Elektro/Witgoed: welk merk?
Elektro/Witgoed: welk merk?
Mijn vriendin en ik gaan binnenkort samenwonen en zijn op zoek naar heel wat witgoed:
- koelkast
- diepvriezer
- strijkijzer
- wasmachine
- droogkast
- ...
Er zijn gigantische prijsverschillen tussen alle merken, maar ik heb de indruk dat er pakweg drie categorieën van merken zijn (?):
A-merken (bvb Miele)
B-merken (bvb AEG)
C-merken (bvb Whirlpool)
Nu vind ik het vrij eenvoudig om alle energieverbruiken te vergelijken, maar het is helemaal niet eenvoudig om 'levensduur' van de toestellen te vergelijken. Zal een wasmachine van Miele echt veel langer meegaan dan een wasmachine van Whirlpool? Bestaan er "rankings" tussen verschillende merken welke merken kwalitatief vergelijkbare toestellen afleveren?
- koelkast
- diepvriezer
- strijkijzer
- wasmachine
- droogkast
- ...
Er zijn gigantische prijsverschillen tussen alle merken, maar ik heb de indruk dat er pakweg drie categorieën van merken zijn (?):
A-merken (bvb Miele)
B-merken (bvb AEG)
C-merken (bvb Whirlpool)
Nu vind ik het vrij eenvoudig om alle energieverbruiken te vergelijken, maar het is helemaal niet eenvoudig om 'levensduur' van de toestellen te vergelijken. Zal een wasmachine van Miele echt veel langer meegaan dan een wasmachine van Whirlpool? Bestaan er "rankings" tussen verschillende merken welke merken kwalitatief vergelijkbare toestellen afleveren?
Re: Elektro/Witgoed: welk merk?
Wij hadden vroeger veel van whirlpool, maar dat zouden we niet meer terug doen.
Na 5 jaar was de ijskast kapot en was na 3 jaar al aan een herstelling toe.
Vaatwas na 5 jaar stukken en na 7 jaar finaal helemaal kapot.
IJskast vervangen door een bosch model, erg tevreden van.
Vaatwas vervangen door Miele, dat machine staat elke dag op en in het weekend soms meerdere keren per dag.
We zullen zien in de toekomst of het het waard was.
Wasmachine van AEG ook na een kleine 8 jaar om zeep!
Onlangs vervangen door een Miele, hier hetzelfde verhaal: machine staat veel op.
Alhoewel, we zochten een toestel met veel minder programma's een toeters en bellen, prijs viel goed mee.
TIP: koop uw machines alle tegelijk in de Solden en vraag om een pakket prijs.
Je hebt een prachtige hefboom doordat je zoveel toestellen wenst te kopen.
Geen enkele verkoper wil dit laten schieten.
Na 5 jaar was de ijskast kapot en was na 3 jaar al aan een herstelling toe.
Vaatwas na 5 jaar stukken en na 7 jaar finaal helemaal kapot.
IJskast vervangen door een bosch model, erg tevreden van.
Vaatwas vervangen door Miele, dat machine staat elke dag op en in het weekend soms meerdere keren per dag.
Wasmachine van AEG ook na een kleine 8 jaar om zeep!
Onlangs vervangen door een Miele, hier hetzelfde verhaal: machine staat veel op.
Alhoewel, we zochten een toestel met veel minder programma's een toeters en bellen, prijs viel goed mee.
TIP: koop uw machines alle tegelijk in de Solden en vraag om een pakket prijs.
Je hebt een prachtige hefboom doordat je zoveel toestellen wenst te kopen.
Geen enkele verkoper wil dit laten schieten.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Voor diepvries en koelkast moest ik een Liebherr hebben.
Deze hebben we gekocht bij Elektro Loeters die ze verkoopt aan sterk verminderde prijzen.
Atag en Miele halen hun koelkasten ook bij Liebherr en rebranden ze dacht ik?
Wasmachine is AEG en werkt na 6 jaar nog altijd even goed.
Droogkast is een gedoneerde Miele van 20 jaar oud waar ik al 2 condensatoren moest vervangen.
In mijn ogen is een droogkast sowieso energieverslindend en is de meerprijs voor een droogkast met warmtepomp absurd.
Natuurlijk moest ik geen aankoopprijs rekenen omdat ik ze gekregen heb.
Deze hebben we gekocht bij Elektro Loeters die ze verkoopt aan sterk verminderde prijzen.
Atag en Miele halen hun koelkasten ook bij Liebherr en rebranden ze dacht ik?
Wasmachine is AEG en werkt na 6 jaar nog altijd even goed.
Droogkast is een gedoneerde Miele van 20 jaar oud waar ik al 2 condensatoren moest vervangen.
In mijn ogen is een droogkast sowieso energieverslindend en is de meerprijs voor een droogkast met warmtepomp absurd.
