Elia
TIP
Re: Elia
De Tijd publiceert vandaag (blz 17) een poging tot reconstructie van de Bestuurdersvergadering. Mijn inschatting was blijkbaar niet helemaal onjuist. . ...De grootste frustratie over de CEO was binnen het kamp van de gemeenten te vinden....ze huiveren van verdere groei en buitenlandse expansie....
Eigenaardig was wel dat de drijvende kracht achter het ontslag de onafhankelijke bestuurders waren! Volgens de krant viel G. Versnick (nochtans voorzitter van Publi-T) uit de lucht toen het voorstel ten berde kwam. Waarnemers wijzen dan ook naar de rol van de Brusselse en Waalse vertegenwoordigers van de gemeenten. ...De Franstaligen, met de PS op kop, zouden azen op een CEO die hun gunstiger gezing is....
Wat mij betreft, dan nog liever iemand uit Hut's stal.
J. Vandermeiren; ...Het is steeds minder duidelijk wat het bestuur wil. Dat baart mij zorgen voor de toekomst van Elia, want er zijn mooie projecten....
Eigenaardig was wel dat de drijvende kracht achter het ontslag de onafhankelijke bestuurders waren! Volgens de krant viel G. Versnick (nochtans voorzitter van Publi-T) uit de lucht toen het voorstel ten berde kwam. Waarnemers wijzen dan ook naar de rol van de Brusselse en Waalse vertegenwoordigers van de gemeenten. ...De Franstaligen, met de PS op kop, zouden azen op een CEO die hun gunstiger gezing is....
Wat mij betreft, dan nog liever iemand uit Hut's stal.
J. Vandermeiren; ...Het is steeds minder duidelijk wat het bestuur wil. Dat baart mij zorgen voor de toekomst van Elia, want er zijn mooie projecten....
-
- Full Member
- Contacteer:
Dat is inderdaad jammer, het is inderdaad jammer dat die gemeentes zo korte termijn denken, nochtans zou het zelfs voor hun duidelijk moeten zijn dat het juist door de expansie naar Duitsland is dat ze nu nog redelijk goede inkomsten hebben
-2,5%. Reden?
dat vraag ik mij ook af!
dit aandeel is zwaar aan het aanmodderen de laatste tijd
dit aandeel is zwaar aan het aanmodderen de laatste tijd
OLO 10y rente en de vooruitzichten daarvan veronderstel ik?
Zal Elia en Fluxys nog lang parten spelen.
Zal Elia en Fluxys nog lang parten spelen.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Reden gevonden. Adviesverlaging van KBC van 'opbouwen' naar 'houden'.
was ik net ook van plan: bijhouden
-
- Full Member
- Contacteer:
Zowat iedereen zegt dat de lange termijn rente nog hele tijd haal laag zal blijven. Als ik één ding heb geleerd dan is het wel dat wat iedereen verwacht meestal fout is. Het zou mij niets verbazen moest de rente plots een pak stijgen.
Dat zou voor vele Europese landen een regelrechte ramp zijn omdat zij nu "zuurstof" krijgen ondanks hun torenhoge schulden.Duvellover schreef:Zowat iedereen zegt dat de lange termijn rente nog hele tijd haal laag zal blijven. Als ik één ding heb geleerd dan is het wel dat wat iedereen verwacht meestal fout is. Het zou mij niets verbazen moest de rente plots een pak stijgen.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
-
- Full Member
- Contacteer:
Klopt dat zou voor de meeste overheden een klop zijn.
Maar ook voor verzekeraars, banken en pensioenfondsen die propvol overheidsobligaties zitten.
Maar ook voor verzekeraars, banken en pensioenfondsen die propvol overheidsobligaties zitten.
zeg nooit nooit
Als het advies 'houden' is, waarom is er dan zo'n verkoopdruk? Of er soms een vrees dat het dividend niet op peil kan gehouden worden? Misschien kunnen de meer-inkomsten van 50Hz niet langer de min-inkomsten van de Belgische tak compenseren.Zeus schreef:Reden gevonden. Adviesverlaging van KBC van 'opbouwen' naar 'houden'.
Blijkbaar is er ook nogal wat geld buitengesmeten aan dure consultancy contracten. Of zit het mogelijks (maar onwaarschijnlijk) Grieks avontuur hier voor iets tussen? Of creëert de zoektocht naar een nieuwe CEO onduidelijkheid?
Mij is het in elk geval niet duidelijk wanneer de Jaarresultaten gepubliceerd worden. Hun Financiële kalender is blijkbaar gestopt met het vertrek van de CEO.
Een zoektocht naar spannender aandelen, minder vraag naar de minder volatiele aandelen, zoals Elia?
Laatste jaar ongeveer 10% winst, de laatste 5 jaar 9% geannualiseerd, mooi verspreid over de jaren.Jhn schreef:dit aandeel is zwaar aan het aanmodderen de laatste tijd
Van mijn part mag het gerust verder zo 'aanmodderen'
27 februari schijnt de datum te zijn.??Belca2 schreef:...Mij is het in elk geval niet duidelijk wanneer de Jaarresultaten gepubliceerd worden. Hun Financiële kalender is blijkbaar gestopt met het vertrek van de CEO.