Einde van de Rabobank applicatie
Einde van de Rabobank applicatie
Het is niet echt een vraag, maar eender een informatie naar de rabogebruikers. Daar het niet onmiddellijk in een ander forum past, post ik het maar hier.
Ik heb zonet telefoon gekregen van Rabobank, die alle (regelmatige) gebruikers van de mobiele app aan het afbellen zijn.
Vanaf 16december, zal de Rabobank applicatie niet meer werken. Door de nieuwe wetgeving moeten er teveel aanpassingen gebeuren. Daarom hebben ze besloten om de app maar gewoon eraf te halen. Er is een nieuwe app in ontwikkeling, maar een richtdatum is voor ten vroegste eind volgend jaar.
Ook de nieuwe beveiligde site is in ontwikkeling, maar ook nog minstens 8 maand werk aan.
Ik heb zonet telefoon gekregen van Rabobank, die alle (regelmatige) gebruikers van de mobiele app aan het afbellen zijn.
Vanaf 16december, zal de Rabobank applicatie niet meer werken. Door de nieuwe wetgeving moeten er teveel aanpassingen gebeuren. Daarom hebben ze besloten om de app maar gewoon eraf te halen. Er is een nieuwe app in ontwikkeling, maar een richtdatum is voor ten vroegste eind volgend jaar.
Ook de nieuwe beveiligde site is in ontwikkeling, maar ook nog minstens 8 maand werk aan.
-
- Sr. Member
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 05 mar 2010
- Contacteer:
Re: Einde van de Rabobank applicatie
Ik had vorige donderdag al telefoontje gekregen. Triestige zaak van rabo
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Einde van de Rabobank applicatie
Schiet niet op Rabobank. De voortdurend wijzigende regels zijn de oorzaak van alles. Uit het draadje over de vernieuwing van hun site:
Al bij al vind ik het heel tof van hen dat ze de moeite doen om hun klanten thuis op te bellen en uit te leggen wat ze gaan doen en waarom. Bravo Rabo.Rabobank.be schreef:Sinds het uitbreken van de crisis is er bijna een ononderbroken stroom geweest aan wijzigingen in de reglementering waardoor banken verplicht werden om een aanzienlijk deel van hun mensen en middelen in te zetten in deze verplichte ontwikkeling. Zo is er de hervorming van de spaarboekjes - die trouwens nog steeds in uitvoering is - , SEPA, FATCA, MiFID II, CDD, en nog een resem andere systeemtechnische aanpassingen voor bijkomende controles en rapportage. Zeker voor de kleinere banken hebben al deze wijzigingen een enorme impact gehad, waardoor klantgerichte ontwikkeling het een tijdje heeft moeten ontgelden.
Re: Einde van de Rabobank applicatie
Waarom verdwijnt dan alleen de app van Rabo? De inderdaad voortdurend wijzigende regels gelden voor alle Belgische banken...
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Einde van de Rabobank applicatie
Dat heb je natuurlijk als je te weinig investeert in mensen en de verkeerde keuzes maakt. Het sprak voor zich dat je na de bankencrisis een resem van door Europa opgelegde extra maatregelen ging zien verschijnen. En dan heb je de keuze: je mensen inzetten om die wijzigingen te implementeren of nieuwe applicaties op de markt brengen die je dan met je schaarse bezetting niet degelijk kan onderhouden. Even snel 'n callcenter inroepen om al die mensen op te bellen en klaar is kees. De klant is weer goed geholpen, ... met 'n dode mus.Yaris schreef:Schiet niet op Rabobank. De voortdurend wijzigende regels zijn de oorzaak van alles.
Al bij al vind ik het heel tof van hen dat ze de moeite doen om hun klanten thuis op te bellen en uit te leggen wat ze gaan doen en waarom. Bravo Rabo.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: Einde van de Rabobank applicatie
Ik denk niet dat het een callcenter is. Rabobank heeft zelf ook mensen in dienst die de contacten met de klanten onderhouden.
Het is jammer dat Rabobank alweer door het slijk wordt gehaald. Een bank met een hoge kredietwaardigheid en gemotiveerde medewerkers, die correctheid en klantvriendelijkheid hoog in het vaandel voert, een veelzijdig aanbod heeft, gratis rekeningen en fondsen zonder instapkosten aanbiedt, een rente geeft die niet de minste op de markt is, acties voor pensioensparen doet en af en toe promotie-acties zoals een TAK 21 waarvan de bank de taks voor haar rekening neemt. NIet te vergeten een sympathieke moderator die zich uitslooft om snel en uitgebreid alle vragen te beantwoorden en altijd vriendelijk en beleefd blijft. Heel jammer en ondankbaar.