Natuurlijk moest ik geen aankoopprijs rekenen omdat ik ze gekregen heb.
Wat rekenen jullie onder 'levensduur'?
Wij hadden een inbouwmicrogolf van Miele, na 7tal jaar werkte de startknop niet meer. Hersteller zei dat dit een gekend probleem was, het volledige paneel moest vervangen worden: 500 euro + werkuren. Voor dat geld heb je bij een ander merken al minstens 3 degelijke niet-inbouwmicrogolfovens met een pak meer functies als een van 7 jaar oud.
In het verleden ook gemerkt bij de vaatwas van miele, deze heeft lang meegegaan, maar om de 2 jaar dienden hier en daar onderdelen die moesten worden vernieuwd waardoor je uiteindelijk ook een behoorlijk bedrag hebt uitgegeven aan een verouderde energieverslindende machine.
Wij hadden een inbouwmicrogolf van Miele, na 7tal jaar werkte de startknop niet meer. Hersteller zei dat dit een gekend probleem was, het volledige paneel moest vervangen worden: 500 euro + werkuren. Voor dat geld heb je bij een ander merken al minstens 3 degelijke niet-inbouwmicrogolfovens met een pak meer functies als een van 7 jaar oud.
In het verleden ook gemerkt bij de vaatwas van miele, deze heeft lang meegegaan, maar om de 2 jaar dienden hier en daar onderdelen die moesten worden vernieuwd waardoor je uiteindelijk ook een behoorlijk bedrag hebt uitgegeven aan een verouderde energieverslindende machine.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Voor de mensen die niet bang zijn om zelf de handen uit de mouwen te steken:
http://www.datrepareerikzelfwel.nl/
Ik heb daar al enkele keren onderdelen besteld voor een fractie van de prijs die de plaatselijke electrozaak rekent.
http://www.datrepareerikzelfwel.nl/
Ik heb daar al enkele keren onderdelen besteld voor een fractie van de prijs die de plaatselijke electrozaak rekent.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Dit weekend bij Mediamarkt Nederland de " btw - weg ermee"actie
-- > je betaalt maw op een hele selectie producten geen btw.
www.mediamarkt.nl
In België is dit meestal ergens rond maart.
Miele doet in Belgie wel nooit mee in die actie.
-- > je betaalt maw op een hele selectie producten geen btw.
www.mediamarkt.nl
In België is dit meestal ergens rond maart.
Miele doet in Belgie wel nooit mee in die actie.
Voor elektrotoestellen is 21% korting op de "aanbevolen verkoopprijs" gewoon normale prijs .
7jaar geleden goedkoop wasmachine en droogkast gekocht van zannussie, tot nu toe nog geen problemen mee gehad.
Dus ik zou terug voor een goedkopere gaan.
Dus ik zou terug voor een goedkopere gaan.
Toestel kopen met weinig toeters en bellen. Bevat minder elektronica en geeft minder storingen.
Wie heeft er een vaatwas nodig met 12 programma's ?
Wie heeft er een vaatwas nodig met 12 programma's ?
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
En als die toestellen buiten garantie kapot gaan eerst zelf eens sleutelen.
Als je mooi foto's neemt van elke stap dan kun je ze gemakkelijk terug samen steken.
En als je teveel kracht moet zetten om iets open te krijgen blijf je er best af.
Kans is groot dat er iets breekt waardoor je het niet meer goed samen krijgt ...
Als je mooi foto's neemt van elke stap dan kun je ze gemakkelijk terug samen steken.
En als je teveel kracht moet zetten om iets open te krijgen blijf je er best af.
Kans is groot dat er iets breekt waardoor je het niet meer goed samen krijgt ...
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
bij intensief gebruik toestel kopen waarbij je verlengde garantie kan krijgen....eventueel tegen bij betalen.
Loeters heeft idd prijzen +/- vergelijkbaar met de Nederlandse webshops. Of dat nu bij de plaatselijke elektrozaak is die de politieke hanteert van catalogusprijs=onze prijs, bij de webshop of bij een discounter als Loeters, de service is hetzelfde, want van de fabriek uit. Enige nadeel van de Nederlandse webshops is de beschikbaarheid van onderdelen. Het kan zijn dat deze speciaal moeten besteld worden en dan duurt het wat langer. Om deze reden kochten we bij Loeters.ThibautD schreef: Deze hebben we gekocht bij Elektro Loeters die ze verkoopt aan sterk verminderde prijzen.
Voor alles wat met water in contact komt, lijkt mij Miele hét merk te zijn: onze vaatwasser is een Miele, net als onze stoomoven. Miele voor een koelkast of vriezer lijkt me weggegooid geld, dat zijn dacht ik Liebherrs met een ander stempeltje op, maar Liebherr schijnt goed te zijn hiervoor. Novy is voor dampkappen hét merk. En als je dan een beetje comfort wil en met je inductiekookplaat die dampekap willen bedienen (de onze staat te hoog om er aan te kunnen zonder afstandsbediening) zal deze ook best van Novy zijn. Natuurlijk niets van aantrekken als je kap met de hand te bedienen is.
