rek is te laag , en onder min kan niet ...... ( hun eigen voorwaarden)
op mijn sr is ook niets te rapen.
@ netwerken: het gaat echt niet over Argenta zwartmaken (ben er nu al zowat 25 jaar in hoofdzaak een tevreden klant), maar informatieplicht bij eenzijdig tarieven aanpassen lijkt mij fundamenteel in een leverancier/klant-relatie.
@ Yaris: geen probleem als een gratis voordeel afgeschaft wordt, maar communiceer dat (met mogelijke alternatieven) in plaats van de klant voor voldongen feiten te plaatsen en zomaar in zijn portefeuille te zitten.
@ spafles: ik heb nog steeds een Flex-belegging van een kleine 30k, ik voldoe dus aan de voorwaarden.
... maar zoals gezegd ik mocht mijn klacht naar de kantoordirecteur sturen en die heeft het aan de bevoegde dienst van Argenta overgemaakt ... en deze morgen stonden die € 40 weer netjes op mijn rekening. Dus eind goed al goed
.
Weet er iemand of die nu aangerekende (en inmiddels teruggestortte) kosten gelden voor het gebruik vanaf juni 2017-juni 2018, dan wel voor het afgelopen jaar (juni 2016-juni 2017). Met andere woorden heb ik nu weer een gratis Mastercard gold voor 1 jaar of begint er vanaf heden een nieuwe periode te lopen en gaan ze mij volgend jaar in juni sowieso 40 euro aanrekenen? Ik kan het natuurlijk ook aan Argenta vragen.
Anders ga ik gewoon overstappen naar de gewone Mastercard omdat ik tot op heden nog nooit gebruik gemaakt heb van die extra voordelen van de Gold.
@ Yaris: geen probleem als een gratis voordeel afgeschaft wordt, maar communiceer dat (met mogelijke alternatieven) in plaats van de klant voor voldongen feiten te plaatsen en zomaar in zijn portefeuille te zitten.
@ spafles: ik heb nog steeds een Flex-belegging van een kleine 30k, ik voldoe dus aan de voorwaarden.
... maar zoals gezegd ik mocht mijn klacht naar de kantoordirecteur sturen en die heeft het aan de bevoegde dienst van Argenta overgemaakt ... en deze morgen stonden die € 40 weer netjes op mijn rekening. Dus eind goed al goed
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Weet er iemand of die nu aangerekende (en inmiddels teruggestortte) kosten gelden voor het gebruik vanaf juni 2017-juni 2018, dan wel voor het afgelopen jaar (juni 2016-juni 2017). Met andere woorden heb ik nu weer een gratis Mastercard gold voor 1 jaar of begint er vanaf heden een nieuwe periode te lopen en gaan ze mij volgend jaar in juni sowieso 40 euro aanrekenen? Ik kan het natuurlijk ook aan Argenta vragen.
Anders ga ik gewoon overstappen naar de gewone Mastercard omdat ik tot op heden nog nooit gebruik gemaakt heb van die extra voordelen van de Gold.
[/quote]
Normaal betaald men kosten voor het voorbije jaar.
Nog een belangrijk iets die 40 €.
Die extra's enkel maar geldig als rechtstreeks met kaart betaald.
bvb bij Kbc die extra's als via een Kbc betaal middel betaald.
U boekt een city trip, die kan enkel via web site met maestro betaald worden = geen reisverzekering bij Argenta
U boekt een city trip, die kan enkel via web site met maestro betaald worden = wel reisverzekering bij Kbc ( als mastercard in bezit)
Dus concreet eender wat bij Argenta dient rechtstreeks met Master card betaald te worden.
Dus concreet eender wat bij Kbc , maestro , mastercard , overschrijving is dekking.
Is maar een heel klein verschil in gebruik,in dekking,in prijs
2 zulke kaarten uzelf en partner bij Argenta is 80 €
2 zulke kaarten uzelf en partner bij Kbc is 84 €
Echt niet een grote Kbc fanaat hoor maar bij bovenstaande niet zo slecht he voor 4 € extra.
[/quote]
Normaal betaald men kosten voor het voorbije jaar.
Nog een belangrijk iets die 40 €.
Die extra's enkel maar geldig als rechtstreeks met kaart betaald.
bvb bij Kbc die extra's als via een Kbc betaal middel betaald.
