Electriciteit veranderen. Vast / Variabel
Re: Electriciteit veranderen. Vast / Variabel
Bij Ecopower speelt dit geen rol.Dag/nacht is 18cent.Ecopower is doorgaans het voordeligst bij laagverbruikers.De simulatie spreekt voor zich.MeOnline schreef:Wij hebben een verbruik van 900 kw in dag en 900 kw in nacht, evenveel dus.
Wat is dan het voordeligst? volgens VREG blijft dit ecopower
Ik ben verhuisd. Er moest een afrekening gebeuren zowel voor elektriciteit(ecopower) als voor gas(electrabe).
Ecopower was in minder dan een week verrekend. Met electrabel sukkel ik al 3 maand. Mailtjes worden bij ecopower nog dezelfde dag beantwoord. Bij de klantendienst van electrabel is het een echte miserie. Elke keer dat ik bel is er iemand anders, het geraakt niet opgelost. Ik nam contact op met de klantendienst omdat ik geen afrekening kreeg, dus ook geen herinnering. Nu blijkt dat mijn gegevens ondertussen doorgestuurd zijn naar een gerechtsdeurwaarder. Als ik daar naar bel weet hij van niets ...
Echt een pluim voor ecopower voor de vlotte en duidelijke afhandeling.
Ecopower was in minder dan een week verrekend. Met electrabel sukkel ik al 3 maand. Mailtjes worden bij ecopower nog dezelfde dag beantwoord. Bij de klantendienst van electrabel is het een echte miserie. Elke keer dat ik bel is er iemand anders, het geraakt niet opgelost. Ik nam contact op met de klantendienst omdat ik geen afrekening kreeg, dus ook geen herinnering. Nu blijkt dat mijn gegevens ondertussen doorgestuurd zijn naar een gerechtsdeurwaarder. Als ik daar naar bel weet hij van niets ...
Echt een pluim voor ecopower voor de vlotte en duidelijke afhandeling.
Ben volop bezig met alle leveranciers te vergelijken en proberen na te rekenen in excel. Graag enkele vraagjes aan jullie:
Iemand ervaring met Essent? Die hebben op dit moment (denk ik) een aanlokkelijk elektriciteit- en gastarief.
Ik denk niet dat ecopower voor mij het interessantste is, heb een warmwaterboiler (150 liter) die ik 's nachts laat opwarmen. En ik kan nog altijd intekenen in hun aandelen om hen te steunen.
Zijn er hier klanten van Wase Wind? Deze hebben wel een dag- en nachttarief (ook een soort all-in formule, zoals ecopower).
Iemand ervaring met Essent? Die hebben op dit moment (denk ik) een aanlokkelijk elektriciteit- en gastarief.
Ik denk niet dat ecopower voor mij het interessantste is, heb een warmwaterboiler (150 liter) die ik 's nachts laat opwarmen. En ik kan nog altijd intekenen in hun aandelen om hen te steunen.
Zijn er hier klanten van Wase Wind? Deze hebben wel een dag- en nachttarief (ook een soort all-in formule, zoals ecopower).
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Zit met mijn gas bij Essent en tot op heden geen problemen ondervonden. Het kan interessant zijn om een verschillende leverancier te nemen voor gas en elektriciteit. Dan kan je voor beiden voor de goedkoopste gaan.
Ik wou net mijn ecopowercontract naar de post doen en heb snel eens naar wase wind gekeken:
Vaste vergoeding dag : 60,00 euro
Vaste vergoeding nacht : 20,00 euro
dagverbruik : 1500 x 20.77 cent = 311,55 euro
nachtverbruik : 1500 x 13.91 cent = 208,65 euro
Korting gratis kWh 300 x 17.83 cent = - 53,49 euro
Totaal : 546,71 euro
Via vreg ( zelfde criteria)kom ik voor ecopower aan 480 kwh. Dus goedkoper
Vaste vergoeding dag : 60,00 euro
Vaste vergoeding nacht : 20,00 euro
dagverbruik : 1500 x 20.77 cent = 311,55 euro
nachtverbruik : 1500 x 13.91 cent = 208,65 euro
Korting gratis kWh 300 x 17.83 cent = - 53,49 euro
Totaal : 546,71 euro
Via vreg ( zelfde criteria)kom ik voor ecopower aan 480 kwh. Dus goedkoper
@ Mikke
Mijn nachtverbruik ligt wel wat hoger dan het dagverbruik (grofweg 35% dag, 65% nacht). Vandaar dat ecopower minder intressant zal zijn in mijn geval.
Mijn nachtverbruik ligt wel wat hoger dan het dagverbruik (grofweg 35% dag, 65% nacht). Vandaar dat ecopower minder intressant zal zijn in mijn geval.
Kan je geen verschillende categorieen maken?Want elke leverancier kan men niet overal krijgen.Bv Wase Wind levert niet in mijn regio,enz.Vaganzza schreef:Ben volop bezig met alle leveranciers te vergelijken en proberen na te rekenen in excel. Graag enkele vraagjes aan jullie:
Categorie 1.Leveranciers die over heel Vlaanderen leveren
Categorie 2.Leveranciers regio Limburg
Categorie 3.enz
Heb ondertussen nog 2 sites gevonden waar je je elektriciteits- en gastarieven kan narekenen:
http://www.stroomtarieven.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gastarieven.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Grote voordeel aan die sites: je kan een detailberekening opvragen! Het ziet er op het eerste zicht ook hetzelfde resultaat uit als bij de vreg.
