Elektro/Witgoed: welk merk?
Re: Elektro/Witgoed: welk merk?
Ik koop altijd bij ELGB. Daar heb je tenminste een deftige dienst na verkoop. En voor mijn wasmachine van AEG waren ze goedkoper dan Vandenborre en consoorten. In plaats van verkopers met praatjes werken daar techniekers die de verkoop doen.
Re: Elektro/Witgoed: welk merk?
@haelewyn: Wat je bescrhijft is exact de belgische wetgeving. Na 6 maand is het aan jou om te bewijzen dat het om een productiefout gaat. Begin daar maar eens aan. Maar dat is nu eenmaal de wet. Dat andere fabrikanen soepeler omspringen met de garantievoorwaarde siert hen, maar heeft niets te maken met dat Apple zich niet aan de wet houdt. Overigens heb ik zelf net de tegenovergestelde ervaring. Ik denk ook at Mobistar er zich iets te gemakkelijk van af maakt. Als Mobistar jou die gsm verkocht heeft is het aan Mobistar om de garantie te leveren, niet aan Apple.
Re: Elektro/Witgoed: welk merk?
Ik durf dan ook gerust stellen dat de feitelijke wettelijke garantie in dit land dan ook maar 6 maand bedraagt. Die andere 18 maand is commerciële garantie.
Re: Elektro/Witgoed: welk merk?
Ik ben het eens met inversor maar ook (de helft) met Sintorama.
De wetgeving laat nog een grote opening voor interpretatie.
Dat luxemerk, een van de grootste bedrijven ter wereld, kortom dat ene bedrijf waar enorm veel geld en winst achter zit is net de gierigste in het leveren van garantie en dat stoort me.
Als de garantie van Fiat morgen altijd heel vlot zou geleverd worden en die van Mercedes met de grootste moeite zegt dat iets over het laatste merk en zijn doelstellingen.
Over auto's gepraat : daar heb je die problemen eigenlijk zelden en de herstellingen die men doet op kosten van de fabrikant zijn veel duurder.
Het is toch niet meer dan normaal om aan te nemen dat een zeer dure telefoon minstens 2 jaar meegaat zonder stuk te gaan ? Het discussiepunt : 'was het defect er al bij de aankoop' is in feite 'lulkoek'.
Als een onderdeel geen 2 jaren meegaat en er geen sporen van abnormaal gebruik edm kunnen worden vastgesteld... waarom zou men dan aannemen dat er geen fout gebeurd is bij het ontwerp of bij de productie ? De bewijslast ligt bij de consument.. en het is bijna niet te bewijzen.
In mijn geval : ik was niet de klant van Mobistar. Ik had het toestel tweedehands gekocht van een particulier die me de originele faktuur heeft gegeven. De garantie blijft, voor zover ik weet, bestaan.
De bediende weigerde ook niet om iets te doen maar raadde me af om het toestel op te sturen. Ik zou het natuurlijk enige tijd kwijt geweest zijn maar volgens hem kwamen alle herstellingen op een toestel van meer dan 6 maanden oud, terug zonder garantie. Herstelling aan HUN tarief.
Ik koos er voor om de Iphone te laten repareren bij een hersteller waar ik mocht toekijken op de herstelling en waar ik de kosten op voorhand kon kennen.
De wetgeving laat nog een grote opening voor interpretatie.
Dat luxemerk, een van de grootste bedrijven ter wereld, kortom dat ene bedrijf waar enorm veel geld en winst achter zit is net de gierigste in het leveren van garantie en dat stoort me.
Als de garantie van Fiat morgen altijd heel vlot zou geleverd worden en die van Mercedes met de grootste moeite zegt dat iets over het laatste merk en zijn doelstellingen.
Over auto's gepraat : daar heb je die problemen eigenlijk zelden en de herstellingen die men doet op kosten van de fabrikant zijn veel duurder.
Het is toch niet meer dan normaal om aan te nemen dat een zeer dure telefoon minstens 2 jaar meegaat zonder stuk te gaan ? Het discussiepunt : 'was het defect er al bij de aankoop' is in feite 'lulkoek'.
Als een onderdeel geen 2 jaren meegaat en er geen sporen van abnormaal gebruik edm kunnen worden vastgesteld... waarom zou men dan aannemen dat er geen fout gebeurd is bij het ontwerp of bij de productie ? De bewijslast ligt bij de consument.. en het is bijna niet te bewijzen.
In mijn geval : ik was niet de klant van Mobistar. Ik had het toestel tweedehands gekocht van een particulier die me de originele faktuur heeft gegeven. De garantie blijft, voor zover ik weet, bestaan.
De bediende weigerde ook niet om iets te doen maar raadde me af om het toestel op te sturen. Ik zou het natuurlijk enige tijd kwijt geweest zijn maar volgens hem kwamen alle herstellingen op een toestel van meer dan 6 maanden oud, terug zonder garantie. Herstelling aan HUN tarief.
Ik koos er voor om de Iphone te laten repareren bij een hersteller waar ik mocht toekijken op de herstelling en waar ik de kosten op voorhand kon kennen.
Re: Elektro/Witgoed: welk merk?
Een pluim voor Samsung in dit geval. Vorige maand raakte ik met mijn Samsung J5 (179 euro gekost) niet meer op 4G. Ik kon enkel nog op 2G. Ook gebeurde het regelmatig dat mensen die mij wilden opbellen op de voicemail terecht kwamen terwijl mijn telefoon wel degelijk aan stond. Het toestel is anderhalf jaar oud. Binnen gedaan en ik had me al verwacht aan één of andere uitvlucht (water, oneigenlijk gebruik, enz) maar groot was mijn verbazing toen ik gisteren bericht kreeg dat mijn toestel binnen was na herstelling. En het werkt weer perfect.
Re: Elektro/Witgoed: welk merk?
Ik heb eens met een wiko smartphone problemen.
Was wel leuk dat je hem 3 weken kwijt bent en dan terug ziet dat ze gewoon een software reset hebben uitgevoerd en voor de rest niets. Daarna terug ingediend direct nadat het toestel van de winkel haalde. Dat was dan nog voor die winkel werd overgenomen door base. Kan niet direct meer op de naam komen.
Was wel leuk dat je hem 3 weken kwijt bent en dan terug ziet dat ze gewoon een software reset hebben uitgevoerd en voor de rest niets. Daarna terug ingediend direct nadat het toestel van de winkel haalde. Dat was dan nog voor die winkel werd overgenomen door base. Kan niet direct meer op de naam komen.