Het is jammer dat Rabobank alweer door het slijk wordt gehaald. Een bank met een hoge kredietwaardigheid en gemotiveerde medewerkers, die correctheid en klantvriendelijkheid hoog in het vaandel voert, een veelzijdig aanbod heeft, gratis rekeningen en fondsen zonder instapkosten aanbiedt, een rente geeft die niet de minste op de markt is, acties voor pensioensparen doet en af en toe promotie-acties zoals een TAK 21 waarvan de bank de taks voor haar rekening neemt. NIet te vergeten een sympathieke moderator die zich uitslooft om snel en uitgebreid alle vragen te beantwoorden en altijd vriendelijk en beleefd blijft. Heel jammer en ondankbaar.
Re: Einde van de Rabobank applicatie
Even meegeven:
Ik heb de eerste post hier gezet als informatief bericht.
Nog even aanvullen:
* Van de persoon die ik aan de lijn had, ben ik 99% zeker dat het geen ingehuurde call-desk medewerker was. Hiervoor was zijn kennis van zaken te goed. (Lees niet verkeerd: ik heb niets tegen call-desk medewerkers, maar deze krijgen enkel een papiertje dat ze moeten aframmelen, dus extra vragen is er meestal niet bij). Hier was het zeker een vriendelijke mens, die de tijd nam om vragen te beantwoorden.
* Ik vind het tof dat ze de mensen persoonlijk opbellen hiervoor. De meeste anderen sturen enkel een mail en case closed!
Er werd ook gevraagd of er nog extra sugesties zijn voor de toekomstige app.
* Voor mij heeft die app van Rabobank minder belang dan bij een andere bank. Rabobank is geen bank die je gebruikt voor dagelijks bankieren. De stand van mijn spaarrekening moet ik niet elke dag checken.
Moest de app meer functionaliteiten hebben (beheren van fondsen), dan was het een ander verhaal.
* Langs de andere kant, is mijn mening:
Rabobank beschouw ik als een bank als een andere. Ik gebruik elke bank voor hetgeen ze goed zijn. Als er op een dag een beter alternatief is, herbekijk ik de relatie.
Vroeger was rabobank top voor bijna alles. Het laatste jaar zijn ze wat aan het verwateren in vergelijk met andere banken:
- Niet de meest moderne interface. Ik spreek niet over echt grafisch, maar over functionaliteit
- Rentes van de spaarrekeningen maar middelmatig
M.a.w. voor mij hebben ze voordelen én nadelen. Ik hemel ze niet op, en ik breek ze niet af.
Ik ben nog steeds klant bij hen, maar momenteel enkel voor hun fondsen en pensioensparen. Spaarrekening is er maar voor een heel klein deel niet meer.
Ik heb de eerste post hier gezet als informatief bericht.
Nog even aanvullen:
* Van de persoon die ik aan de lijn had, ben ik 99% zeker dat het geen ingehuurde call-desk medewerker was. Hiervoor was zijn kennis van zaken te goed. (Lees niet verkeerd: ik heb niets tegen call-desk medewerkers, maar deze krijgen enkel een papiertje dat ze moeten aframmelen, dus extra vragen is er meestal niet bij). Hier was het zeker een vriendelijke mens, die de tijd nam om vragen te beantwoorden.
* Ik vind het tof dat ze de mensen persoonlijk opbellen hiervoor. De meeste anderen sturen enkel een mail en case closed!
Er werd ook gevraagd of er nog extra sugesties zijn voor de toekomstige app.
* Voor mij heeft die app van Rabobank minder belang dan bij een andere bank. Rabobank is geen bank die je gebruikt voor dagelijks bankieren. De stand van mijn spaarrekening moet ik niet elke dag checken.
Moest de app meer functionaliteiten hebben (beheren van fondsen), dan was het een ander verhaal.
* Langs de andere kant, is mijn mening:
Rabobank beschouw ik als een bank als een andere. Ik gebruik elke bank voor hetgeen ze goed zijn. Als er op een dag een beter alternatief is, herbekijk ik de relatie.
