Elektriciteit neutraal zonder huisbatterij
Elektriciteit neutraal zonder huisbatterij
Installatie max. 10kwp, kostprijs 10300 euro.
Geen huisbatterij, is nutteloze kost.
Jaarlijkse stroom vraag 5000 kwh
2500 kwh rechtstreeks verbruik.
2500 kwh aangekocht aan 50 eurocent de kwh = 1250 euro
7500 kwh injectie en met terugleveringscontract van 18,30 eurocent de kwh =. 1372,5 euro
U krijgt bij eindafrekening nog 122,5 euro terug!!
Zonder installatie betaal je 2500 euro aan stroomkost jaarlijks!
Op 4 jaar heb je de installatiekist terug.
En van dag 1 is er een win/win situatie.
U betaald de eerste 4 jaar praktisch evenveel dan u stroom zou kopen.
Na 4 jaar ben je elektriciteit neutraal.
In dit senario heb je geen dure batterij nodig.
De terugleverings prijs zal met energie delen enkel maar stijgen of leveranciers zien die bron van goedkope stroom aankopen door hun handen glippen.
Gr Chris
Geen huisbatterij, is nutteloze kost.
Jaarlijkse stroom vraag 5000 kwh
2500 kwh rechtstreeks verbruik.
2500 kwh aangekocht aan 50 eurocent de kwh = 1250 euro
7500 kwh injectie en met terugleveringscontract van 18,30 eurocent de kwh =. 1372,5 euro
U krijgt bij eindafrekening nog 122,5 euro terug!!
Zonder installatie betaal je 2500 euro aan stroomkost jaarlijks!
Op 4 jaar heb je de installatiekist terug.
En van dag 1 is er een win/win situatie.
U betaald de eerste 4 jaar praktisch evenveel dan u stroom zou kopen.
Na 4 jaar ben je elektriciteit neutraal.
In dit senario heb je geen dure batterij nodig.
De terugleverings prijs zal met energie delen enkel maar stijgen of leveranciers zien die bron van goedkope stroom aankopen door hun handen glippen.
Gr Chris
Re: Elektriciteit neutraal zonder huisbatterij
En als je hier nog veel reclame voor gaat maken, zal de overheid hier straks een stokje voor steken...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Deze berekening kan, het enige dat je niet weet naar de toekomst toe zijn de injectietarieven. Dit bepaald je volledige terugverdientijd.
Ik vermoed zelfs dat er in de toekomst een regeling gaat komen als de elektriciteitstarieven laag of negatief zijn (op uurbasis) je op dat uur misschien zelfs gaat moeten betalen. Meestal in het weekend bij een zonnige winderige dag.
Koffiedik kijken en een gokje wagen dus
Ik vermoed zelfs dat er in de toekomst een regeling gaat komen als de elektriciteitstarieven laag of negatief zijn (op uurbasis) je op dat uur misschien zelfs gaat moeten betalen. Meestal in het weekend bij een zonnige winderige dag.
Koffiedik kijken en een gokje wagen dus
Denk ik niet is beste vorm van stroomproductie spreiding, alle injectiestroom in België zal eerst verbruikt worden voor er van buitenaf stroom moet ingevoerd worden en zeker als er overal gespreid wagens staan op te laden.
Iemand die nu denkt dat stroom goedkoper zal worden is er aan voor de moeite.
Dat zal in 2023 niet gebeuren wanneer ik mijn stroom deel/verkoop met contract aan een bedrijf die zeer veel stroom continu verbruikt.
Die 18 cent / kWh is inderdaad koffiedik kijken maar het kan zeker geen kwaad om naar de toekomst te kijken. Zonder zonnepanelen ben je bijna altijd gejost, tenzij je weinig stroom verbruikt en aan een goedkope prijs, zoals ik.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
18 eurocent, er zijn er die nu 20 eurocent geven.
En met energiedelen kan dat gemakkelijk naar 25 eurocent. Is geen koffiedik kijken.
En met energiedelen kan dat gemakkelijk naar 25 eurocent. Is geen koffiedik kijken.