Elia
TIP
Re: Elia
High: 38,70 EUR
Low: 38,10 EUR
Zeer volatiel verloop terwijl Elia normaal een toonbeeld van stabiliteit is.
Low: 38,10 EUR
Zeer volatiel verloop terwijl Elia normaal een toonbeeld van stabiliteit is.
Is er een reden voor de grote plotse daling???
zeezout verkocht zijn aandelenzeezout schreef:...Elia valt dus uit de Zeezoutjes ten voordelen van bpost.
goede timing, zeezout!
Helaas nergens gelezen dat Zeezout z'n aandelen Elia omruilde voor BPost.
'k hou Elia bij.
'k hou Elia bij.
Elia heeft haar CEO ontslagen na een verschil in visie.
Was de reden dan de nieuwe CEO, een beslissing die al door enkelingen gekend was?Zeus schreef:Is er een reden voor de grote plotse daling???
Het officiële persbericht is uiterst kort en zakelijk wat er op wijst dat er harde woorden gevallen zijn. Mijn inschatting is als volgt: Er zijn twijfels gerezen over de hoogte van het dividend als gevolg van de lage interest voeten (waarvan Elia slechts ten dele afhankelijk is). J. Vandermeire is ambitieus en wil zijn geld investeren in verdere expansie van het netwerk (bv. Griekenland) om toekomstige inkomststromen veilig te stellen. De hoofdaandeelhouders (De Gemeenten voor ongeveer 48%) hebben onmiddellijk geld nodig en zien die expansie en bijhorende investeringen niet zitten. Gevolg een meningsverschil en JV trekt aan het kortste eind.
Vorige week nog heeft D. Furniere (KBC Securities) zijn bijkopen advies met een koersdoel van €39 nog bevestigd. Misschien wordt het vandaag wel het ideale instap- of bijkoopmoment.
Fernand Huts als nieuwe CEO? maar dat zou dan wel in flagrante tegenspraak zijn met mijn hypothese.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Bedankt voor je uitstekende analyse Belca2.
Heel verontrustend allemaal. Gemeentebudgetten staan inderdaad zwaar onder druk en dat zorgt voor tegengestelde belangen. Om die reden zou de koers voor mij ook heel erg moeten zakken om bij te kopen. Elia moet in mijn portefeuille eerst voor stabiliteit en dan pas voor rendement zorgen - als een obligatie eigenlijk.
Heel verontrustend allemaal. Gemeentebudgetten staan inderdaad zwaar onder druk en dat zorgt voor tegengestelde belangen. Om die reden zou de koers voor mij ook heel erg moeten zakken om bij te kopen. Elia moet in mijn portefeuille eerst voor stabiliteit en dan pas voor rendement zorgen - als een obligatie eigenlijk.
-
- Full Member
- Contacteer:
Sorry ze maar welke uitstekende analyse?
Het enige dat ik zie (met veel respect voor Belca2 ) is een hypothetische interpretatie van Belca2 van een weinig zeggend persbericht.
En hoewel de hypothese aannemelijk klinkt, kan het evengoed volledig een ander oorzaak hebben. Het zal later wel duidelijker worden wat de echte reden was.
Het enige dat ik zie (met veel respect voor Belca2 ) is een hypothetische interpretatie van Belca2 van een weinig zeggend persbericht.
En hoewel de hypothese aannemelijk klinkt, kan het evengoed volledig een ander oorzaak hebben. Het zal later wel duidelijker worden wat de echte reden was.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Mocht ik altijd wachten om te ageren tot elk probleem voor iedereen duidelijk is dan zat ik nu met een hoop waardeloze aandelen.
En in het persbericht staat letterlijk
Maar zoals altijd, elk z'n mening.
En in het persbericht staat letterlijk
Dat verschil in visie is een probleem voor een verondersteld saai bedrijf als Elia. Dat verschil in visie is is geen interpretatie, dat is een feit. Het opstappen van de CEO is een feit. Dat de gemeenten geld willen zien is een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.De Raad van Bestuur van Elia heeft vandaag besloten om een einde te stellen aan de samenwerking met Jacques Vandermeiren, de huidige Chief Executive Officer van het bedrijf ingevolge een verschil in visie.
Maar zoals altijd, elk z'n mening.
Nochtans geeft Elia nog het volgende mee:
Elia benadrukt dat het ontslag van Vandermeiren geen impact heeft op lopende infrastructuurprojecten en 'de internationale ontwikkeling van Elia en 50Hertz'
Elia benadrukt dat het ontslag van Vandermeiren geen impact heeft op lopende infrastructuurprojecten en 'de internationale ontwikkeling van Elia en 50Hertz'
Huts? Neen bedankt. 'k Ben geen fan van die Huts.Belca2 schreef:Fernand Huts als nieuwe CEO? maar dat zou dan wel in flagrante tegenspraak zijn met mijn hypothese.