Elektrische wagens - Pro en contra
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Elektrische wagens - Pro en contra
als je de prijs van hun luciferdoos van een VW I.D. ziet met zijn prijs.
De E-Golf zit ook aan 38.450€ (zonder opties)
De E-Golf zit ook aan 38.450€ (zonder opties)
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: Elektrische wagens - Pro en contra
Voor die prijs koop ik liever een Audi A5. Dat is tenminste een ferme bak ipv een trolley op 4 wielen.
Re: Elektrische wagens - Pro en contra
Waarschijnlijk maar tot je de prijs kent.Stulys schreef: ↑21 augustus 2017, 19:22 http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/artic ... isch.dhtml
Prachtig, heeft zeker mijn interesse

Re: Elektrische wagens - Pro en contra
Dat is voor liefhebbers van EV toch geen probleem.anonymous schreef: ↑21 augustus 2017, 21:07 Dit dingetje wordt al gehyped nog voor de eerste moer gedraaid is en de prijs zal navenant zijn. Daarbij is 400 km rijbereik in optimale omstandigheden nog steeds een lachertje, gezien zo'n busje eigenlijk dient om te reizen (voorzie maar voldoende verlofdagen als je in Spanje wil geraken).
Ik vind het ook een gaaf ding hoor maar alvorens hiephiephoera te roepen wil ik eerst de prijs wel eens weten. Grote kans dat het een bummer is.
Die betalen zelfs een voorschot voor een Tesla 3 die misschien drie jaar later geleverd zal worden en dit op basis van een paar digitale schetsen en cijfers van de producent zelf, een bedrijf dat nog nooit winst gemaakt heeft.
Moest een dealer van een atmosferische wagen de klant dergelijke condities voorstellen werd hij in zijn gezicht uitgelachen en verkocht hij geen auto. Omdat een EV (en zeker een Tesla) een gehypet marketing product is vinden ze zelfs klanten die er voor in de rij willen staan.

En dat voor een product dat nog in het begin van zijn ontwikkelingsstadium is en waarvan de techniek nog bijna even snel evolueert als een computer. Tegen de tijd dat je het effectief "mag" kopen is het verouderd.
Anderen trachten nu gewoon mee op die kar te springen. Hopelijk weer geen zeepbel.
Re: Elektrische wagens - Pro en contra
ontwikkelingsfase????
Het enige probleem is het risico van de batterijen.
Valt dat risico weg dan is het direct gedaan met benzine en diesel.
Wie the final solution heeft voor opslag van electriciteit, die zal een revolutie ontketenen, een hele grote....
Het enige probleem is het risico van de batterijen.
Valt dat risico weg dan is het direct gedaan met benzine en diesel.
Wie the final solution heeft voor opslag van electriciteit, die zal een revolutie ontketenen, een hele grote....
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Re: Elektrische wagens - Pro en contra
Inderdaad, net als de toekomstige uitvinder van het perpetuum mobile. 
Alleen wil ik die "revolutie" niet meer zelf meemaken.
Kan je net zo goed omdraaien. Het enige probleem van atmosferische motoren is de uitstoot. Wie dat terug kan brengen (en daar zijn ze ook al jaren aan het sleutelen) tot nul is binnen. Zonder een revolutie te ontketenen.
Je geeft trouwens in je eigen antwoord het probleem al aan. Voor elektrische opslag is er nog geen final solution zelfs niets dat in de buurt komt. Het product moet dus nog een hele lange ontwikkelingsfase door voor het zo ver is.
En dat zal waarschijnlijk geen "eureka" momentum zijn maar stapje voor stapje gaan. En toch zijn er dan al die hun geld daar drie jaar vooruit in willen steken? Om te "mogen" kopen. Laptops hebben trouwens ook zo'n gekte gekend en smartphone's bijna. Alleen is daar de investering en het verlies veel kleiner en terug te brengen tot gadget niveau.
Dan kijk ik liever de kat uit de boom tot het goedkoper en beter wordt.

Alleen wil ik die "revolutie" niet meer zelf meemaken.