AEG zou ik nooit meer kopen. Alles wat wij ooit van AEG hadden, is veel te snel maar ook veel te traag stuk gegaan (meestal net na garantieperiode).
Siemens en Bosch komen uit dezelfde stal. Die zijn uitwisselbaar. Wij hebben onze keuken met 4 van deze toestellen laten uitrusten, laat ons hopen dat de oude naam en faam ervan in orde is.
Droogkast en wasmachine zijn Samsung. Zijn nog te recent om oordeel te vellen. Korea heeft het aura van het Aziatische Duitsland te zijn, we'll see. De microgolf van LG gaat intussen 17 jaar mee!!!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Inderdaad, gelijk waar je hem koopt: je hebt fabrieksgarantie.
Loeters: niet helemaal tevreden over. Ik had een reeks toestellen en daardoor een speciale groepsprijs gevraagd. Uiteindelijk alles apart in Duitsland en Nederland besteld en nog goedkoper uit. Inclusief levering dan nog.
Loeters: niet helemaal tevreden over. Ik had een reeks toestellen en daardoor een speciale groepsprijs gevraagd. Uiteindelijk alles apart in Duitsland en Nederland besteld en nog goedkoper uit. Inclusief levering dan nog.
Ik koop veel op vandenborre - 2e keuze. Je krijgt gemakkelijk 100,00 euro en meer korting omdat de verpakking beschadigd is of er een kras op het toestel is.
Ik heb zelf heel slechte ervaringen met Coolblue (verkopen 2e handsproducten als nieuw en als je een mail stuurt lachen ze je uit en noemen ze u een leugenaar). Tevens weigert de leverancier het toestel te installeren om drogredenen en is het achteraf allemaal uw eigen fout.
Ik zou wel wachten tot het solden zijn. Wat je eventueel kan doen is het product dat je wenst te kopen op te zoeken bij de consumentenbond of test-aankoop. Je kan bij TA een proefabonnement nemen en zo hun testen lezen. Of deze 100% correct zijn laat ik in het midden.
Uiteraard ook op de websites lezen wat de beoordelingen zijn. Het product googelen kan ook wonderen doen. Onthoud wel dat mensen rapper reclameren dan stoefen (zie mijn 2e alinea ).
En persoonlijk kies ik zowel voor AEG - Siemens/bosch (zelfde producten) als voor beko en Whirlpool.
Hangt ook van de prijs af. Jullie zijn nog jong veronderstel ik, dus nu op elk toestel 200,00 euro besparen x 6 toestellen, dat loopt op! Als er dan eens een kapot is na 5 jaar, tja dan koop je dan toch gewoon het beste of betere merk.
Ik heb zelf heel slechte ervaringen met Coolblue (verkopen 2e handsproducten als nieuw en als je een mail stuurt lachen ze je uit en noemen ze u een leugenaar). Tevens weigert de leverancier het toestel te installeren om drogredenen en is het achteraf allemaal uw eigen fout.
Ik zou wel wachten tot het solden zijn. Wat je eventueel kan doen is het product dat je wenst te kopen op te zoeken bij de consumentenbond of test-aankoop. Je kan bij TA een proefabonnement nemen en zo hun testen lezen. Of deze 100% correct zijn laat ik in het midden.
Uiteraard ook op de websites lezen wat de beoordelingen zijn. Het product googelen kan ook wonderen doen. Onthoud wel dat mensen rapper reclameren dan stoefen (zie mijn 2e alinea ).
En persoonlijk kies ik zowel voor AEG - Siemens/bosch (zelfde producten) als voor beko en Whirlpool.
Hangt ook van de prijs af. Jullie zijn nog jong veronderstel ik, dus nu op elk toestel 200,00 euro besparen x 6 toestellen, dat loopt op! Als er dan eens een kapot is na 5 jaar, tja dan koop je dan toch gewoon het beste of betere merk.
Bij ons was Loeters €100 duurder op een bedrag van rond de €3000. Zelfs diverse Hollandse webshops (met wie je ook kan onderhandelen!) konden niet aan deze offerte. Uiteindelijk voor Loeters gekozen en €100 méér betaald omwille van a) wisselstukken (al is dat niet echt een groot nadeel) en b) dat we met kredietkaart konden betalen. Onze (gratis, afin in pakketprijs van veel te dure bank waar ik nog 10 jaar slaaf moet zijn) kredietkaart komt met een extra witgoedgarantie van +2 jaar.bartgo schreef:Inderdaad, gelijk waar je hem koopt: je hebt fabrieksgarantie.