Grote voordeel aan die sites: je kan een detailberekening opvragen! Het ziet er op het eerste zicht ook hetzelfde resultaat uit als bij de vreg.
Zie wel net dat je bij gastarieven moet betalen om de detail te zien, maar daar is dat niet zo belangrijk als bij elektriciteit.Vaganzza schreef:Heb ondertussen nog 2 sites gevonden waar je je elektriciteits- en gastarieven kan narekenen:
Vaganzza schreef:Zie wel net dat je bij gastarieven moet betalen om de detail te zien, maar daar is dat niet zo belangrijk als bij elektriciteit.Vaganzza schreef:Heb ondertussen nog 2 sites gevonden waar je je elektriciteits- en gastarieven kan narekenen:
BVB op stroom tarieven lijkt het of Ecopower elk jaar 250 € aan aandeel kost.
reden Ecopower wil niet mee betalen aan website. ( bron beheerder site)
daardoor staat Ecopower niet boven aan
dus vergelijken voor alles op http://www.vreg.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij mij geeft die toch hetzelfde resultaat als bij de vreg. Nu Ecopower is totaal niet moeilijk om je factuur zelf te berekenen
Afrekening is een ware verademing.Vaganzza schreef:Bij mij geeft die toch hetzelfde resultaat als bij de vreg. Nu Ecopower is totaal niet moeilijk om je factuur zelf te berekenen
Al jaren Eco klant.
Service niks dan goed over te vertellen.
Vragen via mail snel antwoord en geen calcenter om x maal zelfde verhaal.
Voor gas klant bij Lampiris.
factuur afrekening , overzicht wat betaald wanneer , wat in afrekening verrekend is een ramp.
voorschotten verhogen als ze zelf beslissen ja
voorschotten verhogen als klant vraagt , das een ander paar mouwen.
voorschotten die op en neer gaan op een jaar , liefst geen vragen stellen.
antwoorden blijven uit.
Nu nog een gas leverancier die werkt zoals Ecopower zou een verademing zijn.
Ik zit in zelfde situatie als u. Ecopower: alles verloopt prima!burcht1 schreef:Afrekening is een ware verademing.Vaganzza schreef:Bij mij geeft die toch hetzelfde resultaat als bij de vreg. Nu Ecopower is totaal niet moeilijk om je factuur zelf te berekenen
Al jaren Eco klant.
factuur afrekening , overzicht wat betaald wanneer , wat in afrekening verrekend is een ramp.
antwoorden blijven uit.
Lampiris: de goedkoopste, maar dat is ook alles. Voorschotten verhogen als klant gaat bijna niet. Ze komen dan af met: we berekenen voorschot op basis van verbruik van laatste jaar van vorige eigenaar. Maarja, dat huis heeft 2 jaar leeg gestaan ... :-s Dus maanden lang iets van 10 euro voorschot per maand om dan uiteindelijk een gepeperde afrekening te krijgen (nuja, ik wist dat die ging komen). Nu zijn voorschotten opnieuw berekent en ziet het er al wat beter uit.
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat een mens, die niet spilziek is en die een klein beetje zijn budget kan beheren (en voldoen we op spaargids niet allemaal aan die criteria ) bezielt om een verhoging van de voorschotten te vragen. Dat is toch ook geld weggooien ?Lanius schreef:Ik zit in zelfde situatie als u. Ecopower: alles verloopt prima!burcht1 schreef:
Afrekening is een ware verademing.
Al jaren Eco klant.
antwoorden blijven uit.
Lampiris: de goedkoopste, maar dat is ook alles. Voorschotten verhogen als klant gaat bijna niet. Ze komen dan af met: we berekenen voorschot op basis van verbruik van laatste jaar van vorige eigenaar. Maarja, dat huis heeft 2 jaar leeg gestaan ... :-s Dus maanden lang iets van 10 euro voorschot per maand om dan uiteindelijk een gepeperde afrekening te krijgen (nuja, ik wist dat die ging komen). Nu zijn voorschotten opnieuw berekent en ziet het er al wat beter uit.
Ik betaal gewoon liever de prijs die het ongeveer is, net zoals ik geen zaken koop op afbetaling.
Financieel gezien zijn lage voorschotfacturen gunstiger. Maar voorschotfacturen die ongeveer juist zijn, zijn al 1 van de vele zaken die ik dan minder in achterhoofd moet houden.
Ik kan heel goed omgaan met budgetten. Maar voor mij is geld maar een middel om te leven, niet om mijn leven te beheersen. Ik ben zeker niet spilziek, zoek prijsbrekers, etc... maar ach, ik heb tientallen leukere dingen te doen in het leven en die krijgen absoluut voorrang. Waarmee ik niet wil zeggen dat dit bij jou niet zo is ;-). Maar ik stel graag enkele limieten aan zaken die ik moet opvolgen, en zo geniet ik des te meer van de leuke zaken.
Financieel gezien zijn lage voorschotfacturen gunstiger. Maar voorschotfacturen die ongeveer juist zijn, zijn al 1 van de vele zaken die ik dan minder in achterhoofd moet houden.
Ik kan heel goed omgaan met budgetten. Maar voor mij is geld maar een middel om te leven, niet om mijn leven te beheersen. Ik ben zeker niet spilziek, zoek prijsbrekers, etc... maar ach, ik heb tientallen leukere dingen te doen in het leven en die krijgen absoluut voorrang. Waarmee ik niet wil zeggen dat dit bij jou niet zo is ;-). Maar ik stel graag enkele limieten aan zaken die ik moet opvolgen, en zo geniet ik des te meer van de leuke zaken.