Vroeger was rabobank top voor bijna alles. Het laatste jaar zijn ze wat aan het verwateren in vergelijk met andere banken:
- Niet de meest moderne interface. Ik spreek niet over echt grafisch, maar over functionaliteit
- Rentes van de spaarrekeningen maar middelmatig
M.a.w. voor mij hebben ze voordelen én nadelen. Ik hemel ze niet op, en ik breek ze niet af.
Ik ben nog steeds klant bij hen, maar momenteel enkel voor hun fondsen en pensioensparen. Spaarrekening is er maar voor een heel klein deel niet meer.
Re: Einde van de Rabobank applicatie
Nu ga je wel kort door de bocht.Yaris schreef: ...
Het is jammer dat Rabobank alweer door het slijk wordt gehaald.
...
Een bank is pas een goede bank als je je kan vinden in het hele concept; interest, service, productaanbod,..maar ook de informatisering.
En bij de laatste gaat het grondig mis bij rabo.
Dan mag je nog een hoge kredietwaardigheid hebben, goede interest, snelle reactie op een forum,...: als je als online bank niet beschik over een degelijk IT platform dan ben je (zeker de dag van vandaag, 2013) verkeerd bezig.
En dan ook nog even meegeven dat ik liever geen beloftes hoor dan valse (ivm de mobiele applicaties).
Re: Einde van de Rabobank applicatie
Hun IT is goed genoeg voor mij.
Nog even dit meegeven: een week nadat ik klant geworden was, al elf jaar geleden ondertussen, werd ik opgebeld door een lieve dame die me vroeg of ik alles goed ontvangen had, tevreden was en of ik nog vragen had. Kijk, dat maakte me blij.
Nog even dit meegeven: een week nadat ik klant geworden was, al elf jaar geleden ondertussen, werd ik opgebeld door een lieve dame die me vroeg of ik alles goed ontvangen had, tevreden was en of ik nog vragen had. Kijk, dat maakte me blij.
Re: Einde van de Rabobank applicatie
Same here, tevreden klant.Yaris schreef:Hun IT is goed genoeg voor mij.
Nog even dit meegeven: een week nadat ik klant geworden was, al elf jaar geleden ondertussen, werd ik opgebeld door een lieve dame die me vroeg of ik alles goed ontvangen had, tevreden was en of ik nog vragen had. Kijk, dat maakte me blij.
Ik heb geen smartphone, ik wil het niet en heb dus helemààl geen probleem met het feit dat ze hun app al dan niet weghalen.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 25 feb 2008
- Contacteer:
Re: Einde van de Rabobank applicatie
Een hele tijd geleden berichtten we al dat nieuwe ontwikkelingen voor de Rabo Mobile App voorlopig 'on hold' zouden worden gezet.
Zoals veel mensen waarschijnlijk wel weten kampte de app met een aantal compatibiliteitsproblemen waardoor -afhankelijk van toestel en besturingssysteem- sommige gebruikers de app niet konden openen of dat deze crashte bij het gebruik. Rabobank.be heeft deze problemen onderzocht, heeft bekeken welke oplossingen noodzakelijk waren, en heeft toen beslist dat de app niet verder zou ontwikkeld worden vanwege de te hoge investeringskosten. Er werd wel besloten om de bestaande applicatie te behouden zodat gebruikers voor wie de toepassing wel naar behoren werkte, van de dienst gebruik zouden kunnen blijven maken.
Vanaf 1 februari 2014 verandert echter in belangrijke mate de manier waarop overschrijvingen zullen worden uitgevoerd. De alombekende nationale overschrijvingen verdwijnen en worden vervangen door SEPA-overschrijvingen. Na analyse van de vereiste aanpassingen hiervoor bleek echter dat aanzienlijke systeemaanpassingen voor de bestaande Rabo Mobile app noodzakelijk waren waarbij de kostprijs van de aanpassing niet in verhouding zou staan tot het aantal gebruikers van de applicatie. Daarom werd besloten om voortijdig het doek te laten vallen en ons in eerste instantie te concentreren op een grote systeem-upgrade die voor volgend jaar gepland is. Nadien is het ons voornemen om werk te maken van een nieuwe applicatie die beter, uitgebreider en mooier zal zijn en waarbij er komaf zou worden gemaakt met alle eerdere problemen waarmee Rabo Mobile te kampen had.