Kan je net zo goed omdraaien. Het enige probleem van atmosferische motoren is de uitstoot. Wie dat terug kan brengen (en daar zijn ze ook al jaren aan het sleutelen) tot nul is binnen. Zonder een revolutie te ontketenen.
Je geeft trouwens in je eigen antwoord het probleem al aan. Voor elektrische opslag is er nog geen final solution zelfs niets dat in de buurt komt. Het product moet dus nog een hele lange ontwikkelingsfase door voor het zo ver is.
En dat zal waarschijnlijk geen "eureka" momentum zijn maar stapje voor stapje gaan. En toch zijn er dan al die hun geld daar drie jaar vooruit in willen steken? Om te "mogen" kopen. Laptops hebben trouwens ook zo'n gekte gekend en smartphone's bijna. Alleen is daar de investering en het verlies veel kleiner en terug te brengen tot gadget niveau.
Dan kijk ik liever de kat uit de boom tot het goedkoper en beter wordt.
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Elektrische wagens - Pro en contra
Eandis wil laadpalen plaatsen tegen 2020.
Tegen 2020 moeten er in het ganse land 2.500 laadpalen komen, hetzij 1 per 2.285 voertuigen (cijfers 2016) op dit moment.
In de regio Waasland komt dat (met 44 stuks) overeen met minder dan één laadpaal per 10.000 inwoners.
Tegen 2020 moeten er in het ganse land 2.500 laadpalen komen, hetzij 1 per 2.285 voertuigen (cijfers 2016) op dit moment.
In de regio Waasland komt dat (met 44 stuks) overeen met minder dan één laadpaal per 10.000 inwoners.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: Elektrische wagens - Pro en contra
Tommeke krijg tnavolging:
https://www.autoblog.nl/nieuws/milieu-m ... l-s-101542
https://www.autoblog.nl/nieuws/milieu-m ... l-s-101542
Re: Elektrische wagens - Pro en contra
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-loke ... -a3239427/Spruitekop schreef: ↑23 augustus 2017, 16:38 Eandis wil laadpalen plaatsen tegen 2020.
Tegen 2020 moeten er in het ganse land 2.500 laadpalen komen, hetzij 1 per 2.285 voertuigen (cijfers 2016) op dit moment.
In de regio Waasland komt dat (met 44 stuks) overeen met minder dan één laadpaal per 10.000 inwoners.
Wie bied er meer?
Regio telt 102 laadpalen voor elektrische wagens. Die van Eandis en die van anderen komen daar bij. De gps van mijn wagen geeft de laadpalen weer. Er staan er meer als je denkt. De meeste gebruikers laden thuis of op het werk.
Re: Elektrische wagens - Pro en contra
Ca 45.000 euro (in Duitsland), te koop vanaf 2022 ...Cronos schreef: ↑22 augustus 2017, 09:36Waarschijnlijk maar tot je de prijs kent.Stulys schreef: ↑21 augustus 2017, 19:22 http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/artic ... isch.dhtml
Prachtig, heeft zeker mijn interesse
Bron: Auto Bild nr 34
Re: Elektrische wagens - Pro en contra
Jammer dat het artikel geen enkele becijfering doet of een bron vermelding maakt.Fakkel schreef: ↑20 augustus 2017, 18:57 Dit artikel hanteert volledig andere getallen voor de vergelijking tussen elektrische en conventionele auto's dan hier al geponeerd werden.
http://www.fleet.be/de-heerschappij-van ... en-leugen/
En dan staat in het besluit absolute onzin zoals:
Temeer omdat de vooruitgang op het vlak van verbrandingsmotoren steeds sneller zal gaan.

De argumentatie van de auteur snap ik ook niet zo goed. Als niet 100% van het wagenpark binnen korte termijn volledig door elektrische auto's kan vervangen worden dan is de elektrische auto een leugen? Waarom zou 50% vervangen dan niet mogelijk kunnen zijn?
