Einde gratis Mastercard Deutsche Bank !
Re: Einde gratis Mastercard Deutsche Bank !
In https://www.deutschebank.be/media/pdf/t ... tingen.pdf is de wijziging wel degelijk opegenomen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Vandaag met klantendienst van DB gebeld.
De vraag gesteld of ze niet verplicht zijn om ons tijdig te verwittigen van tariefwijzigingen.
Aangezien ik mijn DB Mastercard niet meer gebruik zouden ze me in jan 2018 20€ aanrekenen.
Ik heb dan gevraagd om mijn DB Mastercard te annuleren.
Daar hadden ze alle begrip voor en zal ik de 20€ niet moeten betalen.
De vraag gesteld of ze niet verplicht zijn om ons tijdig te verwittigen van tariefwijzigingen.
Aangezien ik mijn DB Mastercard niet meer gebruik zouden ze me in jan 2018 20€ aanrekenen.
Ik heb dan gevraagd om mijn DB Mastercard te annuleren.
Daar hadden ze alle begrip voor en zal ik de 20€ niet moeten betalen.
In de communicatie van DB is het vooral ook misleidend dat ze spreken vanaf 01/01/2018 terwijl het in praktijk gaat over vanaf 01/01/2017
Ik gebruik ze nu wel 12 keer per jaar, dus geen probleem en ik vind het nog altijd een zeer goed systeem dat het creditmaximum gekoppeld is aan wat er op dat ogenblik op uw zichtrekening staat.
"MasterCard (DB Titanium kaart): Gratis / Bijkomende kaart: Gratis
Vanaf 01/01/2018: 20 EUR per jaar indien de kaart de laatste 12 maanden niet
minimum 12 keer gebruikt werd (eerste referentieperiode: 01/01/2017 - 31/12/2017)"
Ik gebruik ze nu wel 12 keer per jaar, dus geen probleem en ik vind het nog altijd een zeer goed systeem dat het creditmaximum gekoppeld is aan wat er op dat ogenblik op uw zichtrekening staat.
"MasterCard (DB Titanium kaart): Gratis / Bijkomende kaart: Gratis
Vanaf 01/01/2018: 20 EUR per jaar indien de kaart de laatste 12 maanden niet
minimum 12 keer gebruikt werd (eerste referentieperiode: 01/01/2017 - 31/12/2017)"
Je bent ook al niet meer welkom als zelfstandige mét vennootschap (vof, bvba) bij DB
Toevallig verloopt de geldigheidsduur van mijn DB MasterCard binnenkort en kreeg ik deze week een nieuwe kaart toegestuurd.
Tot dusver prima.
Maar wat wel op zeer slechte communicatie wijst is het feit dat noch in de begeleidende brief, noch in de bijhorende folder gewezen wordt op het veranderde 'gratis' beleid van de kaart.
Integendeel, in de folder staat zonder meer: 'De DB Titanium kaart is niet alleen gratis.........' en verder niets over de voorwaarde van minimum 12 verrichtingen vanaf 01/01/2017.
Zonder dit draadje zou ik het nog steeds niet weten want wie herleest nu zo regelmatig hun kaartvoorwaarden.
Tot dusver prima.
Maar wat wel op zeer slechte communicatie wijst is het feit dat noch in de begeleidende brief, noch in de bijhorende folder gewezen wordt op het veranderde 'gratis' beleid van de kaart.
Integendeel, in de folder staat zonder meer: 'De DB Titanium kaart is niet alleen gratis.........' en verder niets over de voorwaarde van minimum 12 verrichtingen vanaf 01/01/2017.
Zonder dit draadje zou ik het nog steeds niet weten want wie herleest nu zo regelmatig hun kaartvoorwaarden.
fake news :-)Fakkel schreef:Heeft er eigenlijk iemand dit 'nieuwtje' gecontroleerd? Want het onderwerp is aangemaakt door een 'nieuwe' gebruiker, en op de site van DB lees ik gewoon dat ze nog altijd gratis is: https://www.deutschebank.be/nl/oplossin ... kaart.html
Was hier al duidelijk door stefadep als niet fake bewezen:moneygirl schreef: fake news :-)
In https://www.deutschebank.be/media/pdf/t ... tingen.pdf is de wijziging wel degelijk opgenomen
Heb gisteren met mijn Mastercard DB betaald in lunchgarden, kwestie van deze kaart gratis te houden.
Zal gewoon meer eens met deze kaart betalen dan met Maestro-Bancontact.
Gebruikte de kaart vroeger wel minder dan 12 maal per jaar, gelukkig bericht hier gezien.
Zal gewoon meer eens met deze kaart betalen dan met Maestro-Bancontact.
Gebruikte de kaart vroeger wel minder dan 12 maal per jaar, gelukkig bericht hier gezien.
Ik gebruik die kaart ook voor al mijn aankopen op het internet.
Bon, het zat er aan te komen.
Twee jaar geleden was de geldigheidsdatum van mijn vrouws Titanium-kaart verstreken en ze kreeg een telefoontje van DB, dat die niet van plan waren ze te vervangen. De kaart werd nooit gebruikt en als ze dan een nieuwe kaart ook niet zou gebruiken, dan zou ze 'binnenkort' moeten gaan betalen.
Nu bleek 'binnenkort' dus 'twee jaar' te betekenen in het deutschbankees.
Twee jaar geleden was de geldigheidsdatum van mijn vrouws Titanium-kaart verstreken en ze kreeg een telefoontje van DB, dat die niet van plan waren ze te vervangen. De kaart werd nooit gebruikt en als ze dan een nieuwe kaart ook niet zou gebruiken, dan zou ze 'binnenkort' moeten gaan betalen.
Nu bleek 'binnenkort' dus 'twee jaar' te betekenen in het deutschbankees.
- Vincent2018
- Full Member
Zou vanaf 01012020 maar liefst 20 @ 30 euro gaan kosten, terwijl gratis kaarten heb van Beobank en Carrefour Visa. Kan je de Mastercard kaart in de formule DBMAX opzeggen en je zichtrekening behouden ?
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
- Vincent2018
- Full Member
Kun je de kaart opzeggen en rekening behouden in een DBMAX-formule ?
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
Heb de mijne kunnen opzeggen zonder probleem. DBmax werd behouden.Vincent2018 schreef: ↑1 november 2019, 18:34 Kun je de kaart opzeggen en rekening behouden in een DBMAX-formule ?