De huidige app is vanaf 16 december dan ook niet meer beschikbaar via iTunes of Google Play. Bestaande gebruikers die na deze datum de app proberen op te starten zullen de melding krijgen dat deze niet meer toegankelijk is.
Het spijt ons in elk geval voor alle ongemakken die hiermee gepaard gaan.
Zoals veel mensen waarschijnlijk wel weten kampte de app met een aantal compatibiliteitsproblemen waardoor -afhankelijk van toestel en besturingssysteem- sommige gebruikers de app niet konden openen of dat deze crashte bij het gebruik. Rabobank.be heeft deze problemen onderzocht, heeft bekeken welke oplossingen noodzakelijk waren, en heeft toen beslist dat de app niet verder zou ontwikkeld worden vanwege de te hoge investeringskosten. Er werd wel besloten om de bestaande applicatie te behouden zodat gebruikers voor wie de toepassing wel naar behoren werkte, van de dienst gebruik zouden kunnen blijven maken.
Vanaf 1 februari 2014 verandert echter in belangrijke mate de manier waarop overschrijvingen zullen worden uitgevoerd. De alombekende nationale overschrijvingen verdwijnen en worden vervangen door SEPA-overschrijvingen. Na analyse van de vereiste aanpassingen hiervoor bleek echter dat aanzienlijke systeemaanpassingen voor de bestaande Rabo Mobile app noodzakelijk waren waarbij de kostprijs van de aanpassing niet in verhouding zou staan tot het aantal gebruikers van de applicatie. Daarom werd besloten om voortijdig het doek te laten vallen en ons in eerste instantie te concentreren op een grote systeem-upgrade die voor volgend jaar gepland is. Nadien is het ons voornemen om werk te maken van een nieuwe applicatie die beter, uitgebreider en mooier zal zijn en waarbij er komaf zou worden gemaakt met alle eerdere problemen waarmee Rabo Mobile te kampen had.
De huidige app is vanaf 16 december dan ook niet meer beschikbaar via iTunes of Google Play. Bestaande gebruikers die na deze datum de app proberen op te starten zullen de melding krijgen dat deze niet meer toegankelijk is.
Het spijt ons in elk geval voor alle ongemakken die hiermee gepaard gaan.
Re: Einde van de Rabobank applicatie
Kreeg vandaag telefoon. Een persoon die kennis van zakens had deed de uitleg en luisterde naar mijn vragen/commentaar. Ik ben tevreden over de aanpak, al kan ik me moeilijk vinden in het principe dat er geen alternatief klaar is voor deze oude app afgesloten wordt.
+ Vriendelijke klantgerichte aanpak
- Jammer dat er geen upgrade komt...
+ Vriendelijke klantgerichte aanpak
- Jammer dat er geen upgrade komt...
Re: Einde van de Rabobank applicatie
Ik ben niet gebeld, maar kreeg zonet een mail met de uitleg. Jammer, want ik wou feedback geven.
Ipv. een app te ontwikkelen en onderhouden – met alle compatibileiteitsproblemen die erbij komen kijken – is het misschien eenvoudiger om een mobiele versie van de beveiligde website te maken, zoals bv. Europabank doet (met authenticatie via SMS?). Dan kan je er vrij gerust van uitgaan dat dit met elke moderne smartphone zal werken, en zal dit ook veel eenvoudiger te onderhouden zijn.
Ipv. een app te ontwikkelen en onderhouden – met alle compatibileiteitsproblemen die erbij komen kijken – is het misschien eenvoudiger om een mobiele versie van de beveiligde website te maken, zoals bv. Europabank doet (met authenticatie via SMS?). Dan kan je er vrij gerust van uitgaan dat dit met elke moderne smartphone zal werken, en zal dit ook veel eenvoudiger te onderhouden zijn.
Re: Einde van de Rabobank applicatie
Kreeg vandaag mailtje met uitleg hierover.
Vind het wel jammer dat ze de oude app niet laten tot de nieuwe klaar is. Vind het toch een gemis voor een internetbank dat app (tijdelijk of voor langere tijd) niet toegankelijk zal zijn.
Vind het wel jammer dat ze de oude app niet laten tot de nieuwe klaar is. Vind het toch een gemis voor een internetbank dat app (tijdelijk of voor langere tijd) niet toegankelijk zal zijn.
Re: Einde van de Rabobank applicatie
Tja, als die app dan niet in regel is met de huidige wetgeving is die online laten natuurlijk wel een gevaar.