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Re: Elektrische wagens - Pro en contra
Dat is de grootste onzin die ik ooit gelezen heb, de auteur is dan ook iemand afkomstig van d'Ieteren...
De vooruitgang gaat steeds trager, en om de verbrandingsmotor nog zuiniger te maken moeten fabrikanten SJOEMELEN. Dat zou iemand van bij d'Ieteren toch goed meoten weten? Die arme man zit nog helemaal in de ontkenningsfase.
Re: Elektrische wagens - Pro en contra
De kracht van elk systeem zit juist in haar uniformiteit. Als je 30% auto's op benzine - diesel zou hebben, 30% CNG - aardgas, en 30% electriciteit en dan nog 10% waterstof of weet ik veel, dan moet je voor al die types 'tankstations' hebben. Dat rendeert niet meer, dus veel van die dingen sluiten / er worden weinig van die stations geopend. Voor je het weet moet je kilometers om gaan rijden om een passend tankstation te vinden. En thuis "tanken" met electriciteit is voor de meerderheid van de bevolking géén optie. Slechts een kleine minderheid heeft een eigen oprit, alle anderen hebben die mogelijkheid niet of maar heel moeilijk.
Alle banken zijn ook een beetje verschillend, maar hun bankkaarten werken wél allemaal in één automaat aan de kassa. Stel u voor dat een warenhuis van elke bank een aparte terminal moest hebben. "O, u bent bij KBC, momentje, ik zoek even de betaalterminal". Of "O, u bent bij Belfius, dan moet u aan kassa 4 gaan, hier aan kassa 6 kan enkel Fortis betalen".
Zelfs al zouden er gigantische combi-tankstations komen met traditionele pompen, gas, waterstof en laadpalen, dan nog is dit compleet onmogelijk te verwezenlijken op alle kleine onbemande "express" pompen ergens te lande, dus de facto een hoop omrijden.
Re: Elektrische wagens - Pro en contra
Eerlijk gezegd zie ik daar enkel voor waterstof een probleem.
CNG is nog aan het bijbenen en zal in vele tankstations verkrijgbaar zijn, maar niet overal. Hoeft toch ook niet?
Elektrische snellaadstations van Tesla heb je er momenteel 9 in België met 5 in aanbouw.
Voor wie een doorrit maakt op lange afstand lijkt me dat er inderdaad niet veel meer nodig zijn dan een tiental. Op de E411 ontbreekt het wel nog zie ik, maar je kan in Luxemburg ook weer snelladen.
Thuis "tanken" met elektriciteit is misschien voor velen van de bevolking geen optie, het is wel dé optie voor quasi alle elektrische rijders. En dus is het potentieel marktaandeel voor elektrische wagens nog altijd heel groot in BE.
En het kan uiteindelijk wel, zie naar Nederland, daar hebben de rijwoninkjes ook geen eigen garage maar er zijn tal van elektrische parkeerplaatsen.
Dit is net zoals zeggen dat zonnepanelen er nooit kunnen komen omdat huurders ze niet op hun huurhuis dak gaan leggen.
CNG is nog aan het bijbenen en zal in vele tankstations verkrijgbaar zijn, maar niet overal. Hoeft toch ook niet?
Elektrische snellaadstations van Tesla heb je er momenteel 9 in België met 5 in aanbouw.
Voor wie een doorrit maakt op lange afstand lijkt me dat er inderdaad niet veel meer nodig zijn dan een tiental. Op de E411 ontbreekt het wel nog zie ik, maar je kan in Luxemburg ook weer snelladen.
Thuis "tanken" met elektriciteit is misschien voor velen van de bevolking geen optie, het is wel dé optie voor quasi alle elektrische rijders. En dus is het potentieel marktaandeel voor elektrische wagens nog altijd heel groot in BE.
En het kan uiteindelijk wel, zie naar Nederland, daar hebben de rijwoninkjes ook geen eigen garage maar er zijn tal van elektrische parkeerplaatsen.
Dit is net zoals zeggen dat zonnepanelen er nooit kunnen komen omdat huurders ze niet op hun huurhuis dak gaan leggen.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash