Elegant Hotels
TIP
Re: Elegant Hotels
En vandaag herhalen ze die koerswinst nog eens.laeka schreef:Meer dan 4% erbij. Staat elegant tussen mijn andere aandelen.
@Belca, ik weet niet wat jij onder een pump en dump order verstaat ?
Dit lijkt mij een gewone order van een kopende- en verkopende- institutionele partij. Er zal snel genoeg een melding komen.
Dit lijkt mij een gewone order van een kopende- en verkopende- institutionele partij. Er zal snel genoeg een melding komen.
En op ELEGANTe stijl gaan we verder. Weer meer dan 5% erbij.
+0.50 GBp - big deal
Rustig in blijven zitten, grote discount t.o.v. NAV, en een bovengemiddeld dividendrendement.
Samen met de kleine marktwaarde twee redenen om echt ongerust te worden. Terecht of onterecht? De tijd zal het uitwijzen.Joost1000 schreef:....grote discount t.o.v. NAV, en een bovengemiddeld dividendrendement.
Misschien moet ik mijn kritische houding herzien. Deze week zie ik een aantal positieve signalen. Zo werden op 13 December twee grote aankopen verricht door bekende vermogensbeheerders: 5M aandelen voor Hargreaves Hale en 6M voor rekening van Legal & General. Deze laatste, beursgenoteerd en deel van de FTSE100, zal waarschijnlijk geen lichte beslissingen nemen. Te meer dat een deel van dat order bestemd is als ondersteuning van pensioenfondsen.Belca2 schreef:...twee redenen om echt ongerust te worden....
Je kan natuurlijk argumenteren dat daar tegenover een verkoper staat die het opportuun acht nu zijn aandelen te verkopen.
Misschien is hetwel diegene die enkele weken geleden 10M aandelen kocht aan 69p. Stel dat nu die aandelen verkocht werden met 2p winst, dan heeft de verkoper toch maar mooi £200.000 winst gemaakt. Waarom niet dan?
Een tweede signaal is de aanstelling van een nieuwe CFO. Deze laatste verlaat de gerenomeerde luxe keten Rocco Forte (onder meer Amigo in Brussel). Hij zal dat waarschijnlijk niet doen mocht hij geen potentieel in de keten zien.
Terzelfdertijd laat het management weten dat:
Zo kort voor het einde van het jaar moet het management een vrij goed inzicht hebben in de eindejaars boekingen. Hun verklaring klinkt dus vertrouwvol....expects the Group’s full year results for FY16 to be in line with market expectations...
Ik lees hierin ook een bevestiging van het dividend (rendement 10% !).
In principe zouden deze verwachtingen nu in de koers moeten weerspiegeld zijn. In ieder geval denk ik dat de bodem onder de koers gelegd is. OP 17 januari worden de FY resultaten voorgelegd.
Verkopende partij (Vision Capital Management Limited) is ook bekend, dezelfde als bij de vorige grote transactie, heft nu geen aandelen meer, is van (voor beide grote transactie) ruim 22% belang naar 0 gegaan, heeft verkocht tegen ca. 68-69p.
@Joost: interessant. waar heb je deze info gevonden? hoe sta jij nu tegenover EHG?
Resultaten worden precies gesmaakt. Met een hoog volume bijna 8% erbij.
Eerste tussentijdse dividend van 3,5 pence is een feit. Koers stijgt verder ondertussen staan we al 86 pence.laeka schreef:Luxe hotel keten op BARBADOS
NAV 161 pence
dividend 7 pence
Koers 65 pence
Weerstandslijn op 87 pence gebroken. Technisch gezien kunnen we nu naar richting 1 pond.
87 achter zich laten blijkt toch moeilijker dan gedacht