U boekt een city trip, die kan enkel via web site met maestro betaald worden = geen reisverzekering bij Argenta
U boekt een city trip, die kan enkel via web site met maestro betaald worden = wel reisverzekering bij Kbc ( als mastercard in bezit)
Dus concreet eender wat bij Argenta dient rechtstreeks met Master card betaald te worden.
Dus concreet eender wat bij Kbc , maestro , mastercard , overschrijving is dekking.
Is maar een heel klein verschil in gebruik,in dekking,in prijs
2 zulke kaarten uzelf en partner bij Argenta is 80 €
2 zulke kaarten uzelf en partner bij Kbc is 84 €
Echt niet een grote Kbc fanaat hoor maar bij bovenstaande niet zo slecht he voor 4 € extra.
Estate Guru believer.
Voor mij een vreemde redenering.
Dus als iets betalend wordt, moeten wij blij zijn omdat het eerst wel gratis was
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Vandaag heb ik hun officieel schrijven mogen ontvangen. Ze stoppen met hun commerciële actie "om de kwaliteit van de verzekeringen te kunnen blijven waarborgen". Jammer, maar ik denk wel dat ik voor €40 mijn kaart zal houden. Een annulatieverzekering, die ik vorig jaar zonder problemen of overbodige vragen, heb aangesproken kost mij anders een pak meer per jaar. Ook de limiet van de standaard kredietkaart is soms te laag voor mij.
ja voor mij is het enige dat me tegenhoud ook die limiet van € 2.500 op de gewone Mastercard (met een gezin van 5 zit je er vlug aan als je intercontinentaal vliegtuigtickets koopt) .... Die gratis annulatieverzekering is interessant, maar niet voor mij gezien ik die professioneel al gratis heb. Dus enkel voor die limiet € 40 betalen? We zullen er nog eens over slapen.
Om het probleem van een beperkte limiet te voorkomen, hebben mijn man en ik elk een eigen gratis Visa bij Keytrade- (op aparte rekeningen) =2X1250€ en nog een gratis MasterCard bij Argenta- op een gezamenlijke rekening =1X2500€.
In totaal beschikken wij dus over een gratis kredietmogelijkheid van 5000€.
Daar dit vooral bedoeld is als voorzorg bij noodsituaties tijdens reizen, hebben we ook een wereldwijde reisbijstandsverzekering, die we ook kunnen aanspreken ingeval van financiële noodsituatie tijdens reizen.
In totaal beschikken wij dus over een gratis kredietmogelijkheid van 5000€.
Daar dit vooral bedoeld is als voorzorg bij noodsituaties tijdens reizen, hebben we ook een wereldwijde reisbijstandsverzekering, die we ook kunnen aanspreken ingeval van financiële noodsituatie tijdens reizen.
Je kan je limiet op je "gewone" Mastercard bij Argenta ook tijdelijk laten verhogen.
40 EUR lijkt mij niet echt passend bij een goedkope bank zoals Argenta. Ik begrijp wel dat ze niet alles gratis kunnen doen.
Ik ga er ook toch nog eens over nadenken voor volgend jaar.
40 EUR lijkt mij niet echt passend bij een goedkope bank zoals Argenta. Ik begrijp wel dat ze niet alles gratis kunnen doen.
Ik ga er ook toch nog eens over nadenken voor volgend jaar.
Je kan ook de Argenta kaart opzeggen en vervangen door een Beobank World Mastercard. Die levert (tot 100 euro per jaar) een cashback op van 1% op uitgaven tot 100 euro per uitgave en 0.5 % op uitgaven boven de 100 euro.
De kaart kost 5 euro per jaar.
Je krijgt je kostenstaat en dan heb je ongeveer 3 weken tijd om die som over te schrijven (een Beobank zichtrekening is niet verplicht). Enkel als je in schijfjes zou terugbetalen zit je met hoge interesten.
De kaart kost 5 euro per jaar.
Je krijgt je kostenstaat en dan heb je ongeveer 3 weken tijd om die som over te schrijven (een Beobank zichtrekening is niet verplicht). Enkel als je in schijfjes zou terugbetalen zit je met hoge interesten.
Je kan eventueel overstappen naar N26 in Duitsland. Die hebben gratis MasterCard waarbij je zelf makkelijk je limiet kan aanpassen op een mobiele app. Ofwel Deutsche Bank. Bij deze laatste moet je wel 2500 EUR voorleggen.